Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szarpie


Guest misio82
 Share

Recommended Posts

Guest misio82

Witam.

Mam vectre B 1,8 x18xe. Podczas jazdy puszczam gaz (na wrzuconym biegu), po jego wciśnięciu odczuwalne są 2-3 szarpnięcia. Czym wyższy bieg i niższe obroty tym szarpanie jest mocniejsze. Wszystkie poduszki pod silnikiem są ok. Żaden mechanik nie może dojść przyczyny. Może ktoś miał podobny problem?

Edited by Gawara
Link to comment
Share on other sites

1. zobacz co wyszukiwarka znalazła poniżej

2. opisz dokładniej co wykluczasz - np. świece, pompa, filtry, przewodyWN ,czy masz gaz itp.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest molder

U mnie były podobne objawy, do 3000 odczuwalny brak mocy, szarpanie przy przyspieszaniu. Wymieniłem świece na oryginały GM i jak ręką odjął :) Viki odżyła od razu!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest jimmy
U mnie były podobne objawy, do 3000 odczuwalny brak mocy, szarpanie przy przyspieszaniu. Wymieniłem świece na oryginały GM i jak ręką odjął :) Viki odżyła od razu!

A jakie miałeś wcześniej świece że były takie wadliwe ? I to były już dłuzej uzywane świece czy kupiłes nowe i tak zaczęło się dziać ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest molder
A jakie miałeś wcześniej świece że były takie wadliwe ? I to były już dłuzej uzywane świece czy kupiłes nowe i tak zaczęło się dziać ?

Świece (BERU made in france - 4 biegunowe) nie byly wymieniane przeze mnie, lecz przez poprrzedniego wlasciciela, wiec nie wiem. Fakt, ze byly czarne po wyjeciu. Dodatkowo wykryta zostala nieszczelność w okolicach przepustnicy oraz przedziurowiona guma odchodząca od przepływomierza (łapał lewe powietrze). Proponuje też sprawdzić dokladnie WN.

Edited by molder
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest jimmy

A sprawdzałeś kable WN ? Ja miałem podobne objawy tyle że u mnie często to jeszcze gorzej wyglądało... dzaiło się to przeważnie jak z niskich obrotów dodałem mocniej gazu i te szarpania były tak ostre że czułem się jakbym jechał z kobitą na pierwszym biegu podczas ruszania :P :>

Poczytałem na forum co ludzie o tym pisali i wydedukowałem że będzie to wina kabli WN :] Sprawdzilem omomierzem i masz... kabel od 3 cylindra "nie żył" :] Dziś wsadziłem nowe NGK kabelki... i auto chuuuuulaaaa aż miło :>

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Guest djkrzychoo
Witam.

Mam vectre B 1,8 x18xe. Podczas jazdy puszczam gaz (na wrzuconym biegu), po jego wciśnięciu odczuwalne są 2-3 szarpnięcia. Czym wyższy bieg i niższe obroty tym szarpanie jest mocniejsze. Wszystkie poduszki pod silnikiem są ok. Żaden mechanik nie może dojść przyczyny. Może ktoś miał podobny problem?

Witam, jestem nowym gościem na forum, ale mam bardzo podobny problem, też Viki szarpie przy dodawaniu gazu, jednak objawy te pojawiają się dopiero po rozgrzaniu silnika. Jak jest zmniy to jest ok, u Ciebie też tak jest? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest djkrzychoo
Witam, jestem nowym gościem na forum, ale mam bardzo podobny problem, też Viki szarpie przy dodawaniu gazu, jednak objawy te pojawiają się dopiero po rozgrzaniu silnika. Jak jest zmniy to jest ok, u Ciebie też tak jest? Pozdrawiam

Już jest ok, wymieniłem świece i problem znikł, teraz to nie ten samochód ;-) Pozdrówka

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

witam ! Mam mały problem, założony mam gaz sekwencyjny do mojej Viki 2.0 16v zakładałem w styczniu. Byłem w piątek na regulacji i po niej zaczął ni szarpać przy przyspieszaniu. Może opiszę; 1 bieg pełen zakres obrotów bez szarpania, 2 bieg też bez szarpania (pełen zakres obrotów) szarpanie pojawia się na 3, 4 i 5 biegu podczas przyspieszania przy prędkości około 120-140 km/h zakres obrotów ok 4tys.(4,5 bieg) Dzieje się tak samo przy wyprzedzaniu przy tej prędkości na 5 bądź na 4 biegu. Nabiera predkości ale bardzo szarpie. Byłem wczoraj na regulacji gazownik zmniejszył dawkę jeszcze gorzej bo zaczynało się przy niższej predkości więc ją zwiększył, ale ponoć ma teraz zwiększoną dawkę nieodpowiednią, (zaznaczam że na benzynie jest wszystko oki, na każdym biegu do oporu jechalem wczoraj 205 km/h, a na gazie 130-140 i zaczynało szarpać)gazownik twierdzi że to problem z elektryką ale byłem na kompie i wszystko oki. Wymienione: czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu,(były przedtem problemy z checkiem, ale po wymianie wszystko ok), swiece i przewody w marcu na NGK, także że chyba się nie można tego czepnąć. Nie mam zamiaru wydawać kupe kasy za błędy fachowcow. będę wdzięczny za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się nad jedną rzeczą? Podczas wymiany świec jedna z nich spadła na beton ze stołu, czy to może być przyczyną tego szarpania? Byłem dzisiaj w trasie i to szarpanie raz miało miejsce a raz nie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam, mam taki problem. Po odpaleniu zimnego silnika słychać dziwne metaliczne dźwieki w układzie wydechowym. Przy hamowaniu silnikiem na 2 biegu przy prędkości ok. 30km/h szarpie i także słychać dziwne dźwięki w wydechu . Gdy silnik jest ciepły jest ok. Z tego co zauważyłem dzieje sie tak od momentu zmiany oleju (5w40)-wcześniej był lany taki sam, paska rozrządu+pompy. Wcześniej było ok. Proszę o pomoc

Link to comment
Share on other sites

Witam, mam taki problem. Po odpaleniu zimnego silnika słychać dziwne metaliczne dźwieki w układzie wydechowym. Przy hamowaniu silnikiem na 2 biegu przy prędkości ok. 30km/h szarpie i także słychać dziwne dźwięki w wydechu . Gdy silnik jest ciepły jest ok. Z tego co zauważyłem dzieje sie tak od momentu zmiany oleju (5w40)-wcześniej był lany taki sam, paska rozrządu+pompy. Wcześniej było ok. Proszę o pomoc

Wejdź pod auto i zobaczycz, czy przypadkiem nie masz urwanej/luźnej blaczy osłaniajacej sonde lambda na rurze wydechowej. To powoduje na zimnym silniku metaliczne dzwieki.

Link to comment
Share on other sites

No dobrze, ale czy to że przy hamowaniu zimnym silnikem następują dwa mocne szarpnięcia jest prawidłowe. Tak samo gdy się troszkę rozpędzę żeby wrzucic dwójkę, i wcisnę sprzegło następuje jedno szarpnięcie. Gdy ssanie się wyłączy nie słychac żadnego stukania w wydechu. Czasami mam tez problem z odpaleniem silnika-gdy jest zimny nie ma problemów, ale gdy postoi np. chwilę po jeździe to wtedy czasami muszę dłużej kręcić żeby odpalił (mam nowy akumulator).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam

Ja mam problem z szarpaniem ale przy zmianie biegów. Po odpaleniu auto chodzi elegancko. Na wolnych obrotach nie skacze tylko i wyłącznie szarpie przy zmienianiu biegów. Czy to mogą być świece lub przewody. jeżlei nie to co możecie na ten temat mi podpowiedzieć

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

mam taki sam problem jak założyciel tematu, mianowicie szarpanie po puszczeniu gazu na podczas jazdy i dodaniu gazu 2-3 szarpnięcia. Po zmianie biegu również jest szarpanie. Świece NGK podobno najlepsze, wg katalogu dobierane, dziś mierzyłem oporność kabli VIN i zaczynając od najkrótszego 2,3 2,8 4,2 4,8 kOhm, mierzyłem u kolegi na takim samym silniku i wyniki były o wiele większe. EGR zaślepiony. Silnik X18XE gaz stag 300 sekwencyjny ale objawy i na gazie i na benie takie same. Jeden mechanik proponował wymianę poduszki pod skrzynią drugi głównej poduszki z tyłu silnika ale oboje przyznali że nie wiadomo czy to pomorze bo wszystkie poduchy wyglądają i zachowują się ok. Na tych świecach przejechałem ok 10 000 km.

Co mi poradzicie?? Czy taka oporność kabli jest ok??

Dziś wymieniłem świece na oryginalne GM i zero poprawy:(

Edited by ws3031
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest pawel8089

mam taki sam problem jak założyciel tematu, mianowicie szarpanie po puszczeniu gazu na podczas jazdy i dodaniu gazu 2-3 szarpnięcia. Po zmianie biegu również jest szarpanie. Świece NGK podobno najlepsze, wg katalogu dobierane, dziś mierzyłem oporność kabli VIN i zaczynając od najkrótszego 2,3 2,8 4,2 4,8 kOhm, mierzyłem u kolegi na takim samym silniku i wyniki były o wiele większe. EGR zaślepiony. Silnik X18XE gaz stag 300 sekwencyjny ale objawy i na gazie i na benie takie same. Jeden mechanik proponował wymianę poduszki pod skrzynią drugi głównej poduszki z tyłu silnika ale oboje przyznali że nie wiadomo czy to pomorze bo wszystkie poduchy wyglądają i zachowują się ok. Na tych świecach przejechałem ok 10 000 km.

Co mi poradzicie?? Czy taka oporność kabli jest ok??

Dziś wymieniłem świece na oryginalne GM i zero poprawy:(

Witam jestem nowy na tym forum.

Mam pytanie do WS3031. Czy poradziles sobie z tym problemem szarpania w Vectrze bo mam identyczne objawy jakie byly u Ciebie i nikt nie wie co jest.

Bylbym wdzieczny za jakas porade. Z gory dziekuje.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Mam prawie to samo :(

Autko szarpie jak się puści pedał gazu.

Jakby były jakieś pomysły to podnoszę temat

Edited by Maruda
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mam prawie to samo :(

Autko szarpie jak się puści pedał gazu.

Jakby były jakieś pomysły to podnoszę temat

Witam, u mnie jest podobnie: jak jadę samochodem wciskam sprzęgło do zmiany biegu , zmieniam bieg puszczam sprzęgło, dodaje gazu i tutaj właśnie czuć wyraźnie SZARPNIĘCIE (taki uskok)! skąd to może do licha się brać?!?!? proszę o informacje

Link to comment
Share on other sites

Witam, u mnie jest podobnie: jak jadę samochodem wciskam sprzęgło do zmiany biegu , zmieniam bieg puszczam sprzęgło, dodaje gazu i tutaj właśnie czuć wyraźnie SZARPNIĘCIE (taki uskok)! skąd to może do licha się brać?!?!? proszę o informacje

juz pisałem w innym wątku miałem to samo tylko na gazie (ponoć auto wrażlisze jest) zamieniłem z kumplem cewki i wszystko sie poprawiło kupiłem 2 cewke i jest ok
Link to comment
Share on other sites

juz pisałem w innym wątku miałem to samo tylko na gazie (ponoć auto wrażlisze jest) zamieniłem z kumplem cewki i wszystko sie poprawiło kupiłem 2 cewke i jest ok

możesz sprecyzować co za dwie cewki wymieniałeś? może jakieś foto i cennik :) pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP