Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dogrzewacz Silnika 2.0 Dth


Recommended Posts

Guest DTLKA

TAK ściągnij plastikową osłone silnika

Po lewej stronie silnika będziesz miał 2 czujniki temperatury (przy termostacie)

Odłącz jeden albo dwa(już nie pamiętam)

W ten sposób załączą się świece

Link to comment
Share on other sites

Witam ! - dalej zajmuję się dogrzewaczem płynu chłodzacego w dieslu /VB to mój pierwszy dieselek/

Urządzenie startuje przy pracującym silniku w temperaturze zewnętrznej poniżej +5 stopni i 70 stopni płynu /. Czujnik temperatury zewnętrznej znajduje się po prawej stronie obudowy filtra pyłkowego /jest wciśnięty w obudowę/ , patrząc od przodu samochodu. W celu odłączenia konektora lepiej jest najpierw wyciągnąć czujnik z obudową. Po zwarciu zacisków w konektorze dogrzewacz powinien startować. W ten sposób można wyeliminować bład czujnika i w prosty sposób sprawdzić to ustrojstwo np. w okresie przedzimowym. Jednak czujniki psują się raczej sporadycznie.

Edited by bgpprogres
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest bartek piła

witam wszystkich. to moj pierwszy post na forum.

mam webasto w swojej vectrze i nie moge cos tego odpalic. z tego co tu piszecie to zrozumialem, ze jesli temp zewn jest powyzej +5 st C to urzadzenie nie zadziala??

i jeszcze jedno czy ktos ma instrukcej jak wlaczac i programowac sterowanie tego cuda??

jesli tak to prosze o podeslanie mi na maila

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Witam ! - dalej zajmuję się dogrzewaczem płynu chłodzacego w dieslu /VB to mój pierwszy dieselek/

Urządzenie startuje przy pracującym silniku w temperaturze zewnętrznej poniżej +5 stopni i 70 stopni płynu /. Czujnik temperatury zewnętrznej znajduje się po prawej stronie obudowy filtra pyłkowego /jest wciśnięty w obudowę/ , patrząc od przodu samochodu. W celu odłączenia konektora lepiej jest najpierw wyciągnąć czujnik z obudową. Po zwarciu zacisków w konektorze dogrzewacz powinien startować. W ten sposób można wyeliminować bład czujnika i w prosty sposób sprawdzić to ustrojstwo np. w okresie przedzimowym. Jednak czujniki psują się raczej sporadycznie.

witam, pozwole sobie odswiezyc temat - czy mozna (i jak) sprawdzic czy mam taki dogrzewacz w moim X20DTH?

Link to comment
Share on other sites

witam, pozwole sobie odswiezyc temat - czy mozna (i jak) sprawdzic czy mam taki dogrzewacz w moim X20DTH?

Jest to czarna skrzynka na ścianie grodziowej. Idzie do niej od filtra paliwa przewód zasilający i gumowe przewody doprowadzające płyn chłodniczy. Jak ktos ma takie urządzenie sprawne, to na pewno usłyszy jak działa :)

Link to comment
Share on other sites

Guest marioboss1
Czujnik temperatury zewnętrznej znajduje się po prawej stronie obudowy filtra pyłkowego /jest wciśnięty w obudowę/ , patrząc od przodu samochodu.

Orinetujesz się może jaki jest koszt takiego czujnika i czy posiadasz może jego numer?

Osobiście zamontowałem sobie webasto i załanczam je programowo w trybie ogrzewania postojowego. chciałbym urzuchomić go również jako dogrzewacz.

Link to comment
Share on other sites

Jest to czarna skrzynka na ścianie grodziowej. Idzie do niej od filtra paliwa przewód zasilający i gumowe przewody doprowadzające płyn chłodniczy. Jak ktos ma takie urządzenie sprawne, to na pewno usłyszy jak działa :)

Zgadza się !!! Gwiżdże jak startujący jumbo-jet !!! :lol:

Ale to jest oznaka, że działa...

Link to comment
Share on other sites

Jest to czarna skrzynka na ścianie grodziowej. Idzie do niej od filtra paliwa przewód zasilający i gumowe przewody doprowadzające płyn chłodniczy. Jak ktos ma takie urządzenie sprawne, to na pewno usłyszy jak działa :)

dzieki, czy masz moze zdjecie tego "czegos"? bo u mnie przy scianie grodziowej jeest tyle zlomu, ze sam juz nie wiem czy mam takie cos czy nie. ew. jesli nie masz zdjecia, to jakie wymiary ma ta czarna skrzynka?

Zgadza się !!! Gwiżdże jak startujący jumbo-jet !!! :lol:

Ale to jest oznaka, że działa...

czy tym dzwiekiem jest cos jakby "syczenie" - cos jakby schodzilo powietrze z kola? slyszalne bardziej po stronie pasazera na zewnatrz?

Link to comment
Share on other sites

czy tym dzwiekiem jest cos jakby "syczenie" - cos jakby schodzilo powietrze z kola? slyszalne bardziej po stronie pasazera na zewnatrz?

Mniej więcej tak... U mnie to raczej buczenie nie syczenie ale fakt, że silnik nagrzewa się szybko a ciepełko w środku pojawia się już po przejechaniu 2-3 kilometrów. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Jutro spróbuję zrobić fotkę i wrzucę. Super sprawa na zimę ten dogrzewacz.

Super, super...

Czasem dopóki on się nie wyłączy, a ja zatrzymam samochód i wyłączę silnik ( odprowadzam na przykład dzieciaka do szkoły ) to stojący obok ludzie patrzą do góry w niebo i szukają przelatującego odrzutowca... :blink: . Następnie ich wzrok powraca na ziemię i... :o

A tu proszę - Vectra " vebaściarska " zajechała... :ninja:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 10 months later...

Witam

Zaczyna się robić chłodno na zewnątrz i w związku z tym chciałem odświeżyć temat dogrzewacza silnika. W moim aucie działa on trochę dziwnie, mianowicie przy temp. ok. 2st.C na zewnątrz nie załącza się mimo zimnego silnika (uruchamianie po całej nocy). Kilka dni temu dogrzewacz załączył sie nie wiadomo dlaczego przy temp. otoczenia ok. 12st.C. Ma ktoś pomysł jak sprawdzić przyczynę takiego zachowania.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Zaczyna się robić chłodno na zewnątrz i w związku z tym chciałem odświeżyć temat dogrzewacza silnika. W moim aucie działa on trochę dziwnie, mianowicie przy temp. ok. 2st.C na zewnątrz nie załącza się mimo zimnego silnika (uruchamianie po całej nocy). Kilka dni temu dogrzewacz załączył sie nie wiadomo dlaczego przy temp. otoczenia ok. 12st.C. Ma ktoś pomysł jak sprawdzić przyczynę takiego zachowania.

Dogrzewacz załącza się na podstawie odczytów temperatury otoczenia i płynu chłodzącego. Odnośnie sprawdzenia, poszukaj na forum, był taki watek. Z tego co pamiętam trzeba zdjąć przewód z czujnika temperatury, który znajduje się w termostacie i zdjąć a następnie zewrzeć przewody z czujnika, który jest przy obudowie filtra przeciwpyłkowego.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Karaś

Witam, mam Viki B 2.0 DTi, i jest w niej takie ustrojstwo jak na zdjęciach powyżej, załącza się (zaczyna gwizdac) poniżej +5 C. Problem w tym, że robi to żadko i kiedy chce, wczoraj było -18 C z ledwością udało mi się odpalic auto, chodziło 15 min na postoju wskazówka od temp nawet nie drgneła, zimne powietrze z nawiewów a gwizd było słychac 3 razy po około 20 sekund. Mam pytanie czy oprócz tych czujników o których pisaliście, na takie zachowanie może miec wpływ np. jakiś filterek paliwa w samym ustrojstwie (bo podobnie zachowywało mi się webasto w ciężarówce Iveco i przyczyną był filterek paliwa) czy mam szukac innych przyczym ? Wdzięczny będe za wskazówki. Pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mamy znowu zime wiec odśnierzam temat ;) jak ktos ma jakies pytania i watpliwosci co do dogrzewacza, webasto to prosze pisac . Postaram sie pomoc i doradzic. Pracuje z tym na codzien.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jak juz pisalem wczesniej w tym poscie, dogrzewacz w moim aucie zalaczyl sie ostatni raz przy temp. otoczenia ok. 12 st.C, po kilkunastu minutowe jeździe po miescie (silnik tez byl cieply). Po dojechaniu do domu nadal pracowal, po ok. 15min kiedy wyszedlem do auta dogrzewacz nadl szumial (czyli pracowal) wiec zdialem kleme z akumulatora i po tym sie wylaczyl, jednak minelo juz dobre 2 m-ce i od tamtego czasu niestety juz sie nie zalaczyl mimo mrozów ok. - 15st.C. Jezeli masz pomysl jak go reanimowac i przywrocic do normalnej pracy to chętnie skorzystam z pomocy.

Juz sprawdzalem czujnik temp. kolo filtra - po zchlodzeniu przelacza sie (wg. moich pomiarów wynika ze jest to czujnik z wyjsciem stykowym a nie rezystancyjnym), poza tym zwieralem przewody i tez nic.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jak juz pisalem wczesniej w tym poscie, dogrzewacz w moim aucie zalaczyl sie ostatni raz przy temp. otoczenia ok. 12 st.C, po kilkunastu minutowe jeździe po miescie (silnik tez byl cieply). Po dojechaniu do domu nadal pracowal, po ok. 15min kiedy wyszedlem do auta dogrzewacz nadl szumial (czyli pracowal) wiec zdialem kleme z akumulatora i po tym sie wylaczyl, jednak minelo juz dobre 2 m-ce i od tamtego czasu niestety juz sie nie zalaczyl mimo mrozów ok. - 15st.C. Jezeli masz pomysl jak go reanimowac i przywrocic do normalnej pracy to chętnie skorzystam z pomocy.

Juz sprawdzalem czujnik temp. kolo filtra - po zchlodzeniu przelacza sie (wg. moich pomiarów wynika ze jest to czujnik z wyjsciem stykowym a nie rezystancyjnym), poza tym zwieralem przewody i tez nic.

Troche dziwne ze sie zalaczyl przy takiej temp. jak piszesz. zeby sie zalaczyl musi byc ponizej 6st.C , oczywiscie odpalone autko (czyli sygnal z alternatora) i temp. plynu w ukladzie nizsza niz 75st.C (jak dobrze pamietam) o ile wszystko jest sprawne. A jak ci nie chce odpalic po zmostkowaniu czujnika na odpakonym w miare zimnym aucie to oznacza ze jest cos zepsute w dogrzewaczu albo jest zablokowany sterownik jego. Wiec na poczatek sprawdz czy do dogrzewacza dochodzi prad jak nie sprawdzamy bezpieczniki. odpalamy auto i sprawdzamy czy w kosci sa jeszcze dwa plusy oprocz zasilania stalego, jezeli jest to z ogrzewaniem cos nie tak. Szukamy pompki paliwowej odpinamy od niej kostke albo wsowki i na jeden dajemy mase (obojetne na ktory) a na drogi dotykamy na cwile plusa, tak cykamy jak sie odzywa czyli puka to jest sprawna, mozna jeszcze z niej zdjac przewod paliwowy przy kostce i dawac jej impulsy to zobaczysz czy daje paliwo. no i teraz rekawy do gory i dobieramy sie do samego dogrzewacza , czyli wyciagamy go na wierzch. Odkrecamy sterowik tam gdzie wchodzi kabel z kostka 4 srubki (moze byc przeje***e jak sa zkorodowane) podwarzamy i wypinamy kosc ktora jest w niego wpieta od srodka ogledziny wzrokowe czy nie jest cos spalone itp. zdejmojemy aluminowa oslonke i kluczem nr7 odkrecamy przewody ze swiecy zarowej i 13-tka odkrecamy ja sprawdzamy miernikiem na przejscie (brak przejscia to smietnik) mozna dac na chwile prad, tam gdzie gwint plusa a do misca na klucz 13 mase (najlepiej 8V ) i zobaczyc czy dobrze i szybko sie rozrzaza (nie poparzyc sie), jak slabo grzeje to moze byc do d***. Dalej w kosci ktora wypioles ze sterownika znajdz dwa przewody od dmuchawki powinien byc to brazowy(-) i czarny(+) dac jej prad tak jak swiecy, jak sie swobodnie kreci to raczej ok. No i juz nie wiem co jeszcze mozesz sprawdzic sam. Jak masz jeszcze jakies pytania to wal smialo i pisz. Jak cie wkor..i ten dogrzewacz to podjedz do mnie albo mi go wyslij :rolleyes: to ja juz sie z nim rozprawie :D Jak to wszystko bedzie dobre to moze byc tylko zablokowany sterownik, ja moge w pracy podlaczyc go pod kompoter i odblokowac jak i sprawdzic piec ostatnich bledow jakie wystapily. Powodzenia zycze

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP