Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gniazdo Zapalniczki


Guest Sauron
 Share

Recommended Posts

Guest Sauron

Witam

Może Ktoś z Szanownego Grona spotkał się z podobnym problemem.

Otóż gniazda zapalniczek - sztuk dwie ( przód i tył) nie dają prądu. Dodam, że urządzeni które podpinam - podgrzewacz do butelek Philips dla dziecka dział bez zarzutu w innym samochodzie.

Sprawdzałem bezpiecznik (ten w kokpicie) i jest dobry. Czy coś nie tak z wtyczką do podgrzewacza czy też magiczne słowo Tech. Wierzyć mi się nie chce by tech'em można było odłączyć prąd z zapalniczki.

Ma ktoś jakiś pomysł czy wyprawa ASO lub zaprzyjaźniony elektryk mnie czeka? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest Pawnick
Witam

Może Ktoś z Szanownego Grona spotkał się z podobnym problemem.

Otóż gniazda zapalniczek - sztuk dwie ( przód i tył) nie dają prądu. Dodam, że urządzeni które podpinam - podgrzewacz do butelek Philips dla dziecka dział bez zarzutu w innym samochodzie.

Sprawdzałem bezpiecznik (ten w kokpicie) i jest dobry. Czy coś nie tak z wtyczką do podgrzewacza czy też magiczne słowo Tech. Wierzyć mi się nie chce by tech'em można było odłączyć prąd z zapalniczki.

Ma ktoś jakiś pomysł czy wyprawa ASO lub zaprzyjaźniony elektryk mnie czeka? :unsure:

rozumiem, że sprawdzałeś przy włączonym zapłonie ;) ?

Link to comment
Share on other sites

Do przedniego gniazda łatwo sie dostać : wyjmujesz popelniczkę, ramkę wokół mieszka, potem taki plastik i widać już kable od zapalniczki, mozna sprawdzić tam czy chociaż prąd dochodzi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sauron
Do przedniego gniazda łatwo sie dostać : wyjmujesz popelniczkę, ramkę wokół mieszka, potem taki plastik i widać już kable od zapalniczki, mozna sprawdzić tam czy chociaż prąd dochodzi.

hmm zatem muszę sie pobawić z kabelkami. Cóż elektryk pozostaje... nie mam w domu próbnika żadnego by sprawdzić a językiem jakoś się tak nie kwapię :)

A co do prób to rzecz jasna również i na wałczonym silniku działałem.

A i do tylnej zapalniczki też łatwo. Wystarczy zaczepić się w gnieździe i szarpnąć - obudowa sama wychodzi.

Miał może ktoś podobny problem -- może od nieużywania .... kto wie ....

Link to comment
Share on other sites

Witam

Może Ktoś z Szanownego Grona spotkał się z podobnym problemem.

Otóż gniazda zapalniczek - sztuk dwie ( przód i tył) nie dają prądu. Dodam, że urządzeni które podpinam - podgrzewacz do butelek Philips dla dziecka dział bez zarzutu w innym samochodzie.

Sprawdzałem bezpiecznik (ten w kokpicie) i jest dobry. Czy coś nie tak z wtyczką do podgrzewacza czy też magiczne słowo Tech. Wierzyć mi się nie chce by tech'em można było odłączyć prąd z zapalniczki.

Ma ktoś jakiś pomysł czy wyprawa ASO lub zaprzyjaźniony elektryk mnie czeka? :unsure:

Tech raczej nie steruje zasilaniem gniazd. Ale też chyba zły bezpiecznik sprawdzałeś. Podaj silnik i rok modelowy. Poszukam konkretniej.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sauron
Tech raczej nie steruje zasilaniem gniazd. Ale też chyba zły bezpiecznik sprawdzałeś. Podaj silnik i rok modelowy. Poszukam konkretniej.

Vectra C 2.0 DTI --- 2003 rok -- w instrukcji wyczytałem ze do zapalniczki bezpiecznik w kokpicie 30A bodajże na schemacie nr 22 - instrukcja str. 212

hmm może to i bezpiecznik, mechanikiem nie jestem ale z tego co go oglądam to drucik ma cały.

Link to comment
Share on other sites

Vectra C 2.0 DTI --- 2003 rok -- w instrukcji wyczytałem ze do zapalniczki bezpiecznik w kokpicie 30A bodajże na schemacie nr 22 - instrukcja str. 212

hmm może to i bezpiecznik, mechanikiem nie jestem ale z tego co go oglądam to drucik ma cały.

Niestety sprawdzasz raczej dobry bezpiecznik. Druga klumna od prawej, pierwszy od dołu. Spróbuj wymienić bezpiecznik, nawet gdy wydaje sie OK.

Do nastepnej próby musisz mieć zarówkę 12V z kabelkami. Jeden kabelek do masy, drugi przykładasz do styków w które wtykasz bezpiecznik. Na jednym z nich musi byc napięcie czyli zarówka musi się zaświecić . Zwracam uwage na pewną masę - najlepiej pod klemę ujemną akumulatora. Więcej niestety na odległość nie pomogę.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sauron

Dziękuję bardzo Piotrze za cenne rady. Po drodze spróbuję nabyć gdzieś bezpiecznik i go podmienić, może jak mówisz to coś pomoże. A co się tyczy dalszego sparwdzania - latareczka itp... oddam to fachowcom po powrocie. Ja z elektryczności to tylko wymieniam żarówki :P

A nota bene pozdrowienia będę jutro w okolicach Gdańska :rolleyes:

Jak uporam się z problemem opisze co i jak. W razie gdyby mojemu elektrykowi się nie udało , będę nadal prosił o pomoc. Mam nadzieje że to tylko bezpiecznik.., bo już posprawdzałem kable - przynajmniej te podpięte pod zapalniczki i z tego co widzę do gniazda są podpięte.

A bym zapomniał zapalniczka też rzecz jasna nie działa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sauron
Spróbuj wymienić bezpiecznik, nawet gdy wydaje sie OK.

A wiec drogi Piotrze, zasugerowałem się twoim twierdzeniem - wymień bezpiecznik nawet jak jest dobry - i będąc niedaleko Gdańska na jednej z uroczych stacji zakupiłem zestaw bezpieczników i.... Działa .... - to jednak to był bezpiecznik. Tak wiec gniazda zapalniczek działają - gra i bucy :P:D:lol:

Link to comment
Share on other sites

A wiec drogi Piotrze, zasugerowałem się twoim twierdzeniem - wymień bezpiecznik nawet jak jest dobry - i będąc niedaleko Gdańska na jednej z uroczych stacji zakupiłem zestaw bezpieczników i.... Działa .... - to jednak to był bezpiecznik. Tak wiec gniazda zapalniczek działają - gra i bucy :P:D:lol:

W niedzielę nie doczytałem, że będziesz w okolicach. Zaprosiłbym na kawę i wymianę bezpiecznika. Ale i tak cieszę się, że dałeś sobie radę i do sprawności elektryka możesz dołozyć drugą specjalność - bezpieczniki.

Pozdrawiam

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Guest Sauron
W niedzielę nie doczytałem, że będziesz w okolicach. Zaprosiłbym na kawę i wymianę bezpiecznika. Ale i tak cieszę się, że dałeś sobie radę i do sprawności elektryka możesz dołozyć drugą specjalność - bezpieczniki.

Pozdrawiam

Piotr

Elektryk ze mnie kiepski :D ale staram się słuchać mądrzejszych. Co do kawy to i tak krucho było u mnie z czasem poza tym z rodziną jechałem :lol: Jeszcze raz dziękuje za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest GMMP

Witam !

Mam takie pytanko, mam dwa gniazda zapalniczki (przód i konsola środkowa przy twin audio)

Jakimi bezpiecznikami są one zabezpieczone ile amper i czy są osobne bezpieczniki, czy wspólny?

Gdzie jest takowy bezpiecznik, jaki ma nr(lub jakie mają nr?

Vectra C 1.9 CDTI rocznik 2006

Link to comment
Share on other sites

Skrzynka w kabinie (po lewej stronie z boku deski rozdzielczej). Bezpiecznik nr 22 (30A). W instrukcji nie ma opisu czy jest od dwóch zapalniczek. W opisie jest po prostu "Zapalniczka".

PS. Zresztą powyżej masz to napisane....

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Guest GMMP
Skrzynka w kabinie (po lewej stronie z boku deski rozdzielczej). Bezpiecznik nr 22 (30A). W instrukcji nie ma opisu czy jest od dwóch zapalniczek. W opisie jest po prostu "Zapalniczka".

PS. Zresztą powyżej masz to napisane....

Ok, wyłączę ten bezpiecznik i sprawdzę czy jest na oba gniazda ! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ok, wyłączę ten bezpiecznik i sprawdzę czy jest na oba gniazda !

Jest na oba, jakiś miesiąc temu też nie miałem prądu w gniazdach, oczywiście winny był bezpiecznik ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest damian1212

tez mialem problem z zapalniczka wymienilem bezpiecznik i teraz zapalniczka dziala tylko ze samochodu nie moge odpalic nie wiedzac czemu:/ spotkal sie ktos z takim problemem??

Link to comment
Share on other sites

samochodu nie moge odpalic nie wiedzac czemu:/

raczej nie widzę związku, chyba, że jakieś zwarcie było.

Trochę za słabo opisałeś tą niemożność odpalenia.

Nie kręci?, kręci a nie łapie?, kontrolki jakieś świecą?, check itp? akumulator sprawdziłeś?

Link to comment
Share on other sites

Guest damian1212

wogole nie kreci wymienilem wszystkie bezpieczniki te po stronie pasazera z boku, akumulator jest naladowany, a z kontrolek pali sie tylko kontrolka od silnika po przekreceniu kluczyka, po prostu cisza po przekreceniu:/

Edited by damian1212
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Guest edi17

a ja mam taki problem że u mnie zapalniczka działa, a jak włożę ładowarkę (czy to do telefonu czy do nawigacji) to ładowarka nie działa, i nie wiem co jest grane

Link to comment
Share on other sites

a ja mam taki problem że u mnie zapalniczka działa, a jak włożę ładowarkę (czy to do telefonu czy do nawigacji) to ładowarka nie działa, i nie wiem co jest grane

To, że przy wyłączonym zapłonie niema napięcia w gnieździe zapalniczki, to wiesz?

może ktoś coś grzebał i bieguny pomylone, kable + - odwrotnie podłączone w gnieździe.

Dla zapalniczki jest to obojętne, ale dla urządzeń elektronicznych już nie.

Link to comment
Share on other sites

Guest malpiszon

ostatnio po raz pierwszy zasilałem pocketa z gniazda zapalniczki (jeszcze nie moim stacjonarnym zestawem tylko ładowarką podróżną do innych aut niż swoje).

W każdym razie mam wrażenie, że gniazdo zapalniczki jest bardzo płytkie i normalne standardowe wtyczki kiepsko się w nim mieszczą w sensie ma tendencję do wyskakiwania. Po sprawdzeniu faktycznie gniazdo zasilania w konsoli tylnej jest znacznie głębsze i cokolwiek tam wsadzone znacznie lepiej siedzi :).

Ponieważ czy tak czy siak zmieniam sobie przewód w uchwycie stacjonarnym (z kręconego fuj na zwykły okrągły) to mogę go zrobić dłuższego więc pytanie brzmi czy korzystacie normalnie z gniazda zapalniczki czy też ono jest faktycznie tylko dla zapalniczki :lol::unsure:

Edited by malpiszon
Link to comment
Share on other sites

Korzystam w miare normalnie bo czasami wyskakuje...a te z tyłu jest głębsze i wszystko siedzi tam normalnie...Ciekawe czy da sie ten szajs jakos podmienic na głębszy...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP