Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra-stuki Tylne Zawieszenie -inne Niż Wszystkie


Guest majstercichy
 Share

Recommended Posts

Guest majstercichy

Witam .

Od kilku tygodni walczę ze stukami w okolicach tylego prawego koła .Ciężko zlokalizować ten stuk konkretnie nawet jadąc na tylnym siedzeniu gdyż czasem tak jakby przenosił się tuz za fotel kierowcy .

Wymienilem już tuleje pływające , amortyzator (komplet + spręzyna ) podstawiony z innego auta ,wymienione też gumy stabilizatora .Duża tuleja wahacza wygląda ok i nie czuć żadnych luzów .

Zauważyłem lekko szumiące łożysko ale absolutnie bez luzów ( sprawdzałem domową metodą przy założonym kole ) .

Teraz całego przedziwnego zjawiska dzwiekowego :

Pojawia się po przejechaniu kilkuset metrów w momencie hamowania lub przyspieszania .Po dłuższej jeżdzie -jakieś 15 minut- potrafi stukać też na rondach .jest to głuchy , metaliczny stukot (pojedynczy) odczuwalny mimo podgłosnionego radia .

Autko to jest z 2000 roku i ma 160 tys km .

Proszę o jakieś sugestię bo powoli załamuję ręce .

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

a łączniki stabilizatora są w jakim stanie ?

a górna tuleja - ta trzymająca wahacz wzdłużny do nadwozia też została wymieniona?

Link to comment
Share on other sites

Witam!

miałem takie obiawy w swoim aucie a mianowicie nic nie wskazywało na jakiekolwiek luzy

zmieniłem amortyzatory, i wszystkie elementy zwiazane z amorkami

można było telepać autem w czasie postoju na każdą stronę i nic a jak ruszało nie było jakiejś konkretnej reguły po prostu stukało od czasu do czasu!

Byłem u mechaników 4 i nic!

w końcu przez przypadek jeden wychodząc z kanału złapał się za chyba się to nazywa drążek stabilizacyjnu taki długi pręt powyginany łączący oba koła, i znalazł luz na łączeniu tego g...a z podłogą !

założył jakąś opaske stworzoną z kawałka węża ogrodowego bo nie miałem części i tak jeżdzę już 2 miesiące za 2 złote i okazało się że to to!!!!

pozdr!

Jeżeli jesteś zainteresowany podaj adrers meila to dostaniesz coś ode mnie do vectry b tam jest wiele porad!!!

PDF Vectra b!!!!!!!!!

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Guest majstercichy

witam.

"górna tuleja trzymajaca wahacz wzdłuzny" -czy chodzi Ci o górną pływającą ??? nie wymieniana gdyż mechanik stwierdził iż jest :cytuje "zdrowa" .

Dodam jako załącznik kawałek schematu zawieszenia żebyśmydobrz się zrozumieli.

Zaznaczę co wymieniłem.Nie widać gumy stabilizatora ale to pikuś .

Luzów na łącznikach stabilizatora nie znaleziono .

Czy mozliwe jest że takie objawy (stukanie) pochodzą złozyska piasty ????

Pozdrawiam

post-7464-1170582358_thumb.jpg

Edited by majstercichy
Link to comment
Share on other sites

Górna tuleja, ta trzymająca wahacz do podwozia nie jest tuleją pływającą to normalna tuleja gumowo-metalowa.

na niej miedzy innymi reguluje się zbieżność koła z tyłu samochodu.

a pływające najlepiej wymieniać parami - górną i dolną.

Link to comment
Share on other sites

Guest majstercichy

Witaj ponownie.

Sprawdzana przez szkockiego mechanika . Moim skromnym zdaniem mają oni o połowę mniejsze pojęcie od naszych "specjalistów" ale póki co innym mechanikiem nie dysponuję .

Ciężko też u nich znaleść coś takiego jak popularna trzęsawka -może w jakimś autoryzowanym serwisie .Jak tak dalej pojdzie to nieunikniona jest wizyta w jednym z takich -może okaże się to tańsze niż wymiana wszystkiego po kolei .Zastanawiam sie tylko nad piastą i chyba pojadę zaraz wymontować jakąś używkę na podstawkę .Co do pływajacych to masz rację (trzeba parami ) - i wymienię tą drugą jak skończę ściagacz .Dam znać o efektach .Póki co pozdrawiam i dziękuje .

Link to comment
Share on other sites

Zuzyta piasta takich stuków nie wydaje - no chyba,że już łożyska nie masz ?

Link to comment
Share on other sites

Guest majstercichy

Łozysko luzów nie ma ale jego praca jest słyszalna .

Luzów nie ma tzn . sprawdzałem szarpiąc koło na podniesionym aucie .

Link to comment
Share on other sites

Guest prezes82
Łozysko luzów nie ma ale jego praca jest słyszalna .

Luzów nie ma tzn . sprawdzałem szarpiąc koło na podniesionym aucie .

Dobrze ci radze sprawdź tylne klocki czy nie mają luzów bo ja też miałem podobny problem i to był 1 za***ny klocek a tyle było szukania że już sie prawie poddałem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest sulik3

Dokładnie ja też walczę z tym problemem mam lekko krzywą tarcze i luźne klocki i mam stukanie z dochodzące z koła

Link to comment
Share on other sites

szkoda że kolega nie wyjaśnił co i czy w ogole znalazł...

sądząc na ze stukania bliżej fotela kierowcy i na rondach to mógł być również układ wydechowy obijający się o spód auta...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP