Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Szumacherek

Stukanie W Przednim Zawieszeniu - Brak Pomyslow

Recommended Posts

Guest Szumacherek

Witam wszystkich...

Chodzi o przednie zawieszenie. Od kilku tygodni slysze gluche stuki dochodzące z przodu auta, na poczatku bardziej od strony pasazera a teraz juz i od strony kierowcy.

Poczatkowa diagnoza byla taka, ze to lacznik stabilizatora. Wymienilem. Stukało dalej...

Nastepnie fachowcy z ASO ustalili, ze to drazki kierownicze. Wymienilem razem z koncowkami. Stuka dalej...

Co to jeszcze moze byc? Nigdzie indziej nie ma podobno zadnego luzu. Wszystkie zuzyte elementy zostaly wymienione. Gdzie jeszcze szukac zrodla tych dzwiekow?

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedz i pomysly.

Pozdrawiam!

edit by un_ix - prosze nie stosowac slow niecenzuralnych lub z nalotem niecenzuralnosci zarowno w tytulach tematow jak i postach!

Edited by un_ix

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sworznie wahachy??? U mnie stukały. Po wymianie ucichło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

-> wszystkie zuzyte? jesli chcesz uzyskac pomoc, podpowiedz nam jakie konkretnie elementy zostaly wymienione. tak, to mozemy tylko zgadaywac, co moze byc przyczyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i napisz jeszcze jaki masz przebieg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Szumacherek

Dzisiaj doszedlem juz co to moze byc.

Wszyscy fachowcy (wlacznie z ASO) nie widzieli tego co dzisiaj w kanale zabaczylem ja, mianowicie doslownie "lata" drązek stabilizatora. Obie gumy sa zuzyte! Jutro postaram sie to zrobic i wtedy okaze sie czy mialem racje.

Dzieki za checi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Darnok

Długo zastanawiali się nad tymi gumami do stabilizatora? To jedna z podstawowych możliwości. Co to za ASO ??????

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> Chyba że potraktowali Cie joko zło konieczne i przerwaliu sobie biesiadę przy kawie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zmień zakład.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Szumacherek

HeHe... Postanowilem, ze koncze wogole z ta firma. Zwykle naciaganie na koszty (nie male) a rezultatu nie widac. W ich madrych spekulacjach pojawiala sie tez wizja wymiany maglownicy za 3500 zl... Bez kometnarza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To na pewno luz na drążku miałem to samo głuche stuki, 2 x 5zł i wszystko ucichło. Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję 2 x 15 zł, tyle kosztuje orginał GM a jego żywotność jest o wiele większa.

Pozdrawiam Leon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam podobny problem z przednim zawieszeniem terz występuje delikatne pukanie wszystko zostało w zawieszeniu sprawdzone i jest ok zero luzów na swożniach na tulejach terz stablizatory łącznie z tymi gumkami sprawdzone i jest ok a pukanie jest takie troszkę głuche a szczegulnie słychać na starej kosce brukowej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest niEBrat

Please login or register to see this quote.

Hehe ja miałem podobnie z maglownicą.

Pojechałem do zwykłego warsztatu i mi dali do regeneracji listwę wspomagania i wszystko mnie kosztowało 500zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pora najwyższa zmienić warsztat;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej moge sie podpiac

mianowicie mam takiproblem ze jak auto stoi i jest zimne , zaczne jechac to cos stuka z prawej strony (głuche stukanie), wymieniłem końcówki drążka gumy pod amortyzatorami, zadnych luzów na niczym a nadal stuka, jak sie auto rozgrzeje to nic zupelnie nie stuka. Co szukac zeby to zlikwidowac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli po przejechaniu paru kilometrów słychać mniej lub w ogóle to wskazuje to na luz w amortyzatorach.

Po wyjęciu amortyzatora jest to wyraźnie wyczuwalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokladnie to wyglada to tak ze jak stoi i jest zimny to slychac a jak juz sie przejedzie troche to cisza zupelna i nic nie slychac mozna to jakos sprawdzic bez rozbierania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sven

Please login or register to see this quote.

Mam to samo co Tyrlik - stuki w prawym przodzie na zimnym aucie. Jestem w stanie je wymusic ruszajac ze zbyt małą ilością gazu. Przód wpada w krótkie wibracje i wtedy słychać. Wystepują tez na niewielkich nierownosciach ale zawsze na zimno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sven

Please login or register to see this quote.

Mozesz miec to co ja - uszkodzony drążek reakcyjny. Ma metalowe elementy zatopione w gumie i jak pisałem wczesniej, w początkowej fazie uszkodzenia rzeczywiscie stukał przy zimnym silniku. Jak sie guma rozgrzała stuki ustawały. W miare postępu defektu stukał mi tez po rozgrzaniu silnika (oczywiscie na nierównościach). Włożyłem zamiennik (52pln), bo zupełnie niezrozumiała była dla mnie cena oryginału w ASO (173pln). Złap za niego i poruszaj góra-dół. Pstryknąłem fotke:

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słysze stuki w przednim zawieszeniu... w dolnej części zawieszenia nie zauważyłem żadnych luzów, natomiast w górnej części wyczuwalny jest luz w momencie gdy dociśnie się samochód do podłoża. Luz oczywiście wyczuwalny jest w górnym mocowaniu amora. Jest tam kilka elementów składowych których nazw niestety nie znam... moje pytanko jest następujące: wymieniac komplet, co tam się najszybciej zużywa ?? Samochód ma przebieg 182kkm

Edited by #cinek#

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Konrad-vectra

Please login or register to see this quote.

A sprawdzales sprawnosc amortyzatorow ?? Ja wczoraj wymienialem amorki z przodu i komplet na obie strony mnie wyniósł 400zł , poniewaz lozysk niewymienialem niemieli w sklepie a czekac na paczke z allegro niemialem czasu wiec wymienilem amortyzatory ( BILSTEIN B4 ) , WSPORNIK,PODUSZKA AMORTYZATORA (Febi) ( nr 4 na focie ) , odbój (sachs)( nr 7 na focie ) oczywiscie po obu stronach a tutaj masz fotke jak wyglada po wymianie

Please login or register to see this link.

oraz spis części kolumny

Please login or register to see this link.

Edited by Konrad-vectra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za foto Konrad

Miesiąc temu byłem na diagnostyce zawieszenia i było wszystko ok. Stopień tłumienia: przód 72 i 70, tył 51 i 50. Luzów w zawieszeniu nie zlokalizowano. Diagnosta stwierdził że sie czepiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Co do stukania w przodzie to kupię komplet części mocowania amora, rozkręcę zawieche i powymieniam co będzie wyglądało podejrzanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja chciałbym odświeżyć. Zawiechę mam zrobioną (komplet amorków i sprężyń, łączniki stabilizatora prząd, drążki kierownicze i końcówki, na tyle wymienione tuleje metalowo gumowe i gumy stabilizatora, nowe poduszki amorków, sprężyń, gniazna i łożysk amorków). Wszystko wydaje się być sztywne co było sprawdzone na podnośniku a mimo to od strony pasażera z przodu wyraźnie slychać głuchy ale jednak metaliczny dźwięk (zupełnie inaczej jak typowo głuchy odgłos). Szczególnie wyraźne jest to jak wjadę na tarkę, rzadziej przy zmianie obciążenia typu dodanie gazu. Na 100% przód pasażera bo nurkowałem w czasie jazdy pod schowek. Nie mam pojęcia co to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...