Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zablokowany Wsteczny Po Piątce


Lestat74
 Share

Recommended Posts

Mam mały problem albo i nie dotyczący skrzyni a dokładnie biegu wstecznego który się blokuje tzn. nie da się go wrzucić. Chcąc wrzucić wsteczny okazało sie że cos blokuje lewarek biegów więc podjechałem do mojego mechanika, po wstepnych oględzinach okazało się że jak ręką poruszał mechanizm to się odblokował wsteczny, ale po wrzuceniu piątki znowu się zablokował wsteczny (nadmieniam że po każdym innym biegu się nie blokuje) czyli w tej chwili pozostaje mi jezdzenie tylko na 4-ech biegach bo jak wrzucę piątkę to zablokuje mi wsteczny. Czy miał może ktoś już taki przypadek albo wie na co zwrócić szczególną uwagę. Aha mechanik powiedział że jak dla niego to trochę za bardzo się rusza mechanizm od zmiany biegów, ale n ie jest tego pewien czy na pewno ma tak nie być.

Vectra 2,0 DTI

:(

Link to comment
Share on other sites

Guest 0509-luki

Cześć! Ja jestem posiadaczem Viki 2.0 DTH. Aktualnie mam podobny problem, dodatkowo na biegu jałowym niekiedy słychać głosne stuki ze skrzynki ( jakby ktoś młotkiem pukał). W tym tygodniu wymieniono mi sprzęgło ( może nawet nie potrzebnie bo jak pojechałem do majstra to rzekł że to sprzęgło i wymienił tarczę z dociskiem "niech go ........" - poszło sporo kasy na marne). Jutro wstawiam do innego warsztatu auto to napiszę co powiedział- za dwa dni. Stuki u mnie spowodowane są luźnym kołem piątego biegu (ponoć) a wsteczny powiedział że może być luzik na wybierakach lub na cięgnach. Jutro góra za dwa dni będę wiedział, chyba......

Link to comment
Share on other sites

W dniu wczorajszym po próbach różnych kombinacji okazało się że jak się zablokuje wsteczny po piątce, to trzeba wyrzucić na luz "pomachać" na boki lewarkiem i wsteczny się odblokowuje, więc najprawdobodobniej luzy w mechaniźmie do wybierania biegów, w sobotę będę pewny bo w ASO mają mi w nim wymienić wszystko co się da (jakieś plastiki i sworzeń) a na razie da się jako tako jeździć, jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

Guest 0509-luki

Moja Viki jeszcze stoi u mechaniora. Odnośnie wstecznego po piątce ( ten sam problem mam) to pękła mi ponoć sprężynka w metalowym małym elemencie przy skrzyni a lbo w skrzyni. Ponoć to pierdoła jakaś , nawet nie trzeba rozbierać skrzynki. Jutro wieczorem odbieram furkę to napiszę czy jest poprawa po wymianie tego elementu.....

Link to comment
Share on other sites

ASO oglądneło i wymieniło w mechaniźmie wybieraka biegów co się dało nieduży koszt bo z robocizną 120 zł natomiast powiedzieli że się jakaś tulejka zapiekła w mechaniżmie wybieraka która powinna chodzić luźno a niestety skręca się teraz tylko na gumie a nie sama z siebie. Z biegami się lekko poprawiło czasami tylko trzeba wycofać się z wstecznego jak nie chce wejść i zadrugim albo trzecim razem wejdzie. Mam małe pytanko o jakiej sprężynce ty piszesz i gdzie mam ewentualnie za nią się porozglądać, bo może ci z ASO nie dokońca wiedzą o czym mówią.

Link to comment
Share on other sites

Guest speratto

Uuu o tym problemie nie słyszałem jeszcze. Miałem już raz niemiłe doświadczenie z tą skrzynką tylko, że u mnie skończyło się na wymianie:( Mam nadzieje ze obejdzie sie Wam bez wymiany.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wracając do mojego problemu, czy może mi ktoś podpowiedzieć jak działa i co można wymienić w tej małej skrzynce na skrzyni biegów, bo tak poza tym i skrzynią biegów wszystko wymieniłem a problem nie znikną, nadal wsteczny się blokuje. Proszę o jakąś podpowiedź bo zaczyna mnie to drażnić.

Link to comment
Share on other sites

Guest sq9jkt
Wracając do mojego problemu, czy może mi ktoś podpowiedzieć jak działa i co można wymienić w tej małej skrzynce na skrzyni biegów, bo tak poza tym i skrzynią biegów wszystko wymieniłem a problem nie znikną, nadal wsteczny się blokuje. Proszę o jakąś podpowiedź bo zaczyna mnie to drażnić.

Witam po 1 jedź do tych paploków co ci wymieniali plastiki i swożeń!!! niech ci to zrobią w ramach gwarancji swojej głupoty!!!!! po2 stań nad nimi i im powiec że za chwile będzie telewizja jak nie zrobią pierdoły jak należy albo nich sie zwolnią jak nie umią tego zrobić!!

Problem masz na wybieraku!!!! jest to taki mały dekielek na skrzyni biegów w który wchodzi cięgno od lewarka to cięgno jest na przegubie to właśnie to co ci wymienili ale!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wymienili plastik i swożeń a to jest tylko 30% bo 70% to gniazda w które sie wkłada ten swożeń i TO WŁAŚNIE SIE NAJCZĘŚCIEJ PSUJE i nic nie da że wymienili ci plastiki i swożeń bo to tylko minimlnie poprawi sytułacje i po kilku szarpnięciach będziesz miał to samo bo nie trzyma swozeń krzyżaka! wymiana bedzie pewnie droga bo to są elemęty drążka kierowniczego ale jak pojedziesz do mądrego mechaniora to w to miejsce dopasuje ci podkładki które idealnie pasują do swożnia i przyspawa ci je w miejsce rozitego elemętu i jeszcze niech sprawdzi czy wybierak odbija drążek bo jeśli nie to wymienić trzeba sprężynke pod tym małym dekielkiem i jak jest już wszystko ok to pozostaje tylko ustawić drążek biegów i otworzyć browarka :)

Edited by sq9jkt
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź sq9jkt. Na ASO to chyba nic nie poradzę że głupie tam pracują. Mam Jeszcze małe pytanko czy nie wie ktoś przypadkiem czy wybieraki różnią się od siebie czymś czy nie. Mój mechanik ma jakąś skrzynkę od jakiejś Vectry tylko na razie nie wiem jaki typ ale jeśli by się te skrzynki niczym nie różniły to miałbym co podmienić i może miałbym problem z głowy :)

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy jest sens podmieniać skrzynie z powodu samego wybieraka... nigdy nie wiadomo czy nie trafisz na zjeżdzonego złoma w którym biegi np będą wypadać ;) A jeśli już sie upierasz na wymianę to w VB dieslach 2,0 były dwa rodzaje skrzyń F18 i F23 i musisz zmienić na taką samą. No i pamiętaj że skrzynie do diesla mają oznaczenie "+"

Link to comment
Share on other sites

Hapko sorry ale nie chodzi mi o całą skrzynię biegów tylko o skrzynkę wybieraka bo to mam zwalone i tylko tą małą skrzynkę wybieraka chcę podmienić o ile oczywiscie się da.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Guest kokos

juz wszystko ok.ta pie****ka w skrzyni nazywa sie dzwigienka wahliwa-w/g TISa,i znajduje sie tuz pod mechanizmem zmiany biegow pod sama jego uszczelka,w sobote sie wzialem i wymienilem,roboty w sumie nie duzo jak sie wie co i jak i nie popelnia sie jakichs glupich bledow bo w takim wypadku to cala sobota z glowy ;) ,ale warto bylo bo dzwigienka naprawiona(niestety nie wymieniona),biegi zsynchronizowane i zmienia sie je az milo no i satysfakcja z udanej roboty,mechanik krzyczal mi za robote 300 zl + czesci,jesli bym to robil jeszcze raz to mysle ze zamknalbym sie w jakich 3 godzinach.pozdrawiam

Edited by kokos
Link to comment
Share on other sites

Kokos bądź tak miły i powiedz mi czy ta dźwigienka to jest część w mechaniźmie zmiany biegów tzn w tej małej skrzyneczce która jest na górze, czu to jest element w skrzynii biegów, to raz a dwa jakbyś mógł to na czym polegała naprawa tej dźwigienki, bo jak narazie się za to nie zabrałem a póki jest ciepło to problem trochę jakby mniejszy z tym wstecznym, ale też bym w końcu to sobie naprawił :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kokos

to moze po kolei

1. nie wiem jaki masz rodzaj skrzyni ale sprawdz czy w momencie wrzucania wstecznego po podniesieniu pierscionka do gory i pukania tylko w bok w kierunku w ktorym wrzucasz bieg dochodzisz do momentu w ktorym samo stukanie powoduje w pewnej chwili ze wsteczny wskakuje,czyli jesli wstek nie wchodzi puknij lewarkiem kilka razy np.w lewo (jesli masz f18) i co ktorys raz sprobuj zapiac bieg powinien zaskoczyc,u mnie tak bylo.

2. ta dzwigienka jest w slrzyni ale dostep do niej jest przez mechanizm od gory.po zdjeciu mechanizmu jest pod nim uszczelka a pod nia dzwigienka(bez zdjecia uszczelki jej chyba nie zobaczysz,wyjmujesz zawleczke i dzwigienka twoja

3. naprawa polegala na odwinieciu jednego zwoju z peknietej sprezynki i zawinieciu jej tak jak powinno byc(pod warunkiem ze ci wtedy nie peknie ponownie),ale tej metody nie polecam,co prawda nie mam pojecia ile kosztuje nowa dzwigienka ale jednak nowa to nowa,szkoda pracy przy rozbiorce zeby i tak wlozyc juz i tak zmeczona sprezynke,ja niestety musialem ratowac sie naprawa poniewaz kiedy sie bralem za wymiane nie bylem do konca pewien co trzeba wymienic i nie mialem elementu na wymiane a musialem uruchomic auto przed poniedzialkiem.licze sie jednak z tym ze sprezynka znowu sie ulamie (jest bardzo cienka)a wtedy juz na pewno wymienie dzwigienke.

uwazaj zeby przy zdejmowaniu mechanizmu nie poprzestawiac ukladu drazkow w samej skrzyni bo bedziesz kombinowal jak to wszystko pozniej poskladac a to byl moj najwiekszy problem przy ktorym prawie sie poddalem

pozniej jeszcze zostaje ci synchronizacja mechanizmu zmiany biegow do ktorej potrzeba przedluzke ok 60 cm. pod klucz nasadowy 13.powodzenia

Link to comment
Share on other sites

dzięki za odpowiedź (u mnie jest też F18), a tak na marginesie o ile dobrze mnie zrozumieli w ASO to taka dźwigienka kosztuje jakieś 250-300 zł także lepiej może jakąś używkę, bo już całą skrzynkę wybieraka mam bo myślałem wcześnie że problem leży w niej ale skoro to jest w skrzyni biegów to muszę dorwać kogoś z uszkodzoną taką skrzynką i to wydrzeć z niej. Dzięki za podpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Guest kokos

to moze sprobuj inaczej,wyjmij dzwigienke ,znajdz jakis punkt dorabiania sprezyn(w wawie np. jest taki punkt na grzybowskiej wiec poszukaj u siebie),dorob taka sama(bez problemu da sie ja zciagnac z dzwigienki),pewnie cie wyjdzie z 5 zl,i po bolu,a sprezynka nowa to nie uzywka

Link to comment
Share on other sites

to moze sprobuj inaczej,wyjmij dzwigienke ,znajdz jakis punkt dorabiania sprezyn(w wawie np. jest taki punkt na grzybowskiej wiec poszukaj u siebie),dorob taka sama(bez problemu da sie ja zciagnac z dzwigienki),pewnie cie wyjdzie z 5 zl,i po bolu,a sprezynka nowa to nie uzywka

Jest to jakieś rozwiazanie tylko mam dwa problemy: Tarnobrzeg to trochę takie większe zadupie a dwa to auto jest non stop w ruchu w zasadzie zostaje tylko niedziela dlatego muszę wykombinowac sobie dzwigenkę, ale z tym już jakoś zaradzimy, w kielcach jest gościu który ma kupę szpargałów do Vectr, a mam takie pytanko masz może dostęp do TIS-a, jeśli tak to jaki numer części ma ta dźwigienka?

Edited by Lestat74
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Paweł za pomoc teraz pozostało tylko działać. :) Jak się pozbieram to dam znać jak poszło i ewentualnie co i za ile, ale jak znam życie to tak z miesiac czasu mi to zabierze zanim się pozbieram.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

witam,

moj wozek to x20xev mam podobny problem tylko, ze:

1. przy hamowaniu silnikiem terkocze

2.mega ciezko wbic bieg 5

3. ciezko wbic bieg wsteczny

czy miales cos takeigo samego ?

pzdr.

Marci

Link to comment
Share on other sites

przede wszystkim jesli masz problem ze skrzynia to podaj oznaczenie skrzyni a nie silnika,jak bylo u mnie masz opisane wczesniej.ogolnie terkotania nie bylo i z piatka tez raczej nie bylo problemow,na poczatek sprawdz czy masz olej w skrzyni.pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

nie mogę znaleźć oznaczenia skrzyni przeszukałem całą obudowę. Podejrzewam żę jest to F-18.

Bieg wsteczny i 5 wchodzą z ogromnym oporem i kleszczą

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP