Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czujnik Układu Recyrkulacji Spalin "a" - Egr


piekar
 Share

Recommended Posts

Witam !! Mam problem czy czyścić czy zaślepiać EGR w vectrze 1,6 16V 1998 rok ? O co chodzi - więc dzisiaj po tygodniowym postoju mojej vectry odpaliłem i po 1 km kiedy stanąłem na światlach i troszke go przegazowałem zapalił mi się CHECK. Po zajechaniu do domu zauważyłem że na wolnych obrotach równomiernie faluje nie tak jak silniczek krokowy czyli różnie tylko równo i rytmicznie, odczytałem kod błędu i wyskoczyło mi 1 mrugnięcie czyli gotowość i następnie 4 , 10, 5 mrugnięć wycztałem ze jest to : Czujnik układu recyrkulacji spalin "A" i na forum po kilku godzinnym przeglądaniu mam dylemat czy to napewno EGR ? Dlatego że to stało się tak nagle z sekundy na sekundę !! i nie wiem czy jutro zaślepiać czy czyścić czy może coś innego ?

Z góry dziękuję za pomoc !!

Link to comment
Share on other sites

A pojawia ci się dalej ten błąd ?

czy było to jednorazowe ?

bo jednorazowe zapalenie się kontrolki silnika, nie swiadczy jeszcze o awarii.

Link to comment
Share on other sites

Więc dzisiaj podłączyłem kompai zczytała błąd taki sam jak na zwarcie czyli 1,4,9,5 skasowałem go ale po 10 sek znów sie zapalał i tak z 4 razy i nic, więc wymontowałem ten zawór EGR (wymontowanie zajeło mi jakieś 10min - super) w środku wygladało jak w kominie :) Wymyłem w benzynie i nasmarowałem WD40, i czas na montaż ! I tu zaczeły się problemy tz. uszczelka ciągle spadała dojśćia zero ręce poodzierane, uszczelkę posmarowałem silikonem wysokotemperaturowym i już tak nie spadała i do przykręcenia musiałem odkręcić te 2 przewody paliwowe i jakoś poszło ale zajeło mi to z 40 min męczarni !! Po odpaleniu auta CHECK zgasł sam bez kasowania go i silnik zaczoł równiutko pracować :)

Link to comment
Share on other sites

Wszystko pięknie, ale najgorsze co zrobiłeś , to posmarowałeś go WD-40.

Za miesiąc będzie jeszcze gorzej, bo wszystkie spaliny sie poprzyklejają do grzybka.

Najlepiej wymyć w benzynie extrakcyjnej i tak go zostawic do wyschnięcia i zamontować.

A na forum już dawno było napisane, że przewody paliwowe należy odkręcić , aby mieć łatwiejszy dostęp.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest sumin99

witam

mam vectre B 96 1.6 16V podczas jazdy na rozgrzanym silniku wyskakuje check przy rownej jezdzie np 100km/h zczytanie bledu pokazalo mi czujnik ukladu recyrkulacji spalin A za wyskokie cisnie, podmienilem nastepny EGR i nadal to samo... Prosze o pomoc.. jesli ktos wie co ro moze byc za przyczna...

Link to comment
Share on other sites

Witam !! Mam problem czy czyścić czy zaślepiać EGR w vectrze 1,6 16V 1998 rok ?

Z góry dziękuję za pomoc !!

odpowiedź jest prosta wyczyść i zaślep, każdy mechanik ci t powie a silnik będzie za to wdzięczny.

Poza tym przy kolejnych usterkach nie będziesz brać EGR pod uwagę ;/

Przy zaślepianiu ważna jest szczelność wiec albo nowa uszczelka albo najlepiej silikon VikRein

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP