Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Szumacherek

Stukanie W Przednim Zawieszeniu - Brak Pomyslow

Polecane posty

Gość Szumacherek
Napisano (edytowany)

Witam wszystkich...

Chodzi o przednie zawieszenie. Od kilku tygodni slysze gluche stuki dochodzące z przodu auta, na poczatku bardziej od strony pasazera a teraz juz i od strony kierowcy.

Poczatkowa diagnoza byla taka, ze to lacznik stabilizatora. Wymienilem. Stukało dalej...

Nastepnie fachowcy z ASO ustalili, ze to drazki kierownicze. Wymienilem razem z koncowkami. Stuka dalej...

Co to jeszcze moze byc? Nigdzie indziej nie ma podobno zadnego luzu. Wszystkie zuzyte elementy zostaly wymienione. Gdzie jeszcze szukac zrodla tych dzwiekow?

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedz i pomysly.

Pozdrawiam!

edit by un_ix - prosze nie stosowac slow niecenzuralnych lub z nalotem niecenzuralnosci zarowno w tytulach tematow jak i postach!

Edytowano przez un_ix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A sworznie wahachy??? U mnie stukały. Po wymianie ucichło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

-> wszystkie zuzyte? jesli chcesz uzyskac pomoc, podpowiedz nam jakie konkretnie elementy zostaly wymienione. tak, to mozemy tylko zgadaywac, co moze byc przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i napisz jeszcze jaki masz przebieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Szumacherek

Dzisiaj doszedlem juz co to moze byc.

Wszyscy fachowcy (wlacznie z ASO) nie widzieli tego co dzisiaj w kanale zabaczylem ja, mianowicie doslownie "lata" drązek stabilizatora. Obie gumy sa zuzyte! Jutro postaram sie to zrobic i wtedy okaze sie czy mialem racje.

Dzieki za checi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Darnok

Długo zastanawiali się nad tymi gumami do stabilizatora? To jedna z podstawowych możliwości. Co to za ASO ??????

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> Chyba że potraktowali Cie joko zło konieczne i przerwaliu sobie biesiadę przy kawie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zmień zakład.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Szumacherek

HeHe... Postanowilem, ze koncze wogole z ta firma. Zwykle naciaganie na koszty (nie male) a rezultatu nie widac. W ich madrych spekulacjach pojawiala sie tez wizja wymiany maglownicy za 3500 zl... Bez kometnarza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To na pewno luz na drążku miałem to samo głuche stuki, 2 x 5zł i wszystko ucichło. Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuję 2 x 15 zł, tyle kosztuje orginał GM a jego żywotność jest o wiele większa.

Pozdrawiam Leon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem z przednim zawieszeniem terz występuje delikatne pukanie wszystko zostało w zawieszeniu sprawdzone i jest ok zero luzów na swożniach na tulejach terz stablizatory łącznie z tymi gumkami sprawdzone i jest ok a pukanie jest takie troszkę głuche a szczegulnie słychać na starej kosce brukowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość niEBrat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Hehe ja miałem podobnie z maglownicą.

Pojechałem do zwykłego warsztatu i mi dali do regeneracji listwę wspomagania i wszystko mnie kosztowało 500zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pora najwyższa zmienić warsztat;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej moge sie podpiac

mianowicie mam takiproblem ze jak auto stoi i jest zimne , zaczne jechac to cos stuka z prawej strony (głuche stukanie), wymieniłem końcówki drążka gumy pod amortyzatorami, zadnych luzów na niczym a nadal stuka, jak sie auto rozgrzeje to nic zupelnie nie stuka. Co szukac zeby to zlikwidowac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po przejechaniu paru kilometrów słychać mniej lub w ogóle to wskazuje to na luz w amortyzatorach.

Po wyjęciu amortyzatora jest to wyraźnie wyczuwalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokladnie to wyglada to tak ze jak stoi i jest zimny to slychac a jak juz sie przejedzie troche to cisza zupelna i nic nie slychac mozna to jakos sprawdzic bez rozbierania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sven

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam to samo co Tyrlik - stuki w prawym przodzie na zimnym aucie. Jestem w stanie je wymusic ruszajac ze zbyt małą ilością gazu. Przód wpada w krótkie wibracje i wtedy słychać. Wystepują tez na niewielkich nierownosciach ale zawsze na zimno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sven

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mozesz miec to co ja - uszkodzony drążek reakcyjny. Ma metalowe elementy zatopione w gumie i jak pisałem wczesniej, w początkowej fazie uszkodzenia rzeczywiscie stukał przy zimnym silniku. Jak sie guma rozgrzała stuki ustawały. W miare postępu defektu stukał mi tez po rozgrzaniu silnika (oczywiscie na nierównościach). Włożyłem zamiennik (52pln), bo zupełnie niezrozumiała była dla mnie cena oryginału w ASO (173pln). Złap za niego i poruszaj góra-dół. Pstryknąłem fotke:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słysze stuki w przednim zawieszeniu... w dolnej części zawieszenia nie zauważyłem żadnych luzów, natomiast w górnej części wyczuwalny jest luz w momencie gdy dociśnie się samochód do podłoża. Luz oczywiście wyczuwalny jest w górnym mocowaniu amora. Jest tam kilka elementów składowych których nazw niestety nie znam... moje pytanko jest następujące: wymieniac komplet, co tam się najszybciej zużywa ?? Samochód ma przebieg 182kkm

Edytowano przez #cinek#

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Konrad-vectra

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A sprawdzales sprawnosc amortyzatorow ?? Ja wczoraj wymienialem amorki z przodu i komplet na obie strony mnie wyniósł 400zł , poniewaz lozysk niewymienialem niemieli w sklepie a czekac na paczke z allegro niemialem czasu wiec wymienilem amortyzatory ( BILSTEIN B4 ) , WSPORNIK,PODUSZKA AMORTYZATORA (Febi) ( nr 4 na focie ) , odbój (sachs)( nr 7 na focie ) oczywiscie po obu stronach a tutaj masz fotke jak wyglada po wymianie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

oraz spis części kolumny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Konrad-vectra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za foto Konrad

Miesiąc temu byłem na diagnostyce zawieszenia i było wszystko ok. Stopień tłumienia: przód 72 i 70, tył 51 i 50. Luzów w zawieszeniu nie zlokalizowano. Diagnosta stwierdził że sie czepiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Co do stukania w przodzie to kupię komplet części mocowania amora, rozkręcę zawieche i powymieniam co będzie wyglądało podejrzanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym odświeżyć. Zawiechę mam zrobioną (komplet amorków i sprężyń, łączniki stabilizatora prząd, drążki kierownicze i końcówki, na tyle wymienione tuleje metalowo gumowe i gumy stabilizatora, nowe poduszki amorków, sprężyń, gniazna i łożysk amorków). Wszystko wydaje się być sztywne co było sprawdzone na podnośniku a mimo to od strony pasażera z przodu wyraźnie slychać głuchy ale jednak metaliczny dźwięk (zupełnie inaczej jak typowo głuchy odgłos). Szczególnie wyraźne jest to jak wjadę na tarkę, rzadziej przy zmianie obciążenia typu dodanie gazu. Na 100% przód pasażera bo nurkowałem w czasie jazdy pod schowek. Nie mam pojęcia co to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×