Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość Sauron

Wymiana Koła Dwumasowego

Polecane posty

Gość Sauron

Witam

Niestety dopadła mnie diagnoza mechanika -- do wymiany koło dwumasowe

Zaczęło się od stukania podczas hamowania, tak jakby klocki stukały. Myślałem że to właśnie one lub zawieszenie. Niestety padło na to osławione kółko. Czy ktoś już wymieniał i ile go to kosztowało, jakie miał objawy. Znajomy mechanik powiedział że na razie jeździć ąż zacznie więcej stukać a oszacował wymianę samego kołka na kila 2000 zł cześć.

mam przeleciane dopiero w swojej viki c 2.0 DTH 65000 km i proszę jakie g... robią teraz. Podobno pada te kółko i w innych samochodach.

Jakbym pisał nie w tym dziale to proszę Szanownych Moderatorów o przeniesienie - wydaje mi się że to bardziej ze skrzynią związane niż z silnikiem ale mechanikiem nei jestem. Leje paliwo i jeżdżę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawnick

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziwne. Usterka nie spotykana raczej w VC, a w slabym 2,0 dth na pewno i przy tym przebiegu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> . Przyczyna to katowanie silnika, innego wytlumaczenia nie ma.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sauron

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

hmm katować nie katowałem poruszam się normalnie. Może się mechanik rąbnął. Wykluczył co prawda magiel i klocki. Stuka mi jak się wolno poruszam w korkach tak jakby pod prawym kołem w podłodze przy hamowaniu delikatnym, takim dojazdowym do drugiego przeciwnika na drodze. Stukniecie jest taki hmm jakby uderzał metal o metal. Jak to sie da zdiagnozować na 100 %. Poza tym kazał z tym jeździć, a dodam że gumy stabilizatora i końcówki drążka wymienione.

A i jeszcze jedno nie stuka jak jest mokro na drodze i stuka jak się szybko obraca na postoju kierownicę. Co to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomin

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witaj

Jak dla mnie to nie jest kolo dwumasowe.

Objawy sa podobne, ktore opisujesz, ale nie do konca. Objawy podstawowe dla dwumasowki sa takie:

- stukniecie pojedyncze przy ruszaniu,

- stukanie przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy, szczegolnie przy duzym obciazeniu silnika

- czeste wibracje silnika na wolnych obrotach, ktore znikaja po przegazowaniu

- poza tym przy mocno "wyjechanej" dwumasowce nie daje sie ruszac plynnie, bo auto skacze jak zaba, a czesto nawet gasnie podczas ruszania.

Ja mialem wymiane dwumasowki przy 60 000km, ale akurat powodem nie bylo ostre katowanie silnika, jak napisal Pawnick, bo u mnie luz byl promieniowy pomiedzy kolami kola dwumasowego co wskazuje to na ewidentna wade fabryczna.

pzr

Tomin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie objawy przytoczone przez Saurona absolutnie nie mają związku z kołem dwumasowym. Tpowe objawy podaje Tomin.

Przyczyny stuków szukałbym w zawieszeniu, nawet nie maglu. Wskazuje na to fakt wpływy wody na występowanie objawów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Berti

Witam wszystkich. jestem nowy i szukam pomocy. Już dwa razy w ciągu 6 miesięcy wymieniałem sprzęglo i koło zamachowe w Vc 2.0 - koło podobno rozleciało się i zniszczyło sprzęglo. Tak na wszelki wypadek nie katuję silnika :-) Na razie samochód jest na gwarancji ale co będzie jak się skończy ? Serwis zaśpiewał za taką wymianę 5000 zł. Czy ktoś miał już taki wypadek? czy to jakiś błąd konstrukcyjny czy trafił mi się felerny egzemplarz. Przebieg 80000 tys pomiędzy kolejnymi wymianami ok 7000 km. Będę wdzięczny za jakieś porady.

Edytowano przez Berti

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Truman

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziwne bo u mnie tez jest takie stukanie, ale nigdy przy hamowaniu... tylko jak skrecam na postoju, jak ostatnio serwisowalem samochod w ASO jakie 30000 km temu to mi powiedzieli ze bedzie niedlugo stukalo i bedzie trzeba wyminic galki.

Edytowano przez Truman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sauron

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

z objawów podobnych do kółeczka dwumasowego to mam

stuknięcie pojedyncze przy ruszaniu - i na razie tylko to. A może rzeczywiście to zawieszenie jak mówi Piotr i stuka np. sprężyna amortyzatora. Ki diabeł, kolega raczej jest dobrym mechanikiem czyżby się pomylił i kazał na razie z tym jeździć by nie wprowadzać kosztów.

Widzę, że jednak padają innym forumowiczom te kołeczka po 60 000 km przebiegu. Co za szajs.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Truman

A moze by sie po prostu wyminilo gumy od kolumny....opisuja to na VB

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

zalezy jakimasz tenstukot... ale kto wie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sauron

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

hmm może to i to? Rzucę mu temat przy najbliższej okazji. Mam co prawda taki stukot przy skręcaniu na postoju ale co ze stukiem podczas hamowania. Czy to też te gumy?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Truman

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie wiem... ale moze to albo i lozyska przy amorkach.... warto sprawdzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sauron

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wydaje mi się że kumpel posprawdzał to i owo. Na razie jeżdżę i czekam aż się coś wyklaruje bardziej konkretnie. Pomknę mu tylko o tych gumach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość qbson TST

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tez mam podobny problem i podobno to 90% dwumas tylko objawy mam takie ze: gdy dodam wiecej gazu samochod nie przyspiesza tylko zaczyna sie slizgac a obrotomiez sie zamyka... Mial ktos taki problem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W Twoim wypadku to sprzęgło się kończy i stąd to ślizganie się. Jak rozbierzesz może się okazać, że koło dwumasowe też. Jednak objawy, które opisujesz to ewidentnie sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość qbson TST

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zalozylem nowe sprzeglo, a problem jest dalej :/ gadalem wczoraj z mechanikiem i powiedzial ze jest taka opcja ze wczesniej mialem zalozona zle tarcze i znowu mi tak zalozyli a jezeli to nie to to 99% dwumas (ale w tym problem ze nie ma zadnego stukania czy chrobotania jest tylko slizg)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GT-3000

czy czasem przy wymianie sprzęgła nie wymienia się wysprzęglika? fakt że mały przebieg ale czasem jak naleci brudu z sprzęgła to wysprzęglik może się przycinać i nie będzie dobrego docisku do sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam. Koledzy ja mam podobny problem ale faluje ni cale auto jak dodam gazu na 4 i 5 biegu cos jakby autko(przód)wtedy chodzilo delikatnie na boki. Powiedziano mi ze to dwumas ale sam juz niewiem jak to jest autko ma 240tys na budziku ale chodzi jak cza, nie ma problemow z odpaleniem stukaniem przy wysprzeglaniu czy ruszaniu. Chociaz jak poleje to mam male stuki w zawieszenu ale podejrzewam ze to lozysko na amorku lub sprezyna chyba ze drugi wachacz bo jeden juz wymienilem gdyz byl deczko ugiety po spotkaniu z krawęznikiem. Chyba ze moze półos jest tez skrzywina ?? pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja miałem przejechane 73 tyś km. Miałem inne objawy. Na wolnych obrotach miałem metaliczne stukanie jakby coś działo się z zaworem. Na półsprzęgle było głośniej , a na wciśniętym przestawało. W serwisie krzykneli za koło dwumasowe 3200zł i wymiana ok. 1000. Na allegro kupiłem koło za 1400 orginalne jakie montuje opel i wymiana w warsztacie 350zł. W starym był luz wyczuwalny naciśnięciem palcami. Po wymianie probłem minął auto cchodzi cichutko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Możesz mi podać adres albo wrzucić linka do strony na której kupiłeś koło dwumasowe ?. Z góry dzięki, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz nawet jeszcze tańsze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam. Ta aukcja co kolega podał jest rewelacyjna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

. J wymieniałem takie samo 4 miesiące temu i taniej jak 1400 nie znalazłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za linka, u mnie nie tłucze się jeszcze na wolnych obrotach na puszczonym sprzęgle ale na półsprzęgle nieźle łomoce na rozgrzanym silniku, chyba nie będę czekał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja jak kupiłem w niemczech, to po odpaleniu zimnego silnika też nie miałem stukotania dopiero usłyszałem je po przyjeździe do polski jak miałem rozgrzanym silnik. Załamke strzeliłem bo odrazu dodatkowe koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam w tej chwili 133 tys. km. (udokumentowane), znajomy mechanik z opla powiedział mi żebym jeździł dopuki nie bedzie słychac stukania przy gaszeniu silnika i nierówne wolne obroty, narazie objawy sa tylko na półsprzęgle na wolnych (chrobotanie). Ty masz już z głowy, ciekawe ile ci wytrzyma. Jeszcze mam pytanko ile czasu u ciebie trwała wymiana dwumasówki ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni. Bo trzeba silnik trochę opuścić , całe zawieszenie.Odrazu wymieniłem olej w skrzyni biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×