Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Jak Odpowietrzyć Silnik 2.2 Dti? Nigdzie Nie Mogę Tego Znaleźć W Archiwum


Guest przemek704
 Share

Recommended Posts

... tak, tylko jak ma zapowietrzony układ (i nie może uruchomic autka) to raczej nie podjedzie do ASO :(

----- edit

... poluzuj nakrętkę przewodu wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczu, nastepnie pokręc rozrusznikiem aż do momentu gdy z układu zostanie "wygonione" powietrze (zazwyczaj widać pęcherze powietrza) i zacznie lecieć paliwo, zakręć nakrętkę i zrób to samo na innych przewodach.

Edited by matrox_305
Link to comment
Share on other sites

Guest elmichu
Szukałem ale jakoś nie mogę tego znaleźć, będę wdzięczny za pomoc :-)

hol, gaz w podłogę i samochód Ci zapali.

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

... tak, tylko jak ma zapowietrzony układ (i nie może uruchomic autka) to raczej nie podjedzie do ASO :(

----- edit

... poluzuj nakrętkę przewodu wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczu, nastepnie pokręc rozrusznikiem aż do momentu gdy z układu zostanie "wygonione" powietrze (zazwyczaj widać pęcherze powietrza) i zacznie lecieć paliwo, zakręć nakrętkę i zrób to samo na innych przewodach.

Nie do końca...

Najpierw trzeba zaciągnąć pompką podciśnieniową przelewy, żeby paliwo znalazło się już na powrocie. Potem odpal silnik i dopiero teraz odpowietrzaj wtryskiwacze - każdy z osobna... Oczywiście z wyczuciem...

A jaka jest przyczyna zapowietrzenia ?

Czy jest paliwo w zbiorniczku filtra paliwa ?

Link to comment
Share on other sites

Guest przemek704
Nie do końca...

Najpierw trzeba zaciągnąć pompką podciśnieniową przelewy, żeby paliwo znalazło się już na powrocie. Potem odpal silnik i dopiero teraz odpowietrzaj wtryskiwacze - każdy z osobna... Oczywiście z wyczuciem...

A jaka jest przyczyna zapowietrzenia ?

Czy jest paliwo w zbiorniczku filtra paliwa ?

Kupiłem go od kolesia, który zapowietrzył go zjeżdzając z lawety po przywiezieniu samochodu do Polski (turas od którego handlarz kupił samochód ściągną całą ropę) :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest przemek704
... btw, który rocznik i ile Cię wyniosła, jeżeli masz zdjęcia to wrzuć, chętnie obejrzymy ;)

2001 rok kombiak z przerejestrowaniem wyniesie nie jakieś 21 000 zł a jeśli chodzi o fotki to zamieszcze je jak będę miał możliwość ich zrobienia, na razie auto stoi u ojca w garażu a ja jestem wogóle w innym miejscu 70 km od samochodu. Mam plan żeby na święta go uruchomić a wtedy na pewno zrobię fotki i zamieszcze

2001 rok kombiak z przerejestrowaniem wyniesie nie jakieś 21 000 zł a jeśli chodzi o fotki to zamieszcze je jak będę miał możliwość ich zrobienia, na razie auto stoi u ojca w garażu a ja jestem wogóle w innym miejscu 70 km od samochodu. Mam plan żeby na święta go uruchomić a wtedy na pewno zrobię fotki i zamieszcze

A tak jak przeglądałem forum to SNAKU ma chyba bardzo podobny sprzęt :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem go od kolesia, który zapowietrzył go zjeżdzając z lawety po przywiezieniu samochodu do Polski (turas od którego handlarz kupił samochód ściągną całą ropę) :-)

Zatankuj furę. Zaopatrz się dodatkowo w kanisterek z ON, myślę, że literek Ci starczy. Trzeba zdjąć plastikową pokrywę dekla zaworów, odgiąć wąż wodny ( ten cienki ) i za wcześniej przygotować wygodny dostęp do wtryskiwaczy, które trzeba odpowietrzyć na końcu. Odkręć dekielek - pokrywę filtra paliwa. Przy tej okazji wymień filtr, bo to nie zaszkodzi, w komplecie będą dwie gumowe uszczelki - duża i mała. Oczywiście wymień je również. Filtr kup raczej markowy - przykładowo MANN albo HENGST. Zalej do pełna zbiorniczek filtra, dokręć dekielek a potem to już tylko tak jak pisałem wcześniej. Musisz odpowietrzyć układ, bo on sam się nie odpowietrzy. Poza tym szkoda pompy - poczytaj ile kosztuje naprawa tego urządzenia, które w Vectrach lubi się zacierać ( albo pada sterownik )...

Odpowietrzenie układu - najpierw trzeba wyssać powietrze z przelewów ( które też przy okazji wymień - wystarczy kupić metr takiego przewodu - ok. 15 zł ) - albo jakąś pompką domowej produkcji - może być rowerowa. Ewentualnie w warunkach warsztatowych wysysarką do oleju silnikowego.

Jak z przelewów przestanie wydobywać się powietrze, a zacznie wypływać sam ON, załóż przelewik dochodzący do pompy i odpal silnik. Jak zaskoczy - odpowietrzaj kolejno same wtryskiwacze...

Dopiero teraz będzie dobrze... ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest pawlo25

2001 rok kombiak z przerejestrowaniem wyniesie nie jakieś 21 000 zł a jeśli chodzi o fotki to zamieszcze je jak będę miał możliwość ich zrobienia, na razie auto stoi u ojca w garażu a ja jestem wogóle w innym miejscu 70 km od samochodu. Mam plan żeby na święta go uruchomić a wtedy na pewno zrobię fotki i zamieszcze

jezeli samochod byl kupiony od turasa to niedobrze :/, turas gorszy od polaka, kiedys chcial mi wcisnac astre wypicowana na cuda z zajechanym silnikiem, masakra, najlepiej zdala od turasow

a ze handlarz zapowietrzyl to na dobra sprawe niezly cwaniaczek- teraz bryke kupiles a nawet nie byles w stanie sprawdzic jak to chodzi- ktos tu dal ciala

Link to comment
Share on other sites

Siemka chyba, że turas albo inny obcokrajowiec kupił od niemca auto który serwisował je i masz ksiazke serwisowa to wtedy święty spokój, a jak nie to nie czekają cię wydatki pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest przemek704
Siemka chyba, że turas albo inny obcokrajowiec kupił od niemca auto który serwisował je i masz ksiazke serwisowa to wtedy święty spokój, a jak nie to nie czekają cię wydatki pozdro

Samochód był serwosowany są na to papiery, ogólnie jest w dobrym stanie ( jeżdziłem po niego ze znajomym mechanikiem) powinno byc wszystko OK, myslę że niedługo napiszę jakiego dokonałem zakupu :D

Link to comment
Share on other sites

Samochód był serwosowany są na to papiery, ogólnie jest w dobrym stanie ( jeżdziłem po niego ze znajomym mechanikiem) powinno byc wszystko OK, myslę że niedługo napiszę jakiego dokonałem zakupu :D

aha to daj znac pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest kadlewy

witajcie

czy trzeba odpowietrzac uklad za kazdym razem po wymianie filtrow ? ja wymienilem filtry (opczywiscie paliwa tez) mechanik po zalozeniu filtra, nalal tam ON i kazal krecic az silnik zaskoczy. zatrybil po paru sekundach i pracowal rownomiernie. teraz mam tak ze ciezko mi pali jak jest zimno na dworze i jak dluzej postoi w garazu. swiece wymienilem i zaczne sie zabeierac po kolei za przelewy chyba. mechanik mi powiedzial ze moze jeszcze sterowanie grzaniem swiec padlo ale nie moze tego stwierdzic jak nie przyniose nowego zeby podmienic. moze ktos z Was ma tez taka przypadlosc. przeczytalem 2 mln kg postow na tym forum i jestem glupi. boje sie ze zajebj@##ę pompe.

pozdro

ps. na cieplo pali ze az milo...

Link to comment
Share on other sites

witajcie

czy trzeba odpowietrzac uklad za kazdym razem po wymianie filtrow ? ja wymienilem filtry (opczywiscie paliwa tez) mechanik po zalozeniu filtra, nalal tam ON i kazal krecic az silnik zaskoczy. zatrybil po paru sekundach i pracowal rownomiernie. teraz mam tak ze ciezko mi pali jak jest zimno na dworze i jak dluzej postoi w garazu. swiece wymienilem i zaczne sie zabeierac po kolei za przelewy chyba. mechanik mi powiedzial ze moze jeszcze sterowanie grzaniem swiec padlo ale nie moze tego stwierdzic jak nie przyniose nowego zeby podmienic. moze ktos z Was ma tez taka przypadlosc. przeczytalem 2 mln kg postow na tym forum i jestem glupi. boje sie ze zajebj@##ę pompe.

pozdro

ps. na cieplo pali ze az milo...

Odpowietrz układ paliwowy, trzeba wyssać powietrze ( bo chyba jest ) wężykiem za przelewami a przed pompą... POMOŻE !!! Właśnie po to by nie zaj...bać pompy !!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest ArturL

kadlewy, zmień mechanika. Sprawdza się moduł podgrzewania świec Techem, KTSem lub mierząc odpowiednie parametry na wymontowanym module. Mechanik powinien to wiedzieć...

Link to comment
Share on other sites

Guest kadlewy
kadlewy, zmień mechanika. Sprawdza się moduł podgrzewania świec Techem, KTSem lub mierząc odpowiednie parametry na wymontowanym module. Mechanik powinien to wiedzieć...

No teraz to mi dales do myslenia Arturze.... widze ze w Stolicy sie obracasz wiec podpowiedz mi moze jakiegos fachowca zeby nie zdarl ze mnie i zeby kumal silniki diesla w oplu. mialem dobre zdanie o Panu Mirku z Jozefowa pod Legionowem...

Pozdrawiam i prosze wskazowki.

PS. Mam na imie Darek :)

Link to comment
Share on other sites

Guest piotroka

Witam, w sobotę rozkręciłem filtr paliwa, złałem wodę, trochę przeczyściłem itp.

Przy luzowaniu pokrywy filtra słychać było syk powietrza, powietrze zostało zasnnane a paliwo uciekło do baku. Nie włączałem zapłonu przy tych czynnościach, więc elektrozawór trzymał paliwo na odcinku filtr - pompa.

Po złożeniu filtra silnik (X20DTH) odpalił bez problemu...jednak zgasł po 2-4 sek.

Etzold w instrukcji pisze,że układ paliwowy w tym silniku sam sie odpowietrza, więc kręce - 15 sek - załapał na 2 sek. znów kręce 10 sek. - chmurka z rury i ODPALIŁ. Wniosek stąd, że gdy wszystko jest szczelne odpowietrza sie samoczynnie. Pozdrawiam i powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Guest ArturL

piotroka, bredzisz chłopie, oj bredzisz. NIE ODPOWIETRZA SIĘ SAM!Teraz jedź gdzieś i odpowietrz porządnie układ paliwowy, bo powietrze wybitnie szkodzi żywotności pompy.

Link to comment
Share on other sites

Guest OchMan
Szukałem ale jakoś nie mogę tego znaleźć, będę wdzięczny za pomoc :-)

Slabo szukasz. Wielokrotnie na forum byla Moja porada o czyszczeniu kolektora ssacego i jest tam tez o odpowietrzniu.

Metoda skuteczna i sprawdzona w dzialaniu przeze mnie i olej to wodolejstwo z pompkami podcisnieniowymi i pedalem w podloge i holowaniem !

Link to comment
Share on other sites

Guest piotroka
piotroka, bredzisz chłopie, oj bredzisz. NIE ODPOWIETRZA SIĘ SAM!Teraz jedź gdzieś i odpowietrz porządnie układ paliwowy, bo powietrze wybitnie szkodzi żywotności pompy.

Pisałem za książką Etzold'a "Sam naprawiam samochód Opel Vectra", nie umieszczam swoich poglądów w tak szczegółowych sprawach technicznych.

A co sądzisz o metodzie opisanej przez OchMan'a przy czyszczeniu kolektora...?

"wybitnie szkodzi żywotności pompy" - to działa na wyobraźnię.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest ArturL

Jest też dobra, tylko trochę roboty. Za 50zł odpowietrzają w shellAutoserv na Górczewskiej pompą podciśnienia - 15min i ok. Przy okazji sprawdzają lub wymieniają filtr paliwa.

Edited by ArturL
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest shredder

Wymieniałem filtr paliwa w 2.2

zalałem nowy filtr paliwem do pełna - dokręciłem na gotowo

następnie skorzystałem z porady OchMan'a

czyli poluzowałem końcówkę jednego wtryskiwacza

następnie jedna osoba kręci rozrusznikiem

a druga w momencie gdy zaczyna się lać paliwo z końcówki i silnik zaczyna zaskakiwać dokręca końcówke wtryskiwacza i za chwile silnik powinien zaskoczyć. umnie poskutkowało !!!

dla pewności na uruchomionym silniku odpowietrzyłem pozostałe końcówki wtryskiwaczy - co prawda nie wiem czy ma to jakikolwiek sens - ale co tam, raz się żyje !!!

nie odpowietrzałem przewodów między filtrem paliwa a pompą wtryskową - nie miałem zbytnio czasu się tak bawić - no ale taka operacja napewno nie zaszkodzi - pompa jest smarowana paliwem i nie lubi chodzić na sucho

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

piotroka, bredzisz chłopie, oj bredzisz. NIE ODPOWIETRZA SIĘ SAM!Teraz jedź gdzieś i odpowietrz porządnie układ paliwowy, bo powietrze wybitnie szkodzi żywotności pompy.

Ale brednie co się odpowietrza !!?? Zalewasz filtr paliwa do pełna zakręcasz odpowiednim momentem, wsiadasz do bryki pedał w podłogę kręcisz odpala, puszczasz lekko gaz wiadomo za wysokie obroty nie dobre dla silnika trochę się zadławi po kaszle zacznie równo pracować i już po odpowietrzaniu.!!! A nie jakieś pompki od roweru, odkręcanie wtrysków !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP