Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Centralny Zamek-wlew Paliwa


Guest sq9jkt
 Share

Recommended Posts

Guest sq9jkt

Witam szukałem centralnego i nie znalazłem jeśli chodzi o siłownik klapki wlewu paliwa. Mam pytanie czy ktoś naprawiał ten zamek ( siłownik) ? bo mi coś szwankuje raz zamyka raz nie oglądałem go i jest zamknięty chermetycznie ( ") to znaczy zaklejony a są jakieś krańcówki tam bo jak go ręcznie przepchne to zacznie działać więc wydaje mi sie że to będzie jakaś krańcówka. Jeśli by ktoś to robił to prosze o opis a jak nie to w wolnej chwili go rozbebesze :) i sam sprawdze :)

Link to comment
Share on other sites

najszybciej bedzie wymienic na nowy(uzywany) ;)

juz to chcialem raz rozbierac

po 5 minutach wywalilem do smieci ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Marek_C

Ja naprawiłem: rozciąłem wzdłuż zgrzewania, rozebrałem silniczek, wyczyściłem komutator, skleiłem i chodzi!

Następnie nabyłem drogą licytacji na Allegro używkę i ... leży w szafce bo jest od przedliftowej VB.

Marek

Link to comment
Share on other sites

Guest sq9jkt

Dziękuje za odpisanie na mój temat ja też będe sie bawił z tym bo tak łatwo sobie nie odpuszczam ale jak mnie zeźli to do kosza pujdzie jak mówi gawlak oczywiście dam znać jak to wygląda i co siada bo widze że nie tylko ja am z tym kłopot nie jest top jakieś strasznie ważne ale lubie jak wszystko działa :)

Link to comment
Share on other sites

Guest sq9jkt

Witam jestem po naprawie zamka wlewu paliwa i wygląda on tak:

post-10588-1176066308_thumb.jpg

niestety ale musiałem wymienić silniczek na nowy nie wiem jaki koszt bo miałem z jakiegoś magnetowidu i sądze że nie będziecie mieli problemów ze zdobyciem takiego silniczka. Problem jest w instalacji zasilania tego zamka ponieważ po zamknięciu silnik dostaje napięcie jakieś 4s i w tym czasie płunie przez niego prąd 3.5A sprawdzałem i w efekcie czego u mnie sie wypalił komutator normalnie aż lamelka z niego wyleciała. Więc najlepiej i najprościej dać mu opornik ja dałem 150ohm 1W i prąd spadł do 0.7A a zamek dalej bezbłednie pracuje.Więc warto to poprawić zamiast wymieniać co jakiś czas silniki. Obudowe rozebrałem nożem monterskim tak żeby sie nie uszkodziła a spowrotem skręciłem wkrętami w miejscach gdzie są kołki ustalające poto że wrazie czego zawsze to moge w 2min rozebrać. A silniczki możecie kupić na allegro za 6 zł u tego pana

http://www.allegro.pl/item181400742_silniczki.html

Edited by sq9jkt
Link to comment
Share on other sites

Dorzucam pare zdjęć i infomacje:

średnica ośki silnika 2mm,

przy podłączeniu nowego silniczka trzeba zwrócić uwage na bieguny-otwarcie samochodu powinno spowodować schowanie bolca (najlepiej sprawdzić to w aucie).

Ponieważ mój nowy silnik jest troche węższy postanowiłem zalać go klejem.

Miłej naprawy.Pozdrawiam

post-9456-1176238010_thumb.jpg

post-9456-1176238023_thumb.jpg

post-9456-1176238052_thumb.jpg

post-9456-1176238081_thumb.jpg

post-9456-1176238100_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest sq9jkt

A wstawiłeś opornik?? 150 ohm?? Jak nie to za jakiś czas będzie to samo

EDIT by ZIZ: Nie no bez przesady. U mnie dziala 7 lat a jak sie zepsuje to wymienie i nastepny tez pewnie poziala z 5. Do tego czasu sprzedam auto.

Nie ma co demonizowac.

Edited by ZIZ
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest banan35330
Witam szukałem centralnego i nie znalazłem jeśli chodzi o siłownik klapki wlewu paliwa. Mam pytanie czy ktoś naprawiał ten zamek ( siłownik) ? bo mi coś szwankuje raz zamyka raz nie oglądałem go i jest zamknięty chermetycznie ( ") to znaczy zaklejony a są jakieś krańcówki tam bo jak go ręcznie przepchne to zacznie działać więc wydaje mi sie że to będzie jakaś krańcówka. Jeśli by ktoś to robił to prosze o opis a jak nie to w wolnej chwili go rozbebesze :) i sam sprawdze :)

Cześć.

Miałem podobny problem z centralnym we wlewie.Najlepszym wyjsciem okazało się podjechanie na pierwszy lepszy szrot i kupienie używki którą sam sobie wykreciłem z auta na szrocie i przykreciłem na parkingu do swojej Viki.Zamek śmiga jak nowy,a koszt to tylko 50zł.Pozdro. :D

Link to comment
Share on other sites

Myślałem o oporniku ale ostatecznie nie wstawiłem.Zobaczymy jak długo pochodzi.Myśle że pare lat więc poczekam do następnego razu.

Jak znajdę trochę czasu to zajmę się tym siłownikiem. Dzięki za porady.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Arkadio.k

Witam,

przepraszam za odgrzewanie kotleta ale myślę że problem będzie się pojawiał często wsród użytkowników naszych furek.

Mianowicie chciałem zapytać szanownych kolegów którzy rozkłądali na czynniki pierwsze skrzyneczke siłownika wlewu paliwa. U mnie podbnie jak u kolegi na początku posta padł silniczek.

Chciałem spytać jakiego silniczka szukać na jakie napięcia? jak z tym opornikiem jak go wlutować.

Z góry przepraszam za nieco lamerskie pytania ale nie chciałbym drugi raz tego rozmontowywać za parę dni.

Edited by Arkadio.k
Link to comment
Share on other sites

Witam,

przepraszam za odgrzewanie kotleta ale myślę że problem będzie się pojawiał często wsród użytkowników naszych furek.

Mianowicie chciałem zapytać szanownych kolegów którzy rozkłądali na czynniki pierwsze skrzyneczke siłownika wlewu paliwa. U mnie podbnie jak u kolegi na początku posta padł silniczek.

Chciałem spytać jakiego silniczka szukać na jakie napięcia? jak z tym opornikiem jak go wlutować.

Z góry przepraszam za nieco lamerskie pytania ale nie chciałbym drugi raz tego rozmontowywać za parę dni.

Szukaj silniczka na około 12 do 14 V prądu stałego oczywiście.Niestety trzeba zdać się na szukanie podobnego wymiarami zwróć uwage na długość ośki i jej grubość.Opornik lutujesz szeregowo.

Link to comment
Share on other sites

Może należałoby sprawdzić pobór prądu przez sprawny silnik, moim zdaniem takie maleństwo, przy takim przełożeniu nie musi mieć żadnej imponującej mocy...

Sądzę,że 3,5A to efekt już uszkodzonego silniczka...Przy takim prądzie musiałby mieć moc ponad 40W, co nie wydaje mi się prawdopodobne.

Wniosek- nie lutował bym opornika- przy 3,5A sfajczyłaby się większość z nich.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mam viki b po liftingu kombi jak wyjąć ten siłownik... do jednej śrubki (dalszej gwiazdkowej) nie ma dojścia by go odkręcić od tej blachy

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest columbus
Mam viki b po liftingu kombi jak wyjąć ten siłownik... do jednej śrubki (dalszej gwiazdkowej) nie ma dojścia by go odkręcić od tej blachy

U mnie poprzedni właściciel wymontował ten siłownik. Jaki powinien być, z prostym bolcem?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam,

te silniczki wcale nie padają. W dolnej części silnika jest łożysko ślizgowe z zapasem smaru i ten to smar ulega starzeniu, twardnieje i odkłada się na szczotkach. Silnik łatwo da się rozebrać i wyciągnąć szczotki. Szczotki wystarczy oczyścić i lekko podgiąć. DO smarowania najlepiej zastosować wazelinę techniczną. Robiłem to u siebie w czerwcu i do tej poru jest ok.

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Guest GREG506716

Koledzy spalil mi sie chyba ten silownik bo wogole nie dziala nie chcial otworzyc mi klapki wlewu paliwa NIE ORJETUJECIE SIE ILE KOSZTUJE NOWY W ASO CAŁY TEN SILOWNIK?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest wojtech
Witam,

te silniczki wcale nie padają. W dolnej części silnika jest łożysko ślizgowe z zapasem smaru i ten to smar ulega starzeniu, twardnieje i odkłada się na szczotkach. Silnik łatwo da się rozebrać i wyciągnąć szczotki. Szczotki wystarczy oczyścić i lekko podgiąć. DO smarowania najlepiej zastosować wazelinę techniczną. Robiłem to u siebie w czerwcu i do tej poru jest ok.

Pozdrawiam!

Mylisz się kolego. Ja miałem podobny problem. Rozebrałem silnik na części pierwsze i okazało się, że uzwojenia to jedna zwęglona masa, ze szczotek pozostało wspomnienie i jakakolwiek reanimacja straciła sens. Czyli jednak silniczki padają i to definitywnie. Wywaliłem cały siłownik do kosza i jeżdżę bez... i jakoś mi to nie przeszkadza.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja jak zakupiłem vectre nie miałem tego siłowniczka(ktos zyczliwy widocznie potrzebowal i wyjal go), pojechałem na szrot i kupiłem za 20zł na miejscu odrazu zamontowalem bo gosciu nie wiedział czy to na pewno od vectry i tyle dwie srubki i po problemie:)))

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

6V silniczek.... gdzie z instalacji dostanie 12V.. moglbys zrobic dzielnik napiecia z 12V na 6V ale czy bedzie zamek dzialal jak nalezy....

tyle silniczkow wlewu paliwa czeka na kupcow.... zapytaj w dziale sprzedam.

pamietaj zeby byl taki sam jak Twoj bo roznice w zamkach tyczy sie druta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP