Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Obroty Rosna Po Wcisnieciu Pedału Sprzegla


rysiu
 Share

Recommended Posts

witam wszystkich mam pytanie czy to normalne ze jak wciskam pedal sprzegła aby zmienic bieg to obroty rosna gdzies o 200 na obrotomierzu i dopiero po sekundzie spadaja dzieje sie to tak na kazdym biegu wydaje mi sie ze nie jest to normalne

Link to comment
Share on other sites

Nie jest to normalne.

nie napisales jaki silnik, czy z LPg czy nie !!!

raczej jasnowidzami tu nie jesteśmy ....

I widze, ze kolega na forum zagląda tylko jak cos się z Viki dzieje i potrzebna pomoc......

Link to comment
Share on other sites

Ja mam silnik 1.8 16v i mam podobnie . I na benzynie i na gazie jest taki sam efekt. Opracowałem swoja technike jazdy: poprostu zdejmuję noge z gazu trochę wcześniej (ułamek sekundy) przed naciśnięciem sprzęgła. Wzrost tych obrotów jest większy przy jeżdzie na gazie(instalka II generacji). Z poczatku też sie tym przejmowałem ale już mi przeszło.

Link to comment
Share on other sites

Czyli to wina instalacji gazowej.

może masz brudny już filtr powietrza?

Link to comment
Share on other sites

a moze cos w kompie po przestawiac albo jakis czujnik wymienic czy robil ktos cos takiego bo mam dosc reczny chałasuje przy zaciagnieciu jakby ktos granata rzucil obroty szaleja bierze olej plastiki trzeszcza ITP.....

Link to comment
Share on other sites

ale na benzynie jest to samo myslalem ze jest jakis czujnik odpowiedzialny za to lub jakas akcja serwisowa z oprogramowaniem ktora mozna zmienic bo z ustawieniami instalacji gazowej juz pare razy walczyłem i lipa

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

U mnie to samo, niewazne czy na benzynie czy lpg (sekwencja). Typuje kilka mozliwosci ktore mam zmir sprawdzic.

1. Nieszczelny dolot (bo do tego jest jakby nieco za slby przy ruszaniu - nie mam odnosnika ale jak na silnik 1.8 cos jest nie tak)

2. Przesawiony walek rozrzadu lub wal korbowy wzgledem walkow rozrzadu (np o jeden zabek)

3. Sonda lambda cos nie ten tego

4. Jeszcze poglowkuje

5...

6....

7. Pojade na wgranie najnowszej wersji softu do mojego sterownika

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Niestety rozrzad ustawiony IDEALNIE. Co do szczelnosci to sprawdzalemm metoda opisana w ksiazce (pedzelkiem maczanym w benzynie nalezy zwilzac wszystkie potencjalne miejsca nieszczelnosci) tez nic nie wskazala. Bede szukal dalej, no bo to biemozliwe ze "...ten typ tak ma"

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest lambada34

Witam, miałem ten sam problem co koledzy, po zaślepieniu EGR-a jak ręką odjął, schodzi ładnie z obrotów no i niema już tego przy zmianie biegów że lekko idzie wskazówka obrotomieża w góre. Ja mam Silnik 1.8 16v x18xe.

Edited by lambada34
Link to comment
Share on other sites

Zaslepilem jeszcze raz (mialem wczesniej zaslepiony) le nic nie pomoglo. Jednak trop wydaje sie sluszny zaczne szukac nieszczelnosci w ukladzie dolotowym. Moze ktos ma jakis patent na to?

Link to comment
Share on other sites

Guest lambada34
Zaslepilem jeszcze raz (mialem wczesniej zaslepiony) le nic nie pomoglo. Jednak trop wydaje sie sluszny zaczne szukac nieszczelnosci w ukladzie dolotowym. Moze ktos ma jakis patent na to?

Niewiem jak u Ciebie jest, ale jeszcze mozesz sprawdzic jak wyglada u Ciebie przepustnica jak bedzie brudna to ja wyczysc szmatką-duzo roboty niema a warto sprawdzić. Pozdro.

Edited by lambada34
Link to comment
Share on other sites

Przepustnice czyscilem dwa razy. Jest ona zintegorowana z silniczkiem krokowym - nie ma tak jak w wersjach przedliftowych zaworka iglicowego polaczonego z silniczkiem. A to drugie mycie wygladal tak ze caly "gaznik" wsadzilem na noc do nitro. Zadnej zmiany in plus ani in minus.

Link to comment
Share on other sites

Guest lambada34
Przepustnice czyscilem dwa razy. Jest ona zintegorowana z silniczkiem krokowym - nie ma tak jak w wersjach przedliftowych zaworka iglicowego polaczonego z silniczkiem. A to drugie mycie wygladal tak ze caly "gaznik" wsadzilem na noc do nitro. Zadnej zmiany in plus ani in minus.

Cały gaźnik do nitro? No niewiem czy w tym gaźniku sa jakieś uszczelki gumowe bo jesli tak to je rozpuszczalnik nitro mógł zniekształcić, ale piszesz ze żadnej zmiany niema to w takim razie nie to, nic więcej mi do głowy nie przychodzi może jeszcze linka gazu sie zacina lekko, ale jej chyba niemasz bo u Ciebie jest inne rozwiązanie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest remewe

mam to samo: VectraB 1.8 98r.tyle ze nie ma zadnej instalacji gazowej.tak jak forumowicze na poczatku o tym wspominali.: dokładnie ...jak zmieniam biegi wzrastają obroty ..nawet jesli wczesniej puszcze gaz to i tak po wcisnieciu sprzegła wzrastaja obroty..nie daje mi to spokoju bo to napewno nie jest normalne..układu dolotowefo narazie nie sprawdzalem, sadzilem ze to moze jakies wspomaganie sprzegła powoduje wzrost obrotow ale narazie kompletnie nie mam tropu..:-(..prosze poradzcie!

Edited by remewe
Link to comment
Share on other sites

Guest MadRabbit

sprawdzcie podcisnieniowy regulator cisnienia paliwa...moze puszczac na membranie i paliwo benzna dostaje sie do kolektora dolotowego...to jest pierwszy objaw pozniej zaczna falowac obroty i wymiana czy czyszczenie krokowca nic nie da...

Link to comment
Share on other sites

sprawdzcie podcisnieniowy regulator cisnienia paliwa...moze puszczac na membranie i paliwo benzna dostaje sie do kolektora dolotowego...to jest pierwszy objaw pozniej zaczna falowac obroty i wymiana czy czyszczenie krokowca nic nie da...

Czyli jesli odlacze w ogole pompe benzyny(wypne kostke albo przekaznik wyjme) - auto bedzie pracowalo juz na gazie efekt ten powinien zaniknac gdyz nie bedzie tego chwilowego dodatkowego "wzbogacania" przez niszczelna membranke bo nie bedzie cisnienia benzyny?

Jutro sprawdzam.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dopiero w ostatnia sobote nieco poexperymentowalem. Odlaczenie pompy (zdjeta kostka pod siedzeniem dla pasazerow z tylu) nic nie dala.

W miedzyczasie okazalo sie ze mam dwie nieszczelnosci na kolektorze ssacym:

1. wtryskiwacz 1szego cylindra zasysal lewe powietrze (a propos jest tam o-ring o wymiarach fi zewn 25 mm, grubosc oringu fi 2mm)

2. wtryskiwacz LPG 3ciego cylindra tez zasysal lewe powietrze

Piszac zasysal mam na mysli to ze powietrze bylo zasysane obok niego

Po uszczelnieniu sytuacja moze nieco sie poprawila ale efekt lekko roznacych obrotow po wcisnieciu sprzegla nadal wystepuje

Edited by Krzysztof1976
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest kamil.plm9

mialem tak samo w mondeo 2.0 lpg ale na tamtym forum wyczytalem ze jest to do tego zeby przygotowac do zmiany biegu czy cos takiego. jak auto sie zatrzymuje obroty spadaja. u mnie w mondeo bylo cos do kitu silniczek krokowy podobno tym steruje tak tam wyczytalem i mi czesto gasl po wcisnieci sprzegla albo obroty drastycznie spadaly.

Link to comment
Share on other sites

Guest plaku

Witam. Mialem cos podobnego dziwnie pracowal mi przy skrecie i zawsze przy wcisnieciu sprzegla skakaly mi obroty a po chwili opadaly :/ po dolaniu plynu do wspomagania kierownicy wszystko wrocilo do normy:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam mam ten sam problem i faktycznie płynu wspomagania mam na MINimum więc doleje i zobacze czy obroty przestana skakać.

dolałem płynu bez zmian

A może do wymiany jest czujnik położenia przepustnicy?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

miałe to samo ,czysciłem przepustnice, egr zaslepiony, czujnik temperatury wymieniony, krokowy. I całkiem przypadkiem jak mi wtryski padly po wymianie całej listwy wtryskowej wraz z regulatorem ciśnienia paliwa i wtryskami (urzrywka 100zl) Problem sie rozwiązał, mechanik powiedział ,że wtryski po puszczeniu gazu nadal coś paliwa leciało i dlatego obroty rosły . w końcu po 1,5 roku całkiem zaczeły zalewac świece i był problem z odpalaniem. Jeżeli macie podobne obiawy to na pewno problem będzie się pogarszał az szlak trafi wtryski.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP