Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Chip Tuning - Benzyna


Guest MrSpike

Recommended Posts

Guest MrSpike

-> posty zostaly wydzielone z tematu 'Chip Tuning - Diesel'. w tym temacie piszemy tylko o benzyniakach.

witam,w zwiazku z tym ze juz od dluzszego czasu dostaje sporo maili z forum z pytaniami w sprawie chipa a nie zawsze moge wszystkim odpowiedziec chcialbym to zrobic w tym temacie;chipa zakladalem w poznaniu ponad rok temu w cenie 750 zl,przy zachowaniu tego samego stylu jazdy(o co na poczatku jest dosc trudno :mrgreen: ) spalanie /100km nieznacznie spadlo,silnik jak pracuje tak pracowal(nie rozsypal sie)o co wiele osob pytalo,mialem w sumie dwa komplety sprawnych chipow na jednym komplecie wyniki na hamowni wyniosly 94KM I 266nM,nie bylem zbyt zadowolony wiec poprosilem o wyslanie mi mocniejszego kompletu- wyniki-102KM I 277nM I na tym pozostalem (seria to 82 KM i 185 nM)skrzynia f18 to nie za bardzo szczyt technologii wiec nie ma co przeginac z moca,wiele osob pytalo czy roznica jest odczuwalna -powiem krotko jest i to bardzo,przyrost mocy przy chipowaniu jest podawany procentowo (ok.30%) wiec w silnikach 102KM powinny byc lepsze przyrosty mocy,firma daje pisemna gwarancje na silnik 2 lata.mi udalo sie shamowac na hamowni inercyjnej w cenie chipa ale to chyba tylko dlatego ze wyszlo male niedomowienie przez telefon kiedy umawialem sie jadac do poznania.ok. 2 tyg temu bylem z kolega Bulletem zalozyc chipa niestety juz bez hamowania w cenie ale za to w bardzo dobrej cenie.mysle ze Bullet jest zadowolony z wrazen z jazdy.ja ogolnie tez nie zaluje ceny ktora zaplacilem za tak odczuwalne efekty.mysle ze mozna sie rowniez umowic na hamowanie za doplata w poznaniu, jak ja bylem to hamowal mnie jakis zaprzyjazniony czlowiek osoby u ktorej robilem tuning.ale nie wiem czy jest sens poniewaz chip osiaga swoje odpowiednie wlasciwosci po przebiegu od ok.500 do 1000 km musi sie troche ulozyc i jest to bezsporna racja co odczulismy z czasem ja i Bullet,czlowieka ktory mnie chipowal moge z czystym sumieniem polecic poniewaz bylem dosc upierdliwym klientem i nigdy nie zostalem odprawiony bez odpowiedzi(gosc mial cierpliwosc :twisted: ).u mnie w aucie zostaly wlutowane podstawki i zmienione kosci w sterowniku silnika natomiast auto Bulleta zostalo przeprogarmowane przez zlacze OBD,gosc chipuje takze auta benzynowe ale jak mowil nie bardzo poleca poniewaz efekty sa w granicach kilku-kilkunastu KM-wiec niewielkie,w czasie mojej ostatniej wizyty wytargowalem ZNIZKE dla VKP-CENA CHIPA WYNOSI DLA KLUBOWICZY 650 ZL,jesli bedzie zainteresowanie to prosze klubowiczy o kontakt na pw.ja wysylam dane delikwenta -nick i nr.rej auta i pozniej kazdy umawia sie indywidualnie.firma istnieje od 2003r. czlowiek nazywa sie ROBERT SKOLARUS,strona firmy http://www.chiptuning.strona.pl/ ,w razie jakichs pytan bede sie staral odpowiedziec w miare moich mozliwosci w tym temacie.pozdrawiam

edit by un_ix

------------------

hmm, dla benzyniaka:

+ 8-12% mocy i +15% momentu...

czyli jak dla mnie okolo 15KM + okolo 30Nm. jak na benzyne n/a to bardzo dobry wynik i nawet stosunkowo nie drogi. sprawa warta przemyslenia. ciekawi mnie czy facet daje gwarancje, ze osiagnie taki wynik czy w przypadku benzyniaka mozna sobie poprostu wycieczke zrobic (rozumiem, ze w przypadku nie osiagniecia zakladanego minimum nie placi sie za proby).

pozdr

spajki

Edited by un_ix
Link to post
Share on other sites
  • Replies 598
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Miły ma 2,0T z chipem robionym w Geko i następnie założony gaz. Wg mojej wiedzy zrobił już na pewno ok 40tyś km i zadowolony. Oczywiście kwestia doboru odpowiedniej instalacji, jej montażu i regulacji

no żeście chłopaki offtopa na maxa polecieli Macia hehe dobre dobre ale nie jesteś na bieżąco ;)Od stycznia podnieśli limit na autobanie a łapią powyżej 10km/h powyżej ograniczenia. Czyli można bezk

Mysle ze przyrost momentu po samej zmianie programu by Cie zadowolil bo seryjne 2.8T mozna uznac za ocieżałe... zobacz jak wyglada to u BSRa http://en.bsr.se/products/t951/

Posted Images

hmm, dla benzyniaka:

+ 8-12% mocy i +15% momentu...

czyli jak dla mnie okolo 15KM + okolo 30Nm. jak na benzyne n/a to bardzo dobry wynik i nawet stosunkowo nie drogi.

A ile?

wytargowalem ZNIZKE dla VKP-CENA CHIPA WYNOSI DLA KLUBOWICZY 650 ZL

A na benzynke?

Link to post
Share on other sites
W moim przypadku w jaki sposób będzie wzmacniany silnik przez złącze diagnistyczne czy przez wydłubanie procka i wspawanie nowego VB 98' X20DTH. Zapytuje się bo dzwonie do firmy podanej przez Kokosa i nik nie odbiera telefonu.

wlasnie przed chwila dzwonilem telefon jest aktualny 604439088-ROBERT SKOLARUS

PYTALEM TEZ O BENZYNE wiec przyrost mocy powinien byc w granicach 8-10%

Link to post
Share on other sites
PYTALEM TEZ O BENZYNE wiec przyrost mocy powinien byc w granicach 8-10%

A gwarantuja te 8% czyli u mnie 11PS? Bo jak tak to ja sie pisze. W sumie 6 dych da konia to niezly wynik ;)

Link to post
Share on other sites
moim zdaniem zadna firma nie jest w stanie zagwarantowac dokladnie jakiegos przyrostu, zalezy to od zbyt wielu czynnikow

To troche tak jak z fryzjerem - nie da Ci gwarancji, ze bedzie Ci sie podobac jak Cie obetnie ;)

Ale fryzjer to nie 650zl, wiec tutaj trzeba sie umowic inaczej. Z tego co mowi Kokos wynika, ze firma uczciwa, wiec wynikow chipa nie maja wyssanych z palca. Ja tez stawiam sprawe uczciwie - moga sobie autko shamowac, pomierzyc i niech powiedza - ile moga zagwarantowac. Bo jesli dziala zasada "ile wyjdzie tyle wyjdzie" to na pewno za to 650zl nie zaplace.

Link to post
Share on other sites

Ciekawi mnie czy chip jest dobierany indywidualnie pod każde auto czy skoro to Vectra 2,0 to do każdej idzie ten sam program ?

Link to post
Share on other sites
Guest MrSpike
Ciekawi mnie czy chip jest dobierany indywidualnie pod każde auto czy skoro to Vectra 2,0 to do każdej idzie ten sam program ?

wlasnie bedzie mnie to interesowalo. jak wszystko dobrze pojdzie wczesniej bede chyba grzebal sie z walkami i wtedy uniwersalny program mnie raczej nie bawi...

pozdr

spajki

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Rozmawialem z Panem Robertem. Odradzal mi chipowanie benzyny. Z jego doswiadczen, glownie z wolnossacymi beemkami, wlasciciele nie byli zadowoleni z wynikow chipowania.

Mozna sie spodziewac przyrostu w granicach 8-10%. Co ciekawe - zarowno na usluge jak i na parametry firma daje gwarancje! Pan Robert obiecal sprawdzic jakie parametry ma po przeprogramowaniu miec x20xev. Jesli klient sie na to zgadza - on gwarantuje taki przyrost. Czekam z niecierpliwoscia na jego odpowiedz i od razu od tym napisze.

Link to post
Share on other sites
jak zrzute zrobicie to moge sie przejechac :):P;)

hmm, VC ma inna albo turbine albo pompe paliwa z tego co sie orientowalem (albo jedno i drugie :) )

pozdr

hamownia inercyjna , czyli malo wiarygodna

to wiele tłumaczy

Rozmawialem z Panem Robertem. Odradzal mi chipowanie benzyny. Z jego doswiadczen, glownie z wolnossacymi beemkami, wlasciciele nie byli zadowoleni z wynikow chipowania.

Mozna sie spodziewac przyrostu w granicach 8-10%. Co ciekawe - zarowno na usluge jak i na parametry firma daje gwarancje! Pan Robert obiecal sprawdzic jakie parametry ma po przeprogramowaniu miec x20xev. Jesli klient sie na to zgadza - on gwarantuje taki przyrost. Czekam z niecierpliwoscia na jego odpowiedz i od razu od tym napisze.

10% mocy to u mnie ok 13 KM za 650 zł to mi sie to podoba i mnie satysfakcjonuje ;)

Link to post
Share on other sites
10% mocy to u mnie ok 13 KM za 650 zł to mi sie to podoba i mnie satysfakcjonuje ;)
Mnie jak najbardziej :):lol:

Jakiś śmieszny kolektor wydechowy kosztuje sporo więcej a teoretycznie daje o połowe mniejszy przyrost mocy.

Link to post
Share on other sites
dokladnie, konie to nie wszystko :) niutki maja duzo do powiedzenia

moich jest mało ale gadają dobrze ;)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Nie wiem, albo może się nie znam... ale mam kolegę który zajmuje się właśnie tematem chip-tuningu i ja osobiście nie zdecydowałbym sie na podniesienie mocy bez hamowania przed i po zmianie oprogramowania. A to, że auto zostanie poddane hamowaniu na innej hamowni i nie będzie miało takich parametrów jakie obiecuje osoba zakładające chipa to zawsze moze zgonić na hamowanię... Przede wszystkim chip powinien być dostosowany do konkretnego samochodu (nie chodzi mi o model silnika) który zostaje poddany hamowaniu i podniesieniu mocy. Bez hamowania nie wydaje mi się aby to było profesjonalnie zrobione.

A co do tematu w którym pisał Durik a zamknął go MIR odsyłając do tego tematu, który notabene dotyczy samochodów z silnikami diesla... odpuść sobie temat podnoszenia mocy w V6 chipem raczej nic nie wskórasz... a jak już to koszty przewyższają efekty uzyskane... jak chcesz więcej mocy to wałeczki inne i obróbka głowicy i dolotu oraz odetkanie wylotu... ale z drugiej strony czy jest sens?? V6 to nie auto do ścigania się spod świateł a do normalnej jazdy...

Link to post
Share on other sites
Nie wiem, albo może się nie znam... ale mam kolegę który zajmuje się właśnie tematem chip-tuningu i ja osobiście nie zdecydowałbym sie na podniesienie mocy bez hamowania przed i po zmianie oprogramowania. A to, że auto zostanie poddane hamowaniu na innej hamowni i nie będzie miało takich parametrów jakie obiecuje osoba zakładające chipa to zawsze moze zgonić na hamowanię... Przede wszystkim chip powinien być dostosowany do konkretnego samochodu (nie chodzi mi o model silnika) który zostaje poddany hamowaniu i podniesieniu mocy. Bez hamowania nie wydaje mi się aby to było profesjonalnie zrobione.

Popieram Ariel w pełni Twoją wypowiedz, a jako kolejny przykład-dowód że każde jedno auto powinno być strojone oddzielnie, a standardowy program to lipa.

W moim aucie mam instalacje z sekwencyjnym wtryskiem gazu od ponad roku. Zrobiłem już na tym gazie ok 50 tys km, praktycznie bezobsługowo, ale... Niby przez cały ten czas auto jeździło dobrze, a jednak nie do końca. Silnik często pracował nierówno, nierównomiernie wkręcał sie na obroty - po prostu nie miał ochoty sie kręcić a żeby w ogóle jechać trzeba było mocno wciska gaz bo inaczej nie przyśpieszał. Silnik wydawał z siebie anemiczny dzwięk a żeby jechać dynamicznie musiałem kręcić go do odcięcia... Miałem w końcu dość tego wszystkiego i pojechałem do kumatych chłopaków od gazu (poleconych przez Fabiego). Zrobili przegląd całej instalacji, wymienili filtry, a jak podłączyli pod kompa okazało sie że moje auto nie miało strojenia tylko jeździło na standardowej mapie... (która pomimo tego ża na hamowni pokazała ubytek tylko 2 KM w stosunku do benzyny to jednak nie była odpowiednia.)

Bardzo sie zdziwili po czym pojechaliśmy w trasę na regulacje. Podłączony sprzęt najpierw zczytywał z podciśnien zachowanie silnika na benzynie w pełnym zakresie obciążeń, potem to samo na gazie i na koniec optymalizacja. Od razu odczułem różnice że auto płynniej przyśpiesza ale oczywiście było mi jeszcze mało, więc kazałem go trochę podkręcić z dolnych obrotów. No to dostałem na życzenie +20% (ale to już kosztem spalania)

Teraz auto śmiga na gazie jak nigdy dotąd i uważam że z tymi Chipami jest podobnie. Tylko profesjonalne strojenie na hamowni może odnieść naprawde dobre efekty a standardowa mapa jest dobra tylko ze względu na niższą cenę... ;)

Link to post
Share on other sites
Jak myślicie? Czy opłaca mi się podnosić moc mojego silnika 2.0 8v ze 116KM na 130KM? Cena tego zabiegu to około 300zł.

Jaki to zabieg daje taki przyrost mocy??

Link to post
Share on other sites

Kolega pewnie mówi o chipie z allergo.pl:

http://moto.allegro.pl/item165796207_chiptuning_opel_.html

Niby w naszym przypadku (X20XEV) przyrost mocy ma być do 151KM i dodatkowo 25Nm

Za 300 zł to niby fajnie ale ile w tym jest prawdy?

To jest ciekawsze:

http://moto.allegro.pl/item165933695_chip_..._turbo_let.html

Ale ten chip jest do Let`a :)

Link to post
Share on other sites
Guest jarek_pr

Tak. Mówię o tym co Adam pokazuje w pierwszym linku. Myślicie, że to pic na wodę? Bubel i nic więcej? A jeśli byłby takowy właśnie przyrost mocy to chyba raczej warto co nie?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP