Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Żarówki Pozycyjne - Wymiana (banał?)


Guest Krzychu_C_26
 Share

Recommended Posts

Guest Krzychu_C_26

Witam. Mam problem, bo padła mi jedna żarówka świateł pozycyjnych i za żadną cholerę nie mogę się do niej dostać, żeby ją wymienić! Jak mogę tego dokonać, bo już mnie nerwica bierze? A do mechanika aż mi wstyd jechać z czymś takim... ;) Z góry dzięki. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ale czego nie możesz ?

wyjąć oprawki z żarówką ?

czy nie wiesz jak się dostać do oprawki w lampie?

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzychu_C_26

Nie wiem jak się dostać do oprawki w lampie i wyjąć żarówkę

A tak w ogóle to sory, że zawracam komukolwiek głowę... Tutaj sporo pisze na temat wymiany żarówek w Vectrach, ale proszę o zrozumienie - jestem tu dopiero od dwóch dni i jeszcze nie wiem gdzie i czego sie szukac...

Link to comment
Share on other sites

zdejmujesz zaślepke z tyłu i masz dostęp do oprawki od pozycyjnych.

Możesz wypiąć przewody z żarówki świateł długich, będziesz miał lepsze dojście.

oprawke przekręcasz i wyciągasz razem z żarówką.

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzychu_C_26

Ok, wielkie dzięki. Postaram sie sprostać zadaniu chociaż wiem, że nie będzie to łatwe. Tam jest strasznie ciasno... Już próbowałem... Chyba musze sie zaopatrzeć w jakiej szczypczyki lub coć tego rodzaju. Ale dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arkadio.k

Po stronie kierowcy mozna zdjac to czarne pudelko przyczepione do akumulatora wysuwacjac w gore i wiecej miejsca sie robi, a z drugiej to nie wiem bo nie zmienialem ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest MaciejPOSH

Tak jak pisał moj poprzednik. Trzeba zdjąć te czarne plastikowe puszki z akumulatora i z filtra powietrza. Miałem ten sam problem, a malo tego zabralem si edo tego po ciemku i dekielek to wpadl mi z boku silnika wrrrrrr...

Do zdjecia tych czarnych (jeżeli masz 2, bo moj znajomy ma tylko tą długą przy aku) mozesz potrzebowac wkretaka. Nastepny krok to zdjecie czarnej okrągłej zaslepki. Pozostaje Ci jeszcze tylko wyjecie oprawki ze zarowka, u mnie tez sie troszke ciezko wyciaga, bo sa na wcisk.

Na zdjeciu masz zaznaczone ktore ta sa.

post-10322-1174256005_thumb.jpg

pozdrawiam i powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzychu_C_26

Wilekie dzięki za każde słowo porady. Tylko teraz jeszcze jedno mnie gnębi - co to za czarna, plastikowa puszka przy filtrze powietrza? U mnie tego wcale nie ma... Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Przy twoim silniku nie powinno jej być :)

wiec się nie stresuj :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Witam! Mam podobny problem iz, wymienilem juz zarowki swiatel pozycyjncyh przod, ale jakos nie do konca mi sie trzymaja w srodku lampy "delikatnie luzno lataja" nie wiem jak je dobrze wsadzic. Probowalem krecic prawo, lewo, dociskac i nic :( prosze o jakies porady! dzieki

Edited by rs2000
Link to comment
Share on other sites

Uchwyt żarówki ma po bokach 2 "ząbki"... i może one są wyłamane i się nie rozpychają w gnieździe. U mnie w jednej lampie tak jest i przez to żarówka jest mocno cofnięta.

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie sprawdzilem te "Zabki" i nie sa one wylamane. Wygladaja tak jak przed wyjeciem... Nie wiem jak to zalozyc brak slow:/

Edited by rs2000
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Pablo Vectra

Witam mam mały problem, zamówiłem żarówki na allegro led do pozycji z przodu, nie mogę nigdzie znaleźć symbolu żarówek do pozycji czy te które zamówiłem na allegro będą dobre? (W5W R10 T10) Proszę o pomoc. z góry dziękuje :)

Link to comment
Share on other sites

ludzie ja mam od strony kierowcy jeszcze parownik i przewody od gazu i daje rade z żarówkami :D Wystarczy wygiąć nadgarstek na granice skręcenia stawu :D Mało tego próbowałem kiedyś wepchnąć głowe żeby obczaić czemu długie mi nie świecą :P ale nie dało rady :D Musiałem wykręcić lampe ;) Co do nietrzymania sie oprawki od pozycji to też to mam i w sumie mi to lata bo widać że świeci :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak jak pisał moj poprzednik. Trzeba zdjąć te czarne plastikowe puszki z akumulatora i z filtra powietrza. Miałem ten sam problem, a malo tego zabralem si edo tego po ciemku i dekielek to wpadl mi z boku silnika wrrrrrr...

Do zdjecia tych czarnych (jeżeli masz 2, bo moj znajomy ma tylko tą długą przy aku) mozesz potrzebowac wkretaka. Nastepny krok to zdjecie czarnej okrągłej zaslepki. Pozostaje Ci jeszcze tylko wyjecie oprawki ze zarowka, u mnie tez sie troszke ciezko wyciaga, bo sa na wcisk.

Na zdjeciu masz zaznaczone ktore ta sa.

post-10322-1174256005_thumb.jpg

pozdrawiam i powodzenia

Witam, wiem ze post troche przestarzały, ale może ktoś orientuje się gdzie są te zaślepki, co to do nich mi będzie potrzebny wkrętak? Wczoraj probowalem zdjąć tę czarną skrzyneczkę po stronie aku, do góry, szukałem jakiś bolcow, cokolwiek ale nic nie znalazłem. Tak samo jak zdjąć tę po lewej? Prosiłbym o konkrety, gdyż póki co jest to dla mnie niewykonalne :D

Link to comment
Share on other sites

skrzynke koło akumulatora poprostu pociągasz energicznie do góry. Jesli niepuszcza to zatrzask jest od strony aku w jej połowie długości.

Link to comment
Share on other sites

skrzynke koło akumulatora poprostu pociągasz energicznie do góry. Jesli niepuszcza to zatrzask jest od strony aku w jej połowie długości.

Rzeczywiscie przydalo sie, dzieki :) A skrzynke po lewej obok filtra powietrza wystarczy delikatnie do gory i sama schodzi, a potem juz spokojnie do pozycji moglem sie dostac :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Raczej tak samo, pociągasz i powinna wyjść.

Zauważyliście jak dużo vectr HB i SED lata ze spalonymi żarówkami pozycyjnych w tyle, konkretnie chodzi o te zewnętrzne R5W. One faktycznie szybciej się palą od tych wewnętrznych, jednak podejrzewam że większość osób nie zdaje sobie z tego sprawy że tam do pozycji wchodzą 2 żarówki i jak świeci to latają na pojedynczych. Moduł kontroli żarówek wyrzuca błędem jak strzeli ta 5W, ale chyba nie wszystkie VB go mają.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

odświeże temat :)

po stronie kierowcy to pikuś poszło bez problemów.

Ale od strony pasażera to w mojej vectrze jakieś rurki idą a nie da się ich odgiąć.

Chyba tylkko wykręcenie lapmy pomoże bo ujowe tam dojście

Link to comment
Share on other sites

Idą tam rurki od klimy. Ale bez przesady - da się to zrobić i zajmuje jakieś ..... 2 minuty.... Spróbuj zmienić żarówkę mijania w Stilo... tam to jest wyzwanie....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP