Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pomocy! Help! Hilfe! :)


k4syx
 Share

Recommended Posts

Czy jest jakaś dobra dusza z mazowieckiego, najlepiej w Warszawy lub okolic, posiadająca nowy lub prawie nowy przepływomierz, która byłaby skłonna go pożyczyć na parę godzin?

Chciałbym sprawdzić mój- bo mam wrażenie że zaczyna już niedomagać (bardziej, bo i tak już jeżdżę z obróconym) i chciałbym wiedzieć czego się spodziewać po nowym...

Pliz pliz pliz pomóżcie :)

Link to comment
Share on other sites

Czy jest jakaś dobra dusza z mazowieckiego, najlepiej w Warszawy lub okolic, posiadająca nowy lub prawie nowy przepływomierz, która byłaby skłonna go pożyczyć na parę godzin?

Chciałbym sprawdzić mój- bo mam wrażenie że zaczyna już niedomagać (bardziej, bo i tak już jeżdżę z obróconym) i chciałbym wiedzieć czego się spodziewać po nowym...

Pliz pliz pliz pomóżcie :)

Jeśli już podmianka to raczej na taki z X20DTH. Nie wiem czy Twój komp prawidłowo zczyta wartości z przepływomierza z przykładowo 2,2 DTI - wiem, że mogą być problemy... To jest podobnie jak z kompami PC, jak masz nową płytę główną, nowy BIOS i system operacyjny - nie masz problemu z na przykład w miarę świeżą kartą graficzną. Natomiast jak masz starszą płytę główną i starszy system operacyjny - czasem mogą zawieść nawet najnowsze sterowniki... Po prostu Twój sterownik może " nie widzieć " przepływomierza z Y22DTR...

W ostateczności możesz podjechać do mnie - ArturL wytłumaczy Ci co i jak, ale dopiero od 7 maja ( baaardzo dłuuugiii weekend )... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest sta01pl

Witam!Mam taką przepływkę z tym że nie jest nowa ale zawsze można przetestować.Zapraszam do Józefowa k/Otwocka (20km od wwa).Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie i oferty pomocy - dzięki uprzejmości ArturaL sprawdziłem swoją przepływkę i jest martwa jak Tutenchamon - na jego używanej z wypiłowanym otworem (coby przepływ na czujniku był jak na nowej) auto jeździ jak rakieta =)

Jeszcze raz dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał78

K4syx i AruturL co to za patent z nawiercaniem przepływki wytłumaczcie mi to może i moją przepływkę sią zreanimuje. K4syx jakbyś był w sobotę na spocie to bym ci jeszcze raz wsadził moją przepływkę i byś mi powiedział czy jest duża różnica z przepływką Artura. Chciałbym to załatwić przed hamownią

Link to comment
Share on other sites

K4syx i AruturL co to za patent z nawiercaniem przepływki wytłumaczcie mi to może i moją przepływkę sią zreanimuje. K4syx jakbyś był w sobotę na spocie to bym ci jeszcze raz wsadził moją przepływkę i byś mi powiedział czy jest duża różnica z przepływką Artura. Chciałbym to załatwić przed hamownią

Patent jest taki że wycina się otwór wylotowy po przeciwnej stronie otworu wlotowego, tam gdzie jest czujnik. Jak spojrzysz od strony z której napływa powietrze to jest taki kanalik w którym są blaszki (myślałem że to druty wcześniej ale widać co to po zrobieniu otworu) i nie ma wylotu na wprost tylko takim węźykiemz boku. Otwór należy zrobić na wprost wlotu - ja po chwili zabawy nożem sięgnąłem po lutownicę - plastik jest dość twardy i gruby. Po przedziurawieniu na wprost samochód odzyskał sporo werwy i wpalanie spadło - o 0.5 l (!!!) na 100. Ale to i tak nie jest to co było na rozwierconej Arturowej - jak na niej ruszyłem na jedynce i po puszczeniu sprzęgła całkowicie docisnąłem gaz do oporu przez chwilę stracił przyczepność :)

Teraz czekam na przepływkę - dałem 279 na Allegro za oryginalnego Boscha.

Na spocie pokażę Ci na żywo o co biega z dziurką - ja też chciałem właśnie sprawdzić przepływkę przed hamownią :)

Wydaje mi się że Twoja jest w lepszym stanie niż moja - patrząc na wykresy z hamowni.

Link to comment
Share on other sites

Patent jest taki że wycina się otwór wylotowy po przeciwnej stronie otworu wlotowego, tam gdzie jest czujnik. Jak spojrzysz od strony z której napływa powietrze to jest taki kanalik w którym są blaszki (myślałem że to druty wcześniej ale widać co to po zrobieniu otworu) i nie ma wylotu na wprost tylko takim węźykiemz boku. Otwór należy zrobić na wprost wlotu - ja po chwili zabawy nożem sięgnąłem po lutownicę - plastik jest dość twardy i gruby. Po przedziurawieniu na wprost samochód odzyskał sporo werwy i wpalanie spadło - o 0.5 l (!!!) na 100. Ale to i tak nie jest to co było na rozwierconej Arturowej - jak na niej ruszyłem na jedynce i po puszczeniu sprzęgła całkowicie docisnąłem gaz do oporu przez chwilę stracił przyczepność :)

Teraz czekam na przepływkę - dałem 279 na Allegro za oryginalnego Boscha.

Na spocie pokażę Ci na żywo o co biega z dziurką - ja też chciałem właśnie sprawdzić przepływkę przed hamownią :)

Wydaje mi się że Twoja jest w lepszym stanie niż moja - patrząc na wykresy z hamowni.

Powiadasz, że patent z dziurką działa ?

Może i ja spróbuję ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał78

Piotreq patent z dziurką jest prosty robisz dziurę na przewylot w miejscu gdzie są te dwa pręciki/blaszki, czyli ma być taki sam przelot powietrza jak w miejscu gdzie jest blaszka

Link to comment
Share on other sites

Piotreq patent z dziurką jest prosty robisz dziurę na przewylot w miejscu gdzie są te dwa pręciki/blaszki, czyli ma być taki sam przelot powietrza jak w miejscu gdzie jest blaszka

Qrde, może warto sobie w ten sposób zchipować... przepływkę :blink: ?

Link to comment
Share on other sites

Qrde, może warto sobie w ten sposób zchipować... przepływkę :blink: ?

Jak chcesz to możemy się gdzies styknąć i potestujesz bo mam ten swój luzem.

Kupiłem nowego Boscha i ciekawostka - mam na nim nieco większe spaanie niż na dziurawcu choć osiągi na czucie takie same... Może wrócę do dziurawki a ten sie sprzeda? =)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał78

Ile spala wjęcej. może to przez CHIP

Ile chcesz za przepływkę.

A w porównaniu z przepływką ArturaL jak jest chodzi mi o osiągi

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz to możemy się gdzies styknąć i potestujesz bo mam ten swój luzem.

Kupiłem nowego Boscha i ciekawostka - mam na nim nieco większe spaanie niż na dziurawcu choć osiągi na czucie takie same... Może wrócę do dziurawki a ten sie sprzeda? =)

mam swoj stary przeplywomierz i chyba sobie go 'zchipuje' dla zabawy

ale choc widzialem jak to jest zrobione na ostatnim spocie to niestety nie bardzo pamietam, czy bylaby mozliwosc zebys wkleil na forum fotke z fachowo wykonanym przez Ciebie wycieciem :)

pozdrawiam

Edited by BULLET
Link to comment
Share on other sites

Ile spala wjęcej. może to przez CHIP

Ile chcesz za przepływkę.

A w porównaniu z przepływką ArturaL jak jest chodzi mi o osiągi

Sprawa jest dziwna, musze potestować na jakimś kawałku trasy.

Chwilowe na tempomacie przy 105km/h jest większe na nowym przepływomierzu (5,9-6) niż na starym z dziurką (5,5-5,7), natomiast chwilowe na jałowym na rozgrzanym silniku + światła niższe (było 0,7 jest 0,6)

W porównaniu z Arturową przepływką z dziurką to obie jednak ponownie - zdążyłem już sprawdzić że na jedynce obie zrywają przyczepność.

Jakbym sprzedawał to pewnie tak za jakieś 260 żeby cena była atrakcyjna i żebym za dużo po d. nie dostał :)

cvzy bylaby mozliwosc zebys wkleil na forum fotke z fachowo wykonanym przez Ciebie wycieciem :)

Spoko - jak dotrę do domu wrzucę :)

Link to comment
Share on other sites

A oto i obiecane fotki:

p5011836vc1.jpg

p5011837kb0.jpg

p5011838sx5.jpg

Na ostatnim dodatkowo widać miejsce gdzie na czujniku przepływomierza jest datownik.

--------------------------------------------

Ja u siebie jak widać wywaliłem dziurę jak tunel kolejowy - u siebie róbcie mniejszą i dopiero oceniajcie rezultaty, bo łatwiej rozwiercić niż zaklejać :)

Edited by k4syx
Link to comment
Share on other sites

dzieki

dzis tak zmodyfikuje swoj stary i zobaczymy co sie stanie

mozna z tego zrobic porade, reanimacja padnietej przeplywki

a swoja droga jaki ma wplyw ta dziura na dzialanie przeplywki jezeli mozna spytac??

Link to comment
Share on other sites

a swoja droga jaki ma wplyw ta dziura na dzialanie przeplywki jezeli mozna spytac??

Dziura w tym miejscu powoduje wymuszenie lepszego przepływu powietrza wokół czujnika - a więc szybciej go schładza. Normalnie tam jest kawałek takiego tunelu w kształcie litery S z ujściem na bocznej ściance czujnika - powietrze musi parę razy zakręcić żeby się przez to przecisnąć a więc płynie wolniej i z zawirowaniami.

Po przediurawieniu pędzi na wprost, dodatkowo nad samym czujnikiem jest zrobione lekkie przewężenie góra-dół które dodatkowo zwiększa prędkość przepływającego powietrza w tym miejscu.

Porada by była banalna - weź lutownicę i wyjaraj jak na obrazkach :)

Chyba że dodać do niej wykręcanie śrub kombinerkami - żeby nie kupować tylko do tego psychicznie drogiego śrubokręta :)

Link to comment
Share on other sites

No to bomba :)

Ja jeszcze ciągle testuję oba - i nie mam zielonego pojęcia co robić, bo na niższych biegach mniej pali na nowym, na wyższych na starym.

Chyba żeby zrobić z nich jakieś kombo sprzężone ze skrzynią :D

Link to comment
Share on other sites

Guest ArturL

Dziura w przepławce powoduje, że zmianie ulega odczyt ilości przepływajacego powietrza przez ECU i na tej podstawie zmienia on (ECU) dawkę paliwa.

tak mi się wydaje...

Ja nie jeżdźę na tej przepławce, bo miałem podobne odczucia na obydwu.

PS

nie wiem, jak zachowuje się (trwałość, kultura pracy, itp) silnik / pompa na "tjuningowanej" przepławce

Edited by ArturL
Link to comment
Share on other sites

u mnie wreszcie zaczal jezdzic jak auto po chipie

szybko reaguje na gaz i ladnie sie wkreca na obroty, szczegolnie na jedynce i dwojce mi tego brakowalo a teraz ladnie smiga. komputre pokazuje mi wieksze spalanie ale na razie nic nie bede w tym zmienial :)

pzdr

Link to comment
Share on other sites

ja mam wrazenie ze dopiero teraz chodzi tak jak powinien, dziure zrobilem w swoim starym przeplywomierzu, byc moze ten ktory uzywalem do tej pory niby nowy, nie byl do konca sprawny

czy jazda z tak zmodyfikowanym przeplywomierzem moze miec jakis niekorzystny wplyw (oprocz zwiekszonego spalania, choc czy rzeczywiscie jest wieksze to wyjdzie dopiero jak policze sobie przy nastepnym tankowaniu bo przeklamuje mi czujnik poziomu paliwa i wydaje mi sie ze z tego wzgledu na komputerze jest zawyzane) na prace zywotnosc silnika/ pompy??

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP