Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zagadkowe Stuki Z Przodu


Kali
 Share

Recommended Posts

Witam. Spokoj dlugo nie zagoscil w moim aucie :D

Chodzi o stuki gdzies z przodu, pewnie kolumna McPhersona.

Tylko jest problem, stuki sa tylko przy ruszaniu, wzglednie hamowaniu i malych predkosciach. Podczas normalnej jazdy jest cisza.

Auto obejrzane, bylo na szarpaku i wszystko ok.

Droga dedukacji lozyska Mcphersona daja o sobie znac przy kreceniu kierownica - u mnie cisza. Gumowe oslony na sprezynach tez mam - moze sie juz zuzyly i trzeba nowe?

No i amortyzatory tez moga stukac. Tylko, ze powinny caly czas, a nie tylko przy ruszaniu. Jakies pomysly?

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

Guest turbo_man
Witam. Spokoj dlugo nie zagoscil w moim aucie :D

Chodzi o stuki gdzies z przodu, pewnie kolumna McPhersona.

Tylko jest problem, stuki sa tylko przy ruszaniu, wzglednie hamowaniu i malych predkosciach. Podczas normalnej jazdy jest cisza.

Auto obejrzane, bylo na szarpaku i wszystko ok.

Droga dedukacji lozyska Mcphersona daja o sobie znac przy kreceniu kierownica - u mnie cisza. Gumowe oslony na sprezynach tez mam - moze sie juz zuzyly i trzeba nowe?

No i amortyzatory tez moga stukac. Tylko, ze powinny caly czas, a nie tylko przy ruszaniu. Jakies pomysly?

miałem kiedyś podobny przypadek w innnym aucie, śruby mocujące belkę były lekko... niedokręcone.

podczas ruszania półoś momenty skretne działające na koło przekładają się na wahacz a co za tym idzie również na jego mocowanie i z czasem usłyszałem te dziwne hałasy.

Dokręcenie wszystkich srób pomogło, jednakże to działo się jakiś czas i wypracowało sobie miejsce w podłodze więc radzę sprawdzić czybko.

Edited by Zielak
Link to comment
Share on other sites

no to dziś u mnie przy skręcaniu kół na postoju ew. przy wolnej jeździe i próbie skręcania kierownicą z prawej strony dochodzą jakieś stuki, napewno nie zawieszenie, bo przód igła, więc co?

muszę jechać na kanał.

Link to comment
Share on other sites

Guest turbo_man
no to dziś u mnie przy skręcaniu kół na postoju ew. przy wolnej jeździe i próbie skręcania kierownicą z prawej strony dochodzą jakieś stuki, napewno nie zawieszenie, bo przód igła, więc co?

muszę jechać na kanał.

Mam to samo własnie z prawej, stuki pochodzą z łożyska ( taki dekielek od góry na sprzężynie) kolumny McPherson-a, prawdopodobnie jest zatarte. W momencie skręcania sprzężyna nie przesuwa się płynnie tylko skokowo i hałasuje.

Proponuję wymienić z obu stron bo prędzej czy później drugie tez padnie.

Link to comment
Share on other sites

Ja tez wyrokuje jednak te lozyska oporowe. Kupilem 2 i 2 gumy na sprezyny. Na dniach to zrobie i zobaczymy. Niestety w vectrze te rzeczy to rzecz ekspolatacyjna :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo własnie z prawej, stuki pochodzą z łożyska ( taki dekielek od góry na sprzężynie) kolumny McPherson-a, prawdopodobnie jest zatarte. W momencie skręcania sprzężyna nie przesuwa się płynnie tylko skokowo i hałasuje.

Proponuję wymienić z obu stron bo prędzej czy później drugie tez padnie.

68 zł jedno łożysko + 65 wymiana w aso

Link to comment
Share on other sites

Guest turbo_man
68 zł jedno łożysko + 65 wymiana w aso

Dzięki ale niestety mam do roboty całe zawieszenie przód i tył więc i tak wymienię.

Mam tu dobrego speca od zawieszeń i w piątek będę wiedział co i jak.

Link to comment
Share on other sites

Vectra 2.2DTR - liftback

Metaliczne stuki dochodzące z okolicy prawego przedniego koła: wymieniłem łożysko amortyzatora - jest cisza. Na łożysku były jakby wgniecenia co kilka mm.

Koszt: łożysko + robocizna (poza ASO) - 120zł

Link to comment
Share on other sites

Tylko jest problem, stuki sa tylko przy ruszaniu, wzglednie hamowaniu i malych predkosciach. Podczas normalnej jazdy jest cisza.

Z własnego doświadczenia wiem tyle:

1. Stuki, przeskakiwanie sprężyn, chrobotanie to wina braku dolnej osłony na sprężynie lub walniętego łożyska (nr 5 na obrazku)

2. Pojedyncze metaliczne stuknięcia przy ruszaniu, zmianach kierunku jazdy na parkingu, itp. wina może być po stronie górnego mocowania amorka (nr 6 na obrazku) - 137zł oryginał ale bez znaczka GM :) w InterCars + wymiana. Jest tam połączenie metalowo-gumowe, które może być już zużyte. Ja już wymieniłem te elementy po obu stronach. W ASO mi na tę przypadłość zdiagnozowali, że to łożyska i wywaliłem w błoto ponad 200 :angry: .

mcduzywz9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj jadac srednicowka radio off, nadmuch 0 i nasluchuje.

Jade powiedzmy 80-90km/h wysprzeglam, albo daje na luz cos zaczyna stukac dosc intensywnie i wyraznie glosno. Na biegu cisza.

Jade na luzie z ta sama predkoscia - slychac stukanie, naciskam lekko na hamulec i jade na hamulcu jest cisza. Puszczam hamulec znow stuka.

Co to moze byc do cholery :angry: Boje sie, zeby nie cos powaznego.

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

w takim razie trzeba sprawdzic Ci jeszcze klocki. tez mialem takie objawy kiedys

Kto wrocil :D A stuka tak jak opisalem. Kompletnie to do niczego nie pasuje, do przegubow tez chyba nie.

Link to comment
Share on other sites

Może troche dziwna rada, ale weź sprawdź tłumiki :) Dwa lata temu mieliśmy Matiza jako dodatkowe autko i tam było cos podobnego, auto przy parkowaniu wydawało dziwne stuki z przodu itp. Przyczyną było uszkodzenie w przedniej części układu wydechowego elastycznej siatki/rurki.

Link to comment
Share on other sites

Guest turbo_man
Dzisiaj jadac srednicowka radio off, nadmuch 0 i nasluchuje.

Jade powiedzmy 80-90km/h wysprzeglam, albo daje na luz cos zaczyna stukac dosc intensywnie i wyraznie glosno. Na biegu cisza.

Jade na luzie z ta sama predkoscia - slychac stukanie, naciskam lekko na hamulec i jade na hamulcu jest cisza. Puszczam hamulec znow stuka.

Co to moze byc do cholery :angry: Boje sie, zeby nie cos powaznego.

Hmm na mój rozum:

1 Lekko krzywa tarcza hamulcowa

2 Wybity przegub napędowy

3 łożysko piasty ale to raczej mało prawdopodobne

Edited by turbo_man
Link to comment
Share on other sites

Lozyska wymienione, nowe gumki na sprezyny zalozone. Cisza zobaczymy na jak dlugo.

Lozyska byly w oplakanym stanie, ten kto wymyslil ten element :angry2:

Poza tym skrzypiala tez chlodnica.

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Koledzy stuki przy mocnym skręcie przeważnie w prawo to może być wina tego że nie mam tych gumek na sprężynach?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

rozumiem :) tak myślę że to to będzie bo na przeglądzie byłem i żadnych luzów itp, w przednim zawiasie nie stwierdzono...

czyli pozostaje tak jeździć do wymiany amorków musi poczekać ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam u mnie w signum po wymianie amorów,końcówek drążków stabilizatora zaczęło stukać przy ruszaniu i przy hamowaniu jeden strzał później cisza.Na szarpakach nic nie wykazało wszystko sztywno klocki nie są luźno łożyska mocowania amortyzatora też dobre.To co może być pomóżcie proszę.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, pitbull80 napisał:

Witam u mnie w signum po wymianie amorów,końcówek drążków stabilizatora zaczęło stukać przy ruszaniu i przy hamowaniu jeden strzał później cisza.Na szarpakach nic nie wykazało wszystko sztywno klocki nie są luźno łożyska mocowania amortyzatora też dobre.To co może być pomóżcie proszę.

Jakiej firmy amortyzatory założone?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, pitbull80 napisał:

Kyb 

To masz odpowiedź. KYB w VC/Signum mają wadę fabryczną i stukają od razu po założeniu. Mnóstwo osób miało z tym problem i temat wielokrotnie poruszany na forum. I nie daj się nabrać, że to nie wina amortyzatorów bo inaczej stracisz fortunę na wymianę innych części, a problem nie zniknie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP