Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Naprawa Centr. Zamka Drzwi Przednie - Porada


RobsoN
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich!

Poniżej zamieszczam poradę do narawy centralneo zamka drzwi przednich. Mam nadzieję że komuś się to przyda. Jeżeli władze klubu zainteresują się tym tematem uznają ją za wartościową to proszę o umieszczenie jej wśród porad.

http://www.robson.blokowe.pl/porada-c.z/porada.html

lub

http://www.vkpporady.blokowe.pl/

Pozdrawiam

Edited by RobsoN36
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli władze klubu zainteresują się tym tematem uznają ją za wartościową to proszę o umieszczenie jej wśród porad.

Oczywiście, że się zainteresują :) :) :)

Każda, profesjonalnie zrobiona porada jest mile widziana :)

Za Waszą zgodą zostanie umieszczona na stronie głównej klubu w dziale porady( jak tylko dostępna będzie nowa strona).

prosiłbym tylko o przysłanie mi jej na maila, ale zdjęcia powinny być dodatkowo osobno.

jeżeli to nie problem :)

Dziękuje :)

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, że się zainteresują :) :) :)

Każda, profesjonalnie zrobiona porada jest mile widziana :)

Za Waszą zgodą zostanie umieszczona na stronie głównej klubu w dziale porady( jak tylko dostępna będzie nowa strona).

prosiłbym tylko o przysłanie mi jej na maila, ale zdjęcia powinny być dodatkowo osobno.

jeżeli to nie problem :)

Dziękuje :)

Wysłane zgodnie z prośbą.

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest yarowsky
Jeżeli są jakieś pytania to chętnie odpowiemy i pomożemy w tym temacie. ;)

mam problemy z zamkiem centralnym i nie wiem czy zamek jest juz zepsuty czy dopiero sie psuje. poprostu czasem (bradzo rzadko) zdarza sie, ze centralka przy zamykaniu ma problem z drzwiami od kierowcy, czasem zadarza sie ze nie moge otworzyc drzwi kluczykiem, zostaje wtedy tylko pilot. nie wiem czy to moze miec wplyw na bledne dzialanie centralki ale pilot czasem nie laczy i dioda ledwo mignie albo mignie bardzo szybko kilka razy (bateria nowa).

no i teraz mam pytanie, czy te usterki kwlifikuja sie do opisanej wyzej naprawy i wymiany mikrołącznika? a moze to pilot dziwne sygnaly wysyla (moze zwarcie jakies jest) i centralka wariuje.

Dzieki ;)

Link to comment
Share on other sites

mam problemy z zamkiem centralnym i nie wiem czy zamek jest juz zepsuty czy dopiero sie psuje. poprostu czasem (bradzo rzadko) zdarza sie, ze centralka przy zamykaniu ma problem z drzwiami od kierowcy, czasem zadarza sie ze nie moge otworzyc drzwi kluczykiem, zostaje wtedy tylko pilot. nie wiem czy to moze miec wplyw na bledne dzialanie centralki ale pilot czasem nie laczy i dioda ledwo mignie albo mignie bardzo szybko kilka razy (bateria nowa).

no i teraz mam pytanie, czy te usterki kwlifikuja sie do opisanej wyzej naprawy i wymiany mikrołącznika? a moze to pilot dziwne sygnaly wysyla (moze zwarcie jakies jest) i centralka wariuje.

Dzieki ;)

Sprawdź najpierw pilota, najlepiej jak masz drugi komplet. Gdyby nic się nie zmieniło to można podejrzewać jeden z mikrowyłączników. Tak jak jest napisane w poradzie jeden odpowiada za otwieranie dżwi z kluczyka drugi z pilota a wsztstko przełącza umieszczony tam przełącznik.

Edited by RobsoN36
Link to comment
Share on other sites

Ja mam nastepujacy problem jak zamykam auto kluczykiem to zamykaja mi sie drzwi tylko kierowcy, ale jak zamykam pilotem to kierunki mrugna i nic ani nie otwiera ani nie zamyka. W tylnij klapie centralny cos prubuje sie ruszyc bo puka i dziala tylko w jedna strone otwieranie tzn jak zamkne bagarznik kluczykiem to slychac i czuj ze sie centralka przestawia w pozycje zamkniecia zamka w jak sie wcisnie na pilocie aby otworzyl drzwi to otwiera tylko i wylacznie bagarznik ale juz go nie zamknie

Link to comment
Share on other sites

Ja mam nastepujacy problem jak zamykam auto kluczykiem to zamykaja mi sie drzwi tylko kierowcy, ale jak zamykam pilotem to kierunki mrugna i nic ani nie otwiera ani nie zamyka. W tylnij klapie centralny cos prubuje sie ruszyc bo puka i dziala tylko w jedna strone otwieranie tzn jak zamkne bagarznik kluczykiem to slychac i czuj ze sie centralka przestawia w pozycje zamkniecia zamka w jak sie wcisnie na pilocie aby otworzyl drzwi to otwiera tylko i wylacznie bagarznik ale juz go nie zamknie

Sprawdź sobie najpierw czy dochodzi ci napięcie do kostek od centralnego we wszystkich dżwiach. Gdyby dochodziło to czeka cię trochę pracy przy mikrowyłącznikach.

Link to comment
Share on other sites

ale zastanawia mnie to ze jak zamkne drzwi i bawie sie tym bolcem gora dol to centealka z bagaznika pstryka. I jak sciagnac ta folie bez jej zniszczenia da sie tak czy nie bardzo i jak ja zalozyc z powrotem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pancelot

Witam.

Porada cool. Przydałaby się jeszcze informacja o symbolu tych mikroprzełączników co by wiedzieć jakie zakupić :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jędrek 2
Witam wszystkich!

Poniżej zamieszczam poradę do narawy centralneo zamka drzwi przednich. Mam nadzieję że komuś się to przyda. Porada została opracowana na spocie technicznym, w którym uczestniczyli gadzeto, rafik111 i RobsoN36. Jeżeli władze klubu zainteresują się tym tematem uznają ją za wartościową to proszę o umieszczenie jej wśród porad.

http://www.robson.blokowe.pl/porada-c.z/porada.html

Pozdrawiam

u mnie nie działa zamykanie z pilota sprawdzilem obydwa kom. kluczyków i to samo więc podejrzewam że som ok.

Link to comment
Share on other sites

ale zastanawia mnie to ze jak zamkne drzwi i bawie sie tym bolcem gora dol to centealka z bagaznika pstryka. I jak sciagnac ta folie bez jej zniszczenia da sie tak czy nie bardzo i jak ja zalozyc z powrotem.

Jeśli delikatnie się za to zabierzesz to folię zdejmiesz bez problemu. Mozesz też ją podgrzać wtedy będzie bardziej elastyczna. Ja przykleiłem ja spowrotem na ten sam klej bez problemu ale kolega musiał uzyć tasmy obustronnie klejącej w ilku miejscach.

Witam.

Porada cool. Przydałaby się jeszcze informacja o symbolu tych mikroprzełączników co by wiedzieć jakie zakupić :)

Przeważnie wszyscy używają WLK-1Mini, lub KW12. Poniewaz nie mogłem takiego dostać to zastosowałem KW4-3Z-3 i obciąłem blaszkę.

Edited by RobsoN36
Link to comment
Share on other sites

dobra to jak znajde troche wolnego czasu a nie wiem kiedy to bedzie to zobacze co da sie zrobic. mam nadzieje ze bedzie git dzikowka za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mogę poratować kogoś takim mikroprzełącznikiem .Dziś właśnie wymieniałem go w jednym z zamków, kupiłem kilka sztuk i jeśli ktoś potrzebuje chętnie pomogę. A sama wymiana jest naprawdę prosta.

Link to comment
Share on other sites

Mogę poratować kogoś takim mikroprzełącznikiem .Dziś właśnie wymieniałem go w jednym z zamków, kupiłem kilka sztuk i jeśli ktoś potrzebuje chętnie pomogę. A sama wymiana jest naprawdę prosta.

Ja też bardzo chętnie pisał bym się na dwie sztuki

Link to comment
Share on other sites

mała uwaga do porady - bo już przechodziłem wymianę mikroprzełącznika - prowadnicę od szyby można zsunąć ciągnąc ją w dół, jest wtedy zdecydowanie więcej miejsca na operacje z wyciągnięciem i zamontowanie zamka.

ale to tylko takie skromne wtrącenie do tematu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Misiur

Ja co prawda mam problem z Zamkiem lewy tył,ale piszecie żeby sprawdzić napęcie.Chciałbym ,żeby ktoś napisał na których stykach na kostce.Mile widziane zdjęcie.

Link to comment
Share on other sites

Ja co prawda mam problem z Zamkiem lewy tył,ale piszecie żeby sprawdzić napęcie.Chciałbym ,żeby ktoś napisał na których stykach na kostce.Mile widziane zdjęcie.

Ja zrobilem tak ze podpiolem zarowke do styku srodkowego i jednego obok i zamknij i otworz ma sie zaswiecic lub na mierniku pokarze napiecie a potem zmiana styk srodkowy i drugi i znowu sprawdzasz a jak sie nie zaswieci lub nie pokarze nam miernik napiecia to jest cos nie tak z przewodami no jakos tak hehe

Link to comment
Share on other sites

O ile dobrze pamiętam to na kostce tylnich drzwi wygląda to mniej więcej tak

_ _

_

Ten dolny pin jest wspólny. Bierzesz próbówkę i sprawdzasz dolny z górnym lewym a potem dolny z górnym prawym. Po załączeniu lub wyłączeniy centralnego zamka przez ok. 1 s powinna ci się zaświecić żarówka.

Edited by RobsoN36
Link to comment
Share on other sites

Guest Greq

Witam chciałbym przedstawić kilka zdjęć :

http://www.stalgorzow.pl/szymanski/viki/1cent.JPG

http://www.stalgorzow.pl/szymanski/viki/2cent.JPG

http://www.stalgorzow.pl/szymanski/viki/3cent.JPG

http://www.stalgorzow.pl/szymanski/viki/4cent.JPG

= jest to kostka zamka centralnego w mojej VectrzeB 96 rok - 1.8 16v.

Na początek chciałbym zapytać dlaczego są dwie kostki rozłączone ? do niczego nie podłączone.

A drugie moje pytanie to czy mogę zamiast tego zamka centralnego co tam jest podłączyć jakiś inny sterownik : najlepiej z alarmem i na pilota.

Gdyż teraz kupując samochód otrzymałem TYLKO i wyłącznie kluczyki bez pilota. I nie ma też w kluczyku guzika aby otworzyć samochód. Wiadomo, człowiek wygodny i wolałoby się otwierać zamek naciskając guzik i zamykając podobnie. I jeszcze fajnie jak będzie alarm :)

Link to comment
Share on other sites

Na początek chciałbym zapytać dlaczego są dwie kostki rozłączone ? do niczego nie podłączone.

A drugie moje pytanie to czy mogę zamiast tego zamka centralnego co tam jest podłączyć jakiś inny sterownik : najlepiej z alarmem i na pilota.

Bez problemu wstawisz alarm, który podepniesz pod oryginalny centralny zamek.

Link to comment
Share on other sites

Guest Greq
Bez problemu wstawisz alarm, który podepniesz pod oryginalny centralny zamek.

Zatem jeślibym upatrzył sobie :

http://www.allegro.pl/item193813133_alarm_..._niezawodn.html

Jak wygląda mniej więcej podłączanie takiego zakupionego alarmu do w/w Vectry?

Naturalnie stary sterownik odczepić i nowy zamontować, ale ... ale jak to jest z alarmem? pod co się go podłącza ? i inne zabezpieczenia ? czy to wszystko mógłbym zamontować w swojej vectrze?

- UKŁAD ODCIĘCIA ZAPŁONU/PALIWA-IMMOBILIZER

-CZUJNIK WSTRZĄSOWO UDERZENIOWY z prealarmem

jak wygląda podłączenie tego ? oraz syreny alarmu ?

i czy wybrałem odpowiedni alarm ?

może coś prostszego :

http://www.allegro.pl/item194902522_alarm_...oty_syrena.html

Bardzo proszę o poradę :) z góry dziękuję !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP