Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Brak Mocy I Brak Obrotów Na Obrotomierzu


Guest erem
 Share

Recommended Posts

Witam!

2 tygodnie temu podczas jazdy nagle silnik stracił moc i zaczął strasznie dymić. Jednocześnie wskazówka obrotomierza spadła do zera i nic nie wskazuje ale silnik idzie.

Po kilku radach znajomego mechanika wymieniłem przepływomierz i zauważyłem lekką poprawę silnik już tak nie kopci ale ciagle puszcza lekki niebieski dymek a silnik jest w stanie awaryjnym bo wyświetla mi checka, no i obrotomierz zdechł.

O tyle to dziwnwe,że przy odpaleniu i gdy silnik jest jeszce zimny silnik ma pełną moc.

Myslałem,że jak odłącze akumulator to skasuje stare błędy i będzie ok.

Niestety zachowuje się tak samo.

Z tego co wyczytałem na forum to juz sam nie wiem czy to juz koniec pompy czy moze coś z EGR.

Proszę o radę, gdzie szukac dalej! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Myslałem,że jak odłącze akumulator to skasuje stare błędy i będzie ok.

Tak dobrze to kolego nie ma :)

silnik jest w stanie awaryjnym bo wyświetla mi checka,

No i od zczytania błędów na kompie trzeba zacząc, bo nikt ci tutaj nic nie poradzi na 100%

Link to comment
Share on other sites

Albo czujnik obrotu walu albo pompka :) albo co innego.

Błyłem na kompie i miałem sporo błedów ale dwóch njie mogli wykasować:

0400 EGR i 725 ten ostani nie wiem od czego jets.

Inne błedy które wykasowano to:1110;0115;0105;0100;0110;1635 jeszcze nie wiem od czego są.

Daslej jadę bez mocy a auto strasznie dymi.

Pozatym mechanik powiedział ze auto chodzi cały czas na 3 cylindrach tylko.

Pomocy!

Zapomniałem jeszcze jeden1335

Edited by erem
Link to comment
Share on other sites

Błyłem na kompie i miałem sporo błedów ale dwóch njie mogli wykasować:

0400 EGR i 725 ten ostani nie wiem od czego jets.

Inne błedy które wykasowano to:1110;0115;0105;0100;0110;1635 jeszcze nie wiem od czego są.

Daslej jadę bez mocy a auto strasznie dymi.

Pozatym mechanik powiedział ze auto chodzi cały czas na 3 cylindrach tylko.

Pomocy!

Zapomniałem jeszcze jeden1335

Aleś tego nakosił...

1635 - Błąd ogólny obwodu urządzenia żarzącego - Uszkodzona regulacja żarzenia - dotyczy zacisków 87, 94

1635 - Zwarcie ( do masy) lub przerwa w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 87

1635 - Za mocne wejście obwodu urządzenia żarzącego - zwarcie w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 87

1335 - Pompa wtryskowa - brak sygnału wejścia prędkości - w efekcie moduł sterujący pompy rozpoznaje nieprawidłowy sygnał prędkości silnika - w efekcie moc silnika ( maksymalna ) została zredukowana. Dotyczy zacisków 91, 99, 100, 105.

0725 - Brak sygnału obwodu wejścia sensora prędkości silnika :

Prędkość pompy wtryskowej jest większa niż 50 obr/min.

Prędkość obrotowa silnika wynosi poniżej 1 obr/min

Wartość zastępcza:

Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1335:

Silnik będzie zatrzymany.

Przy kodzie usterki P1335 nie rozpoznaje się:

Moduł sterujący oblicza z wartością prędkości pompy wtryskowej

Dotyczy zacisków:

90, 98, 101

Prędkość obrotowa silnika wynosi powyżej 770 obr/min

Nastąpiła niemożliwa zmiana w prędkości silnika.

Wartość zastępcza:

Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1335:

Silnik będzie zatrzymany.

Przy kodzie usterki P1335 nie rozpoznaje się:

Moduł sterujący oblicza z wartością prędkości pompy wtryskowej

Dotyczy zacisków:

90, 98, 101

Prędkość obrotowa silnika wynosi powyżej 5500 obr/min

Dotyczy zacisków:

90, 98, 101

Wykryto zmianę ciśnienia ładowania

Prędkość obrotowa silnika wynosi poniżej 1 obr/min - Wadliwe działanie układu krytycznego 1.

0110 : Temperatura powietrza wlotowego ( IAT ) poza zakresem wymaganym ( za silne lub za słabe ) :

Sygnał czujnika przy zacisku 84 modułu sterującego hałasuje

Wskazówka:

Czujnik oraz wiązka okablowania są pod wpływem napięcia zakłócającego lub kontakty przerywają

Dotyczy zacisków:

83, 84, 88, 92

Napięcie przy wejściu modułów sterujących (zacisk 84) wynosi powyżej 4,7 V - za silne

(Zwarcie w obwodzie prądowym)

Wartość zastępcza:

Moduł sterujący bierze 20 °C jako wartość zastępczą.

Dotyczy zacisków:

83, 84, 88, 92

Napięcie na wejściu modułu sterującego (zacisk 84) wynosi poniżej 0,3 V - za słabe

(Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym)

Wartość zastępcza:

Moduł sterujący bierze 20 °C jako wartość zastępczą.

Dotyczy zacisków:

83, 84, 88, 92

0115 : Wadliwe działanie układu krytycznego 1 :

Prędkość obrotowa silnika wynosi powyżej 2000 obr/min

Odczekać przynajmniej 180 s

Temperatura czynnika chłodzącego wynosi poniżej 0 °C

Wartość zastępcza:

Moduł sterujący bierze 0 °C jako wartość zastępczą.

Wskazówka:

Parametr listy danych TEMPERATURA CIECZY CHŁODNICZEJ pokazuje 0 °C

Wadliwe działanie układu krytycznego 2 :

Silnik pracuje

Czas oczekiwania: przynajmniej 240 s

Temperatura oleju silnikowego wynosi powyżej 80 °C

Temperatura czynnika chłodzącego wynosi poniżej 70 °C

Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 3 :

Sygnał czujnika przy zacisku 89 modułu sterującego hałasuje

Wskazówka:

Czujnik oraz wiązka okablowania są pod wpływem napięcia zakłócającego lub kontakty przerywają

Za mocne wejście obwodu sensora temperatury cieczy chłodzącej silnika :

Napięcie przy wejściu modułów sterujących (zacisk 89) wynosi powyżej 4,7 V

(Zwarcie w obwodzie prądowym)

Wartość zastępcza:

Moduł sterujący bierze 0 °C jako wartość zastępczą.

Wskazówka:

Parametr listy danych TEMPERATURA CIECZY CHŁODNICZEJ pokazuje -50 °C

Dotyczy zacisków:

89, 93

0105 : Wadliwe działanie układu krytycznego 1 :

Sygnał czujnika przy zacisku 85 modułu sterującego hałasuje

Wskazówka:

Czujnik oraz wiązka okablowania są pod wpływem napięcia zakłócającego lub kontakty przerywają

Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2:

Ilość recyrkulacji spalin wynosi mniej niż 5 %

Temperatura czynnika chłodzącego w zakresie od 80 °C do 100 °C

Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej 4,5 s

Masa powietrza obliczona z ciśnienia ładowania niezgodna ze zmierzoną masą powietrza

Wartość zastępcza:

Ciśnienie doładowania: 1024 hPa ( 1,024 bar)

Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 3:

Sygnał czujnika przy zacisku 85 modułu sterującego hałasuje

Wskazówka:

Czujnik oraz wiązka okablowania są pod wpływem napięcia zakłócającego lub kontakty przerywają

Za mocne wejście obwodu dopływu mocy sensora ciśnienia ładowania :

Napięcie przy zacisku 82 modułu sterującego wynosi ponad 5,1 V

(Zwarcie w obwodzie prądowym)

Wartość zastępcza:

Moduł sterujący bierze 5 V jako wartość zastępczą.

Dotyczy zacisków:

82, 85, 93

Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania :

Napięcie przy wejściu modułów sterujących (zacisk 85) wynosi powyżej 4,4 V

(Zwarcie w obwodzie prądowym)

Górny warunek musi być spełniony przynajmniej przez 8 s

Wartość zastępcza:

Ciśnienie doładowania: 1024 hPa ( 1,024 bar)

Dotyczy zacisków:

82, 85, 93

Za słabe wejście obwodu dopływu mocy snsora ciśnienia ładowania :

Napięcie przy zacisku 82 modułu sterującego wynosi mniej niż 4,6 V

(Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym)

Wartość zastępcza:

Moduł sterujący bierze 5 V jako wartość zastępczą.

Dotyczy zacisków:

82, 85, 93

Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania :

Napięcie na wejściu modułu sterującego (zacisk 85) wynosi poniżej 0,9 V

(Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym)

Wartość zastępcza:

Ciśnienie doładowania: 1024 hPa ( 1,024 bar)

Dotyczy zacisków:

82, 85, 93

0100 :Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1:

Masa powietrza jest mniejsza od 0,2 g/suw

Prędkość obrotowa silnika wynosi powyżej 3100 obr/min

Następstwo:

Recyrkulacja spalin jest ograniczona do 1 %

Za mocne wejście obwodu dopływu mocy sensora przepływu powietrza :

Napięcie przy zacisku 83 modułu sterującego wynosi ponad 5,1 V

Wartość zastępcza:

Moduł sterujący bierze 5 V jako wartość zastępczą.

Dotyczy zacisków:

83, 84, 88, 92

Napięcie przy wejściu modułów sterujących (zacisk 88) wynosi powyżej 4,5 V

(Zwarcie w obwodzie prądowym)

Górny warunek musi być spełniony przynajmniej przez 6 s

Wartość zastępcza:

Moduł sterujący oblicza za pomocą masy powietrza Napięcie sensora ciśnienia absolutnego rury ssącej wynosi mniej niż 800 mg/suw.

Dotyczy zacisków:

83, 84, 88, 92

Napięcie przy wejściu modułów sterujących (zacisk 88) wynosi powyżej 4,5 V

(Zwarcie w obwodzie prądowym)

Wartość zastępcza:

Moduł sterujący oblicza za pomocą masy powietrza Napięcie sensora ciśnienia absolutnego rury ssącej wynosi mniej niż 800 mg/suw.

Dotyczy zacisków:

83, 84, 88, 92

Za słabe wejście obwodu dopływu mocy sensora przepływu powietrza:

Napięcie przy zacisku 83 modułu sterującego wynosi mniej niż 4,6 V

Wartość zastępcza:

Moduł sterujący bierze 5 V jako wartość zastępczą.

Dotyczy zacisków:

83, 84, 88, 92

Za słabe wejście obwodu sensora przepływu powietrza :

Napięcie na wejściu modułu sterującego (zacisk 88) wynosi poniżej 0,3 V

(Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym)

Wartość zastępcza:

Moduł sterujący oblicza za pomocą masy powietrza Napięcie sensora ciśnienia absolutnego rury ssącej wynosi mniej niż 800 mg/suw.

Dotyczy zacisków:

83, 84, 88, 92

Napięcie na wejściu modułu sterującego (zacisk 88) wynosi poniżej 0,3 V

(Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym)

Wartość zastępcza:

Moduł sterujący oblicza za pomocą masy powietrza Napięcie sensora ciśnienia absolutnego rury ssącej wynosi mniej niż 800 mg/suw.

Dotyczy zacisków:

83, 84, 88, 92

1110 : Za mocne wejście zmiennego po- wietrza wlotowego/zmiennego za- wirowania (Diesel):

Zwarcie w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 60

Następstwo:

Maksymalna moc została zredukowana.

Zawór układu recyrkulacji spalin zostanie wyłączony

Regulacja ciśnienia ładowania jest już niemożliwa.

Dotyczy zacisków:

60

Zmienne powietrze wlotowe/Zmienne zawirowanie (Diesel) przerwany obwód:

Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 60

Następstwo:

Maksymalna moc została zredukowana.

Zawór układu recyrkulacji spalin zostanie wyłączony

Regulacja ciśnienia ładowania jest już niemożliwa.

Dotyczy zacisków:

60

To tyle jeśli idzie o kody błędów...

Strasznie tego dużo, sam chyba nie dasz rady...

Co do diagnozy - począwszy od walniętej uszczelki pod głowicą po osprzęt elektryczno - elektroniczny - nie wiem czy nie lepiej ( taniej ) byłoby kupić drugi używany silnik, a ten oddać na części...

Ale to jest tylko moje skromne zdanie...

Pozdrawiam.

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Piotreq skad ty bierzesz takie kompedium??? Ja tez chce :), bo moj program tech2 nie pokazuje az tyle.

Link to comment
Share on other sites

Piotreq skad ty bierzesz takie kompedium??? Ja tez chce :), bo moj program tech2 nie pokazuje az tyle.

Pewnie z TISa :)

Piotreq, potrafisz z niego wyciagnac do pliku pelna liste kodow czy tylko copy-paste znalezionych??

Moze poprawimy pliki do techa dotyczace silnikow X2..dt.. i Y2..DTH? Bo te co sa nie sa za dobre...

A co do takiego stada bledow to wyglada tjakby ktos rozpia jaks wazniejsza wtyczke w trakcie pracy silnika, moze komp jest podmieniony bo to jest chyba niemozliwe zeby praktycznie wszystkie obwody zlapaly jakis blad (temperatura , doladowanie ,pompa, zawirowania ,swiece zarowe, EGR.)

Zacznij od sprawdzenia wiazek elektrycznych - moze ktoras nie laczy(wysunela sie)

Edited by otest
Link to comment
Share on other sites

O kórcze czy można troche prtościej?

Z tego co wyczytałem na forum poprzednio to myślałem ze jak wymienię czujnik położenia i prędkości obrotowej wału to załatwi problem spadku mocy i tego dymienia.

Teraz kompletnie nie wiem co robić i od czego zacząć.

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Pewnie z TISa :)

Piotreq, potrafisz z niego wyciagnac do pliku pelna liste kodow czy tylko copy-paste znalezionych??

Moze poprawimy pliki do techa dotyczace silnikow X2..dt.. i Y2..DTH? Bo te co sa nie sa za dobre...

A co do takiego stada bledow to wyglada tjakby ktos rozpia jaks wazniejsza wtyczke w trakcie pracy silnika, moze komp jest podmieniony bo to jest chyba niemozliwe zeby praktycznie wszystkie obwody zlapaly jakis blad (temperatura , doladowanie ,pompa, zawirowania ,swiece zarowe, EGR.)

zacznij od sprawdzenia wiazek elektrycznych - moze ktoras nie laczy(wysunela sie) potem techem sprawdz jaki (od jakiego silnika) masz sterownik a jaki masz wpisany do papierow

Masz rację, Drogi Kolego... Informacje są z TISa, bo prorokiem nie jestem...

TIS 2000 jest w wersji 2003 pl więc do 2003 roku - praktycznie wszystko co do Vectry B uda nam się rozgryźć... Kiedyś napisałem, że jak będę miał ten programik to będę starał się pomagać i w miarę możliwości - czytaj : CZASU - będę to robił. Nawet jeśli moje uwagi czy rozszyfrowanie błędu ewentualnie sugestia metody naprawczej pomogą tylko jednej osobie ( a mam nadzieję, że będzie ich więcej ) - to i tak się opłaca...

Tisa zakupiłem pod siebie - pod Y22DTR ale to jest chyba najmłodszy silnik jeśli idzie o nasze Vectry B ale z chęcią będę się dzielił potrzebnymi informacjami na forum...

Co do stada błędów... Skoro pracuje na 3 cylindrach, skoro kopci też na biało, skoro ma problemy z odczytaniem temperatury cieczy ( silnik i kalkulator czyli sterownik jak kto woli ) - nie wiem czy Kolega zerkał na płyn w zbiorniczku wyrównawczym - jego ILOŚĆ ( POZIOM - czy UBYWA czy PRZYBYWA ), BARWĘ, ZAPACH. Być może już pierwszy rzut oka pozwoli określić co się rzeczywiście dzieje...

Ja bym zaczął - sądząc po poście - pod kątem głowicy - uszczelka albo niestety blok...

Zresztą niech sam zainteresowany opisze dokładniej co dzieje sięz samochodem. Nie tylko to, że dymi i że nie ma mocy, bo skoro coś mu dolega to wiadomo, że nie będzie miał mocy. To, że dymi i że gada na 3 garach to już jest jakiś ślad ale moim zdaniem to jeszcze zbyt mało...

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Stan wody w zbiorniczku OK cały czas,

Autko dymi bardziej na niebiesko jakby nie spalał palia.

Olej troche bierze ale chyba to norma. Za dużo oleju nie dolewam.

Teraz chciałbym spróbować naprawić ten nagły spadek mocy z brakiem obrotów na zegarze i dymienie.

I czy to może byc wina tego czujnika obrotów wału>

Co do trzech cylindrów nie wiem jeszcze od czego zacząć, chyba od wtrysków i czy sam mogę jakoś je sprawdzić?

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Stan wody w zbiorniczku OK cały czas,

Autko dymi bardziej na niebiesko jakby nie spalał palia.

Olej troche bierze ale chyba to norma. Za dużo oleju nie dolewam.

Teraz chciałbym spróbować naprawić ten nagły spadek mocy z brakiem obrotów na zegarze i dymienie.

I czy to może byc wina tego czujnika obrotów wału>

Co do trzech cylindrów nie wiem jeszcze od czego zacząć, chyba od wtrysków i czy sam mogę jakoś je sprawdzić?

Pozdrawiam!

Gdyby to był benzyniak - zdejmując kolejno fajki ze świec wiedziałbyś, na którym cylindrze kuleje. Tutaj tak na szybko możesz spróbować luzować kolejno nakrętki na wtryskach - zdejmując uprzednio plastikowy dekielek i robiąc miejsce do takiego zabiegu. Wszystko na pracującym silniku - delikatnie luzujesz a po 3 sekundach dokręcasz te nakrętki i wiesz, który cylinder kuleje ( jeśli kuleje ). Na zdrowym cylindrze chodzący silnik zwolni obroty i zacznie przerywać. Na tym wadliwym - nic się nie zmieni. Jeśli już określisz, który to garnek - byłoby dobrze zmierzyć kompresję...

Niebieski dymek to może być objaw złego kąta wtrysku, a to o ile wiem jest już elektronika. To też może być przyczyna takiego zachowania. Może padać sterownik pompy i dlatego tyle błędnych sygnałow.

Gdyby to był diesel z paskowym rozrządem możnaby się pokusić o stwierdzenie, że pasek przeskoczył o 1 ząbek, przy łańcuchu - raczej nie chociaż różne rzeczy się zdarzają...

Tak jak pisał Otest - to może być też jakaś pierdoła elektryczno - elektroniczna - spadła czy poluzowała się jakaś kostka ( przy pompie - a jakie masz ciśnienie na pompie ? - też warto zmierzyć ), być może warto wyjąć komputer ( sterownik ), może dostała się do niego wilgoć wtedy trzeba go osuszyć ale w temperaturze pokojowej, dwie kostki z głównej wiązki psiknąć elektrosolem ( spray do połączeń elektrycznych, który konserwuje złącza i absorbuje wodę ), czujnik obrotów wału teoretycznie też może być patrząc na błąd 1335 i 0725. Sam nie wiem co Ci doradzić, bo tych błędów jest tyle jednocześnie, że aż dziw, że motor w ogóle pali... Zacznij od takich podstawowych czynności - jak masz opisane powyżej. Jeśli błędy się powtórzą ( po uprzednim wykasowaniu ) - to czeka Cię chyba jednak serwis. Cholera, faktycznie dużo jest tego jednocześnie...

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

A co powiecie na regulator napiecia czy cos podobnego??

Co do niebieskiego dymku, to jesli sie pojawia to nie wrozy nic dobrego, i chyba mi sie kiedys obilo o uszy ze wtedy kapitalka silnika.

Link to comment
Share on other sites

A co powiecie na regulator napiecia czy cos podobnego??

Co do niebieskiego dymku, to jesli sie pojawia to nie wrozy nic dobrego, i chyba mi sie kiedys obilo o uszy ze wtedy kapitalka silnika.

Regulator napięcia raczej nie. Chyba, że popalił totalnie elektrykę, ale wówczas ciężko by było nawet odpalić brykę a zwłaszcza diesla...

Co do dymku - kapitalka - tak też może być...

Link to comment
Share on other sites

Jesli jest mozliwosc to na twoim miejscu popodmienialbym pewne elementy z innej viki i sie przekonal co jest nie tak. W ten sposob zaoszczedzisz pare zlotych.

Link to comment
Share on other sites

Jesli jest mozliwosc to na twoim miejscu popodmienialbym pewne elementy z innej viki i sie przekonal co jest nie tak. W ten sposob zaoszczedzisz pare zlotych.

:) zwlaszcza w nocy jak nikt nie widzi ;) - a powaznie sprawdz klemy na akumulatorze - moze masz ktoras luzna...

Link to comment
Share on other sites

Może to wyda wam się głupie :) ale tak nagle , tyle różnych błędów ? Ja raczej bym stawiał na jakieś zwarcie w instalacji .

To nie jest głupie, bo również otest sugeruje taką możliwość... Mnie się nie podoba to, że silnik pracuje na 3 cylindrach, bo tutaj elektryka ma niewiele z tym wspólnego...

Link to comment
Share on other sites

Mnie się nie podoba to, że silnik pracuje na 3 cylindrach, bo tutaj elektryka ma niewiele z tym wspólnego...

To czy faktycznie nie pali na trzy cylindry nie jest pewne. W benzynowym poznac to p mokrej swiecy a w dieslu to tak jak opisales wyzej ( posrednio po braku zmiany pracy silnika po odkreceniu przewodu wysokiego cisnienia dla niepracujacego cylindra) Jest jedno ale: budowa pompu jest taka ze albo wszystkie wtryski dostana odpowiednie cisnienie albo zadne. Chyba ze przyczyna bedzie w wypalonym/uszkodzonym zaworze. Zastanawiam sie czy takie zachowanie nie bedzie spowodowane zlym katem poczatku wtrysku. Jesli bedzie za bardzo opozniony to mimo dobrej dawki paliwa moc bedzie za mala a paliwo nie spali sie calkowicie.

Link to comment
Share on other sites

Guest BADB00

heh mialem identyczne objawy gdy wypadla mi wtyczka (znajdujaca sie jakies 15 cm po prawej stronie zaworu egr na wysokosci gornej krawedzi chlodnicy ) jutro moge zrobic fotke ale dopiero kolo 17 moze to byc to

Link to comment
Share on other sites

heh mialem identyczne objawy gdy wypadla mi wtyczka (znajdujaca sie jakies 15 cm po prawej stronie zaworu egr na wysokosci gornej krawedzi chlodnicy ) jutro moge zrobic fotke ale dopiero kolo 17 moze to byc to

Jesli bylo to na kolektorze dolotowym to byla kostka czujki cisnienia w kolektorze - calkiem mozliwe ze wtedy silnik idze calkowicie bez doladowania

Link to comment
Share on other sites

To czy faktycznie nie pali na trzy cylindry nie jest pewne. W benzynowym poznac to p mokrej swiecy a w dieslu to tak jak opisales wyzej ( posrednio po braku zmiany pracy silnika po odkreceniu przewodu wysokiego cisnienia dla niepracujacego cylindra) Jest jedno ale: budowa pompu jest taka ze albo wszystkie wtryski dostana odpowiednie cisnienie albo zadne. Chyba ze przyczyna bedzie w wypalonym/uszkodzonym zaworze. Zastanawiam sie czy takie zachowanie nie bedzie spowodowane zlym katem poczatku wtrysku. Jesli bedzie za bardzo opozniony to mimo dobrej dawki paliwa moc bedzie za mala a paliwo nie spali sie calkowicie.

Ok! Co do błędów czy może być przyczyną tylu błędów że przy chdzącym silniku odłączaliśmy zaworki doładowania i przepływomierz.

Wtryski sprawdzone pompa podaje i to zdrowo ale co do jednego wtrysku nie jestem pewny raczej nic się nie zmienia po poluzowaniu nakrętki.

Ale generalnie z tego co już kiedyś wyczytałem na forum to może to być złym kątem wtrysku.

Przy odpaleniu dymi i chodzi nie równo. chwilę potem (2-3}= min) zaczyna chodzić normalnie jadę i siknik ma moc po 5 km kompletyny spadek mocy,dymi i brak śladu obrotów na obrotomierzu.

Jak za pół godziny odpalę to znawu ok i mogę jechać i po 5km powtarza się to samo.

Więc myślę że może jednak ten czujnik obrotów.

Ale nawet mechanik który robił Techa nie wiedział gdzie jest on zlokalizowany, proszę o podpowiedź bo nie mogę go znaleźć.

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Guest BADB00
Jesli bylo to na kolektorze dolotowym to byla kostka czujki cisnienia w kolektorze - calkiem mozliwe ze wtedy silnik idze calkowicie bez doladowania

mozesz miec racje objawy byly identyczne brak wskazan na obrotomierzu i wrazenie jakby chodzil na 3 gary

Link to comment
Share on other sites

heh mialem identyczne objawy gdy wypadla mi wtyczka (znajdujaca sie jakies 15 cm po prawej stronie zaworu egr na wysokosci gornej krawedzi chlodnicy ) jutro moge zrobic fotke ale dopiero kolo 17 moze to byc to

Ta wtyczka to złączka od czujnika obrotów wału

Link to comment
Share on other sites

To czy faktycznie nie pali na trzy cylindry nie jest pewne. W benzynowym poznac to p mokrej swiecy a w dieslu to tak jak opisales wyzej ( posrednio po braku zmiany pracy silnika po odkreceniu przewodu wysokiego cisnienia dla niepracujacego cylindra) Jest jedno ale: budowa pompu jest taka ze albo wszystkie wtryski dostana odpowiednie cisnienie albo zadne. Chyba ze przyczyna bedzie w wypalonym/uszkodzonym zaworze. Zastanawiam sie czy takie zachowanie nie bedzie spowodowane zlym katem poczatku wtrysku. Jesli bedzie za bardzo opozniony to mimo dobrej dawki paliwa moc bedzie za mala a paliwo nie spali sie calkowicie.

Nie ma innej możliwości - albo elektryko-elektronika albo mechanika - coś koledze doledze dolega...

Może też być taka sytuacja, że jest wypalona uszczelka między dwoma sąsiadującymi ze sobą cylindrami - wtedy też silnik może " kuleć " I co ciekawe diagnoza nie jest jednoznaczna, bo czasem " kuleje " na zimnym a przestaje jak się silnik zagrzeje ( ale jest to początkowe stadium ) a czasem na odwrót - na zimnym OK a na ciepłym zaczyna " kuleć ". Robiłem już takie dwie głowice ( Toyota Corolla 4A-FE ). W Hondzie z kolei ( Accord 2001 rok - 1,8 Vtec ) z kolei wypalił się tłok - powstała dziura fi 2 cm i silnik nie miał kompresji na jednym garnku - gdzie facet nie jeździł tam diagnoza była jednoznaczna - USZCZELKA pod głowicą... A tutaj okazało się, że uszczelka była przy okazji. Komputer czytał błędy i pokazywał na czujnik spalania stukowego - objawy typowe dla walniętego czujnika a okazało się, że tłok się wypalił...

Nie straszę kolegi ale najlepiej niech zasięgnie rady u 3 - 4 mechaników - tylko u dieslowców, bo opinia jednego może nie być miarodajna...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP