Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Tc Kontrola Trakcji-problem


Guest markomarecki1
 Share

Recommended Posts

Guest markomarecki1

Witam od paru dni jak koła stracą przyczepność to zapala się kontrolka tc i nie można jej wyłączyć(jedynie przez wyłączenie zapłonu)czy ktoś już rozwiązał ten problem w swoim aucie bo wiem,że ten problem nietylko mnie dotyczy

pzdr Markomarecki1

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie problem z napięciem ładowania czyli nieubłagany koniec alternatora, no chyba że problem leży gdzie indziej, np przy zasilaniu układu ABS.

Link to comment
Share on other sites

Guest Grzeskooo

umnie jest to samo. Po zczytaniu błędów okazało sie ze jest cos z napięciem na wtryskiwaczach a to one są zato pośrednio odpowiedzialne. O dziwo jest tak tylko na gazie tzn. jak auto jedzie na benzynce jest wszystko ok system TC zadziała przy poślizgu poczym lampka zaraz gasnie. Niestety na gazie gaśnie dopiero po ponownym uruchomieniu silnika. W wolnej chwili podjade do gaziarza i zobacze co i jak niestety brak czasu....Jesli masz instalacje gazową to sprawdz czy u ciebie na benzynie jest wporządku. Jakoś nie chce mi sie wierzyc w ten alternator skoro na benzynie u mnie jest git.

Acha warto używać szukajki bo temat był opisuwany już nietylko przezemnie.

Link to comment
Share on other sites

Guest markomarecki1

co do opcji szukaj to szukałem ale odpowiedzi nieznalazłem.Instalacji gazowej nie mam a jeszcze tydzień temu tc zapalało mi się tylko jak koła traciły przyczepność (migało) i jak już znalazły przyczepność to kontrolka zgasła.Potem zmierzę jaki mam prąd ładowania bo sam jestem ciekaw czy to nie to bo ostatnio co skrzyżowanie to gaśnie (przepustnica powietrza walnięta) więc rozrusznik non stop chodzi i prądu mogło troszkę z aku ubyć

pzdr.markomarecki

Link to comment
Share on other sites

Guest markomarecki1

sprawdzałem ładowanie i na włączonym silniku na wolnych obrotach mam 14 v a na wyłączonym aku ma 13,1v więc to raczej nie jest wina napiecia

Link to comment
Share on other sites

sprawdzałem ładowanie i na włączonym silniku na wolnych obrotach mam 14 v a na wyłączonym aku ma 13,1v więc to raczej nie jest wina napiecia

TC zapalało się na oponach letnich po kupnie zimowych, TC nie zapala się. a co ma napięcie do TC? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest markomarecki1

wymieniłem przepływkę powietrza(miałem zepsutą) i co i tc znowu działa normalnie niewiem co ona ma do tc ale jest ok dziwne te nasze ople

markomarecki1

Link to comment
Share on other sites

wymieniłem przepływkę powietrza(miałem zepsutą) i co i tc znowu działa normalnie niewiem co ona ma do tc ale jest ok dziwne te nasze ople

markomarecki1

to TC w oplu to normalka, mi sie tez czasem nawet sama zapalila przy przyspieszaniu, a mozna bylo to wylaczyc tylko przez wylaczenie zaplonu. Wylacznik TC w tym momencie nie reaguje.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Troche przekopałem forum w temacie TC bo mam problem i nie moge ro rozwiązać, a ten temat jest jakby najbliższy mojej usterce.

Co się dzieje: przy przyspieszeniu, koła zaboksują - uruchomi się TC (kontrolka mruga) koła zblokuje aby nie boksowały, po czym konczy sie poslizg - w tym momęcie kontrolka już nie gaśnie - świeci cały czas, aż do wyłączenia zaplonu ;)

Błędy - "za niskie napięcie przepływomierza powietrza" ... ? ? ? 

wymieniłem przepływkę powietrza(miałem zepsutą) i co i tc znowu działa normalnie niewiem co ona ma do tc ale jest ok dziwne te nasze ople

markomarecki1

Czy też mam zmienić przepływkę ? Dodam, że jak odpinam wtyczkę z przepływomierza to nic z silnikiem, checkiem się nie dzieje (bez zmian).

Link to comment
Share on other sites

otóż TC ma coś tam wspólnego z przepływką, jak i z całum układem dolotowym, ponieważ TC w VB działa na zasadzie przymknięcia przepustnicy. Spróbuj podmienić od kogoś przepływke to zoaczysz czy też tak się dzieje

Edited by łobuz
Link to comment
Share on other sites

ABS 415: 67 - nieznany kod błedu 

ABS-5-TC: brak bledow

silnik : p0100 - (2) za niskie napiecie przeplywomierza powietrza - obecny (ostatnio pisalo sporadyczny)

po skasowaniu bledow pojawia sie ten sam ale juz pisze sporadyczny

napiecie na akumulatorze bez obciazenia 14,4 - 14,6 V (troche wysokie chyba)

w blokach pomiarowych przeplywomierx powietrza stoi w miejscu 0.00 V  i 7.3 - 7.8 kg/h - nie reaguje na pedał gazu

blad 67 to zly sygnal odciecia zaplonu / wtrysku ?????? 

sumując - podejrzewam walniętą przepływkę, która bruździ ... dobrze podejrzewam ?

i co z tym napięciem - czy nie za wysokie ?? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP