Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Opel Vectra C Brak Mocy Potrzebna Pomoc


Guest dan110
 Share

Recommended Posts

Vectra C silnik 2.2DTI przypadek jest dość dziwny po zapaleniu jest normalnie jest moc obroty wchodzą do maximum ale go jade i na 3 czy 4 pociągne go ponad 3000obr to traci moc albo turbina przestaje działać niewiem i wtedy osiąga tylko ok 2700obr nawet jak stane mam luz wcisne gas do dochodzi tylko do 2700obr gdy zgasze silnik i zapale znowu wszystko jest ok aż do następnego razu gdy pociągne go powyżej 3000obr na 3,4. Przebieg 61.000km do tego świeci się kontrolka koło liczników (samochód z kluczem).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest xxx1981xxx
Vectra C silnik 2.2DTI przypadek jest dość dziwny po zapaleniu jest normalnie jest moc obroty wchodzą do maximum ale go jade i na 3 czy 4 pociągne go ponad 3000obr to traci moc albo turbina przestaje działać niewiem i wtedy osiąga tylko ok 2700obr nawet jak stane mam luz wcisne gas do dochodzi tylko do 2700obr gdy zgasze silnik i zapale znowu wszystko jest ok aż do następnego razu gdy pociągne go powyżej 3000obr na 3,4. Przebieg 61.000km do tego świeci się kontrolka koło liczników (samochód z kluczem).

Witaj miałem podobny przypadek diagnoza serwisu po 7godzinach sprawdzania uszkodzony wąż powietrza ładowania koszt w aso 850zł

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Vectra C silnik 2.2DTI przypadek jest dość dziwny po zapaleniu jest normalnie jest moc obroty wchodzą do maximum ale go jade i na 3 czy 4 pociągne go ponad 3000obr to traci moc albo turbina przestaje działać niewiem i wtedy osiąga tylko ok 2700obr nawet jak stane mam luz wcisne gas do dochodzi tylko do 2700obr gdy zgasze silnik i zapale znowu wszystko jest ok aż do następnego razu gdy pociągne go powyżej 3000obr na 3,4. Przebieg 61.000km do tego świeci się kontrolka koło liczników (samochód z kluczem).

Mam identyczne objawy, dokładnie tak samo - tyle, że Vectra B 2001 2,2 DTI. I zaświeca mi się kontrolka silnika CHECK. Bez diagnozy TECHem 2 się nie obejdzie. U mnie pokazał błąd 1125 i 1590. Ten drugi jest błędem niestandartowym ( pochodnym ).

Pierwszy to głównie wina ciśnienia doładowania ( szczegóły jak chcesz na PW dzięki koledze otest ) -elektromagnetyczny zawór ciśnienia ładowania ma zbyt słaby przepust albo obwód jest otwarty/ nieszczelny albo daje zbyt wysokie ciśnienie. Konkretnie jeszcze nie wiem... Pozostaje mi szukanie. Drugi błąd to słaby sygnał wyjścia/wejścia - coś z elektroniką a tutaj jest duże pole do doświadczeń. Może być czujnik ciśnienia turbiny, w efekcie zawór EGR nie otwiera się przy pełnym obciążeniu albo zamyka się. Może być też coś z przepływomierzem, z elektrozaworem turbiny albo z samą turbiną ( np. zawór upustowy ). To, że traci moc to wynik pracy awaryjnej turbiny, która nie tłoczy powietrza, bo komputer ją programowo blokuje.

Kiedyś czytałem, że w taki sposób OPEL chroni swoje turbiny i silniki ( X,Y 20,22 DTH/DTR ) przed przegrzaniem i uszkodzeniem...

Podjedź do ASO lub do serwisu gdzie mają Oplowskiego TECHa, koniecznie zczytaj błędy, spisz kody i treść, zapodaj na forum i coś się wspólnie wymyśli.

Witaj miałem podobny przypadek diagnoza serwisu po 7godzinach sprawdzania uszkodzony wąż powietrza ładowania koszt w aso 850zł

pozdrawiam

Ceny po prostu zabijają... Za taki kawałek rury gumowej...

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest czarnula.de.

UPS.... ja przedwczoraj to samo przezylam w mojej VC, z tym samym silnikiem co twoja, ale ja juz nie zyje w niepewnosci..... DIAGNOZA: turbina nieszczelna, dosaje sie do niej olej -DO WYMIANY!!!!, ale ja musze wyskoczyc z 1100 euro.

pozdrawiam iwona

Link to comment
Share on other sites

Guest wlodek2409

cześć u mnie jest podobny przypadek tylko tryb serwisowy włącza się z reguły na zimnym silniku

po kontroli w TECHEM 2 wykazało że mam bład P0234 + parę innych niestety za dokładą diagnoze życzą sobie 160 funtów (obecnie jestem w anglii) jeżeli możesz napisz co było u ciebie

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Radec

witam

niestety od tygodnia mam ten sam problem (samochod z kluczem - tryb serwisowy co 10 km) , dzis po sprawdzeniu techem wyszedl przeplywomierz ale beda go jeszce dokladnie sprawdzac wlacznie z przewodami i zaworkami doladowania. Koszt nowego przeplywomierza to poza ASO ok 750 zl z wymianą. mam powoli dosc tego grata :angry: bo tydzien temy wymienilem lozysko w kole (ok 400 zeta) - bije po kieszeni.... :angry:

Link to comment
Share on other sites

witam

niestety od tygodnia mam ten sam problem (samochod z kluczem - tryb serwisowy co 10 km) , dzis po sprawdzeniu techem wyszedl przeplywomierz ale beda go jeszce dokladnie sprawdzac wlacznie z przewodami i zaworkami doladowania. Koszt nowego przeplywomierza to poza ASO ok 750 zl z wymianą. mam powoli dosc tego grata :angry: bo tydzien temy wymienilem lozysko w kole (ok 400 zeta) - bije po kieszeni.... :angry:

niestety vc do tanich w utrzymaniu nie należy, ale jestem zdania że jak kogoś stać na autko, to i naprawy bieżące ;) a w vc ich nie brakuje

Link to comment
Share on other sites

Guest Radec
niestety vc do tanich w utrzymaniu nie należy, ale jestem zdania że jak kogoś stać na autko, to i naprawy bieżące ;) a w vc ich nie brakuje

owszem kasa kasą ale chodzi glownie tez o czas - II raz w ciagu 2 tygodni, umawianie sie z mechanikami itd - nei mam na to za bardzo czasu...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Radec

no i (nie)stety - przeplywoemirz sprawdzony - jest OK (wsadzony z innego samochodu na probe) mimo ze komp wywala caly czas blad przeplywomierza. Sprawdzony tez czujnik cisnienia barometrycznego i jeden z zaworków idacych do turbiny. Do sprawdzenia jeszce 2 zaworki - ale na pocieszenie pozostaje mi pochwalic mechanika zajmujacego sie ta sprawa, ze nie zaczal jak ASO od wymiany polowy silnika :D tylko podchodzi profesjonalnie do sprawy i sprawdza wszystko po kolei... cd relacji juz wkrotce...

Link to comment
Share on other sites

Guest Radec

...mechanik sie poddal ale ja sie nie poddalen i pojechalem wczoraj do ASO Abexim i chlopaki w tri miga zorientowali sie o co hcodzi. Samochod z wywalonym bledem na wolnych obrotach mial cisnienei doladowania 104 kPa a powinien miec 100 kPa. Po wykasowaniu bledu znowu wrocilo do normy. Jeden z mechanków zaczal "mietolic waz" ktory idzie do intercoolera podczas gdy drugi przegazowywal i badal na komputerze cisninienie. Okazalo sie ze waz jest caly popekany ale jeszcze bez znaczacej dziury. Jednak okazuje sie ze samej gumy nie mozna wymienic ale z calym zestawem i kosztuje 680 zł + 100 zł wymiana. Postanowielem ze na raazie nie bede tego robil i waz jest obkrecony tasma - jezeli bedzie dalej nie tak - jade na wymiane. A jednak okazuje sie ze ASO tez czasami moze pomoc i to skutecznie - bo na poczastku myslalem ze beda chceili wymieniac pol silnika.

PS. Mechanik jak sobie poznijej z nim pogadalem dodal ze to poczatki z tym silnikiem i nie chce byc zlym prorokiem ale dal do zrozumienia ze dopiero sie zacznie.... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

...mechanik sie poddal ale ja sie nie poddalen i pojechalem wczoraj do ASO Abexim i chlopaki w tri miga zorientowali sie o co hcodzi. Samochod z wywalonym bledem na wolnych obrotach mial cisnienei doladowania 104 kPa a powinien miec 100 kPa. Po wykasowaniu bledu znowu wrocilo do normy. Jeden z mechanków zaczal "mietolic waz" ktory idzie do intercoolera podczas gdy drugi przegazowywal i badal na komputerze cisninienie. Okazalo sie ze waz jest caly popekany ale jeszcze bez znaczacej dziury. Jednak okazuje sie ze samej gumy nie mozna wymienic ale z calym zestawem i kosztuje 680 zł + 100 zł wymiana. Postanowielem ze na raazie nie bede tego robil i waz jest obkrecony tasma - jezeli bedzie dalej nie tak - jade na wymiane. A jednak okazuje sie ze ASO tez czasami moze pomoc i to skutecznie - bo na poczastku myslalem ze beda chceili wymieniac pol silnika.

PS. Mechanik jak sobie poznijej z nim pogadalem dodal ze to poczatki z tym silnikiem i nie chce byc zlym prorokiem ale dal do zrozumienia ze dopiero sie zacznie.... :unsure:

Nie trzeba byc prorokiem, zeby wiedziec, ze ten silnik to porazka. 1/3 forum opiera sie o jego awarie. Pekajace weze to problem rownie popularny jak CIM'y, skrzynie biegow i maglownice.

Link to comment
Share on other sites

Guest Zielak
PS. Mechanik jak sobie poznijej z nim pogadalem dodal ze to poczatki z tym silnikiem i nie chce byc zlym prorokiem ale dal do zrozumienia ze dopiero sie zacznie.... :unsure:

A co ma się zacząć?

Ty masz dopiero 61tkm, ja mam 123tkm i nic się z silnikiem nie dzieje (odpukać).

Nie trzeba byc prorokiem, zeby wiedziec, ze ten silnik to porazka. 1/3 forum opiera sie o jego awarie. Pekajace weze to problem rownie popularny jak CIM'y, skrzynie biegow i maglownice.

A ja mam cały wąż, dziwne prawda?

PS. Daj namiary, gdzie mam przelać kasę za lustereczko:)

Edited by Zielak
Link to comment
Share on other sites

Okazalo sie ze waz jest caly popekany ale jeszcze bez znaczacej dziury. Jednak okazuje sie ze samej gumy nie mozna wymienic ale z calym zestawem i kosztuje 680 zł + 100 zł wymiana. Postanowielem ze na raazie nie bede tego robil i waz jest obkrecony tasma - jezeli bedzie dalej nie tak - jade na wymiane.

temat wąża wałkowany na forum był już prawie rok temu (opcja szukaj) ... jest jeszcze drugi wąż, który niestety też lubi popękać a kosztuje (zestaw) coś koło pięciu stówek :rolleyes:

niestety te węże to kolejny babol GM :lol: ... ja wymieniłem oba aby trochę pojeździć bez kłopotów :unsure:B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Radec

A co ma się zacząć?

Ty masz dopiero 61tkm, ja mam 123tkm i nic się z silnikiem nie dzieje (odpukać).

tak sie sklada ze mam na liczniku 102kkm...

a nie orientujecie sie czy mozna dokupic gdzies sam wąż gumowy bez calego zestawu?

Link to comment
Share on other sites

Mi zostało kilka węży gumowych. Pękł mi jeden i musiałem kupić cały komplet w ASO. Jeśli jesteś zainteresowany to wrzuć jakąś fotkę lub nr części to sprawdze czy mam akurat ten którego potrzebujesz.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Radec
Mi zostało kilka węży gumowych. Pękł mi jeden i musiałem kupić cały komplet w ASO. Jeśli jesteś zainteresowany to wrzuć jakąś fotkę lub nr części to sprawdze czy mam akurat ten którego potrzebujesz.

Pozdrawiam

chodzi o waz po prawej stronie blisko chlodnicy - podobno (nie za bardzo znam sie) pomiedzy intercoolerem i turbina - zalaczam kawalek zdjecia kiedys pokazywanego przez Rafix1

post-9253-1177604772_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Radec

waz wymieniony w ASO - koszt ok 620 zł :( w tym gratis mi oczyscili i przesmarowali mocowania tylnych klockow bo strasznie piszczały -ale za to samochodzik jezdzi jak sie patrzy... B)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest serial
Vectra C silnik 2.2DTI przypadek jest dość dziwny po zapaleniu jest normalnie jest moc obroty wchodzą do maximum ale go jade i na 3 czy 4 pociągne go ponad 3000obr to traci moc albo turbina przestaje działać niewiem i wtedy osiąga tylko ok 2700obr nawet jak stane mam luz wcisne gas do dochodzi tylko do 2700obr gdy zgasze silnik i zapale znowu wszystko jest ok aż do następnego razu gdy pociągne go powyżej 3000obr na 3,4. Przebieg 61.000km do tego świeci się kontrolka koło liczników (samochód z kluczem).

Od paru dni mam ten sam objaw. Musze jechac na techa. Wkurza mnie ten samochód, od niedawna mam również problem z pompą wspoamagania.

Link to comment
Share on other sites

Od paru dni mam ten sam objaw. Musze jechac na techa. Wkurza mnie ten samochód, od niedawna mam również problem z pompą wspoamagania.

he, he jak u mnie

tech

błąd 0234 i 0400 w kolejności nr części 850087 (80zł) może/i/lub 860486 (390zł)

Edited by rafix1
Link to comment
Share on other sites

Guest serial
he, he jak u mnie

tech

błąd 0234 i 0400 w kolejności nr części 850087 (80zł) może/i/lub 860486 (390zł)

co to za części jesli można wiedziec ???

w sumie jak to "tylko" te 500 PLN to jakos przezyje :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP