Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra C Hak Holowniczy


Guest transformator1
 Share

Recommended Posts

Guest transformator1

Witam! Zainstalowalem w mojej vektrze hak holowniczy firmy Westfalia. Wszystko dopasowane jak nalezy ale nie napisali w instrukcji gdzie wlozyc bezpiecznik. I jeszcze jedno pytanie a mianowicie czy musze uaktywnic ten modul elektroniczny w serwisie opla?

Link to comment
Share on other sites

ja wlasnie mam ta wiazke i wszystko dziala jak trzeba. po podlaczeniu i tak tech

Tak to jest to. I muszę przyznać, że cena jest bardzo przyzwoita. Moduł zapewnia pełna kontrolę żarówek w przyczepie choć czasami działa dziwnie.

Link to comment
Share on other sites

Guest transformator1

Dzieki bardzo za porade.Mam juz ten modul a wiec tylko musze to uaktywnic. A pytalem sie o bezpiecznik bo w zestawie haka byl jeden 20A. Ale jak nie trzeba to OK.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki bardzo za porade.Mam juz ten modul a wiec tylko musze to uaktywnic. A pytalem sie o bezpiecznik bo w zestawie haka byl jeden 20A. Ale jak nie trzeba to OK.

Tak, to jest wiązka haka. Ciekaw jestem czy masz jeszcze moduł? Jest to czarna skrzynka przypięta od przodu do tylnego modułu elektronicznego .

Link to comment
Share on other sites

Guest transformator1

Mam juz wszystko zamontowane, wiazka kabli ze wtyczka do modulu z tylu auta i czarna skrzynka pasujaca idealnie do gniazda.Bylem dzis w oplu i powiedzieli mi ze aktywuja ten hak ich technicy ale musze przyniesc kod z imobilajzera.A tak wogole sory za brak haczykow w mojej pisowni ale mieszkam w niemczech i mam taka klawiature.Ciekawe ile to bedzie kosztowac :) ?

Link to comment
Share on other sites

tak przy okazji jak jesteśmy przy hakach.

Może ktoś doradzi. mianowicie

przyprowadziłem swoją VC w zeszłym roku, ma kompletny hak z instalacja modułem itp . brak tylko samego "haka" mam nawet do niego kluczyki :D, (sprzedawca twierdził ze hak miał być w bagażniku lecz go nie było opuścił 70 euro i nie chciał więcej gadać w temacie)

z tego co sie orientuję to jest to oryginalny. oplowski hak "automatyczny" (nie elektryczny :D ) odpinany.

pod fabryczną zaślepka w zderzaku znajduje się mechanizm z prostokątnym gniazdem na hak oraz gniazdo elektryczne.

Jak dotąd nic nie ciągałem, lecz czasami w życiu różnie bywa. wiem z kwestią wbicia w dowodzie nie byłby problemu bo mogłem to już zrobić przy pierwszym badaniu ...........tylko czy można zdobyć sam HAKKKKK..

Link to comment
Share on other sites

nówka haczyk (sam drążek) w OPLU to bagatela 1200

Nie ma takiej możliwości ;) Salon oferował mi do VC montaż haka za 1500zł, więc 1200zł to pewnie części a 300zł to robocizna.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma takiej możliwości ;) Salon oferował mi do VC montaż haka za 1500zł, więc 1200zł to pewnie części a 300zł to robocizna.

pewnie są haki i haczyki tak jak np. lusterka i lusterka z diodką. Spróbuj kupić nowe w ASO :lol: . Jak FX ma oryginalny GM i do tego z "prostokątnym gniazdem na hak" to tyle to kosztuje.

Link to comment
Share on other sites

pewnie są haki i haczyki tak jak np. lusterka i lusterka z diodką. Spróbuj kupić nowe w ASO :lol: . Jak FX ma oryginalny GM i do tego z "prostokątnym gniazdem na hak" to tyle to kosztuje.

Proponowałbym odszukać marke haka np. BRINK (takie chyba montowane w Oplach) i wtedy u dystrybutira będzie można na pewno taniej kupić samą główke -jako część zamienną.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witajcie, nadchodzą wakacje i jako że wybieram się z przyczepką na urlop muszę zamontować do mojego nowego nabytku hak holowniczy .

Mam kilka pytań....

- czy jak kupie , np. na allegro kpl. hak z wiązką i modułem muszę wiercić w podłodze dziury pod śruby haka czy są fabrycznie przygotowane.....??

- czy może któryś z kolegów montował sam hak i ma jakieś wskazówki czy fotki z operacji..?

może jakiś zakład do polecenia który ma kpl. haki z instalacją i je montuje w rozsądnych cenach, Warszawa i okolice...

dzięki z góry

Edited by zubek73
łączę tematy hakowe / zubek
Link to comment
Share on other sites

Ok , przeczytałem , aczkolwiek nie ma tam odpowiedzi nt. czy są w podwoziu dziury przygotowanie do montarzu haka ? B)

Edited by roni
Link to comment
Share on other sites

Z kupnem na Allegro to uważaj dobre haki to Westfalia,Brink,Oris a jeśli polski to AUTO HAK

Każdy Opel od czasów rekorda zawsze miał znaczone punkty do montażu haka holowniczego,

Vectra C w podłużnicach ma gotowe otwory od wewnętrznej stronu miejsca są wyznaczone (zapunktowane)

Do podłączenia instalacji elektrycznej też Vectra jest przystosowana -wystarczy wpiąć odpowiedini moduł,

taka instalacja w zasadzie już działa ale trzeba ją jeszcz aktywowac za pomocą TECH-2.

Link to comment
Share on other sites

Małe strostowanie.Wiązka czasami bywa ale i tak nie jest kompletna (brakuje cęści wiązki gniazda które w niektórych krajach bywają inne )

Wiązka ni łączy samego modułu z gniazdem.Jest ona sprzedawana najczęściej w komplecie z modułem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam

Podepnę się z pytaniem by nie zakładać nowego tematu,otóż sprowadziłem auto z zagranicy,które ma hak, który a w zasadzie samą jego końcówkę można odkręcić czyli tak zwany demontowalny.Odkręciłem go bo szpecił auto,moje pytanie jest następujące czy przy kontroli policyjnej nie będę miał problemów i jak ma się później sprawa na przeglądzie technicznym czy na jego przyjazd muszę go założyć?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Z kupnem na Allegro to uważaj dobre haki to Westfalia,Brink,Oris a jeśli polski to AUTO HAK

Każdy Opel od czasów rekorda zawsze miał znaczone punkty do montażu haka holowniczego,

Vectra C w podłużnicach ma gotowe otwory od wewnętrznej stronu miejsca są wyznaczone (zapunktowane)

Do podłączenia instalacji elektrycznej też Vectra jest przystosowana -wystarczy wpiąć odpowiedini moduł,

taka instalacja w zasadzie już działa ale trzeba ją jeszcz aktywowac za pomocą TECH-2.

Witam,

Ja też kupiłem taki moduł z wiązką, wszystko podłączyłem, włożyłem 13 bezpiecznik, byłem aktywować na TECH-2 i niestety ale instalacja nie działa. Nie wiadomo co może być przyczyną. Moduł aktywowany prawidłowo a w gnieździe haka nie ma żadnych napięć.

Może ktoś z szanownych kolegów spotkał się z podobnym problemem i pomoże określić przyczynę.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

mam pytanie? rozmawiałem z kolesiem który podłączyl wiazke z tylnych swiateł w audi i obylo sie bez modulu i techa a muwili mu ze musi byc modul , i wszystko dziala . ale ciekawe czy mu sie cos nie spali . co wy na to?I 2 pytanko- czy jak kupie nieorginalny ( uniwersalny) moduł z allegro to czy techem da sie go aktywowac ,i czy wogule jest taka potrzeba?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP