Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Climatronic - Wentylator Nawiewu Nie Daje Się Wyłączyć


Guest pascal
 Share

Recommended Posts

Guest pascal

- Wentylator nawiewu chodzi na pełnych obrotach i nie daje się wyłączyć nawet przez OFF na konsoli climatronica.

- reset (off+auto) nie pomaga

- wyjąłem cały sterownik climatronica z konsoli i odłączyłem od kostek - wentylator działa nadal !

- przekaźnik w skrzynce bezpieczników po lewej stronie kierowcy sprawny

- wentylator wyłącza się dopiero po wyjęciu tego przekaźnika albo odpowiedniego bezpiecznika

Czy jest jeszcze jakiś inny przekaźnik (lub sterownik) który włącza i wyłącza wentylator nawiewu ?

Link to comment
Share on other sites

może rezystory wstępne dmuchawy - odpowiadają za biegi wentylatora (w klimatroniku chyba też). żeby się do tego dostać - trzeba zdemontować silnik dmuchawy (porada na stronie głównej).

Wbij w szukajkę "rezystor" albo "rezystory" w ten dział to trochę poczytasz.

tu masz identyczny przypadek i właśnie to padło

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...amp;hl=rezystor

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Hamsters
- Wentylator nawiewu chodzi na pełnych obrotach i nie daje się wyłączyć nawet przez OFF na konsoli climatronica.

- reset (off+auto) nie pomaga

- wyjąłem cały sterownik climatronica z konsoli i odłączyłem od kostek - wentylator działa nadal !

- przekaźnik w skrzynce bezpieczników po lewej stronie kierowcy sprawny

- wentylator wyłącza się dopiero po wyjęciu tego przekaźnika albo odpowiedniego bezpiecznika

Czy jest jeszcze jakiś inny przekaźnik (lub sterownik) który włącza i wyłącza wentylator nawiewu ?

Jeżeli przy wyłączaniu stacyjką świecą ci sie dwie poziome kreski na konsoli klimatronika to masz uszkodzony regulator obrotów. Trzeba wymienić najlepiej oba tranzystory, które się znajdują na tym regulatorze najlepiej na tranzystory SGSD200 (mają większy prąd, 25A zamiast 16A, które mają fabryczne), są one w innej obudowie ale pasują. Ja to już przerobiłem i hula jak ta lala. Regulator znajduje się obok pedału gazu na tunelu środkowym, niestety trzeba ściągać pedał gazu i trochę się pomęczyć. Koszt takiej operacji to około 35-40zł na tranzystory. Więc warto, bo naprawa w ASO to około 700zł.

Edited by Hamsters
Link to comment
Share on other sites

Guest OchMan
- Wentylator nawiewu chodzi na pełnych obrotach i nie daje się wyłączyć nawet przez OFF na konsoli climatronica.

- reset (off+auto) nie pomaga

- wyjąłem cały sterownik climatronica z konsoli i odłączyłem od kostek - wentylator działa nadal !

- przekaźnik w skrzynce bezpieczników po lewej stronie kierowcy sprawny

- wentylator wyłącza się dopiero po wyjęciu tego przekaźnika albo odpowiedniego bezpiecznika

Czy jest jeszcze jakiś inny przekaźnik (lub sterownik) który włącza i wyłącza wentylator nawiewu ?

Mialem to samo, padly ci tranzystory Darlingtona w sterowniku klimatronika, ktory znajduje sie za pedalem gazu, ciezko go wymontowac ale dasz rade. Koszt tranzystorow ~110zl za 2 szt i oba trzeba wymienic, zawsze to taniej niz nowy modul z ASO za 600zl ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Witaj

Centralki klimatronika nie demontuj to nic nie da. Reset jest tylko do synchronizacji klapek przepływu powietrza. Koło pedału gazu oraz nad pedałem zdemontuj maskownice , zobaczysz po prawej stronie kabelki zakończone kostką i wpięte w rezystor dmuchawy( mała czarna obudowa przykręcona na dwa wkręty.) Ciężko się dostać do górnego wkrętu ale da się zrobić nawet bez demontowania pedału gazu. Wyjmij cały regulator, odepnij z kostki. Jeśli tak jak piszesz nie daje się wyłączyć to znaczyć może , że tranzystory kluczujące są dobre. Rozbierz plastykową obudowę płytki. W środku zobaczysz cewkę przekaźnika ze stykiem przełączalnym. Styk tego przekaźnika jest sklejony, przeczyść go i będzie ok. Natomiast jeśli styk luźno pracuje to z drugiej strony płytki pod warstwą przeźroczystego silikonu są małe tranzystorki , i któryś z nich może być uszkodzony. Trzeba zdrapać silikon i przemierzyć lub oddać do elektronika. Napewno będzie taniej niż zakup nowego rezystora . najtaniej jak widziałem był na allegro za 215 zł, (używany) lub nowe widziałem za 630. W serwisie 700 zł bez montażu.

Pozdrawiam

PS: Gdybyś to uruchomił a wentylator działałby tylko na 9 biegu to pozostaną ci jeszcze do wymiany owe wda tranzystory ( te duże metalowe w oryginale zanitowane ) i wcale nie jest tak jak kolega wcześniej pisał bo koszt zakupu tranzystorów wraz z pastą silikonową termoprzewodzącą to dokładnie 22,50 zł. ( BDX66C razy 2 szt. = 18.00 zł +pasta 4,50zł )

( wymień filtr przeciwpyłkowy ,bo on jest najczęstszą przyczyną przegrzania tranzystorów.)

Edited by adastu
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Jeżeli przy wyłączaniu stacyjką świecą ci sie dwie poziome kreski na konsoli klimatronika to masz uszkodzony regulator obrotów. Trzeba wymienić najlepiej oba tranzystory, które się znajdują na tym regulatorze najlepiej na tranzystory SGSD200 (mają większy prąd, 25A zamiast 16A, które mają fabryczne), są one w innej obudowie ale pasują. Ja to już przerobiłem i hula jak ta lala. Regulator znajduje się obok pedału gazu na tunelu środkowym, niestety trzeba ściągać pedał gazu i trochę się pomęczyć. Koszt takiej operacji to około 35-40zł na tranzystory. Więc warto, bo naprawa w ASO to około 700zł.

Cześć może i mi poradzisz mianowicie mam klimatronika i dziala mi tylko najwższy bieg nawiewu wymontowałem dziś wentylator bo myślałem że szczotki lecz okazało się że są w porzadku.Nie wiem co dalej ASO mi się nie uśmiecha .Widzę że jesteś z Opola ja też prawie może znasz elektryka który by pomógł za rozsądną cene?Z góry dzięki a mieszkam w Dobrzeniu

Link to comment
Share on other sites

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=48587

tu masz opisane krok po kroku jak to naprawić, u wszystkich pompgło,

tylko ja mam pecha, bo po wymianie na tańsze tranzystory (słabsze) dalej miałem to samo,

kupiłem więc mocniejsze i teraz dalej nie da się wyłączyć, a na biegach 1-8 działa mi z prędkością ok 4.

Może ktoś wie co u mnie może być?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Witam. Troche odświeże temat.

Mam identyczne objawy z wentylatorem.

Jakie tranzystory powinienem kupić do mojej VB ?

No i gdzie mogę je dostać?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP