Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ubytek Płynu Chłodniczego


Recommended Posts

Witam wszystkich!

We wtorek zauważyłem, że nie mam za dużo płynu chłodniczego. Zalałem więc do normalnego poziomu, weszło prawie litr... W czwartek (dzisiaj) musiałem dolać ok. 300 ml.... Co może być przyczyną? Nadmienię, że płyn jest czysty, nie ma śladów oleju. Temperatura zachowuje się normalnie: po przejechaniu dzisiaj 65 km, z czego ok. 17-tu po mieście (co chwilę światła), wskaźnik znajdował się trochę poniżej kreski z napisem 90. Co z tym robić? Słyszałem coś o uszczelniaczach chłodnicy... Z góry dzięki...

Link to comment
Share on other sites

Guest konradkarp

Witam

Miałem w ostatich dniach dokładnie to samo, dolałem niespełna litr i po paru dniach znów nieco ubyło

to że po kilku dniach nieco ubywa to się nie martwię, bo pewnie płyn musi wszędzie dotrzeć, i tyle

ale takie akcjie że dolewam ok 05-1 litr to raz na rok półtora mam i też nie wiem o co tu chodzi

Link to comment
Share on other sites

OK, nie przejmowałbym się, gdybym raz w roku dolał trochę płynu, nawet 2 litry... Tylko że tutaj ubywa znacznie częściej... Jutro rano jeszcze sprawdzę, ile jest płynu, w razie czegoś podjadę na warsztat... Jeżeli to zwykłe uszczelnienie, to nie powinno być drogo...

Link to comment
Share on other sites

ja bym proponował rozgrzać samochód i popatrzyć czy nie ma jakiegoś pęknięcia na plastikowych częściach chodnicy, ja miałem takie z lewej strony, stojąc przodem do komory silnika, pęknięcie jak włos, po naciśnięciu węża dochodzącego zaczęło się moczyć, więc to zlepiłem i na razie trzyma

Link to comment
Share on other sites

W tym przypadku chodziło o pęknięty zbiornik wyrównawczy. Przy wylocie do węża cała końcówka był ułamana, nic dziwnego, że ciekło. Kupiłem zbiornik, ale używkę, nowego nie mogłem dostać. I jest OK. Tzn. jeszcze jest trochę mokry, ale chyba dolałem za dużo płynu. Jak wyrzuci nadmiar, powinno być OK. Tylko mam wrażenie, że trochę "krzywo" go zamontowałem, bo z jednej strony jest więcej płynu niż z drugiej. Muszę go poprawić, żeby przypadkiem na zgrzewie nie puszczał... A tak z ciekawości: zbiorniczek jak jest krzywo zamontowany może puścić na zgrzewie? Z góry dzięki

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest klimad
Może być uszczelka pod głowicą.

Zgadzam sie to niewątpliwie uszczelka chociasz jak ja zmienisz i przeplanujesz głowicę nadal będzie troche brał to rozejrzyj sie za nowym blokiem bo morze być pękniety ;)

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam sie to niewątpliwie uszczelka chociasz jak ja zmienisz i przeplanujesz głowicę nadal będzie troche brał to rozejrzyj sie za nowym blokiem bo morze być pękniety ;)

Problem zostal rozwiazany dwa posty wyzej :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam

Mam podobny problem ze znikającym płynem chłodniczym.

Brak widocznych wycieków, nie zaobserwowalem też płynu w oleju.

W celu dalszej diagnostyki uzupełnilem zbiorniczek wyrównawczy do poziomu odpowietrzenia chłodnicy (na uruchomionym silniku) i zaobserwowałem że poprzez to odpowietrzenie zaczynają się wydobywać bombelki powietrza.

Czy to oznacza, że płyn chłodniczy przedostaje się do cylindra?

z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam

ps

jestem początkującym użytkownikiem i proszę o wyrozumiałość

Link to comment
Share on other sites

Bardzo mozliwe ze uszczelka pod glowica skoro masz babelki powietrza. Zaobserwuj czy po odpaleniu rano, po nocy, samochod mocno kopci na biało, zwroc tez uwage na temperature silnika, czy sie nie przegrzewa i czy wlacza Ci sie wentylator, no i postaw autko gdzies, gdzie zobaczysz rano czy jest plama z płynu zeby sie dowiedziec czy wycieka czy idzie w cylindry! :)

Link to comment
Share on other sites

Proponował bym ci kolego odkręcić korek od wlewu oleju, bo jeżeli będzie na korku biała maź to oznacza ze uszczelka pod głowicą do wymiany, bo ten biały nalot na na korku i w odmie jest następstwem przedostawania się płynu do oleju lub tłoków.

Link to comment
Share on other sites

Można powiedzieć, że z rana trochę kopci na biało, ale to też nie zawsze.

Wentylator się włącza i raczej sie nie przegrzewa a pod samochodem nie było żadnej plamy.

Tak sie zastanawiam czy czasem jeden z zaworów w korku nie jest uszkodzony...

Czy może być taka sytuacja, że rozgrzany płyn spowoduje nadmierny wzrost ciśnienia, zawór nie puści tylko puści troche na obejmach wężów a przy okazji ubędzie troche płynu?

Link to comment
Share on other sites

Uszkodzony zaworek jak najbardziej moze spowodowac nadmierne cisnienie w układzie i to ze pusci ktoras obejma. Jezeli jednak weze z plynem, te grube, masz twarde od cisnienia w trakcie pracy silnika to wielce prawdopodobne ze uszczelka do roboty!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witajcie.

Mam dość poważny problem z systemem chłodzenia auta. Otóż dziś w korku zauważyłęm że jakiś dymek wydostaje się z pod mojej maki. Szybko zjechałem na bok i luknąłem co się dzieje. I oto co zauważyłem.

Wyciek z chłodnicy (na jej skraju z lewej strony) oraz chyba z pod uszczelki (tej co jakby łączy chłodnice ze zderzakiem, na dole z lewej strony).

Wcześniej grzał mi siędo 100 ale zaraz potem temperatura spadała, troche z tej uszczelki pociekiwał ale zawsze sprawdzałem iloś płyny..

I teraz moje pytanie. Co spowodował fakt że się zagotowałem i co mam teraz zrobić. Jak wstawie do mechanika to i tak do jutra nic mi nie zrobi a jutro 1 maja. Dam rae to jakośsam zdiagnozowac?

Link to comment
Share on other sites

Witajcie.

Mam dość poważny problem z systemem chłodzenia auta. Otóż dziś w korku zauważyłęm że jakiś dymek wydostaje się z pod mojej maki. Szybko zjechałem na bok i luknąłem co się dzieje. I oto co zauważyłem.

Wyciek z chłodnicy (na jej skraju z lewej strony) oraz chyba z pod uszczelki (tej co jakby łączy chłodnice ze zderzakiem, na dole z lewej strony).

Wcześniej grzał mi siędo 100 ale zaraz potem temperatura spadała, troche z tej uszczelki pociekiwał ale zawsze sprawdzałem iloś płyny..

I teraz moje pytanie. Co spowodował fakt że się zagotowałem i co mam teraz zrobić. Jak wstawie do mechanika to i tak do jutra nic mi nie zrobi a jutro 1 maja. Dam rae to jakośsam zdiagnozowac?

Chłodnica była po strzale ? Uderzyłeś gdzieś ? Może kwestia jej "naprawienia" i po krzyku. Może szrocik i wymiana na inną. Jeśli nie trzymałeś jej długo na gotującym się silniku, to nic nie powinno się stać. W najgorszym wypadku być wypluł uszczelkę spod głowicy lub w skrajnym przypadku zatarłbyś silnik. Ale jak szybko to zauważyłeś i zgasiłeś motor to nie ma się co obawiać. A ? A wentylator Ci się nie włączył ?

Link to comment
Share on other sites

no był włączony ale jakoś tak dziwnie bo po wyciągnięciu kluczyka też sie wyłączył. Wczoraj zalałem płyn uszczelniający chłodnice i przestało kapać ale nie rozwiązuje to problemu dlaczego się zagotował. napewno miał wystarczającą ilość płynu.

Wczoraj jak zalewałem ten środek uszczelniający to w instrukcji pisało że żeby go wlać trzeba włączyć silnik i odczekać aż osiągnie normalną temp pracy i tu moje zdziwienie było że wskaźnik lekko podniósł sie pod koniec niebieskiego pola a przewód (ten górny) od chłodnicy był już gorący. i co to oznacza. Według instrukcji obsługi, płyn do chłodnicy powinien być pompowany po przekroczeniu 92 stopni. Iteraz co jest nie tak.

Link to comment
Share on other sites

Chłodnica była po strzale ? Uderzyłeś gdzieś ? Może kwestia jej "naprawienia" i po krzyku. Może szrocik i wymiana na inną. Jeśli nie trzymałeś jej długo na gotującym się silniku, to nic nie powinno się stać. W najgorszym wypadku być wypluł uszczelkę spod głowicy lub w skrajnym przypadku zatarłbyś silnik. Ale jak szybko to zauważyłeś i zgasiłeś motor to nie ma się co obawiać. A ? A wentylator Ci się nie włączył ?

o strzale nic mi nie wiadomo (sam puknięcia nigdy nie miałem a sprzedawca jak kupowałem twierdził że nie był bity), Szybko zgasiłem silnik a uszczelka chyba nie poszła bo olej nie miesza sie z płynem. Który czujnik zawodzi. Termostat teoretycznie działa dobrze bo otwiera przepustnice i puszcza płyn na chłodnice. może ten od wentylatora i u mnie na zegarach jest padnięty. Jak to sprawdzić który.

Niekupie nowej chłodnicy dopóki nie rozwiąże przyczyny tej usterki

Link to comment
Share on other sites

o strzale nic mi nie wiadomo (sam puknięcia nigdy nie miałem a sprzedawca jak kupowałem twierdził że nie był bity), Szybko zgasiłem silnik a uszczelka chyba nie poszła bo olej nie miesza sie z płynem. Który czujnik zawodzi. Termostat teoretycznie działa dobrze bo otwiera przepustnice i puszcza płyn na chłodnice. może ten od wentylatora i u mnie na zegarach jest padnięty. Jak to sprawdzić który.

Niekupie nowej chłodnicy dopóki nie rozwiąże przyczyny tej usterki

Podejrzewam, że uszczelka jest o.k. a pod ciśnieniem "rozszczelniła się" chłodnica. Co do preparatu, to za bardzo im nie ufam, to chyba jest dobre gdzieś w trasie ale nie na dłuższą metę. Co do czujnika na zegary, to masz podgląd jaka jest temp. silnika, jeśli chodzi o czujnik to wentylatora lub termostat się przywiesił i zagotowałeś maszynę. Pod kompem podejrzewam, że sprawa wyjdzie na jaw. Czujniki nie są drogie jakby co.

Link to comment
Share on other sites

same czujniki to moze nie ale ja mam 1.6 a wy,mina termostatu wiąże sie z wymianą rozrządu. To jak dla mniej eszcze za poważna operacja. ;/

Link to comment
Share on other sites

same czujniki to moze nie ale ja mam 1.6 a wy,mina termostatu wiąże sie z wymianą rozrządu. To jak dla mniej eszcze za poważna operacja. ;/

No tak, w 1.6 to termostat faktycznie jest pod rozrządem. Ale czujnik na zegary to koszt rzędu 18-28 zł

Link to comment
Share on other sites

a ile takie badanie kompem może kosztować, nigdy nie byłem na czyms takim

Heh, czujniki wyjdą Cię taniej niż badanie w ASO ;) Ja jak się w z zeszłym roku pytałem, to wołali 120 zł za skorzystanie z TECHa. Wg mnie, wymień dla świętego spokoju czujnik na wentylator oraz wyjmij chłodnicę i ją dokładnie obejrzyj. Wymontowanie chłodnicy mi w 1.6 zajęło 20 min ;) Obejrzyj i jeśli poszła na zgrzewie to raczej nic nie zrobisz. Na szrocie wołają za dobrą chłodnicę ok. 100-130 zł a z wentylatorem ok. 140-170 zł

Aha, jak już będziesz bawić się z płynem chłodniczym, to może od razu go sobie wymień - zawsze nowy ma lepsze właściwości chłodzące niż kilkuletni.

Link to comment
Share on other sites

jak narazie uszczelniacz pomógł, ale masz racje. trzeba oberzec ta chłodnice i te czujniki.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP