Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wypalanie "smieci" Z Katalizatora Czy Filtru Dpf


Guest mzaleski
 Share

Recommended Posts

Guest mzaleski

dzisiaj przy przebiegu 570km na biegu jałowym zaczął brać 5l/h ewentualnie do 30-40l/100km i dziwnie trochę silnik chodził (niby obroty zwykłe 700-800 ale lekko się trząsł), po zatrzymaniu się poczułem dziwny zapach spod samochodu. Ponieważ przeglądałem wcześniej to forum, domyśliłem się co jest grane.

I teraz pytania

-jak często to się dzieje (ktos napisal, ze co 1500)

-ile to trwa ( u mnie około 5km ~20 minut jazdy po mieście)

-czy normalnym jest, taki lawinowy wzrost spalania w tym czasie

Link to comment
Share on other sites

dzisiaj przy przebiegu 570km na biegu jałowym zaczął brać 5l/h ewentualnie do 30-40l/100km i dziwnie trochę silnik chodził (niby obroty zwykłe 700-800 ale lekko się trząsł), po zatrzymaniu się poczułem dziwny zapach spod samochodu. Ponieważ przeglądałem wcześniej to forum, domyśliłem się co jest grane.

I teraz pytania

-jak często to się dzieje (ktos napisal, ze co 1500)

-ile to trwa ( u mnie około 5km ~20 minut jazdy po mieście)

-czy normalnym jest, taki lawinowy wzrost spalania w tym czasie

to normalne, przebieg przy ktorym to sie dzieje trudno okreslic to zalezy od stylu jazdy, jakosci paliwa, jak czesto odpalasz silnik itd, ale zuzycie wzrasta .

Link to comment
Share on other sites

Czy w/w przypadłość dotyczy również silnika 2.2 DTR ?? Pierwszy raz o czymś takim słyszę?

Oczywiście, że nie dotyczy :D Dotyczy to nowoczesnych silników z DPF'em, filtrem cząstek stałych.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno maja poliftowe 1,9 CDTI. Jak wczesniej, tego nie jestem pewien, ale chyba było w opcji.

Moja choć przedliftowa ma, ponieważ nie zaobserwowałem żadnych objawów wypalania to ja dokładnie obejrzałem i sprawdziłem w papierach. A wypalac musi bo juz by sie cały wydech zapchał. Mam 52 kkm, od stanu 16,5kkm w moich rekach.

Edited by Piotr z Gdańska
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest mzaleski

dzisiaj to samo,

na liczniku 1144km obroty zaczeły falowac, silnik troche sie trzasl, spalanie na jalowym wzroslo do 5l/h

pewnie na autostradzie bym tego nie zauwazył

ostatnie 140km w miesice (Bruksela) spalanie srednie 11l/100km, srednia predkosc 14km/h

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest mzaleski

dzisiaj to samo, na liczniku 1450km i znowu wzrosło spalanie, silnik się trzęsie i obroty falują.

Może ktoś ma jakiegoś znajomego mechanika/specjalistę od Opla, i mógłby się spytać, czy jest to możliwe, czy może jakiś czujnik, czy komputer jest popsuty...

co prawda ostatnie ~400km po mieście w korkach ze średnią prędkością 19km/h, może brak dłuższego, w większej ilości "przelotu" spali powoduje tak szybkie gromadzenie osadu/śmieci/sadzy w tym filtrze

Link to comment
Share on other sites

Guest pajak4
dzisiaj to samo, na liczniku 1450km i znowu wzrosło spalanie, silnik się trzęsie i obroty falują.

Może ktoś ma jakiegoś znajomego mechanika/specjalistę od Opla, i mógłby się spytać, czy jest to możliwe, czy może jakiś czujnik, czy komputer jest popsuty...

co prawda ostatnie ~400km po mieście w korkach ze średnią prędkością 19km/h, może brak dłuższego, w większej ilości "przelotu" spali powoduje tak szybkie gromadzenie osadu/śmieci/sadzy w tym filtrze

Powszechnie wiadomo ze DPF wymaga samooczyszczenia. Specjaliści zalecaja co np 1000km wjazd na autostrade czy droge szybkiego ruchu i wypalenie osadów. Jesli wciaz stoisz w miescie nagromadzenie osadów moze być zbyt duże, wowczas czujnik roznicy cisnien filtra daje "znac" sterownikowi o dopalaniu osadu no i sie zaczyna. Podczas trasy jest to prawie niezauwazalne ale w miescie moze powodowac falowanie obrotów, wieksze spalanie itd. Dzis opel np do Zafiry daje karteczke przy kluczyku z info o prawidlowym uzywaniu DPF bo wielu jezdzi z tym do serwisu nie wiadomo po co. Tak DPF dziala. Roznica jest w stosowanym czujniku bo byly 2 rozwiazania.

Link to comment
Share on other sites

Guest mzaleski
Powszechnie wiadomo ze DPF wymaga samooczyszczenia. Specjaliści zalecaja co np 1000km wjazd na autostrade czy droge szybkiego ruchu i wypalenie osadów. Jesli wciaz stoisz w miescie nagromadzenie osadów moze być zbyt duże, wowczas czujnik roznicy cisnien filtra daje "znac" sterownikowi o dopalaniu osadu no i sie zaczyna. Podczas trasy jest to prawie niezauwazalne ale w miescie moze powodowac falowanie obrotów, wieksze spalanie itd. Dzis opel np do Zafiry daje karteczke przy kluczyku z info o prawidlowym uzywaniu DPF bo wielu jezdzi z tym do serwisu nie wiadomo po co. Tak DPF dziala.

do kluczyków nic dopiętego nie było, w książce serwisowej/instrukcji też ani słowa

to, że wymaga oczyszczenia oki, ale jak to się zaczyna robić co niecałe 200km to już jest chyba trochę za często dla zwykłego, niewtajemniczone użytkownika (tutaj właśnie mogło by paść info ze strony Opla, gdziekolwiek, tak jak piszesz, co XXXXkm trzeba się przelecieć szybciej i dłużej, jeżeli tylko w mieście jeździsz, jakiekolwiek zdanie o tym cudnym DPF)

w przyszłym tygodniu mały wypadzik do PL to się rurki przeczyszczą ...

Link to comment
Share on other sites

Guest pajak4
do kluczyków nic dopiętego nie było, w książce serwisowej/instrukcji też ani słowa

to, że wymaga oczyszczenia oki, ale jak to się zaczyna robić co niecałe 200km to już jest chyba trochę za często dla zwykłego, niewtajemniczone użytkownika (tutaj właśnie mogło by paść info ze strony Opla, gdziekolwiek, tak jak piszesz, co XXXXkm trzeba się przelecieć szybciej i dłużej, jeżeli tylko w mieście jeździsz, jakiekolwiek zdanie o tym cudnym DPF)

w przyszłym tygodniu mały wypadzik do PL to się rurki przeczyszczą ...

Do kluczykow jest dopinane od tego roku. NIe boj nie boj Shaqal i ciebie dopadnie ;)

Edited by pajak4
Link to comment
Share on other sites

Guest mzaleski
Do kluczykow jest dopinane od tego roku. NIe boj nie boj Shaqal i ciebie dopadnie ;)

moja jest ze stycznia, odebrana w lutym, i nic nie bylo przy kluczyku, po za numerem samochodu i kodem kluczyka ...

Link to comment
Share on other sites

Powiem szczerze, że nie zauważyłem jeszcze tego w swoim aucie.
Mam poliftowy 1,9 CDTI. Przebieg 17 kkm i nie zauwazyłem, zeby mi cos wypalał

Z moich obserwacji sprawa wygląda tak:

- wypalanie cząstek stałych w filtrze DPF uruchamia się, w zależności od czynników, o których wspominał Pająk, co około 1500 km.

- przy większej prędkości na trasie jest praktycznie niezauważalne, skutkuje jednak zwiększonym zużyciem paliwa, co można zaobserwować na kompie.

- wypalanie może być zainicjowane przez komputer dopiero po osiągnięciu przez silnik odpowiednio wysokiej temperatury. Może to być zatem problematyczne przy pokonywaniu małych odległości (n.p. w mieście) lub nawet nieco większych, ale dajmy na to zimą, kiedy silnik rozgrzewa się jednak dłuższą chwilę.

- przy przerwaniu procesu wypalania, czyli niepełnym wypaleniu, np. podczas zatrzymania się i zgaszenia samochodu, komputer przy najbliższej okazji spróbuje całą akcję rozpocząć od nowa (mzaleski, może to jest właśnie Twój przypadek?).

- przy wielokrotnych nieudanych próbach wypalenia cząstek wyskoczy w końcu błąd i zapali się kontrolka z francuzem na tle symbolu auta.

Pozdrowienia

Edited by brad
Link to comment
Share on other sites

Guest mzaleski

ale :

- jak zaczyna wypalać, ja mu nie przerywam, czekam aż wszystko się ustatkuje

- większość część z przebiegu zrobiłem na autostradach ...

czyli w miarę można podciągnąć mnie pod " co 1000km rundka na autostradzie"

dla mnie jest to niepokojące, że jest to już 3 raz, kiedy dzieje się to samo, czyżby 200km na małych odcinkach, przeważnie w korkach powodowało tak szybkie zatkanie się filtra?

Link to comment
Share on other sites

Guest pajak4
ale :

- jak zaczyna wypalać, ja mu nie przerywam, czekam aż wszystko się ustatkuje

- większość część z przebiegu zrobiłem na autostradach ...

czyli w miarę można podciągnąć mnie pod " co 1000km rundka na autostradzie"

dla mnie jest to niepokojące, że jest to już 3 raz, kiedy dzieje się to samo, czyżby 200km na małych odcinkach, przeważnie w korkach powodowało tak szybkie zatkanie się filtra?

Znajomy mial problem z czujnikiem cisnienia DPF ktory jest podpiety 2 lub jednym "wezykiem " do komory silnika. U niego co chwila wychodzilo dopalanie a potem juz auto bylo w trybie serwis, warto to moze sprawdzic, koszt cos ok 250 zl wymiana banalna.

Auto wyraznie słablo, nie chcialo dobrze przyspieszac.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Mnie spotkało coś podobnego raz. Podczas przyprowadzania auta do domu (sprowadzony). W korku nagle dostał na jałowym padaki, szarpało silnikiem bardzo mocno, temperatura silnika spadła. Spalanie nie wiem, bo byłem strasznie porobiony, tym bardziej, że stało się to tuż po zatankowaniu. Po około 10 min wyjechałem z korka, dałem mu trochę po obrotach i przeszło. Do dziś nie wiem co to było...

Link to comment
Share on other sites

u mnie były objawy jak u mzaleskiego, z czasem po prostu się przyzwyczaiłem. co ciekawe, mój kolega ma identyczne auto z kwietnia 2007 (moje z listopada 2006) i nie zauważył tych objawów, a porusza się tak samo jak ja głównie po mieście. dziwna sprawa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest UNIMIL-33

Wypalanie cząstek stałych z filtra jest sprawą niestety normalną. Serwis może to zrobić nawet poprzez podłączony komputer. Nawet wiedzą jaki jest stopień zanieczyszczenia. jedyna metoda aby się pozbyć tego świństwa i nie obserwować zwiększonego zużycia na światłach należy samochód "przegonić". Potrzebna jest po prostu troche większa siła wydechu aby wypalic te świństwa no i oczywiści temperatura. silnik może wtedy pokazać nawet 90stopni. Przy przebiegu około 1000km zaobserwowałem u siebie takie zjawisko ze 3-4 razy. Wszystko zależy od stylu jazdy i jakości paliwa. Na początku ja troche oszczedzam auto nie przekraczając zbytnio ponad 3tys obr/min...

Pozdrawiam

UNIMIL

Link to comment
Share on other sites

Guest Mario-J

Mam to co około 1000 km, wystarczy przez 10 minut przegonić auto i po sprawie, jak wcześniej gasiłem silnik za każdym razem jak pojawiło się zwiększone spalanie, to cześciej mnie to spotykało. Auto mam z końca 2006 roku

Link to comment
Share on other sites

Guest UNIMIL-33
Mam to co około 1000 km, wystarczy przez 10 minut przegonić auto i po sprawie, jak wcześniej gasiłem silnik za każdym razem jak pojawiło się zwiększone spalanie, to cześciej mnie to spotykało. Auto mam z końca 2006 roku

Slyszałem, że w nowych modelach Opla będzie niemożliwe zgaszenie silnika aż do wypalenia cząstek. Troche dziwnie to brzmi ale tak mówili w serwisie na Radzymińskiej w Warszawie/Ząbkach. Pomimo wszelkich kłopotów ja nie zauwazyłem aby się coś dymiło z rury wydechowej jak to zwykle bywa przy dieslach. Filtr cząstek stałych nie wymaga dopłaty przy zakupie. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Slyszałem, że w nowych modelach Opla będzie niemożliwe zgaszenie silnika aż do wypalenia cząstek. Troche dziwnie to brzmi ale tak mówili w serwisie na Radzymińskiej w Warszawie/Ząbkach. Pomimo wszelkich kłopotów ja nie zauwazyłem aby się coś dymiło z rury wydechowej jak to zwykle bywa przy dieslach. Filtr cząstek stałych nie wymaga dopłaty przy zakupie. :)

Dzisiaj ponownie mój silnik zdecydował sie na porządki w filtrze. Dokładnie 800km po poprzednim.

Na jałowym 4-5 l / h i około 30l/km podczas jazdy. Trochę trzęsło silnikiem i go zmuliło. Zaczął 2 km przed domem, więc zmusił mnie aby ok 10min dodatkowo pojeździć ;-). Jak skończył to spalanie natychmiastowo wróciło odo normy.

Edited by Janow
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP