Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Chałas Podczas Hamowania


Guest gorokw
 Share

Recommended Posts

Guest gorokw

Od pewnego czasu podczas częstego uzywania hamulca lub wytracania prętkości z ok. 120 km/h słychać w lewym kole głośny chałas. Moim zdaniem to jest tarcza ale wole się upewnić. Tarcza ma średnicę 10mm a na klockach jest 4mm okładziny. Na tarczy widać rant i są oznaki normalnego zużycia. Czy ten chałas oznacza że czas już na wymianę tarczy hamulców. Czasami tak buczy że ma m uczucie że zaraz ten chamulec pęknie. Wspomnę że trzy miesiące temu wymieniałem płyn hamulcowy i 2 razy odpowietrzałem układ i nic. Co o tym myślicie

Link to comment
Share on other sites

Guest Repthile

Mi wczoraj zaczelo halasowac lewe przednie, klocek sie skonczył trzeba wymienic, moze masz duzy ten rant i juz ociera o stalową częsc klocka?

Link to comment
Share on other sites

Guest lukaszps

mnie tez szumiało i wymieniłem klocki okładziny miały tez ok 4mm i była poprawa ale

jeśli tarcza ma duży rant oraz jest porysowana to też nalezało by ją wymianić

Link to comment
Share on other sites

Niestety ale do wentylowanych musisz miec inne zaciski(przynajmniej teoretycznie). Sam sobie pomyśl teraz masz pełną tarcze, ktora jak jest nowa ma 12mm i mieści sie między dwiema krawedziami zacisku. A teraz masz tam wcisnąć tarczę która ma mieć 20mm. Z drugiej strony w 1.8 powinny być juz tarcze wentylowane o śr.236mm to nie wiem dlaczego założyli 236mm ale pełną. Sam mam podobny dylemat, bo tez mam pełne( niestety) i ciekawi mnie czy bez problemy weszłyby wentylowane(teoretycznie tak). Bo czy np. mogli założyć zaciski do wentylowanych a mimo wszystko założyli pelne tarcze??

Dobrze by było to w końcu rozwikłać. <_<<_<

Link to comment
Share on other sites

Dokłądnie trzeba też zaciski wymienić niestety bez sensu... kurcze wcześniej miałem hamulce do roboty i oczywiście za brakło finansów i dalej mam pełne 236mm :( tylko tyle że nowe :(

Link to comment
Share on other sites

Guest gorokw

Mi tez chyba finanse nie pozwola na nic innego. A co do tego że wentylowane potrzebują większych zacisków to się zorientowałem i pomyślałem że jak wymieniac to cały komplet ale czy gra jest warta świeczki?!

Myślałem że po prostu będą się lepiej sprawować przy mojej dynamicznej jeździe i nie będą się grzać. Ale narazie wymienię na te które są. Dzięki za opinie

Link to comment
Share on other sites

w sobot wymieniłem TARCZE I KLOCKI pryszcz !! niewentylowane 45 zł sztuka HANS priess i kloski Maff 50 zl działa super samemu to można sobie wszystko poczyścić i jeszcze za darmo

czym starszy samochód tym łatwiej taniej i przyjemniej pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest marcin22

mam pytanie dotyczące tematu. zaczęło mi coś hałasować podczas hamowania klocki i tarcze są w stanie dobrym i nie mogą one hałasować a na dodatek hałas słychać nie za każdym hamowaniem co może być jeszcze przyczyna halasu podczas hamowania????

Link to comment
Share on other sites

mam pytanie dotyczące tematu. zaczęło mi coś hałasować podczas hamowania klocki i tarcze są w stanie dobrym i nie mogą one hałasować a na dodatek hałas słychać nie za każdym hamowaniem co może być jeszcze przyczyna halasu podczas hamowania????

mam to samo... efekt dźwiękowy taki, jakby skończyły się klocki i tarły o tarczę. Klocki mam jakieś 6 mm, tarcza jak lustro... o co chodzi? Widzę, że problem dotyczy zawsze lewego koła...

Zimą przy ruszaniu na śliskim zauważałem ściąganie w lewo. Może to coś z mechanizmem różnicowym? Fachowcy! pomóżcie!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jak nic nie wiadomo. To trzeba iść za ciosem i pokolei rozbierać elementy z tej strony co slychać te hałasy.

Zdjąć zacisk, odkrecic półośkę, sprawdzić łożysko. Niestety tak to jest jak nie wiadomo co jest grane.

Ja u siebie miałem ciągle problem z rozsypującym sie łożyskiem w lewym kole. I przy kolejnym razie nie dawałem wiary, że to znowu jest łożysko. Bo znowu zaczeło coś podejzanie chrobotać (jakby metal o metal). I przy trzecim łożysku wymieniłem też lekko wyrobioną piastę. I mam spokój.

Bez zdejmowania wszystkiego się nie obejdzie. :(:(

Link to comment
Share on other sites

Guest Seba76
mam pytanie dotyczące tematu. zaczęło mi coś hałasować podczas hamowania klocki i tarcze są w stanie dobrym i nie mogą one hałasować a na dodatek hałas słychać nie za każdym hamowaniem co może być jeszcze przyczyna halasu podczas hamowania????

Może osłona tarczy jest luźna?

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin22

w tamtym tygodniu wymieniałem amortyzatory z przodu i rozkręcili popatrzyli i nic nie mieli do zarzucenia

ale ten hałas nie za każdym hamowaniem

Link to comment
Share on other sites

w tamtym tygodniu wymieniałem amortyzatory z przodu i rozkręcili popatrzyli i nic nie mieli do zarzucenia

ale ten hałas nie za każdym hamowaniem

Zajechałem do mistrzuniów... rozkręcili oba koła - nigdzie śladów ocierania, żadnych luzów, klocki ok!

Majsterek zdjął klocki z "trącego" hamulca, przetarł na papierze ściernym i... przestało!!!... póki co...

Stwierdziliśmy, że jeżeli zacznie znów po 2-3 dniach, to będzie znaczyło, że ciulowe klocki... zaczęło, niestety...

Klocki nie były najtańsze ale wygląda na to, że wciskają teraz niezły kit i loteryjkę...

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ja mam tez taki problemik od czasu do czasu zabuczy w lewym przednim i niema reguly jak predkosc pogoda zaczelem hamowac ze 200 z autostrady do zjazdu i zaczelo tak buczec ze myslalem ze zaraz wyj...e mi kolo trzeszczala tapicerka nawet haha

dojechalem na nastepnych swiatlach hamowalem i juz tego nie bylo jak ja kupilem to tarcze miala nowe sprawdzilem rancik i co mie zdziwilo ze wewnetrzna strona ma duzo wiekszy rant niz zewnetrzna sprawdzilem prawe kolo ranty maja rownomierne jaka moze byc tego przyczyna ze jest wiekszy rant po stronie wewnetrznej??zrobilem na tych tarczach jakies 30tys od kiedy ja kupilem nic nie bije nie stuka nie sciaga robilem testy ze 120 na autostadzie zacselem hamowac i poscilem kieratke i jechala prosciutko w sierpniu cisnolem do Polski zrobilem 2000km na raz i nic mysle ze moze klocki sa strasznie lipne zwale kolo w sobote i rozbiore wszystko po kolei a wy jak sadzicie maniacy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP