Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Schemat Instalacji Klimy - Pilnie Potrzebny


Guest lisu_st
 Share

Recommended Posts

Guest lisu_st

WITAM!!!

Przeczesalem juz forum w poszukiwaniu schematu do klimatyzacji Vectry A i nic . Jesli ktos posiada taki bardzo prosze o udostepnienie. Ewentualnie czy ktos wie jak sprawdzic czy sprezarka dziala, czy ruszy jesli w ukladzie nie ma gazu? Jak przedstawia sie w tym modelu Vectry opcja chlodzenia przez wentylatory? - czy sa jakies dodatkowe czy tylko jeden na chlodnicy wystarcza?

Ewentualnie poszukuje calej instrukcji serwisowej.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ewentualnie czy ktos wie jak sprawdzic czy sprezarka dziala, czy ruszy jesli w ukladzie nie ma gazu?

Jedynie w tym moge Ci podpowiedzieć.

Sprężarka nie ruszy jak nie ma gazu. I jedynie z gazem w układzie sprawdzisz czy jest sprawna.

I odnośnie wiatraków na chłodnicy to chyba na forum gdzieś kiedys czytałem, że w wersji z klimą jest 2. Ale to nie na 100%.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Hamster

Ja też mam VA 2.0 silnik C20NE z klimą rocznik 90. Mam dwa wentyle jeden na chłodnicy wody, drugi na chłodnicy klimatyzacji. Pierwszy działa cały czas jak odpalam klimę, a ten drugi włącza się przy ok 85-90st.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest sopel.ks
Hej.

Mam VA 2.0 silnik C20NE z klimą.

Mam schematy to napisz na misiuchna@poczta.onet.pl to Ci jakoś wyśle foty albo ksero pocztą.

Wczoraj naprawiałem swoją klimę:

napełnienie+wymiana łożyska w sprężarce (bo hałasowało)+wymiana uszczelniacza(cokolwiek to jest) kosztowało 550zł.

samo napełnienie gazu to koszt 120-150zł.

Moja klima działała do tej zimy i w końcu padła. Bez gazu się nie włączy bo jest zabezpieczenie takie.

Co do wentylatorów to są 2szt. Jeden ten główny między silnikiem a radiatorem chłodnicy, i 2gi od klimatyzacji.

U mnie działają oba ale w różnych konfiguracjach (raz jeden raz drugi albo razem-gubię się w tym)

Moja Vectra w upałąch jak dziś i w korkach w mieście dochodzi na czerwone pole temperatury, ale to ponoć normalne w tym modelu...tak wyczytałem na forum.

Witam serdecznie.

Jeżeli nie sprawiłoby to problemu to prosiłbym o te schematy instalacji klimy gdyż przymiezam się do montażu jej w mojej viki

e-maila: sopel.ks@interia.pl

Z góry bardzo dziękuję

Pozdrawiam forumowiczów :-)

Vectra A 1.7TD Isuzu

Link to comment
Share on other sites

Kolego @ne1ghby- jesli nie sprawialo by Ci to klopotu, a chcialbys podzielic sie z szerszym gronem uzytkownikow, chetnie wrzuce posiadane przez Ciebie materialy na serwer i dopnie sie to do tematu porad (instrukcji).

Jak sie zdecydujesz pisz na e-maila : recces@poczta.onet.pl

Pozdrawiam.

Edited by recces
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest grzekon
Jedynie w tym moge Ci podpowiedzieć.

Sprężarka nie ruszy jak nie ma gazu. I jedynie z gazem w układzie sprawdzisz czy jest sprawna.

Da się sprawdzić pod warunkiem że cała instalacja elektryczna od klimy jest sprawna. Trzeba zmostkować tzw. "wyłącznik sprężarki-niskie ciśnienie" o ile dobrze pamiętam czerwony czujnik przy chłodnicy klimy, wtedy włączy się sprzęgło elektromagnetyczne na sprężarce.

Ale uwaga!!!! w układzie musi być olej. Jak klima nie działała dość długo to i tak się nie obejdzie bez wymiany uszczelniacza w sprężarce bo puści po jakimś czasie od nabicia. No i przy okazji warto wymienić łożysko na kole sprężarki.

Co do wentylatorów to są dwa. Po włączeniu klimy powinien jeden chodziś na wolniejszych obrotach i ewentualnie gdy trzeba włączają się obydwa na max obrotach.

Co do tego "sprawdzania" to szczelność układu można tylko sprawdzić po nabiciu czynnikiem chłodzącym lub jeśli jest większa nieszczelność to po zrobieniu prózni - ale to tylko ten kto napełnia instalację.

Edited by grzekon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP