Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Błąd P0400 /układ Recyrkulacji Spalin - Błedny Przepływ/ W Vectrze 2.0dti


Guest maaarain
 Share

Recommended Posts

Guest maaarain

Witam

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem ww cuda, jednak od pewnego czasu silnik jest wyraźnie zamulony, zwalnia po podjeżdżaniu pod górke itp. Po podłączeniu pod tech2 pokazało błąd P0400 /Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ; ang: P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction/. Po wykasowaniu błędu jakby chodzi trochę lepiej, kręci się do 5tys obr. (wcześniej do 3tys), ale po przejechaniu kawałka znowu wyskakuje ww błąd. Czyżby katalizator do wymiany, ma ktoś inny pomysł?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest OchMan
Witam

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem ww cuda, jednak od pewnego czasu silnik jest wyraźnie zamulony, zwalnia po podjeżdżaniu pod górke itp. Po podłączeniu pod tech2 pokazało błąd P0400 /Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ; ang: P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction/. Po wykasowaniu błędu jakby chodzi trochę lepiej, kręci się do 5tys obr. (wcześniej do 3tys), ale po przejechaniu kawałka znowu wyskakuje ww błąd. Czyżby katalizator do wymiany, ma ktoś inny pomysł?

Pozdrawiam

Na poczatek zacznij od tej porady i zobaczysz czy dolegliwosci nie ustapia i wtedy dopiero bedziesz sie martwil o inne rozwiazania.

Link to comment
Share on other sites

Guest mariusz74

Problem podobny do mojego choć w innym silniku.

Według mojego rozeznania teoretycznego ten błąd może mieć bardzo rozległe przyczyny. Taką samą opinię dawali mechanicy oczywiście tacy którzy znali problem. Przyczyną może być:

1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe.

2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie.

3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia się raczej przy wyższych obrotach).

3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.

Niestety nie znam twojego silnika ale zasada pewnie jest bardzo podobna. Wymiana doświadczeń może pomoże nam obu.

Sugestie od innych posiadaczy w jaki sposób wykluczać poszczególny punkty mile widziane.

Link to comment
Share on other sites

Guest ArturL

Mariusz, napisałeś o wszystkich przyczynach. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej zacząć od podmiany przepływomierza. Jak nic nie da - to dalej wg listy Mariusza.

Link to comment
Share on other sites

Przepłukać alkoholem wewnętrzne pręciki / blaszki BARDZO DELIKATNIE.

Alkoholu po " płukance " nie spożywać !!! :lol:

To też zależy od tego jaką ma przepływkę. W mojej nie ma żadnego cienkiego drucika, jest tylko aluminiowa blaszka, którą z powodzeniem można szorować pilnikiem...

Auto jest z 2001 roku ( produkcja ), I rejestracja to X. 2002 rok, ja nim jeżdżę od czerwca 2005. A na przepływce jest data produkcji 2003. Znaczy, że była wymieniana ( w Austrii, bo tam kupiłem Viki )...

A może zróbmy coś takiego na forum - jeśli macie taką możliwość - zróbcie fotkę swojej przepływki, załóżmy do tego celu nowy temat na forum i wrzućmy tutaj zdjęcia ze wszystkimi niezbędnymi opisami, czy był wymieniany/czyszczony, jakie były objawy przed wymianą/czyszczeniem, czy jest poprawa po..., czy nowy/używany, Bosch/zamiennik i t. d. ...? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest maaarain

Witam po małej przerwie:)

Moja Viki nareszcze wróciła do formy! Okazało się że to tylko pęknięty przewód podciśnienia, na pierwszy rzut oka nic nie było widać, ale przez przypadek szarpnąłem za jeden i jakoś tak lekko wyleciał (może 0.5 cm pęknięcie). Po skróceniu nie poznaję samochodu:) Szkoda tylko że wcześniej niepotrzebnie wymieniłem przepływonierz i za namową znajomego wywaliłem katalizator:/ Ale cieszę się i tak że tak się to wszystko skończyło. Wielkie dzięki za pomoc (szczególnie OchManowi, mase syfu wyrzuciłem z kolektora, napewno też to coś dało).

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest kenti
Witam po małej przerwie:)

Moja Viki nareszcze wróciła do formy! Okazało się że to tylko pęknięty przewód podciśnienia, na pierwszy rzut oka nic nie było widać, ale przez przypadek szarpnąłem za jeden i jakoś tak lekko wyleciał (może 0.5 cm pęknięcie). Po skróceniu nie poznaję samochodu:) Szkoda tylko że wcześniej niepotrzebnie wymieniłem przepływonierz i za namową znajomego wywaliłem katalizator:/ Ale cieszę się i tak że tak się to wszystko skończyło. Wielkie dzięki za pomoc (szczególnie OchManowi, mase syfu wyrzuciłem z kolektora, napewno też to coś dało).

Pozdrawiam

Witaj----napisz gdzie było to niesprawne miejsce ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest ojkajoj

Witam, posiadam Vectrę B z 2000r. 2.0 DI , błąd p0400, ciągle palący się check, zauważyłem że gdy odebnę przepływomierz ( wtyczkę ), odpalam samochód i check się pali, ale podłączam wtyczkę spowrotem i check znika na chwilę, mogę sugerować że trafił szlak przepływomierz ? MIeszkam w Anglii i przez 8 miesięcy jak mam ten samochód cały czas mam ten problem i żaden mechanik stąd nie potrafi mi tego naprawić. Dodam, że jeśli rozbujam auto powiedzmy do 50-60km/h i jadę chwilę z taką prędkością, check znika, ale po dłuższej chwili znów wraca.

Edited by ojkajoj
Link to comment
Share on other sites

P0400 to raczej błąd z podciśnieniem. Sprawdź jakie masz ciśnienie w układzie podciśnienia i na każdym elektrozaworze oraz siłowniku od klapek zawirowań. Wtedy znajdziesz przyczynę problemu.

Czy masz olej w układzie podciśnienia? Jak tak to pompa vacum puszcza olej i będzie pewnie do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Guest ojkajoj

Vacuomierza nie mogę dostać, byłem na szrocie i na początek kupiłem kilka elektrozaworów i tych wężyków oraz kolanek łączących to wszystko. zauważyłem że ten wężyk idący do siłownika klap zawirowań został zaślepiony, prawdopodobnie jest uszkodzony ten siłownik skoro jest zamknięty dostęp powietrza, wymieniłem także jeden elektrozawór z prawej strony ten bliżej przodu samochodu, bo pierdział. Dorwałem również kabelek OBD do op-com'a i sprawdziłem błędy. Jak odpalę autko dopóki nie wyskoczy check, wkręca się na biegu jałowym do 4500 obr, wyskakuje ckeck, podpinam kabel z moim laptopem, sprawdzam błąd i jest p0400, kasuję go, check znika, i już nie wraca do momentu dopóki nie zgaszę silnika, ale jednak po skasowaniu nie wchodzi na więcej jak 3500 obr. W poprzednich wężykach znalazłem naprawdę, znikome ilości oleju/ jakiegoś czarnego płynu, nawet je wydmuchiwałem pod kompresorem ale nic z nich i tak nie chciało wylecieć. Co o tym można sądzić? stawiać na pompkę vacu ?

Link to comment
Share on other sites

zauważyłem że ten wężyk idący do siłownika klap zawirowań został zaślepiony, prawdopodobnie jest uszkodzony ten siłownik skoro jest zamknięty dostęp powietrza,

Skoro masz podejrzenia, że to ten siłownik to czemu wymieniłeś wszystko oprócz siłownika ?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy ten siłownik nie rusza się czasem w prawo/lewo około 10 stopni. Jak tak to możesz mieć 100% pewność, że padł i jest nieszczelny.

Link to comment
Share on other sites

Guest ojkajoj

Siłownik nowy zamówiłem na ebay'u już. I znalazłem pompe za dobrą cenę, lecz pochodzi ona z vectry C 2.0 DTI i pasuje do 2002-2005r. Czy ona również będzie pasowała do mojego silnika? Koleś akceptuje zwroty, ale zapewnia że działa jak należy. A odnośnie mojej pompy, jak odpalę silnik, póki nie ma checka, ściagam kolanko, i przytykam palec to dmucha lekko skokowo, po przejechaniu się autem, gdy już check się świeci, z pompy nie dmucha powietrze.

Edited by ojkajoj
Link to comment
Share on other sites

Pompę podciśnienie się wymienia jak puszcza olej do układu albo jak ma za małe ciśnienie czyli >= 0,6 bar. Jak nie ma jednego z tych dwóch objawów to nie wymieniaj jej :)

Moim zdaniem ta z VC nie będzie pasować.

Jak możesz to podaj linki do tej aukcji na e-bay do tego siłownika i do tej pompy.

Link to comment
Share on other sites

Guest ojkajoj
Guest ojkajoj

Ale w internecie znowu piszą też że te pompy z silników DTH pasują również do DTL. Czy po objawach mojej pompy mogę stwierdzić że czas przyszedł na nią ? Czy być może istnieje możliwość rozebrania jej, regeneracji, może coś tam się blokuje.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że to nie ten siłownik. Jego numer katalogowy to: 90543650

Jego cała nazwa to siłownik pneumatyczny zmiany długości kolektora ssącego i on wygląda trochę inaczej.

Co do pompy to zapytaj się jaki przebieg miał silnik z którego go wyjęto.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP