Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Spuszczanie Płynu I Czyszczenie Nagrzewnicy


 Share

Recommended Posts

siemanko wszystkim!! mam takie pytanie dla nie których banalne może ale ja nie wiem jak do tego podejść,otóz planuje teraz w weekend wyczyścić nagrzewnicę i mam takie pytanie jak spuszce płyn to czy będe mógł go wlać potem jeszce raz czy też muszę wlać nowy mój ma chyba 4 miechy bo wymieniałem jak mialem dziurawaą chlodnice i mi wszystko wyleciało oraz drugie pytanie dotyczące nagrzewnicy czy po jej odkamienieniu będe mógł ją uszczelnić tak na wszelki wypadek sródkami do uszczelniania czy też takich rzeczy się nie robi chcem po prostu wiedzieć czy to może zaszkodzić jeżeli wleje ten srodek prosto do nagrzewnicy i wybełtam ją porządnie pozdro!!

Link to comment
Share on other sites

hejka osobiście to robiłem , efekt był kiepski.Osiadły kamień rozpuścił się owszem ale niestety powstały z tego powodu nieszczelności.Nawaliłem do układu sporo uszczelniacza i trochę pomogło , poza tym ciągle widzę niewielkie ubytki płynu , chociaż nie widzę żeby gdziekolwiek ciekło - wszystko suche . Ja płukałem układ bo strzeliła mi uszczelka pod głowicą i miałem wszystko zawalone olejem i innymi dziadostwami . Zależy co chcesz osiągnąć . Ale raczej nie polecam . Nie wlewaj do układu nic żrącego to delikatne stopy i łatwo je uszkodzić nawal mu płynu do mysia naczyń , pojeżdzij troche z lużnym korkiem wlewu bo to się fest pieni i póżniej pojeżdzij na samej wodzie żeby płyn wypłukać i jak już cały brud wypłynie zalej płynem chłodniczym.Mnie pomógł płyn "Ludwik" możesz spróbować.

Link to comment
Share on other sites

nawal mu płynu do mysia naczyń , pojeżdzij troche z lużnym korkiem wlewu bo to się fest pieni i póżniej pojeżdzij na samej wodzie żeby płyn wypłukać i jak już cały brud wypłynie zalej płynem chłodniczym.Mnie pomógł płyn "Ludwik" możesz spróbować.

Trochę smieszna metoda. Ale nie spieram sie bo nie próbowałem. To fakt, że po środkach żrących nie przystosowanych do czyszczenia, może sie zakończyć rozszczelnieniem nagrzewnicy. Dlatego stosuje się środek do odkamieniania chłodnic. Słyszałem też, że pomaga roztwór z kwasku cytrynowego.

Edited by Dominiks
Link to comment
Share on other sites

siema!! Dominiks ja właśnie zamierzam użyć metody kwasku cytrynowego albo zobacze ile srodek do odkamieniania chłodnic kosztuje jeżeli bedzie drogi to robie kwaskiem a jak bedzie tanio to pomysle jeszce będe sie starał żeby to jak najdokładniej wyczyscic a potem jeszce to uszczelnie dla pewności musze to zrobić żeby wykluczyć nagrzewnice jako przyczyne mojego słabego grzania a może nie bedzie ona zakamieniona ale to niemożliwe jeżdze juz 4 lata vectrą i ani razu nic nie czyscilem w niej to pewnie najwyższy czas, a z tym płynem to jak moge sobie go wlać ponownie po spuszczeniu , i kolejne moje pytanie które też może być przyczyną mojego słabego grzania mam wymieniony czujnik temperatury ten w chłodnicy i on jest taki że przy 1 kresce załącza mi się wentylator innego nie mogłem dostać i musialem kupic taki wczesniej przy temop 90 stopni załączał mi sie ale tamten czujnik padł i mi temp do 100 stopni dochodziła i mam takie przypuszczenie : że jak wskaźnik nie dochodzi do 90 stopni bo przy 1 kresce załącza sie wentylator i nie pozwala dalej iść wskaźnikowi to może mi sie nie załączać duży obieg i tym samym mogę mieć słabe grzanie czy moje przypuszczenia są słuszne???? oczywiście zakładm że termostat jest sprawny u mnie po przejechaniu 3 km z nawiewu leci zimno

Link to comment
Share on other sites

ja właśnie zamierzam użyć metody kwasku cytrynowego

Błąd , środków na bazie kwasku i octu nie zaleca się do stopów aluminium !!!! Przy starej chłodnicy czy nagrzewnicy jest prawie 100 % szans że będą po płukaniu przecieki .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

polecam plyn do plukania chlodnic firmy prestone.uzywalem tego aby zlikwidowac ,skutki peknietej uszczelki pod glowica,instrukcja obslugi jest na opakowaniu ,naprawde doskonaly srodek. na poczotku wlewasz czystej wody ,doprowadzasz do zagrzania ukladu,potem studzenie auta i nawszelki wypadek coby glowica nie pekla lejesz druga porcje cieplej destylowanej wody,i dolewasz prestone ,znowu teperatura robocza,potem to zlewamy i studzimy silnik,pozniej znowu czysta woda destylowana i znowu grzejemy do temperatury roboczej i znowu zlewamy i studzimy silnik,pozniej juz wedlug uznania wlasciwy srodek chlodzacy i gotowe polecam plyn chlodniczy prestone wytrzymuje do minus 60 stopni temperatura wrzenia bodajrze 110 stopni (dokladnie nie pamietam) i okres od wymiany do wymiany (gwarantowany przez prestone) 5 lat

Link to comment
Share on other sites

Guest sowa27
siema!! Dominiks ja właśnie zamierzam użyć metody kwasku cytrynowego albo zobacze ile srodek do odkamieniania chłodnic kosztuje jeżeli bedzie drogi to robie kwaskiem a jak bedzie tanio to pomysle jeszce będe sie starał żeby to jak najdokładniej wyczyscic a potem jeszce to uszczelnie dla pewności musze to zrobić żeby wykluczyć nagrzewnice jako przyczyne mojego słabego grzania a może nie bedzie ona zakamieniona ale to niemożliwe jeżdze juz 4 lata vectrą i ani razu nic nie czyscilem w niej to pewnie najwyższy czas, a z tym płynem to jak moge sobie go wlać ponownie po spuszczeniu , i kolejne moje pytanie które też może być przyczyną mojego słabego grzania mam wymieniony czujnik temperatury ten w chłodnicy i on jest taki że przy 1 kresce załącza mi się wentylator innego nie mogłem dostać i musialem kupic taki wczesniej przy temop 90 stopni załączał mi sie ale tamten czujnik padł i mi temp do 100 stopni dochodziła i mam takie przypuszczenie : że jak wskaźnik nie dochodzi do 90 stopni bo przy 1 kresce załącza sie wentylator i nie pozwala dalej iść wskaźnikowi to może mi sie nie załączać duży obieg i tym samym mogę mieć słabe grzanie czy moje przypuszczenia są słuszne???? oczywiście zakładm że termostat jest sprawny u mnie po przejechaniu 3 km z nawiewu leci zimno

JAK WYLAC PLYN Z CHLODNICY

Link to comment
Share on other sites

Zdejmujesz dolnego węża i samo spływa tylko że zawsze trochę zostaje . Żeby spuścić wszystko niestety chyba trzeba wymontować chłodnicę .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest jareki007

Sorry za odświeżanie staroci ale chciałem zapytać czy chodzi o środek Prestone Super Radiator Flush - do czyszczenia chłodnic i ile tego trzeba, żeby wyczyścić cały układ sposobem malagi w VB?

Link to comment
Share on other sites

ja kupilem srodek do czyszczenia ukladu chłodzenia, biała butleczka chyba z pól litra tam było.

mialem w astrze płyn ostro zasyfiony, z brudem jakims.

spuscilem go, zalalem tą buteleczke i dopełnilem wodą (trzeba odpalic zeby pare min popracował) potem znów spuszczasz te syfy i jeszcze raz pluczesz samą wodą. ja dla pewnosci przepłukalem 2 razy.

przyznam z dlugo sie nad tym bawilem, bo za kazdym razem grzałemem silnik zeby odpowietrzyc a tym samym zeby czysciło duży obieg i nagrzewnice.

potem zalałem plyn GM. juz rok tak jezdze, zadnych ubutków, a płyn tak samo różowiutki jak nowy :) jak komuś bedzi zalezało to sie dowiem co to za srodek, zajde do sklepu gdzie to kupowałem (z tego co pamietam to chyba 11zł mnie to kosztowalo).

apropos spuszczania płyny z chłodnicy. jesli macie orginalne chlodnice to powinien byc u dolu, przy samym mocowaniu, bądz nawet w mocowaniu taka czerwona srubeczka plastikowa schowana w obudowie, z wejsciem na srubokret plaski. trzeba odkrecic i przez odchodzącą rureczke z chlodnicy bądz przez nóżke poleci płyn. oczywiscie odkrecic korek zbiorniczka ;)

chłodnice zamienniki nie mają takiego korka wiec zostaje zdjac wąz, moze są jeszcze jakies modele w których fabrycznie korka nie ma a z którymi sie nie spotkałem ...

Link to comment
Share on other sites

Guest jareki007

No jakbyś się dowiedział co ta za środek to było by fajnie, chociaż na forum ten Prestone jest polecany. Korka będę szukał, bo trochę mam obawy, ze jak zdejmę wąż to potem zacznie mi cieknąć a muszę wyczyścić obieg, bo coś mam słabą temp silnika (jakieś 85 st.), termostat już wymieniłem i jak to nie pomoże (a na pewno nie zaszkodzi) to pewnie trzeba będzie się zajać czujnikiem. Ile tego płynu zużyłeś?

Link to comment
Share on other sites

No jakbyś się dowiedział co ta za środek to było by fajnie, chociaż na forum ten Prestone jest polecany. Korka będę szukał, bo trochę mam obawy, ze jak zdejmę wąż to potem zacznie mi cieknąć a muszę wyczyścić obieg, bo coś mam słabą temp silnika (jakieś 85 st.), termostat już wymieniłem i jak to nie pomoże (a na pewno nie zaszkodzi) to pewnie trzeba będzie się zajać czujnikiem. Ile tego płynu zużyłeś?

mozliwe ze ten srodek który mialem to tez prestone, bo nazwy nie pamietam (biała buteleczka z czarną chyba naklejką - cos takiego)

złuzyłem tylko jedną buteleczke, tak było napisane w sposobie użycia, a reszte dopełniłem zwyklą cieplą wodą ... zeby nie rozwalic silnika lejec zimna wode z kranu na rozgrzany silnik.

a miejsce gdzie zakładasz wąz posmaruj ludwikiem, metoda stara jak swiat głównie praktykowana przez hydraulików. tak czasem sie robi. ja osobiscie niczym nie smaruje, wysarczy dobrze docisnąc opaske :) nic nie cieknie

Link to comment
Share on other sites

Guest jareki007
mozliwe ze ten srodek który mialem to tez prestone, bo nazwy nie pamietam (biała buteleczka z czarną chyba naklejką - cos takiego)

złuzyłem tylko jedną buteleczke, tak było napisane w sposobie użycia, a reszte dopełniłem zwyklą cieplą wodą ... zeby nie rozwalic silnika lejec zimna wode z kranu na rozgrzany silnik.

Prestone ma żółte opakowanie, przynajmniej teraz. Znajdziesz na alledrogo.

a miejsce gdzie zakładasz wąz posmaruj ludwikiem, metoda stara jak swiat głównie praktykowana przez hydraulików. tak czasem sie robi. ja osobiscie niczym nie smaruje, wysarczy dobrze docisnąc opaske smile.gif nic nie cieknie

Niby masz rację, ale wiesz jak to jest, czasem jak coś ruszysz to zaczynają się kłopoty :)

Link to comment
Share on other sites

no wiec byłem w tym sklepie w którym kupywałem wtedy ten płynik. znalazłem jeden podchodzący do tamtego. i teraz nie wiem czy to tym płukałem czy poprostu w pamieci mi utkwiła buteleczka z czarną naklejką.(buteleczka napewno identyczna) w kazdym bądz razie koles mówił ze klienci bardzo go sobie chwalą, mimo ze tani to skuteczny. zrobiłem fotke, sorry za jakosc, tel robiłem ;)

był jeszcze jeden srodek, w czarnej podłuznej butelce po 27 zł, podobno to samo tylko ze bardziej znana firma wiec i cena wyzsza :)

post-20290-1209073291_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP