Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nowy soft do Ecu!


Guest OchMan
 Share

Recommended Posts

Guest OchMan

Witam,

Mam zaprzyjaznionego elektro-mechanika z serwisu Opla. Ostatnio jak bylem u niego tydzien temu i nabijal mi klimatronica wspomnial ze dostali nowe oprogramowanie do VB i innych diesli opla podnoszace temperature zalaczania sie swiec zarowych, co ulatwia rozruch w chlodne dni. Teraz swiece zalaczaja sie az do 13C, nie jak wczesniej do 5C.

Zrobilem techem odczyt przed zmiana oprogramowania:

Alvázszám: W0L0JBF19Yxxxxxxxx

OPEL alkatrész szám: 09136118 CW

Gyártó alkatrész szám: BOS 010503

systemSupplierECUHardwareVersionNumber: FF

Gyártó ECU szoftverszám: VJ1MS170_S

ECU Szoftververzió: 0002 <- taka wersje oprogramowania mialem

ECU tipusbizonylatszám: B99012

ECU motor típus: X20DTH D3

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Nincs programozva

ProgrammingDate: FFFFFFFF <- to oznacza ze w sterowniku jest oprogramowanie oryginalne

CalibrationRepairShopCodeOrCalibrationEquipmentSerialNumber: 0517

VehicleManufacturerSpecific: 0281001873

Po zmianie oprogramowania

Alvázszám: W0L0JBF19Yxxxxxxxx

OPEL alkatrész szám: 09136118 CW

Gyártó alkatrész szám: BOS 010503

systemSupplierECUHardwareVersionNumber: FF

Gyártó ECU szoftverszám: VJ1MS220_S

ECU Szoftververzió: 0004 <- nowa wersja oprogramowania

ECU tipusbizonylatszám: B99012

ECU motor típus: X20DTH D3

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001003717

ProgrammingDate: 20070323 <- data wgrania oprogramowania

CalibrationRepairShopCodeOrCalibrationEquipmentSerialNumber: 0517

VehicleManufacturerSpecific: 0281001873

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 364
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest OchMan
OcMan i odpala Ci lepiej? Mi świece grzeją od 9*C, a jak uCiebie po zmianie?

Bede wiedzial jutro, bo softa wgralem dzisiaj ~18:30 a silnik byl goracy.

Link to comment
Share on other sites

Guest OchMan
OcMan i odpala Ci lepiej? Mi świece grzeją od 9*C, a jak uCiebie po zmianie?

No wiec, dzisiaj przy 9,5C na wyswietlaczu swiece grzaly sie ~3-4 sekund, gdy wczoraj przed zmiana softu przy 6C tylko mignela przez ulamek sekundy kontrolka swiec.

Auto odpalilo jak na goracym silniku lub jak w mrozy za dotknieciem zaplonu, nie jak dotychczas, ze mielilo chwile rozrusznikiem zanim zalapalo ;/

Link to comment
Share on other sites

No wiec, dzisiaj przy 9,5C na wyswietlaczu swiece grzaly sie ~3-4 sekund, gdy wczoraj przed zmiana softu przy 6C tylko mignela przez ulamek sekundy kontrolka swiec.

Auto odpalilo jak na goracym silniku lub jak w mrozy za dotknieciem zaplonu, nie jak dotychczas, ze mielilo chwile rozrusznikiem zanim zalapalo ;/

Chyba też się udam do ASO na zmianę softu, dopóki mam tam kumpla...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał78

Czy wersja softu ma związek z krajem na który był produkowany samochód. Ochman i Otest skąd są ściągnięte wasze samochody. Ja swój ściągałem z Holandii i odpala z pierwszego bez względu na temp.

Edited by Rafał78
Link to comment
Share on other sites

Czy wersja softu ma związek z krajem na który był produkowany samochód. Ochman i Otest skąd są ściągnięte wasze samochody. Ja swój ściągałem z Hplandii i odpala z pierwszego bez względu na temp.

Ja mam z Belgii.

Link to comment
Share on other sites

Guest OchMan
Czy wersja softu ma związek z krajem na który był produkowany samochód. Ochman i Otest skąd są ściągnięte wasze samochody. Ja swój ściągałem z Holandii i odpala z pierwszego bez względu na temp.

Moj jest z niemiec.

Mysle ze tak. Musi miec znaczenie, bo inaczej jest eksploatowany samochod powiedzmy w Szwecji inaczej w Hiszpani a jeszcze inaczej w rosji czy tez u nas.

W zwiazku z powyzszym jestem pewien ze oprogramowanie jest optymalizowane pod konkreta strefe klimatyczna!

Link to comment
Share on other sites

Moj jest z niemiec.

Mysle ze tak. Musi miec znaczenie, bo inaczej jest eksploatowany samochod powiedzmy w Szwecji inaczej w Hiszpani a jeszcze inaczej w rosji czy tez u nas.

W zwiazku z powyzszym jestem pewien ze oprogramowanie jest optymalizowane pod konkreta strefe klimatyczna!

No chyba zartujesz :D:D:D

Z tego co wiem to w samochodach na afryke montuje sie inne termostaty (tzw zimne) na kraje gdzie nie ma drog montuje sie jakas inna oslone pod silnik ale sory w ramach jednego kontynentu to soft raczej sie nie powinien roznic. Juz widze hiszpana przyjezdzajacego w zimie do zakopca. Jak mu auto przestanie palic to ma serwis na przeprogramowanie kompa wolac?? Mysle ze program jest na tyle uniwersalny ze dostosuje sie do wszystkich waronkow a jedyne wytlumaczenie jest takie ze byl testowany w cieplejszych krajach (np Angliam, Francja północno zachodnie Niemcy) niz nasze i nie wyszly wtedy problemy z odpalaniem w pewnych warunkach. Po prostu opel wypuscil łate ale za wgranie jej liczy sobie...

Link to comment
Share on other sites

Guest OchMan
No chyba zartujesz :D:D:D

Z tego co wiem to w samochodach na afryke montuje sie inne termostaty (tzw zimne) na kraje gdzie nie ma drog montuje sie jakas inna oslone pod silnik ale sory w ramach jednego kontynentu to soft raczej sie nie powinien roznic. Juz widze hiszpana przyjezdzajacego w zimie do zakopca. Jak mu auto przestanie palic to ma serwis na przeprogramowanie kompa wolac?? Mysle ze program jest na tyle uniwersalny ze dostosuje sie do wszystkich waronkow a jedyne wytlumaczenie jest takie ze byl testowany w cieplejszych krajach (np Angliam, Francja północno zachodnie Niemcy) niz nasze i nie wyszly wtedy problemy z odpalaniem w pewnych warunkach. Po prostu opel wypuscil łate ale za wgranie jej liczy sobie...

No i sie mylisz, jestem pewien, bo kraje umownie nazwijmy je chlodniejszymi maja inaczej zaprogramowane parametry: grzania swiec zarowych, katow wyprzedzenia zaplonu i pewnie pare innych w porownaniu z autamo z krajow cieplejszych

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tak czytam ciągle o świecach i trudnym odpalaniu i sie zastanawiam, dlaczego w mojej vectrze swiece załączają sie od 1 st. C i z odpalaniem nie mam wogóle problemow, a innym grzeja przy 6 st. C i problemy sa. Czy ma ktos wytłumaczenie na tego fanta??

Link to comment
Share on other sites

Guest pawlo25
No wiec, dzisiaj przy 9,5C na wyswietlaczu swiece grzaly sie ~3-4 sekund, gdy wczoraj przed zmiana softu przy 6C tylko mignela przez ulamek sekundy kontrolka swiec.

Auto odpalilo jak na goracym silniku lub jak w mrozy za dotknieciem zaplonu, nie jak dotychczas, ze mielilo chwile rozrusznikiem zanim zalapalo ;/

a jak z odpalanie teraz gdy jest na zewnatrz 18-20C ?

Link to comment
Share on other sites

Guest OchMan
Tak czytam ciągle o świecach i trudnym odpalaniu i sie zastanawiam, dlaczego w mojej vectrze swiece załączają sie od 1 st. C i z odpalaniem nie mam wogóle problemow, a innym grzeja przy 6 st. C i problemy sa. Czy ma ktos wytłumaczenie na tego fanta??

Widac twoj uklad paliwowy i silnik sa w idealnym stanie technicznym (dobre rozpylanie paliwa przez wtryskiwacze, dobra kompresja, szczelny uklad paliwowy).

Pisalem o tym powyzej. Znajomy z Aso powiedzial mi ze te modyfikowane softy sa do juz poddezelowanych silnikow ktore maja rozne niedomagania ;(.

a jak z odpalanie teraz gdy jest na zewnatrz 18-20C ?

normalnie bez problemow na dotkniecie.

Swiece grzeja do ~12-13C, powyzej tej temperatury juz sie nie zapala grzanie swiec.

Link to comment
Share on other sites

Guest OchMan
Witam,

Mam zaprzyjaznionego elektro-mechanika z serwisu Opla. Ostatnio jak bylem u niego tydzien temu i nabijal mi klimatronica wspomnial ze dostali nowe oprogramowanie do VB i innych diesli opla podnoszace temperature zalaczania sie swiec zarowych, co ulatwia rozruch w chlodne dni. Teraz swiece zalaczaja sie az do 13C, nie jak wczesniej do 5C.

Zrobilem techem odczyt przed zmiana oprogramowania:

Alvázszám: W0L0JBF19Yxxxxxxxx

OPEL alkatrész szám: 09136118 CW

Gyártó alkatrész szám: BOS 010503

systemSupplierECUHardwareVersionNumber: FF

Gyártó ECU szoftverszám: VJ1MS170_S

ECU Szoftververzió: 0002 <- taka wersje oprogramowania mialem

ECU tipusbizonylatszám: B99012

ECU motor típus: X20DTH D3

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Nincs programozva

ProgrammingDate: FFFFFFFF <- to oznacza ze w sterowniku jest oprogramowanie oryginalne

CalibrationRepairShopCodeOrCalibrationEquipmentSerialNumber: 0517

VehicleManufacturerSpecific: 0281001873

Po zmianie oprogramowania

Alvázszám: W0L0JBF19Yxxxxxxxx

OPEL alkatrész szám: 09136118 CW

Gyártó alkatrész szám: BOS 010503

systemSupplierECUHardwareVersionNumber: FF

Gyártó ECU szoftverszám: VJ1MS220_S

ECU Szoftververzió: 0004 <- nowa wersja oprogramowania

ECU tipusbizonylatszám: B99012

ECU motor típus: X20DTH D3

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001003717

ProgrammingDate: 20070323 <- data wgrania oprogramowania

CalibrationRepairShopCodeOrCalibrationEquipmentSerialNumber: 0517

VehicleManufacturerSpecific: 0281001873

No to bylem dzisiaj na szparek tjuningu i musze sie pochwalic ze mam na tyle nowe oprogramowanie (wg. jego programu serwisowego v.2.20), ze p. Rabert Skolarus polecany przez Kokosa tuner musial wymontowywac moj sterownik zeby zczytac moja zawartosc oprogramowania i ja modyfikowac, bo wszystkie dostepne ktore mial byly starsze i nie chcial mi obnizac wersji.

Pomiarow nie robilem jeszcze ale za tydzien, moze najpozniej po weekendzie majowym podjade do niego i umowimy sie na hamowanie ;).

Zlecilem wzrost mocy o 30KM i momenty o 60Nm. VIKTORIA teraz jezdzi jak mala rakieta, normalnie chce sie wciskac pedal gazu ;)

Edited by OchMan
Link to comment
Share on other sites

No to bylem dzisiaj na szparek tjuningu i musze sie pochwalic ze mam na tyle nowe oprogramowanie (wg. jego programu serwisowego v.2.20), ze p. Rabert Skolarus polecany przez Kokosa tuner musial wymontowywac moj sterownik zeby zczytac moja zawartosc oprogramowania i ja modyfikowac, bo wszystkie dostepne ktore mial byly starsze i nie chcial mi obnizac wersji.

Pomiarow nie robilem jeszcze ale za tydzien, moze najpozniej po weekendzie majowym podjade do niego i umowimy sie na hamowanie ;).

Zlecilem wzrost mocy o 30KM i momenty o 60Nm. VIKTORIA teraz jezdzi jak mala rakieta, normalnie chce sie wciskac pedal gazu ;)

Pozazdrościć... :rolleyes:

I pogratulować o3wiście... ;)

Przez OBD ? Czy inaczej ?

A cenowo jak to wyszło ?

Ciekawość mnie zżera...

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Guest OchMan
Pozazdrościć... :rolleyes:

I pogratulować o3wiście... ;)

Przez OBD ? Czy inaczej ?

A cenowo jak to wyszło ?

Ciekawość mnie zżera...

Przez ODB nie dalo sie bo mialem nowszy soft od tych co tuner mial w swojej bazie wiec musial wyjac sterownik. Calosc zajela ~1,5h.

Cena wg. stawki ktora wynegocjowal Kokos, czyli 650zl.

Edited by OchMan
Link to comment
Share on other sites

Guest OchMan
Ochman przypomnij mi czy za 650zł ma hamownie przed i po a jeżeli nie czy ten zakład ma hamownie.

Nie bez hamowni. Oni maja hamownie dynamiczna, tak to gosc okreslij. Polega to na tym ze na tylne kolo zakladany jest czujnik i parametry sa mierzone w warunkach jazdy rzeczywistej na 3 biegu chyba przy 3tys obr/min.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP