Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Klimatyzacja Nie Wypływa Woda, Mieli Wilgoć


Recommended Posts

Witam. Przeglądałem wiele tematów związanych z tematem parujących szyb gdyż nęka mnie ten problem.

Problem polega na tym że strasznie zaczęły parować mi szyby mimo włączonej klimatyzacji i suchych wykładzin, obieg zewnętrzny i wewnętrzny działa, filtr nowy.

Według porad sprawdziłem wąż którym skrapla się woda z klimatyzacji. Klimatyzacja działała ok 15 minut, we wnętrzu były zaparowane szyby, temperatura ustawiona na HI, wiatraki na 9 i tak sobie suszyło. Po czy sprawdziłem wąż o którym wspomniałem i okazało się że jest suchy i nic z niego nie wyleciało nawet kropelka!!! Ręce opadają. Jak włącze obiek zamknięty to wyraźnie czuć jak we wnętrzu mieli się wilgotne powietrze Klimatyzacja nie odprowadza wilgoci i nie osusza powietrza. Węże od klimy które idą pod maską ( jeden z nich) jest bardzo zimny i na nim widać jak skrapla się woda.

Gdzie może tkwić usterka? Co moglo się zapchać jak to rozebrać żeby wylatywała woda, jakiś schemat? Włożyć coś przez tą rurkę i poruszać? Czy tam mogło się coś zapchać?

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem, to nie powinno sie używać obiegu zamkniętego celem zniknięcia pary, bo powietrze będzie recyrkulowało wtórnie wilgotne.

Zobacz jeszcze czy nie masz przytkanego ujścia wody z filtra kabinowego - jest zaraz pod nim.

A zapchac mógł się wąz od odprowadzania wody :)

BTW: tematów było juz dużo...

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Walcze i rozbieram.

Filtr kabinowy nowy.

Waż od odprowadzenia suchy nic nim nie leci ale nie jest zapchany i w tym problem.

Klima działa lecz nic się nie skrapla i nie wylatuje i tu tkwi problem.

Link to comment
Share on other sites

Guest radek81

Do osuszenia powietrza potrzebna jest odpowiednia temperatura na parowniku około 2 - 4 stopni. Może masz za mało czynnika nie na tyle aby nie włączała się klima ale na tyle mało żeby parownik nie pracował na pełnej wydajności. Jeżeli masz wrażenie że klima pracuje dobrze to nic nie rób a jak nie to podjedź do warsztatu niech ci sprawdzą ciśnienie w układzie,

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem, to nie powinno sie używać obiegu zamkniętego celem zniknięcia pary, bo powietrze będzie recyrkulowało wtórnie wilgotne.

Chyba że z działającą klimatyzacją, która służy nie tylko do schładzania, ale również do osuszania.

Do osuszenia powietrza potrzebna jest odpowiednia temperatura na parowniku około 2 - 4 stopni. Może masz za mało czynnika nie na tyle aby nie włączała się klima ale na tyle mało żeby parownik nie pracował na pełnej wydajności. Jeżeli masz wrażenie że klima pracuje dobrze to nic nie rób a jak nie to podjedź do warsztatu niech ci sprawdzą ciśnienie w układzie,

Potwierdzam - w zeszłym roku miałem właśnie taką sytuację. Jak włączałem klimatyzację to słyszałem że sprężarka startuje, wydawało się że działa, a szyby miałem zaparowane. Okazało się mam wyciek czynnika z układu i było go na tyle dużo że sprężarka się włączała, a na tyle mało że sprawność była niewielka.

Edited by Eeyore
Link to comment
Share on other sites

Chyba że z działającą klimatyzacją, która służy nie tylko do schładzania, ale również do osuszania.

No oczywiście się zgodze z tym. Ale...

Jeśli chcemy w lato schłodzić szybciej auto, to wiadomo - klimatyzacja na zimne, obieg zamknięty + na chwile uchylone szyby.

Natomiast właczając obieg zamknięty celem usunięcia pary powietrze, które idzie na szybe jest coraz bardziej wilgotne. Najlepiej jest to robić włączając samą klimatyzacje, bez obiegu zamkniętego.

Link to comment
Share on other sites

Guest Fronek

akurat zamkniety obieg powietrza nie ma zawiele do powiedzenia jeżeli klimatyzjacja jest włączona

powietrze nawet wtórne jest osuszane i pozbawiane wilgoci

taka jest wlasnie zasada dzialania klimy

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję za pomoc.

Zauważyłem że gdy zdjemę wąż od odprowadzania wody z parownika i włączę klimatyzację i obroty wiatraka na max to wówczas przez ten otwór silnie wiele powietrze. Wniosek: nie ma możliwości aby to odprowadzenie wody było zapchane.

Wczoraj w garażu gdy włączyłem klimę na LO i chodziła sobie tak powiedzmy ok 10-15 minut to na szybach z zewnątrz pojawiła się woda - bo szyba zrobiła się strasznie zimna i dlatego (ZAZANCZAM ZE Z ZEWNĄTRZ) W kabinie było bardzo zimno, rurki od klimy pokryły się wilgocią i wszystko wskazuje na prawidłową pracę ALE...

No właśnie ale jak kolega radek81 oraz Eeyore zauważyli może faktycznie problem tkwi w delikatnym braku czynnika chłodzącego, ale skoro na rurkach osadza się wilgoć to i z parownika powinno kapać. hehe

No ale może wcale niekoniecznie.

Rozmawiałem ze "specjalistą" :) w moim ASO i powiedział tak:

1. Filtr przeciwpyłkowy - wymieniłem

2. Rozebrać trochę plastików i sprawdzić czy nie ma wilgoci pod dywanikami - sprawdziłem nie ma

3. Sprawdzić jaka jest tem nawiewu w aucie na LO - powinno lecieć z kratek ok 7 'C - :( nie sprawdziłem bo nie mam termometru :)

4. Jeżeli wszystko jest ok to nie ma powodu aby było źle, a jeżeli leci cieplejsze powietrze ok 10 stopni oznacza to niedostatek czynnika chłodzącego.

A tak na marginesie to szyby przestaly parować mimo że dzisiaj pada. Temp na zewnątrz jest wyższa i może wczoraj gdy było ok 0-2 st sprężarka się włączała i po pewnym czasie wyłączała gdyż było dla niej za zimno? Co wy na to? Możliwe?

Link to comment
Share on other sites

Guest radek81

ale skoro na rurkach osadza się wilgoć to i z parownika powinno kapać

No niekoniecznie.Jeżeli masz za mało czynnika to rozprężenie czynnika następuje na instalacji a nie tam gdzie powinno czyli w parowniku. Faktem przemawiającym za tym że jest jego brak jest to że przy wzroście temperatury zewnętrznej klima działa ci trochę lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Guest Fronek
A tak na marginesie to szyby przestaly parować mimo że dzisiaj pada. Temp na zewnątrz jest wyższa i może wczoraj gdy było ok 0-2 st sprężarka się włączała i po pewnym czasie wyłączała gdyż było dla niej za zimno? Co wy na to? Możliwe?

mozliwe...tyle ze klimatyzacja wlacza sie przy min 4 stopniach...

ja mialem podobna sytuacje...padlo i szyby mialem zaparowane

wiec uruchomilem klime...lecz co sie dzialo...raz szyby odparowaly a za chwile ponownie zaparowaly...wystraszylem sie ze klima mi sie psuje...

ale wpadlem na pomsyl zeby zobaczyc ile stopni jest i okazalo sie ze na zewn jest 4 stopnie pokazywane przez czujnik...po prostu...klima ze wzgledu na bujajaca sie temperature raz sie wlaczala a raz wylaczala ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP