Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sauron

Wymiana Koła Dwumasowego

2790 posts in this topic

Witam

Niestety dopadła mnie diagnoza mechanika -- do wymiany koło dwumasowe

Zaczęło się od stukania podczas hamowania, tak jakby klocki stukały. Myślałem że to właśnie one lub zawieszenie. Niestety padło na to osławione kółko. Czy ktoś już wymieniał i ile go to kosztowało, jakie miał objawy. Znajomy mechanik powiedział że na razie jeździć ąż zacznie więcej stukać a oszacował wymianę samego kołka na kila 2000 zł cześć.

mam przeleciane dopiero w swojej viki c 2.0 DTH 65000 km i proszę jakie g... robią teraz. Podobno pada te kółko i w innych samochodach.

Jakbym pisał nie w tym dziale to proszę Szanownych Moderatorów o przeniesienie - wydaje mi się że to bardziej ze skrzynią związane niż z silnikiem ale mechanikiem nei jestem. Leje paliwo i jeżdżę.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziwne. Usterka nie spotykana raczej w VC, a w slabym 2,0 dth na pewno i przy tym przebiegu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> . Przyczyna to katowanie silnika, innego wytlumaczenia nie ma.......

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hmm katować nie katowałem poruszam się normalnie. Może się mechanik rąbnął. Wykluczył co prawda magiel i klocki. Stuka mi jak się wolno poruszam w korkach tak jakby pod prawym kołem w podłodze przy hamowaniu delikatnym, takim dojazdowym do drugiego przeciwnika na drodze. Stukniecie jest taki hmm jakby uderzał metal o metal. Jak to sie da zdiagnozować na 100 %. Poza tym kazał z tym jeździć, a dodam że gumy stabilizatora i końcówki drążka wymienione.

A i jeszcze jedno nie stuka jak jest mokro na drodze i stuka jak się szybko obraca na postoju kierownicę. Co to jest?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witaj

Jak dla mnie to nie jest kolo dwumasowe.

Objawy sa podobne, ktore opisujesz, ale nie do konca. Objawy podstawowe dla dwumasowki sa takie:

- stukniecie pojedyncze przy ruszaniu,

- stukanie przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy, szczegolnie przy duzym obciazeniu silnika

- czeste wibracje silnika na wolnych obrotach, ktore znikaja po przegazowaniu

- poza tym przy mocno "wyjechanej" dwumasowce nie daje sie ruszac plynnie, bo auto skacze jak zaba, a czesto nawet gasnie podczas ruszania.

Ja mialem wymiane dwumasowki przy 60 000km, ale akurat powodem nie bylo ostre katowanie silnika, jak napisal Pawnick, bo u mnie luz byl promieniowy pomiedzy kolami kola dwumasowego co wskazuje to na ewidentna wade fabryczna.

pzr

Tomin

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie objawy przytoczone przez Saurona absolutnie nie mają związku z kołem dwumasowym. Tpowe objawy podaje Tomin.

Przyczyny stuków szukałbym w zawieszeniu, nawet nie maglu. Wskazuje na to fakt wpływy wody na występowanie objawów.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam wszystkich. jestem nowy i szukam pomocy. Już dwa razy w ciągu 6 miesięcy wymieniałem sprzęglo i koło zamachowe w Vc 2.0 - koło podobno rozleciało się i zniszczyło sprzęglo. Tak na wszelki wypadek nie katuję silnika :-) Na razie samochód jest na gwarancji ale co będzie jak się skończy ? Serwis zaśpiewał za taką wymianę 5000 zł. Czy ktoś miał już taki wypadek? czy to jakiś błąd konstrukcyjny czy trafił mi się felerny egzemplarz. Przebieg 80000 tys pomiędzy kolejnymi wymianami ok 7000 km. Będę wdzięczny za jakieś porady.

Edited by Berti
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Dziwne bo u mnie tez jest takie stukanie, ale nigdy przy hamowaniu... tylko jak skrecam na postoju, jak ostatnio serwisowalem samochod w ASO jakie 30000 km temu to mi powiedzieli ze bedzie niedlugo stukalo i bedzie trzeba wyminic galki.

Edited by Truman
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z objawów podobnych do kółeczka dwumasowego to mam

stuknięcie pojedyncze przy ruszaniu - i na razie tylko to. A może rzeczywiście to zawieszenie jak mówi Piotr i stuka np. sprężyna amortyzatora. Ki diabeł, kolega raczej jest dobrym mechanikiem czyżby się pomylił i kazał na razie z tym jeździć by nie wprowadzać kosztów.

Widzę, że jednak padają innym forumowiczom te kołeczka po 60 000 km przebiegu. Co za szajs.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze by sie po prostu wyminilo gumy od kolumny....opisuja to na VB

Please login or register to see this link.

zalezy jakimasz tenstukot... ale kto wie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hmm może to i to? Rzucę mu temat przy najbliższej okazji. Mam co prawda taki stukot przy skręcaniu na postoju ale co ze stukiem podczas hamowania. Czy to też te gumy?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie wiem... ale moze to albo i lozyska przy amorkach.... warto sprawdzic.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wydaje mi się że kumpel posprawdzał to i owo. Na razie jeżdżę i czekam aż się coś wyklaruje bardziej konkretnie. Pomknę mu tylko o tych gumach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tez mam podobny problem i podobno to 90% dwumas tylko objawy mam takie ze: gdy dodam wiecej gazu samochod nie przyspiesza tylko zaczyna sie slizgac a obrotomiez sie zamyka... Mial ktos taki problem??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W Twoim wypadku to sprzęgło się kończy i stąd to ślizganie się. Jak rozbierzesz może się okazać, że koło dwumasowe też. Jednak objawy, które opisujesz to ewidentnie sprzęgło.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zalozylem nowe sprzeglo, a problem jest dalej :/ gadalem wczoraj z mechanikiem i powiedzial ze jest taka opcja ze wczesniej mialem zalozona zle tarcze i znowu mi tak zalozyli a jezeli to nie to to 99% dwumas (ale w tym problem ze nie ma zadnego stukania czy chrobotania jest tylko slizg)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy czasem przy wymianie sprzęgła nie wymienia się wysprzęglika? fakt że mały przebieg ale czasem jak naleci brudu z sprzęgła to wysprzęglik może się przycinać i nie będzie dobrego docisku do sprzęgła

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam. Koledzy ja mam podobny problem ale faluje ni cale auto jak dodam gazu na 4 i 5 biegu cos jakby autko(przód)wtedy chodzilo delikatnie na boki. Powiedziano mi ze to dwumas ale sam juz niewiem jak to jest autko ma 240tys na budziku ale chodzi jak cza, nie ma problemow z odpaleniem stukaniem przy wysprzeglaniu czy ruszaniu. Chociaz jak poleje to mam male stuki w zawieszenu ale podejrzewam ze to lozysko na amorku lub sprezyna chyba ze drugi wachacz bo jeden juz wymienilem gdyz byl deczko ugiety po spotkaniu z krawęznikiem. Chyba ze moze półos jest tez skrzywina ?? pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ja miałem przejechane 73 tyś km. Miałem inne objawy. Na wolnych obrotach miałem metaliczne stukanie jakby coś działo się z zaworem. Na półsprzęgle było głośniej , a na wciśniętym przestawało. W serwisie krzykneli za koło dwumasowe 3200zł i wymiana ok. 1000. Na allegro kupiłem koło za 1400 orginalne jakie montuje opel i wymiana w warsztacie 350zł. W starym był luz wyczuwalny naciśnięciem palcami. Po wymianie probłem minął auto cchodzi cichutko.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Możesz mi podać adres albo wrzucić linka do strony na której kupiłeś koło dwumasowe ?. Z góry dzięki, pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masz nawet jeszcze tańsze

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam. Ta aukcja co kolega podał jest rewelacyjna

Please login or register to see this link.

. J wymieniałem takie samo 4 miesiące temu i taniej jak 1400 nie znalazłem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo za linka, u mnie nie tłucze się jeszcze na wolnych obrotach na puszczonym sprzęgle ale na półsprzęgle nieźle łomoce na rozgrzanym silniku, chyba nie będę czekał.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja jak kupiłem w niemczech, to po odpaleniu zimnego silnika też nie miałem stukotania dopiero usłyszałem je po przyjeździe do polski jak miałem rozgrzanym silnik. Załamke strzeliłem bo odrazu dodatkowe koszty.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam w tej chwili 133 tys. km. (udokumentowane), znajomy mechanik z opla powiedział mi żebym jeździł dopuki nie bedzie słychac stukania przy gaszeniu silnika i nierówne wolne obroty, narazie objawy sa tylko na półsprzęgle na wolnych (chrobotanie). Ty masz już z głowy, ciekawe ile ci wytrzyma. Jeszcze mam pytanko ile czasu u ciebie trwała wymiana dwumasówki ?.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa dni. Bo trzeba silnik trochę opuścić , całe zawieszenie.Odrazu wymieniłem olej w skrzyni biegów.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.