Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra 2.5l V6 1998 Wymiana Rozrządu


Guest MACIEK1980
 Share

Recommended Posts

Guest MACIEK1980

Witam jesten nowym klubowicze ponieważ od niedawna mam swój samochodzik. Odkupiłem V6 od mojego wójka, nie wspomnę że w drodze do domu padł mi bezpiecznik i paliły mi się kierunki jak choinka. Ale to załatwiłem. Problem polega na tym że samochód ma przejechane 133 tyś km a nie miał robionego rozrządu. Wójek jest święcie przekonany że moża do 150 tyś km dociągnąć bo tak mu mówiono w serwisie opla w niemczech. ja wolę nie ryzykować po tym jak u kolegi padł i jest teraz lżejszy o 5 tyś. Mam pytanie co do ceny, jestem z Warszawy, w eso tą usługę wyceniono na 1200 pln, czy to cena akceptowalna, jeżeli macie jakieś info o możliwości tańszej wymiany, co nie oznacza gorszej to chętnie skorzystam bo zależy mi na jakości, no i ostatnia kwestia, czy wymieniać pompę wody, kolega powiedzał żebym to zrobił ponieważ jak to się rozsypie to i tak trzeba będzie cały silnik przegrzebać. Jestem laikiem jeżeli chodzi o budowę silnkia, więc liczę na zrozumienie i porady.

ps. teraz wiem o jakim mruczeniu silnika była mowa w V6 :))

Link to comment
Share on other sites

Guest Seba76

Rozrząd wymieniasz co 60000 km. Wiec się spiesz. 1200 zł to sporo, ale serwis daje ci gwarancje. W poznaniu koszt takiej naprawy u mechanika to 500 zł częsci 200 zł robota. Pompe wymień po co wracać za jakiś czas i rozbierac znowu silnik.

Link to comment
Share on other sites

-> zdecydowanie, zabierz sie za wymiane rozrzadu czym predzej.

wymienialem ostatnio rozrzad u siebie. za zestaw rozrzadu: rolki SKF / pasek Gates zaplacilem ok. 420 zl, a za wymiene 220 zł (6 miesiecy gwarancji).

pompe wody nalezy wymienic, jesli jej stan techniczny bedzie na to wskazywal. spokojnie o nia, bo nawet jesli zatarlaby sie, to idzie na osobnym pasku wieloklinowym, a nie wraz z rozrzadem. pasek wieloklinowym rowniez nalezy wymienic, jesli jego stan techniczny bedzie na to wskazywal. nalezy pamietac, ze lepiej przyjzec sie tym elementom przy wymianie rozrzadu, zeby nie pakowac sie w ponowny serwis za jakis czas.

Link to comment
Share on other sites

Guest sq9jkt
Witam jesten nowym klubowicze ponieważ od niedawna mam swój samochodzik. Odkupiłem V6 od mojego wójka, nie wspomnę że w drodze do domu padł mi bezpiecznik i paliły mi się kierunki jak choinka. Ale to załatwiłem. Problem polega na tym że samochód ma przejechane 133 tyś km a nie miał robionego rozrządu. Wójek jest święcie przekonany że moża do 150 tyś km dociągnąć bo tak mu mówiono w serwisie opla w niemczech. ja wolę nie ryzykować po tym jak u kolegi padł i jest teraz lżejszy o 5 tyś. Mam pytanie co do ceny, jestem z Warszawy, w eso tą usługę wyceniono na 1200 pln, czy to cena akceptowalna, jeżeli macie jakieś info o możliwości tańszej wymiany, co nie oznacza gorszej to chętnie skorzystam bo zależy mi na jakości, no i ostatnia kwestia, czy wymieniać pompę wody, kolega powiedzał żebym to zrobił ponieważ jak to się rozsypie to i tak trzeba będzie cały silnik przegrzebać. Jestem laikiem jeżeli chodzi o budowę silnkia, więc liczę na zrozumienie i porady.

ps. teraz wiem o jakim mruczeniu silnika była mowa w V6 :))

Pompy wodnej nie trzebas wymieniać p[onieważ nie naciąga ani nie jest napędzana pżez pasek rozrządu

Link to comment
Share on other sites

Guest Ariel

Pompy wody nie trzeba wymieniać... tylko, ze jak się zatrze i stanie także dalszej jazdy i tak nie będzie...

Jeśli kupiłeś auto to posprawdzaj jak najwięcej rzeczy. Ja wymieniam u siebie przy każdej wymianie rozrządu takie rzeczy jak: oczywiście pasek i rolki, także pasek wielorowkowy oraz rolki od tego paska, świece, przewody WN oraz zaglądam do chłodniczki oleju w jakim jest stanie...

Fakt w V6 koszt samego rozrządu nie jest duży natomiast powstają koszty "tak przy okazji" i wtedy zaczyna się troszkę inaczej... także jeśli zależy Tobie na samochodzie to pompę wody też wymień...

ASO - cena wysoka także popryaj klubowiczy z W-wy gdzie serwisują swoje autka... Spytaj Gambita albo Pstomaszkiego...

Link to comment
Share on other sites

kolega namiary juz dostał i ma sobie wszystko posprawdzać

Pompy wodnej nie trzebas wymieniać p[onieważ nie naciąga ani nie jest napędzana pżez pasek rozrządu

i co uważasz, że to jest jedyny powód dla którego nie wymienia się pompy wody w x25 ????

zastanów się dwa razy zanim przez Twoje pseudo porady ktoś zrobi sobie krzywdę albo swojemu autku

Link to comment
Share on other sites

Guest MACIEK1980

Witam ponownie. Pokonałem bariery językowe z wójkiem, jestem teraz mądzrzejszy o nazywnictwo niemieckie części silnika :). okazało się że rozrząd był robiony jak Vectra miała 70 tyś więc trochę odetchnąłem. Natomiast nstępne ptyanie? Robić tylko paske czy cały komplet jeżeli dobrze usłyszałem SKF czyli rolki pasek napinacz, czy też sam pasek. Zostawić to ocenie mechanika który sprawdzi zużycie części, no i pompę wody rzecz jasna, dzięki za info

Link to comment
Share on other sites

Guest gambit

Tylko komplet i nie oszczędzaj 120 zł na pompie wody.

SKF robi tylko elementy toczne, a więc rolkę i napinacze. Pasek kup Conti, lub Gates, a pompę wody jakiejś dobrej firmy.

Przy okazji sprawdź pasek wielorowkowy i jeżeli ma oznaki zużycia to równiez go od razu wymień.

O ceny popytaj w kilku miejscach, bo znacznie się różnią nawet w tym samym mieście. W razie czego możesz zadzwonić do zaprzyjaźnionych sklepów : Opel Mądry 061 861 50 58 lub do Stachowiaka ( telefonu nie znam, ale poszukaj na forum )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest ziolek

no i jaki final rozwazan MACIEK1980?

zrobiles w ESO Bialoleka? ja tez tam serwisuje, tylko jak czytam o cenach w innych miastach to zaczynam sie zastanawiac..

rozrzad bede robil, bo jakies dziwne dzwieki wydaje, i w ESO powiedzieli, ze rozbieranie zajmie duzo pracy, wiec skoro i tak mam robic za 15 tysiecy to lepiej juz teraz zrobic.

dzwiek to jakis klekot, jakby talerze dwa uderzaly o siebie :-/

na wolnej pracy silnika nic nie slychac, wystarczy lekko dac gazu i slychac ta "chrypke" :-(

ma ktos jakis pomysl co to moze byc?

no i daj znac MACIEK1980 gdzie w koncu zrobiles rozrzad i za jakie pieniazki.

pzdr

ziolek

no i jaki final rozwazan MACIEK1980?

zrobiles w ESO Bialoleka? ja tez tam serwisuje, tylko jak czytam o cenach w innych miastach to zaczynam sie zastanawiac..

rozrzad bede robil, bo jakies dziwne dzwieki wydaje, i w ESO powiedzieli, ze rozbieranie zajmie duzo pracy, wiec skoro i tak mam robic za 15 tysiecy to lepiej juz teraz zrobic.

dzwiek to jakis klekot, jakby talerze dwa uderzaly o siebie :-/

na wolnej pracy silnika nic nie slychac, wystarczy lekko dac gazu i slychac ta "chrypke" :-(

ma ktos jakis pomysl co to moze byc?

no i daj znac MACIEK1980 gdzie w koncu zrobiles rozrzad i za jakie pieniazki.

pzdr

ziolek

Link to comment
Share on other sites

Guest MACIEK1980

Witam : rozrząd jeszcze czeka, SKF plus pasek gates za mówiółem ze sklepu internetowego wyszło 397 z dostawą w serwisie za taki komplet bez pompy wody każa płacić koło 630, w Nadarzynie znalazłem serwis który zrobi to za 350 pln. Jak ostatnio dzwoniłem do ESO to akurat nie było osoby która mogła by mnie oświecić co do robocizny, kolega wspominał również o serwisie na ochcocie przy górki szczęsliwickiej, ale tam chcieli 1350 bez pompy. Cierpliwie czekam aż przyjdą cześci. Może jeszcze coś poprzeglądam na forach, co do warsztatów. W ESO zrobiłem koło pasowe, wymieniłem na używkę.

Link to comment
Share on other sites

Q-MOTOR SERWIS www.usmotor.pl

a to z czystm sumieniem moge polecić, pozdrów Adam od pstomaszki :)))

Link to comment
Share on other sites

Guest ziolek
eso jest dosc drogie, ich nazwa zachęca ale nic wiecej.

gdzie <b>"pstomaszki"</b> naprawiasz swoja Viki? do tej pory robilem wlasnie w ESO, ale nie jestem przekonany co do trafnosci diagnoz(choc znawca nie jestem), no i ceny.. :-/ podoba mi sie jednak ich jakosc pracy, stosunek do klienta. Nie martwie sie, ze oddajac czyste auto zastane przy odbiorze slady brudnych lap, itp.

Wymienialem wczesniej sprzeglo na Modlinskiej i zrobili mi jeszcze pare rzeczy przy okazji, zdziwieni byli, ze chce wiedziec dokladnie co zrobili. Potem sie okazalo, ze nie do konca zrobili. Nie mogli zrozumiec mojego niezadowolenia. Mniejsza z tym.

Kogo masz na mysli <b>Scooter</b> ?

<b>MACIEK1980</b>dzwonilem do Elit.pl, moga zamowic rozrzad kompletny za jakies 700zl, ale trzea by poczekac 700zl.

Link to comment
Share on other sites

Kogo masz na mysli <b>Scooter</b> ?

Moj kumpel, robił już kilka Klubowiczom od nas i sa zadowolnie, ja zresztateż u niego wszystko robię. Tel do niego:604-618-930

W razie czego powołajcie sie na VECTRA KLUB POLSKA to od razu będzie widział o co chodzi:)

Edited by Scooter
Link to comment
Share on other sites

Guest MACIEK1980
Moj kumpel, robił już kilka Klubowiczom od nas i sa zadowolnie, ja zresztateż u niego wszystko robię. Tel do niego:604-618-930

W razie czego powołajcie sie na VECTRA KLUB POLSKA to od razu będzie widział o co chodzi:)

Dzięki za tel, rozrząd czyli Rolki, napinacz i pasek przyszły za 385 pln plus dostawa, teraz tylko kwestia wymiany jeszcze pompy wody. Będę dzwonił

Link to comment
Share on other sites

gdzie <b>"pstomaszki"</b> naprawiasz swoja Viki? do tej pory robilem wlasnie w ESO, ale nie jestem przekonany co do trafnosci diagnoz(choc znawca nie jestem), no i ceny.. :-/ podoba mi sie jednak ich jakosc pracy, stosunek do klienta. Nie martwie sie, ze oddajac czyste auto zastane przy odbiorze slady brudnych lap, itp.

Wymienialem wczesniej sprzeglo na Modlinskiej i zrobili mi jeszcze pare rzeczy przy okazji, zdziwieni byli, ze chce wiedziec dokladnie co zrobili. Potem sie okazalo, ze nie do konca zrobili. Nie mogli zrozumiec mojego niezadowolenia. Mniejsza z tym.

Kogo masz na mysli <b>Scooter</b> ?

<b>MACIEK1980</b>dzwonilem do Elit.pl, moga zamowic rozrzad kompletny za jakies 700zl, ale trzea by poczekac 700zl.

staram się sam wszystko robić, a jak już nie umiem czegoś zrobić to wtedy oddaje do np: nadarzyna i tam gdzie chłopaki z klubu polecają.

rozrząd można śmiało kupić z allegro od sprzedawcy DEXX z łodzi, ma bdb ceny i towar jest sprawdzony

Edited by pstomaszki
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest ziolek
Dzięki za tel, rozrząd czyli Rolki, napinacz i pasek przyszły za 385 pln plus dostawa, teraz tylko kwestia wymiany jeszcze pompy wody. Będę dzwonił

pompe wody chyba warto jednak zrobic.

W ESO uznali przy wymianie rozrzadu, ze pompa spokojnie polata jeszcze 20tys. Padla po tygodniu, omal nie zagrzal mi sie silnik.

Samochod musialem juz zawiezc do nich laweta (150zl),

ceny w ESO (VB V6):

pasek wielorowkowy- 95zl

chemia warsztatowa- 20zl

pompa wodna x25xe- 296,40zl

napinacz paska wielorowkowego- 290zl

pompa wodna- wymiana - 195zl

pasek wielorowkowy- wymiana- 90zl

napinacz paska wielorowkowego-wymiana- 70zl

czy tylko mi sie wydaje, ze ceny (po rabacie) sa wysokie?

Link to comment
Share on other sites

Guest MACIEK1980
pompe wody chyba warto jednak zrobic.

W ESO uznali przy wymianie rozrzadu, ze pompa spokojnie polata jeszcze 20tys. Padla po tygodniu, omal nie zagrzal mi sie silnik.

Samochod musialem juz zawiezc do nich laweta (150zl),

ceny w ESO (VB V6):

pasek wielorowkowy- 95zl

chemia warsztatowa- 20zl

pompa wodna x25xe- 296,40zl

napinacz paska wielorowkowego- 290zl

pompa wodna- wymiana - 195zl

pasek wielorowkowy- wymiana- 90zl

napinacz paska wielorowkowego-wymiana- 70zl

czy tylko mi sie wydaje, ze ceny (po rabacie) sa wysokie?

Powiem tak w USMOTORS ROBIŁEM ROZRZĄD JESTEM POD WRAŻENIEM PODEJŚCIA DO KLIENTA

Link to comment
Share on other sites

pompe wody chyba warto jednak zrobic.

W ESO uznali przy wymianie rozrzadu, ze pompa spokojnie polata jeszcze 20tys. Padla po tygodniu, omal nie zagrzal mi sie silnik.

Samochod musialem juz zawiezc do nich laweta (150zl),

ceny w ESO (VB V6):

pasek wielorowkowy- 95zl

chemia warsztatowa- 20zl

pompa wodna x25xe- 296,40zl

napinacz paska wielorowkowego- 290zl

pompa wodna- wymiana - 195zl

pasek wielorowkowy- wymiana- 90zl

napinacz paska wielorowkowego-wymiana- 70zl

czy tylko mi sie wydaje, ze ceny (po rabacie) sa wysokie?

ceny dużo za wysokie

Link to comment
Share on other sites

Guest ziolek
ceny dużo za wysokie

lacznie 1088zl, jeszcze jak probowalem zejsc z ceny chocby do 1000zl to facet powiedzial, ze i tak nie policzyl duzo, wiec juz nie moze. Zaczal jeszcze opowiadac, ze maja takie podejscie do klienta, ze nie zrzynaja za duzo, zeby klient donich wrocil :-)

a tu..sama pompa kosztuje okolo 150zl.

MACIEK1980- zadowolony czyli byles z USMOTORS?

jak wygladaja cenowo i w jakiej czesci Warszawy sie mieszcza?

rozrzad w bandyckim jak sie okazuje ESO wyglada tak:

1. uszczelniacz walu korbowego 26x42x8 - 45zl

2. zmywacz- 19zl

3. rozrzad zest. VB O-B X25XE 799,41zl

wymiana uszczelniacza- 20zl

rozrzad - wymiana - 400zl

test komputerowy / tech2/ 60zl

jak to sie ma MACIEK1980 do Twojego warsztatu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP