Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana Silniczka Regulacji Reflektora


hubi55
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich od niedawna mam Viki B i w jednym reflektorze zauwazyłem ze nie dzial regulacja wysokosci. Na allegro znalazłem silniczek za 30zł w ASO zaspiewali mi 250zł za silniczek i w zwaizku z tym mam pytanie jak sie wymienia ten silniczek czy jest to zabieg skomplikowany czy do samodzielnego wykonaia bez wywalania kasy w warsztatach?Czy ktos juz to wymieniał i moze napisac jak sie to robi .Z góry dziekuje za odpwoeidz.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzales silniczek? Moze on jest ok, tylko sie z zaczepu wypial.

Popros druga osobe do pomocy niech poslucha czy silniczek dziala jak regulujesz wysokosc reflektorow.

Ewentualnie z wyjeciem silniczka powinienes sobie poradzic, ale trzeba wymontowac chyba lampe.

Sam silniczek musisz orocic okolo 60` w lewo i wyciagnac czop kulisty silnika z gniazda.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzales silniczek? Moze on jest ok, tylko sie z zaczepu wypial.

Popros druga osobe do pomocy niech poslucha czy silniczek dziala jak regulujesz wysokosc reflektorow.

Ewentualnie z wyjeciem silniczka powinienes sobie poradzic, ale trzeba wymontowac chyba lampe.

Sam silniczek musisz orocic okolo 60` w lewo i wyciagnac czop kulisty silnika z gniazda.

Tak sprawdzałem silniczek podczas regulacji nie wydobywa sie z niego zaden dzwiek i stoi w miejscu .Dzikeuje za pomoc spróbuje go wymienic

Link to comment
Share on other sites

silniczek podczas regulacji nie wydobywa sie z niego zaden dzwiek i stoi w miejscu

To nie znaczy, że jest niesprawny. Może prundu nie dostaje?

Link to comment
Share on other sites

To nie znaczy, że jest niesprawny. Może prundu nie dostaje?

Jest na zaciskach napiecie takze z połączniem jest wszystko ok sam silniczke widac jest spalony.

Link to comment
Share on other sites

Jest na zaciskach napiecie takze z połączniem jest wszystko ok sam silniczke widac jest spalony.

1. Sprawdź jaki to reflektor - Valeo czy Carello, bo to dwa różne silniczki.

2. Zdejmij zderzak przedni, bo bez tego nie wyjmiesz reflektora.

3. Wyjmij reflektor, przełóż silniczek, złóż Viki do kupy, ustaw koniecznie światła i... w drogę...

Powodzenia !!! ;)

Link to comment
Share on other sites

2. Zdejmij zderzak przedni, bo bez tego nie wyjmiesz reflektora.

Ty w swojej nie wyjmiesz ale on wyjmie- spójrz na rocznik

Link to comment
Share on other sites

1. Sprawdź jaki to reflektor - Valeo czy Carello, bo to dwa różne silniczki.

2. Zdejmij zderzak przedni, bo bez tego nie wyjmiesz reflektora.

3. Wyjmij reflektor, przełóż silniczek, złóż Viki do kupy, ustaw koniecznie światła i... w drogę...

Powodzenia !!! ;)

Tylko jak sprawdzic na allegro czy ten silinczek to Valeo bo takie mam lampy skoro sprzedawca nie potrafi powiedziec

Link to comment
Share on other sites

Tylko jak sprawdzic na allegro czy ten silinczek to Valeo bo takie mam lampy skoro sprzedawca nie potrafi powiedziec

Spisz numery z Twojego silniczka i porównaj z numerami z silniczka z Allegro...

W Vectrze poliftowej to 2 różne silniczki... Przed liftem - nie upieram się ale prawdopodobnie też jest różnica... Lepiej mieć 100% pewności...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam!! Kupiłem lampy Valeo i zakupiłem silniczki ale nie pasują do tych lamp chyba że się mylę!! Może mi ktoś zrobić zdjęcie jakie silniczki powinny być do tych lamp!! Zamieszczam zdjęcia!!!post-10113-1182463602_thumb.jpgpost-10113-1182463649_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lampy kupiłeś poliftowe, a silniczki przedliftowe Valeo.

Do twoich lamp pasują silniczki Carello (taka owalna, węższa, a nie prostokątna obudowa).

Link to comment
Share on other sites

Będą ci pasowały też te http://www.allegro.pl/item205553502_opel_a...lacji_lamp.html

I nie martw się, że są z astry. Pasują i działają na 100% sam mam takie w lampach poliftowych Valeo.

Link to comment
Share on other sites

ale kolego jeśli kupię te od astry to czy będę miał regulacje na wszystkich poziomach i wszystko będzie chodzić ok?? Dzięki za odp.

EDIT by ZIZ: Poziom jest tylko jeden - ten poziomy.

Edited by ZIZ
Link to comment
Share on other sites

Tak napewno będziesz miał wszystkie poziomy i napewno wszystko działa na 100%.

Sam naprawde długo kombinowałem z silniczkami bo do vectry po lifcie nie tak łatwo dostać silniczki a jak już są to ceny około 70zł a tutaj masz 20zł.

Jedyna przeróbka a raczej kosmetyka to należy troszkę zacisnąć wsuwki (te okrągłe) we wtyczce, bo w silniczkach od astry są cieńsze i czasami lubią nie stykać.

Link to comment
Share on other sites

a jeszcze jedno silniczki ze starych lamp carello przedliftowych nie będą pasowały???

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś ktoś pisał na forum, że Carello przed i po lifcie są takie same, ale nie wiem czy będą pasowały do Valeo. Raczej wątpie.

Link to comment
Share on other sites

Silniczki z astry owszem pasują do lamp poliftowych, ale nie ma pełnej regulacji od 0-4. Chodzą tylko pozycje 0, 2 oraz 4. Wiem bo takie montowałem w swojej i nawet elektryk mi to mówił przed zakupem, ale był straszny problem z dostaniem tych do poliftowej więc lepiej takie niż żadne.

Link to comment
Share on other sites

Silniczki z astry owszem pasują do lamp poliftowych, ale nie ma pełnej regulacji od 0-4. Chodzą tylko pozycje 0, 2 oraz 4. Wiem bo takie montowałem w swojej i nawet elektryk mi to mówił przed zakupem, ale był straszny problem z dostaniem tych do poliftowej więc lepiej takie niż żadne.

Bez przesady - a czemu mialyby nie pracowac na 1 i 3? Przeciez regulacja jest robiona analogowo - potencjometr przy kierownicy daje napiecie zadane a w silniczku jest drugi sprzezony z silnickiem daje potwierdzenie polozenia. Elektronika w silniczku na podstawie tych sygnalow steruje silniczkiem. Jesli skrajne polozenia dzialaja to posrednie powinny tym bardziej.

Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie tak powinno być, ale mnie gość tłumaczył ze te silniczki różnią się elektroniką w środku. Fakt jest taki, że te z astry nie chodzą mi na pośrednich pozycjach a typowe do tych lamp tak. Nie sprawdzałem tylko jak w astrze chodzą silniczki z vectry ale te typowo z astry montowałem z kumplem w jego aucie i działają jak trzeba. Możliwe ze wynika to z faktu iż ja mam vectre przedliftową a założyłem lampy poliftowe i coś się gdzieś jeszcze różni po drodze.

Link to comment
Share on other sites

Ja ma vectre przed liftem a lampy poliftowe i chodzą mi bez problemów i to na bank na wszystkich czterech biegach

Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie tak powinno być, ale mnie gość tłumaczył ze te silniczki różnią się elektroniką w środku. Fakt jest taki, że te z astry nie chodzą mi na pośrednich pozycjach a typowe do tych lamp tak. Nie sprawdzałem tylko jak w astrze chodzą silniczki z vectry ale te typowo z astry montowałem z kumplem w jego aucie i działają jak trzeba. Możliwe ze wynika to z faktu iż ja mam vectre przedliftową a założyłem lampy poliftowe i coś się gdzieś jeszcze różni po drodze.

To nie bardzo się zna na elektronice - różnią się elektroniką nawet pomiędzy różnymi seriami tego samego dostawcy, ale elektrycznie (funkcjonalnie) są takie same i zamienne. Jeżeli nie ustawiają się na wybranych pozycjach pośrednich, to prawdopodobnie uszkodzony jest zadajnik (np. zanieczyszczone/wytarte pola stykowe) w wyłączniku głównym świateł.

Do jabolkg - różnice w obudowie nie pozwalają założyć silniczków Valeo do lamp typu Carello, w drugą stronę bez problemu, przed i po lifcie.

Edited by grzecz
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jesli mam przedliftowe valeo, to musze szukac poliftowych lamp valeo? czy wogole nie podejda valeo przedliftowych do valeo poliftowych? Prosze o pomoc bo wlasnie szukam poliftowych lamp, aha a jak jest z tymi depo z allegro? podejda do nich silniczki valeo przedliftowe? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Prosze o pomoc bo wlasnie szukam poliftowych lamp, aha a jak jest z tymi depo z allegro? podejda do nich silniczki valeo przedliftowe? Pozdrawiam

Depo, ale jakie? Angelsy, czy zwykłe? Bo niektóre angelsy Depo podobno nie mają regulacji elektrycznej, ale może się mylę - poszukaj w archiwum o angelsach. Ale na pewno nie wykorzystasz Twoich starych Valeo.

PS

Okazało się, jak mówili mędrcy, że w angelsach FK siedzą odbłyśniki Depo. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 1 year later...

@UP, masz w aukcji opisane czy reflektory typu valeo czy carello.

Ja mam pytanie bo dałem sobie wcisnąć lampy z zepsutym silniczkiem i teraz czeka mnie wymiana. Czy przy wyjmowaniu/wkładaniu silniczka i tego czopu trzeba jakoś blokować odbłyśnik? Silniczek da radę wskoczyć na miejsce? Bo na logikę to odbłyśnik się po prostu przesunie a czop nie wskoczy.

No i czym się różnią z wyglądu polifty vale o i carello? Mam lampy carello z silniczkami i poza tym silniczki niby valeo i różnic między tymi i tymi raczej nie widzę.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP