Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Puk Puk Z Okolic Kierownicy


Guest Szumacherek
 Share

Recommended Posts

Guest Szumacherek

Witam wszystkich, :)

Przejrzalem cale forum, ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi gdzie moge szukac przyczyny mojego problemu.

Otoz chodzi o to, ze przy szybkim kreceniu kierownica np. na parkingu i zmianie kierunku krecenia z prawego na lewy lub odwrotnie z okolic kola kierownicy dochodza gluche stuki. Dalbym sobie reke uciac, ze to nie jest gdzies gleboko tylko na samej gorze kolumny kierowniczej, zaraz pod kierownica. Dodatkowo ruszajac kierownica na postoju w gore w i dol slychac ten sam dzwiek.

Macie jakis pomysl co to moze byc? <_<

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mam ten sam problem. Poczytałem troche w TIS,ie i tam sie dowiedziałem ze to nastepny bug opla i jedyna rada to wymiana wałka kierownicy na wałek stosowany od sierpnia 98 nawet jakis mumer GM podali.

Umnie normalnie jest luz ze wałek chodzi jakies 0,5mm góra-dół. W tym tygodniu niemam czasu ale w przyszła sobote rozbiore draństwo, moze da sie cos dokręcic albo cos podłozyć :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Szumacherek
jedyna rada to wymiana wałka kierownicy na wałek stosowany od sierpnia 98

Ale moj walek jest napewno tym walkiem o ktorym mowisz bo moja Viki jest juz poliftowa a problem wystepuje... :/

Slyszalem cos o jakiejs podkladce czy tulejce. Podobno ta czesc ulega zuzyciu, ale nikt mi jeszcze tego nie potwierdzil.

Link to comment
Share on other sites

Ale moj walek jest napewno tym walkiem o ktorym mowisz bo moja Viki jest juz poliftowa a problem wystepuje... :/

Slyszalem cos o jakiejs podkladce czy tulejce. Podobno ta czesc ulega zuzyciu, ale nikt mi jeszcze tego nie potwierdzil.

Ponoć jakaś tulejka zaraz pod kierownicą jest, koszt ok. 50zł. Tez mam ten sam problem, moja jest przedliftowa.

nr częsci 90543768, nr kat. 9 04 977 takie coś na szybko w EPC znalazłem, może ktoś to potwierdzi?

Link to comment
Share on other sites

Guest Szumacherek

Jesli to by byla ta tulejka to nie ma problemu zeby ja samemu wymienic? Ktos to wogole robil i moze to potwierdzic diagnoze tbo11??

Link to comment
Share on other sites

Jesli to by byla ta tulejka to nie ma problemu zeby ja samemu wymienic? Ktos to wogole robil i moze to potwierdzic diagnoze tbo11??

To nie moja diagnoza, na forum kiedyś o tym wyczytałem, ale jakoś nikt za to się nie zabrał raczej, bo od długiego czasu obserwuje podobne tematy.

Odnośnie wymiany to trzeba zdjąć kierownice. Zabieram sie do tego, ale nie mam jeszcze ściągacza - nawet zakładałem temat jak zdjąć kierownice http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=33305

Troche poszukałem jeszcze, może na coś Cie to naprowadzi:

http://forum.vectra-unlimited.pl/viewtopic...ania+kierownicy

http://forum.vectra-unlimited.pl/viewtopic...ania+kierownicy

http://forum.vectra-unlimited.pl/viewtopic...ania+kierownicy

http://forum.vectra-unlimited.pl/viewtopic...ania+kierownicy

Edited by tbo11
Link to comment
Share on other sites

A czy mogłbyś wrzucić jakis rysunek złożeniowy z EPC?

dbdcf8c517b9413fm.jpg

według mnie numer 18.

Edited by tbo11
Link to comment
Share on other sites

Guest Szumacherek
według mnie numer 18.

Bardzo mozliwe. Ciekawe z czego to jest wykonane? Jak ta czesc jest nazwana w EPC?

tbo11 wczesniej pisales ze koszt tej tulejki to 50 zl. Skad masz ta informacje?

Edited by Szumacherek
Link to comment
Share on other sites

Bardzo mozliwe. Ciekawe z czego to jest wykonane? Jak ta czesc jest nazwana w EPC?

tbo11 wczesniej pisales ze koszt tej tulejki to 50 zl. Skad masz ta informacje?

w tych linkach które podałem powinno być. Piteron na VU o tym pisał. Napisz do Stachowiaka lub gdzieś indziej podaj numer i Ci podadzą cene.

Tu jeszcze jeden screen z EPC tym razem z nazwą

cc01032879ec7943m.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Zwaliłem kierownicę rozebrałem wszystko i okazało sie ze stuki pochodzą z samej maglownicy .....tak tak a słychać jak by stukało po kierownicą. Wałek wychodzący z maglownicy w kabinie chodzi góra-dół jakieś 2-3mm.

Teraz pozostaje pytanie czy ten luz można skasować czy tylko regeneracja....tylko trochę szkoda bo wcale nie cieknie :(

Link to comment
Share on other sites

Zwaliłem kierownicę rozebrałem wszystko i okazało sie ze stuki pochodzą z samej maglownicy .....tak tak a słychać jak by stukało po kierownicą. Wałek wychodzący z maglownicy w kabinie chodzi góra-dół jakieś 2-3mm.

Teraz pozostaje pytanie czy ten luz można skasować czy tylko regeneracja....tylko trochę szkoda bo wcale nie cieknie :(

Ale to nie jest raczej regułą. Ja rozłączyłem maglownice z kolumną poprzez demontaż kolumny pośredniej. Ewidentnie stukanie było z kolumny kierowniczej, tuż pod kierownicą.

Link to comment
Share on other sites

Guest Szumacherek
Ewidentnie stukanie było z kolumny kierowniczej, tuż pod kierownicą

Ja tez moge dac sobie reke uciac ze u mnie stuka zaraz pod kierownica. Poza tym ta przypadlosc i ta podkladka o ktorej wczesniej pisalismy jest znana szerszemu gronu (pisal o niej nawet Auto Swiat w tescie uzywanej Vectry B). U mnie za wczesnie jest na maglownice - tak mi sie wydaje (70.000 km).

Link to comment
Share on other sites

Guest Thorgal

Jak kupowałem rok temu auto, to miał przejechane 73500 km ( książka sewrisowa Sosnowiec Środula ) teraz mam 90.000 km i powiem tak: jak go kupiłem to stukało, ale nie było to aż tak denerwujące i myślałem, ze to coś luźnego w desce rozdzielczej, a teraz to najchętniej wypir*** kierownice za okno - tak mnie to dobija.

A przecież to tylko 90.000 km na blacie. :(

Link to comment
Share on other sites

w tych linkach które podałem powinno być. Piteron na VU o tym pisał. Napisz do Stachowiaka lub gdzieś indziej podaj numer i Ci podadzą cene.

Tu jeszcze jeden screen z EPC tym razem z nazwą

cc01032879ec7943m.jpg

Jeśli macie stuki słyszalne wyraźnie blisko koła kierownicy, a jeśli dodatkowo ma ona delikatny albo wręcz duży luz " góra dół " albo " na boki " w każdym położeniu - stawiam na część nr 18 ze screenu.

Ta tuleja odpowiada za prawidłowy docisk łożyska, które po prostu się wysuwa i stąd te stuki i luzy...

Ja już to u siebie zrobiłem, bo raz, że mnie drażniło, a dwa - hmmm... przy okazji zmieniłem sobie kierownicę. Moja stara kiera była troszkę powycierana ( skóra ), jest to przecież normalne. Ale teraz mam nową - obszytą profesjonalnie z dwóch rodzajów skór - gładkiej i perforowanej - jest po prostu superrr...

Co do tej części - jest to nazwijmy to tuleja, która poprzez sprężynę dociska łożysko w stronę deski a od strony kierownicy jest zabezpieczona mocno wbitym pierścieniem.

Trzeba rozebrać obudowę kierownicy. Po zdjęciu obudowy będzie widać na 100% czy luzy i stuki pochodzą z tego miejsca. Jeśli tak - zdjąć poduchę, niestety ( 2 torxy od strony zegarów ) - jak się ją zdejmuje, żeby nie było niespodzianek - to już jest na forum. Potem potem porozpinać kostki pod poduchą do sterowania radiem ( jak jest taka opcja ) i odpiąć taśmę od airbagu. Następnie zaznaczyć flamastrem oś położenia koła kierownicy względem kolumny i nakrętki. Tam są znaki ale taki namalowany świeży ślad będzie lepszy. Teraz odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy koło kierownicy i tutaj mogą być spore trudności, bo to nie jest łatwe. Wieloklin może być zapieczony i ciężko z niego wyjąć koło. I oczywiście będzie potrzebna druga osoba do pomocy. Dalej ściągamy taśmę od airbagu ( zapina się na 4 zatrzaski - 2 na przełączniku świateł i kierunków i 2 na manetce od wycieraczek szyby ). Te dwa przełączniki też trzeba zdjąć jak również plastikową czarną klamrę, w które one tkwią. Ta tuleja - 18 - jest dokładnie pod nimi. Teraz mamy wszystko na wierzchu.

Kształt tej części to klin, który węższym końcem skierowany jest do koła kierownicy. Szersza część ( w stronę deski ) jest ponacinana wzdłużnie i rozszerza się delikatnie w stronę zegarów po czym gwałtownie się zwęża. To zwężenie stanowi zabezpieczenie łożyska.

U mnie dodatkowo końcówka kolumny chodził jeszcze " przód tył " - nawet o centymetr. Właśnie dlatego, że zwężone końcówki sprężynującej tulei ( 18 ) spłaszczyły się i łożysko załapało luz. Nie wymieniałem tulejki lecz cienkim i płaskim śrubokrętem DELIKATNIE powyginałem końcówki tej tulejki do zewnątrz ale przedtem wyciągnąłem kolumnę kierownicy maksymalnie do siebie, a koszyczek łożyska docisnąłem w stronę zegarów. W takiej pozycji rozgiąłem delikatnie te końcóweczki tulejki 18 tak aby łożysko nie miało luzu i nie mogło się wysunąć. Delikatny luz jeszcze był ale ten luz znika w momencie założenia kierownicy na swoje miejsce i dokręceniu jej. Od tej pory - wszystko jest OK. Mam podwójną satysfakcję - nie mam luzu i nic mi nie stuka oraz mam fantastyczną " nową " kierownicę... :rolleyes:

NIE POLECAM ROZBIERANIA TEGO FRAGMENTU UKŁADU KIEROWNICZEGO OSOBOM NIEDOŚWIADCZONYM, zwłaszcza jeśli idzie o airbag i zbijanie koła kierownicy. Tutaj trzeba mieć troszkę doświadczenia.

Osobiście przyznam się, że trzęsły mi się ręce...

U mnie ten zabieg pomógł, zrobiłem to samodzielnie, ale w warunkach warsztatowych, a takie mam...

W sumie godzinka spokojnej roboty...

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Jeśli macie stuki słyszalne wyraźnie blisko koła kierownicy, a jeśli dodatkowo ma ona delikatny albo wręcz duży luz " góra dół " albo " na boki " w każdym położeniu - stawiam na część nr 18 ze screenu.

Ta tuleja odpowiada za prawidłowy docisk łożyska, które po prostu się wysuwa i stąd te stuki i luzy...

Ja już to u siebie zrobiłem, bo raz, że mnie drażniło, a dwa - hmmm... przy okazji zmieniłem sobie kierownicę. Moja stara kiera była troszkę powycierana ( skóra ), jest to przecież normalne. Ale teraz mam nową - obszytą profesjonalnie z dwóch rodzajów skór - gładkiej i perforowanej - jest po prostu superrr...

Co do tej części - jest to nazwijmy to tuleja, która poprzez sprężynę dociska łożysko w stronę deski a od strony kierownicy jest zabezpieczona mocno wbitym pierścieniem.

Trzeba rozebrać obudowę kierownicy. Po zdjęciu obudowy będzie widać na 100% czy luzy i stuki pochodzą z tego miejsca. Jeśli tak - zdjąć poduchę, niestety ( 2 torxy od strony zegarów ) - jak się ją zdejmuje, żeby nie było niespodzianek - to już jest na forum. Potem potem porozpinać kostki pod poduchą do sterowania radiem ( jak jest taka opcja ) i odpiąć taśmę od airbagu. Następnie zaznaczyć flamastrem oś położenia koła kierownicy względem kolumny i nakrętki. Tam są znaki ale taki namalowany świeży ślad będzie lepszy. Teraz odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy koło kierownicy i tutaj mogą być spore trudności, bo to nie jest łatwe. Wieloklin może być zapieczony i ciężko z niego wyjąć koło. I oczywiście będzie potrzebna druga osoba do pomocy. Dalej ściągamy taśmę od airbagu ( zapina się na 4 zatrzaski - 2 na przełączniku świateł i kierunków i 2 na manetce od wycieraczek szyby ). Te dwa przełączniki też trzeba zdjąć jak również plastikową czarną klamrę, w które one tkwią. Ta tuleja - 18 - jest dokładnie pod nimi. Teraz mamy wszystko na wierzchu.

Kształt tej części to klin, który węższym końcem skierowany jest do koła kierownicy. Szersza część ( w stronę deski ) jest ponacinana wzdłużnie i rozszerza się delikatnie w stronę zegarów po czym gwałtownie się zwęża. To zwężenie stanowi zabezpieczenie łożyska.

U mnie dodatkowo końcówka kolumny chodził jeszcze " przód tył " - nawet o centymetr. Właśnie dlatego, że zwężone końcówki sprężynującej tulei ( 18 ) spłaszczyły się i łożysko załapało luz. Nie wymieniałem tulejki lecz cienkim i płaskim śrubokrętem DELIKATNIE powyginałem końcówki tej tulejki do zewnątrz ale przedtem wyciągnąłem kolumnę kierownicy maksymalnie do siebie, a koszyczek łożyska docisnąłem w stronę zegarów. W takiej pozycji rozgiąłem delikatnie te końcóweczki tulejki 18 tak aby łożysko nie miało luzu i nie mogło się wysunąć. Delikatny luz jeszcze był ale ten luz znika w momencie założenia kierownicy na swoje miejsce i dokręceniu jej. Od tej pory - wszystko jest OK. Mam podwójną satysfakcję - nie mam luzu i nic mi nie stuka oraz mam fantastyczną " nową " kierownicę... :rolleyes:

NIE POLECAM ROZBIERANIA TEGO FRAGMENTU UKŁADU KIEROWNICZEGO OSOBOM NIEDOŚWIADCZONYM, zwłaszcza jeśli idzie o airbag i zbijanie koła kierownicy. Tutaj trzeba mieć troszkę doświadczenia.

Osobiście przyznam się, że trzęsły mi się ręce...

U mnie ten zabieg pomógł, zrobiłem to samodzielnie, ale w warunkach warsztatowych, a takie mam...

W sumie godzinka spokojnej roboty...

Na reszcie ktoś sensownie to wyjaśnił. Zatem trzeba się brać do roboty:)

Podziękowania dla autora;)

Link to comment
Share on other sites

Wałek wychodzący z maglownicy w kabinie chodzi góra-dół jakieś 2-3mm.

Ja mam to pukanie od 2 lat i nikt nigdy nie potrafił pomóc, jest to odczuwalne głównie na bruku jak cała kiera lata w rękach i coś wali...

Borgi czy przez ten ruch wałka miałeś też luzy w kierownicy ?

Bo jeden z warsztatów twierdzi że wszystko mam idealne i że to tylko tam może być luz...

Link to comment
Share on other sites

Hapko mam ten sam problem co Ty. Kiedy jade po dołach a szczególnie właśnie po kostce brukowej lub po kamieniach to słychać te stuki w kolumnie kierowniczej i tak jakby kierownica drgała i jakby był w niej lekki luz.Dodam że 3 tygodnie temu wymieniałem drążki ,końcówki a przekładnia była w regeneracji.Jestem umówiony na środe w ASO w OPLU więc jak już bede wiedzial co jest nie tak to postaram sie napisać.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam to pukanie od 2 lat i nikt nigdy nie potrafił pomóc, jest to odczuwalne głównie na bruku jak cała kiera lata w rękach i coś wali...

Borgi czy przez ten ruch wałka miałeś też luzy w kierownicy ?

Bo jeden z warsztatów twierdzi że wszystko mam idealne i że to tylko tam może być luz...

sama kierownica siedzi sztywno, a pukanie dochodzi z pod kierownicy. Niestety po zdemontowaniu kierownicy i łozyska górnego okazalo sie że stuki pochodza z samej maglownicy. Jak wszystko jest złozone to slychac jak by z okolicy tego górnego łozyska. Poprostu dziadostwo sie przenosi. W akcie desperacji odkręcilem krzyzak i sam wałek wystajacy z maglownicy ma delikatny ruch około2 mm góra -dół.

Link to comment
Share on other sites

Zostawiłem właśnie auto w ASO w Oplu.Pojechaliśmy z mechanikiem na dziury i powiedział że rzeczywiście coś tam stuka.Auto ma być zrobione na wieczór więc jak już bede wiedział co było nie tak to napisze.Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

No to tak w serwisie wymienili mi klocki hamulcowe i czujnik zużycia klocków a co do tych stuków to powiedzieli ze przednie zawieszenie jest w porządku, układ kierowniczy też, nie widzą żeby coś było nie tak i trzeba by wszystko porozkręcać i wymieniać jakieś łożyska i kolumne i coś tam jeszcze powymieniali i powiedzieli że moga to zrobić ale koszt wyliczyli na około 1 800 zł, więc dałem sobie z tym spokój...Musze przyznać że drogie są te serwisy ASO.Czyli problem dalej nierozwiązany.. :(

Link to comment
Share on other sites

Po prostu nie wiedzą gdzie leży problem i najchętniej wymieniliby pół auta to może wtedy trafią na uszkodzoną części i dolegliwości miną...

Link to comment
Share on other sites

Plastikowy element o którym wcześniej pisałem majątku nie kosztuje. Byłem w ASO i zamówiłem - 9zł ;)

Ściągacz do kiery też już mam, więc jak tylko będzie plastik (za tydzień) to powalcze i dam znać o wynikach

Link to comment
Share on other sites

Guest konrad316

witam mam podobny problem viki poliftowa...na postoju jak sie rusza kierownica na prawo lewo stuka oraz na dziurach..zawiesznie mam w pozadku jesli chodzi o tuleje i tak dlaje mechanik powiedzil z eto luz na maglownicy :( a regenerowac szkoda bo nic nie cieknie....wiec pytanie czy da sie tak jezdzici czy nie ma zagrozenia jesli chodzi o ta kierownice

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP