Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Strzały (trzaski) W Kierownicy - Podczas Kręcenia


Guest Krzyspvfr
 Share

Recommended Posts

Guest Krzyspvfr

Witam!

Od dzisiaj rano w kolumnie kierownicy (gdzieś przy samej kierownicy) słychać trzaski przy mocnym kręceniu... nawet na chwilę mi coś zblokowało lekko kierownicę, akurat skręcałem i się nieźle strachu najadłem, ale mocniej przekręciłem, coś chrupnęło i udało mi się przekręcić. Raczej nie jest to blokada kierownicy, ta działa i blokuje mocno i zdecydowanie, a ten dziwny efekt to jakby coś haczyło... myślałem, że zepsuła mi sie dźwignia od kierunkowskazów i ten mechanizm od wyłączania, ale wyjąłem ją całkiem na próbę i to samo :(

Nic tam nie widać żeby coś haczyło, efekt nie zawsze jest słyszalny, ale ewidentnie coś jest nie tak... trzaski słychać przy zdecydowanym kręceniu kierą... co to może być?

Dodatkowo, zauważyłem że regulacja pochylenia kierownicy przestała mi "widzieć" środkową zapadkę - tą, którą najczęściej używałem... jak ustawię kierownicę w tym położeniu i wcisnę wajhę od regulacji to się tam trzyma, ale jak lekko pociągnę wajhę i przestawiam kierownicę, to tam nie chce "zaskoczyć"... jakieś pomysły, co mi się mogło zepsuć? Ta magiczna tulejka, o której tu już czytałem?

Dzięki za wszelką pomoc

Krzysiek

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzyspvfr

Zauważyłem kilka prawidłowości:

- jak przekręcę kierownice o 90 stopni w lewo i w tej pozycji kręcę lekko lewo-prawo, słychać jak coś stuka (jakby haczyło)

- im gwałtowniej kręcę kierownicą, na przykład przy manewrach parkingowych, tym te odgłosy są mocniejsze

Dzisiaj chyba odwiedzę ASO, ale nie wiem czy nie zaproponują mi wymianę połowy samochodu za 5000 zł, jak to ASO ;-)

Dzięki z góry za rady

Link to comment
Share on other sites

Guest RaDmAc

Miałem to samo... kupiłem Vectrę miesiąc temu i po paru dniach zaczęło mi cuś trzaskać i dwa razy "trochę" zablokowało mi kierownicę. ale po tygodniu w końcu trzasnęło mocniej i .... przestało. A przy okazji przestały odbijac kierunki. Jak rozebrałem obudowę kolumny to wypadł mi kawałek plastiku... nie miałem jeszcze czasu, żeby rozbierac dalej, ale wygląda, żę ułamał się "dzyndzel" na wale tuż pod kierownica do odbijania kierunków. Z tego co się orientowałem, to sporo zabawy z tym jest. Trzeba ściągac kierownicę, taśmę airbagów i parę innych dupereli. Sam mechanizm w manetce do kierunków jest ok. Jesli weźmiesz się za to wcześniej ode mnie to przydały by się fotki. Jak ja się wezmę to popstrykam :)

heh, zapomniałem zmienić podpis... Vectra już jest moja

Edited by RaDmAc
Link to comment
Share on other sites

Guest Krzyspvfr
Miałem to samo... kupiłem Vectrę miesiąc temu i po paru dniach zaczęło mi cuś trzaskać i dwa razy "trochę" zablokowało mi kierownicę. ale po tygodniu w końcu trzasnęło mocniej i .... przestało. A przy okazji przestały odbijac kierunki. Jak rozebrałem obudowę kolumny to wypadł mi kawałek plastiku... nie miałem jeszcze czasu, żeby rozbierac dalej, ale wygląda, żę ułamał się "dzyndzel" na wale tuż pod kierownica do odbijania kierunków. Z tego co się orientowałem, to sporo zabawy z tym jest. Trzeba ściągac kierownicę, taśmę airbagów i parę innych dupereli. Sam mechanizm w manetce do kierunków jest ok. Jesli weźmiesz się za to wcześniej ode mnie to przydały by się fotki. Jak ja się wezmę to popstrykam :)

heh, zapomniałem zmienić podpis... Vectra już jest moja

Tyle, ze mi kierunki odbijaja :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzyspvfr
Prawdopodobnie siada Ci maglownica

I z tego powodu slychac trzaski z okolicy kierownicy? z samej gory?

jakos ciezko mi w to uwierzyc...

Link to comment
Share on other sites

Guest RaDmAc

Żadna maglownica... chyba że maglownica jest między manetkami do kierunków a kołem kierownicy :)

Ale tak jak pisałem... pstrykał pstrykało i bum, przestało. razem z odbijaniem kierunków przestało.

Link to comment
Share on other sites

miałem podobne objawy jakie Ty podałeś w drugim poście. Pojechałem z tym właśnie do ASO. Stwierdzili, że właśnie maglownica siada.

Link to comment
Share on other sites

Guest RaDmAc

I chyba wiem skąd się to u mnie wzieło... mam brzydki nawyk z Clio do przytrzymywania kierownicy kolanem (długie nóżki mam) i cyba to się kierownicy nie spodobało.

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzyspvfr
miałem podobne objawy jakie Ty podałeś w drugim poście. Pojechałem z tym właśnie do ASO. Stwierdzili, że właśnie maglownica siada.

O kurcze... a to ASO to z tych, ktore cos potrafia, czy tak jak u nas w ZG - kasuja glupich niemcow ktorzy przyjezdzaja zrobic przeglad gwarancyjny bo taniej jest o 5 euro niz u nich, a mechanicy nie potrafia porzadnie wymienic plynu chlodniczego?

Dlatego wlasnie boje sie jechac z czyms nietrywialnym do ASO, ale dzisiaj chyba sprobuje - zobaczymy, co powiedza...

Link to comment
Share on other sites

Ja już ASO nie wierze, szczególnie temu w którym byłem. Zajechałem do nich akurat przy okazji gdyż byłem w okolicach. Na pewno zweryfikuje to gdzie indziej.

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzyspvfr

No i się wyjaśniło. Pojechałem do znanego w Zielonej Górze elektryka samochodowego (Nowacki, ul. Chmielna), który zdjął kierownicę, poduszkę i stwierdził, że ułamał się - cytuję "jeden z czterech zaczepów", które coś tam trzymają, wleciał gdzieś do kolumny kierownicy i tarł. Miałem ponoć dużo szczęścia, że nie zerwała mi się taśma poduszki. Zapłaciłem 60 zł i po problemie :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzyspvfr
następny dowód na to, że nie tylko w ASO pracują dobrzy specjaliści :)

Taaa... dowód na to, że przede wszystkim nie w ASO pracują dobrzy specjaliści ;-)

Link to comment
Share on other sites

a moglbys po krotce przyblizyc ta porade tutaj. Ja jeszcze nie jestem klubowiczem i nie moge sie dostac :D Mam dokladnie takie same objawy i przyznam ze sa dosc irytujace...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
No i się wyjaśniło. Pojechałem do znanego w Zielonej Górze elektryka samochodowego (Nowacki, ul. Chmielna), który zdjął kierownicę, poduszkę i stwierdził, że ułamał się - cytuję "jeden z czterech zaczepów", które coś tam trzymają, wleciał gdzieś do kolumny kierownicy i tarł. Miałem ponoć dużo szczęścia, że nie zerwała mi się taśma poduszki. Zapłaciłem 60 zł i po problemie :-)

Witam

Tak czytam forum i wydaje mi się że mam coś podobnego

Od kilku dni (w czasie upałów się zaczęło) przy skręcaniu kierownicą w lewo (tylko w lewo) mam wyraźny trzask spod samej kierownicy. Próbowałem rozbierać osłony i polookać o co chodzi. Zaraz pod kierownicą widze duży okrągły plastik o okrągłym kształcie który jakby podskakuje wtedy kiedy kręcę w lewo a kierownica jest w położeniu taki że jej "godzina 12" przechodzi na "godzinę 9" - :D,

Nie ma znaczenia czy kręcę na postoju, czy podczas jazdy. Luzów nie czuję, kierunki odbijają koncertowo.

Czy to może byc taki zaczep ? A może coś innego ?

Lecieć zrobic od razu czy wytrzyma ~2 tygodnie (do wypłaty) ?

Pozdrawiam majkelm

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzyspvfr
Witam

Tak czytam forum i wydaje mi się że mam coś podobnego

Od kilku dni (w czasie upałów się zaczęło) przy skręcaniu kierownicą w lewo (tylko w lewo) mam wyraźny trzask spod samej kierownicy. Próbowałem rozbierać osłony i polookać o co chodzi. Zaraz pod kierownicą widze duży okrągły plastik o okrągłym kształcie który jakby podskakuje wtedy kiedy kręcę w lewo a kierownica jest w położeniu taki że jej "godzina 12" przechodzi na "godzinę 9" - :D,

Nie ma znaczenia czy kręcę na postoju, czy podczas jazdy. Luzów nie czuję, kierunki odbijają koncertowo.

Czy to może byc taki zaczep ? A może coś innego ?

Lecieć zrobic od razu czy wytrzyma ~2 tygodnie (do wypłaty) ?

Pozdrawiam majkelm

Zdecydowanie zrob od razu! Mi elektryk ktory to robił mówił, że miałem dużo szczęścia, że nie zerwałem taśmy od poduszki... zapłaciłem 60 zł za naprawę, a taśma to niestety kilkaset złotych... znajdź kumatego elektromechanika, który umie postępować z autem z poduszką i niech zaprawi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Czołgista
Lecieć zrobic od razu czy wytrzyma ~2 tygodnie (do wypłaty) ?

To jest bardzo prosta naprawa , jak masz parę podstawowych narzędzi to ściągaj kierę , taśmę od poduszki i usuń zaczep który ci się odłamał. Jak tego nie zrobisz to rzeczywiście możesz uszkodzić tą taśmę za kilkaset zł.

Jak trochę poszukasz na forum to znajdziesz porady jak ściągać kierę .

Acha i keszcze jedna ważna rzecz -- jak zdejmiesz taśmę airbagu to nie kręć nią tylko postaraj się ją założyć w takiej samej pozycji jak zdejmowałeś , ma ona pewne ograniczenia w obracaniu . Jeżeli założysz ją w jakimś skrajnym położeniu to potem podczas kręcenia kierownicą zerwiesz ją .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mogą to być zapadki od kierunków. Mi też coś lekko stuka w kierce, ale podejrzewam taśmę od sterów do radia ( o ile jest to taśma w oplu.) albo od poduszki.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Witam. mam podobny problem. od jakiegoś czasu coś trzeszczy tuż za kierownicą. czasem nawet kierownica się zblokuje na chwilę ale po silniejszym ruchu coś trzaśnie i przestaje. rozebrałem dziś osłonę za kierownicą i zlokalizowałem (tak mi się wydaje) miejsce. Czy ktoś może mi powiedzieć co to jest i czy dam radę to wymienić? z dobrymi mechanikami u mnie ciężko.... pj8m.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Dnia 20.04.2007 o 08:54, Gość gambit napisał:

Też miałem takie trzaski w poprzedniej Vectrze. Opisywałem jak je usunąć już wielokrotnie.

Na stronie jest porada jak je usunąć. Winne temu jest mocowanie kolumny kierowniczej. Poradę robił WItboj

http://www.vectraklub.pl/members/porady/32-trzaski_vb.htm

Witam, czy gdzies ta porada jest jeszcze dostepna?? Wyskakuje mi brak strony :( Mam ten sam objaw

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam, w dniu wczorajszym pojawił się mi problem w moim Opelku. Przy kręceniu kierownicą, w jednym konkretnym miejscu słuchać pstrykanie przypominając strzelanie jakiejś plastikowej rzeczy. Pstrykanie występuje tylko w jednym konkretnym pkt.  podczas kręcenia. Nie będę ukrywał ale gdy dochodzę do tego konkretnego momentu to przeskoczenie tego sprawia całkiem odczuwalny opór.  Jest to najbardziej zauważalne kiedy podczas jazdy puszczam kierownicę by koła się wyprostowały a te nagle stają w miejscu ponieważ coś stawia taki opór by zatrzymać prostujące się koła. Jeżeli ktoś wie co to może być to proszę o pomoc.

Mój Opelek to Opel Vectra B z 1999 r.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP