Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kod P0105


daro
 Share

Recommended Posts

Witam

W koncu i mnie dopadła jakas przypadłosc autka zapalił sie "samochodzik z kluczykiem" z czego nie jestem zadowolony, chyba nikt by nie był i nikomu tego nie zycze.

Tak wiec byłem na TECHU i wskazał kod P0105 -"cisnienie atmosferyczne do cisnienia doładowania niepoprawne"

Umowiłem sie na robotke ze Specem na przyszły tydzien.

Wskazania były nastepujace: 1) żadane cisnienie 100kPa , otrzymywane cisnienie 100kPa /autko z kluczykiem swieci sie. 2) żadane cisnienie100 kPa, otrzymywane cisnienie 116-120 kPa usterki nie ma ... jak to rozumiec? Badanie przy zapalonym silniku i na wolnych obrotach.

Wskazuje na przepływomierz lub na czujnik cisnienia , ale tez moze byc podobno warjacja CAN lub kiepski/brak styku na okablowaniu... usterka najczesciej pojawia sie w czasie "mokrych" dni.

Miał ktos podobny problem?

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Guest Wieniek
Witam

W koncu i mnie dopadła jakas przypadłosc autka zapalił sie "samochodzik z kluczykiem" z czego nie jestem zadowolony, chyba nikt by nie był i nikomu tego nie zycze.

Tak wiec byłem na TECHU i wskazał kod P0105 -"cisnienie atmosferyczne do cisnienia doładowania niepoprawne"

Umowiłem sie na robotke ze Specem na przyszły tydzien.

Wskazania były nastepujace: 1) żadane cisnienie 100kPa , otrzymywane cisnienie 100kPa /autko z kluczykiem swieci sie. 2) żadane cisnienie100 kPa, otrzymywane cisnienie 116-120 kPa usterki nie ma ... jak to rozumiec? Badanie przy zapalonym silniku i na wolnych obrotach.

Wskazuje na przepływomierz lub na czujnik cisnienia , ale tez moze byc podobno warjacja CAN lub kiepski/brak styku na okablowaniu... usterka najczesciej pojawia sie w czasie "mokrych" dni.

Miał ktos podobny problem?

pzdr

Mam dokładnie tzn. zapala mi się kontrolka "samochód+kluczyk" i silnik zaczyna zdychać. Nawet nie jest to tryb awaryjny, bo nie chciał jechać i po prostu zgasł (silnik mam ten sam tzn. 2.2 DTI). Jak kilka razy ponownie odpaliłem dało się jechać, ale pojawia się to w najmniej spodziewanych momentach. Też zauważyłem, że głównie kiedy jest mokro. Będę w najbliższym czasie to diagnozował, więc powiem co i jak, jeśli oczywiście w serwisie to rozpracują :lol:

Link to comment
Share on other sites

Witam

W koncu i mnie dopadła jakas przypadłosc autka zapalił sie "samochodzik z kluczykiem" z czego nie jestem zadowolony, chyba nikt by nie był i nikomu tego nie zycze.

Tak wiec byłem na TECHU i wskazał kod P0105 -"cisnienie atmosferyczne do cisnienia doładowania niepoprawne"

Umowiłem sie na robotke ze Specem na przyszły tydzien.

Wskazania były nastepujace: 1) żadane cisnienie 100kPa , otrzymywane cisnienie 100kPa /autko z kluczykiem swieci sie. 2) żadane cisnienie100 kPa, otrzymywane cisnienie 116-120 kPa usterki nie ma ... jak to rozumiec? Badanie przy zapalonym silniku i na wolnych obrotach.

Wskazuje na przepływomierz lub na czujnik cisnienia , ale tez moze byc podobno warjacja CAN lub kiepski/brak styku na okablowaniu... usterka najczesciej pojawia sie w czasie "mokrych" dni.

Miał ktos podobny problem?

pzdr

OPCJA SZUKAJ

Edited by Zielak
Link to comment
Share on other sites

proste, jest to czujnik ciśnienia doładowania, który znajduje się pod platykową pokrywą w silniku, najlepiej samemu kupic i wynienić. Wystarczy odkręcić tą pokrywę i czujnik jest na samej górze silnika. Ja miałem właśnie samochodzik z kluczykim i na techu wyszło nieprawidłowe ciśnienie. Niestety zabuliłem za wymianę 500 zł. Ale teraz mogę się z wami podzielić wiedzą.

Link to comment
Share on other sites

Witam, dzisiaj w nocy przywiozłem swoją viki na lawecie z Piotrkowa do Wawy ;) A mianowicie, wracając ze Słowacji kilka razy w czasie jazdy zapaliła mi się wyżej wymieniona kontrolka ( sam + klucz) wtedy gdy się zapaliła silnik opadał z sił, wtedy wystarczyło wyłączyć zapłon na kilka sekund i po ponownym odpaleniu już było dobrze na jakieś kilka kilometrów! Tak dojechałem do Piotrkowa aż w końcu poczułem zapach ropy i dopiero wtedy się zatrzymałem..

Okazało sie że pękł przewód metalowy doprowadzający paliwo z pompy do wtryskiwacza 3 cylindra, cały silnik zalało ropą i koniec jazdy...! Dzisiaj z samego rana po wymontowaniu przewodu pojechałem do ASO na Ostrobramską i tam dowiedziałem się że poczekam na nowy jedyne 4 dni i zapłacę jedynę 130zł. Nie będę ukrywał że nie wiele brakuje abym podją decyzję o sprzedaży tego cacka ;) Pozdrawiam wszystkich vectromaniaków ;)

Link to comment
Share on other sites

pojechałem 5lutego drugi raz na techa i na naprawe ale okazało sie ze tech padł i poszedł do naprawy i nici z tego... A tu szok ... Vectra naprawiła sie sama... i do wczoraj spoko... a na walentynki i autko z kluczykiem zapaliło sie raz i kierownica z wykrzyknikiem plus esp tez raz... brrr . Tech jeszcze nie sprawny... Jak bedzie sprzet to bede drazył temat... zobaczymy... Magik ma podejzenia tak jak pisałem 1.przepływomierz, 2.czujnik cisnienia doładowania, 3.zanieczyszczone styki, 4.CAN -wariacje.

Jak cos bede wiecej wiedział dam znac.

Mi autko nie gasnie, moge z tym jezdzic... na szczesie i aby tak zostało :)

pzdr

ps do ZIELAK

W opcjach szukałem wczesniej i zawsze wyskakuje mi bład na stronie :( tak samo sie dzieje poprzez ten podpis co go wyszczegolniłes :( NIC na to nie poradze... dlatego rzuciłem ten temat.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pawnick
pojechałem 5lutego drugi raz na techa i na naprawe ale okazało sie ze tech padł i poszedł do naprawy i nici z tego... A tu szok ... Vectra naprawiła sie sama... i do wczoraj spoko... a na walentynki i autko z kluczykiem zapaliło sie raz i kierownica z wykrzyknikiem plus esp tez raz... brrr . Tech jeszcze nie sprawny... Jak bedzie sprzet to bede drazył temat... zobaczymy... Magik ma podejzenia tak jak pisałem 1.przepływomierz, 2.czujnik cisnienia doładowania, 3.zanieczyszczone styki, 4.CAN -wariacje.

Jak cos bede wiecej wiedział dam znac.

Mi autko nie gasnie, moge z tym jezdzic... na szczesie i aby tak zostało :)

pzdr

ps do ZIELAK

W opcjach szukałem wczesniej i zawsze wyskakuje mi bład na stronie :( tak samo sie dzieje poprzez ten podpis co go wyszczegolniłes :( NIC na to nie poradze... dlatego rzuciłem ten temat.

CIM na 90 %, niestety :mellow:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Na 100% czujnik ciśnienia doładowania, tak jak pisałem powyżej. Miałem ten sam błąd na techu, te same obiawy opisane powyżej.

Narazie autko uspokoiło sie :) ni mryga i nie swieci sie samochodzik :)

Nurtuje mnie ten czujnik, a minowicie gdzie go mozna kupic i jakie ceny?

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Guest darbag
Narazie autko uspokoiło sie :) ni mryga i nie swieci sie samochodzik :)

Nurtuje mnie ten czujnik, a minowicie gdzie go mozna kupic i jakie ceny?

pzdr

Napewno można kupić w aso za jakieś chyba 350 zł, ale może można kupić gdzieś taniej.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

I zaczeło się znów wrrrrrr

wszystko wskazuje na dwa czujniki... 1. doładowania , 2 cisnienia atmosferycznego ... i włąsnie ten drugi jakos dziwnie wygląda (oznaczenie GM 244 266 790 643) zastanawiam sie czy wogóle nie jest jakis podmieniony... umieszczony jest pomiedzy filtrem powietrza a kielichem amortyzatora... przykrecony jest na jedną srubę (uchwyt ma na 2 sruby) w blaszce z otworem, w który wchodzi jakby rurka czujnika (bez zadnej osłonki - widac przez nią co jest w srodku. Czy Wy tak macie.... moze pstryknę wieczorkiem fotki i uda mi sie jakos je wkleic w celu zobrazowania tego ustroistwa :)

Ciekawe czy pasuje od 2.0 Dti

pzdr

Link to comment
Share on other sites

... i włąsnie ten drugi jakos dziwnie wygląda (oznaczenie GM 244 266 790 643) zastanawiam sie czy wogóle nie jest jakis podmieniony... umieszczony jest pomiedzy filtrem powietrza a kielichem amortyzatora... przykrecony jest na jedną srubę (uchwyt ma na 2 sruby) w blaszce z otworem, w który wchodzi jakby rurka czujnika (bez zadnej osłonki - widac przez nią co jest w srodku. Czy Wy tak macie....

Dokładnie tak samo i tez widać :D

Link to comment
Share on other sites

Dzieki Tadziu i Rafix.

Mam zamontowany własnie tak jak na fotce.

Ale po rozpieciu kostki i wymontowaniu oraz po ponownym zamontowaniu... nie zaświeca się kontrolka serwisowa... (zrobiłem ze 250km) ... i niech tak zostanie :)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest hominiusnocturna

Witam

W koncu i mnie dopadła jakas przypadłosc autka zapalił sie "samochodzik z kluczykiem" z czego nie jestem zadowolony, chyba nikt by nie był i nikomu tego nie zycze.

Tak wiec byłem na TECHU i wskazał kod P0105 -"cisnienie atmosferyczne do cisnienia doładowania niepoprawne"

Umowiłem sie na robotke ze Specem na przyszły tydzien.

Wskazania były nastepujace: 1) żadane cisnienie 100kPa , otrzymywane cisnienie 100kPa /autko z kluczykiem swieci sie. 2) żadane cisnienie100 kPa, otrzymywane cisnienie 116-120 kPa usterki nie ma ... jak to rozumiec? Badanie przy zapalonym silniku i na wolnych obrotach.

Wskazuje na przepływomierz lub na czujnik cisnienia , ale tez moze byc podobno warjacja CAN lub kiepski/brak styku na okablowaniu... usterka najczesciej pojawia sie w czasie "mokrych" dni.

Miał ktos podobny problem?

Witam miaem taki problem

Wystarczy wykrecic czujnik i go wyczyscic, zbiera sie tam pelno syfu . pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest młody 25

Hej koledzy. Mam problem od paru dni wyskakuje mi błąd P1105-fa (ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania nieprawidłowe) mam rozumieć że przepływka jest do wymiany dodam że czasami auto wchodzi w tryb awaryjny (brak turbo) i po chwili wraca do normy. Posiadam vectre C 2.0 DTI.

Link to comment
Share on other sites

Zamieńcie się z kimś kto ma dobry czujnik aby wykluczyć jego usterkę. Ja tak zrobiłem na spocie i wiedziałem co jest. Wartości kpa wariują. Kupiłem na alledrogo od gościa czujnik używkę za jakieś 70zł i śmigam do dziś. W ASO cena koło 350zł.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

koledzy powiedzcie mi czy jak pojawiają sie te dwa błedy P0105 i P1105 to o który czujnik chodzi o ten w korpusie czy ten koło przepływki bo z tego co czytam to jedni pisza wymien ten a inni ze ten drugi.Ten na korpusie czyściłem juz dwukrotnie ale bez rezultatu w trasie znowu zapalił sie kilka razy

Link to comment
Share on other sites

koledzy powiedzcie mi czy jak pojawiają sie te dwa błedy P0105 i P1105 to o który czujnik chodzi o ten w korpusie czy ten koło przepływki bo z tego co czytam to jedni pisza wymien ten a inni ze ten drugi.Ten na korpusie czyściłem juz dwukrotnie ale bez rezultatu w trasie znowu zapalił sie kilka razy

Ostatnio znajomy przyjechał do mnie Vectrą z trybem awaryjnym i takimi błędami, pomogło czyszczenie czujnika doładowania oraz demontaż i czyszczenie kanału od zaworu EGR do kolektora, wystarczy tylko zdemontować tą cześć cztery śruby http://allegro.pl/ko...1976004299.html i wyczyścić z nagaru przeszczeń w zaworze EGR oraz kanał w kształcie litery U, po tym zabiegu auto śmiga bez problemu przestało kopcić oraz nie wywala żadnych błędów.

Edited by neseser
Link to comment
Share on other sites

jakis rok temu wymienaiłem cały kolektor wiec myśle ze tam chyba syfu nie bedzie choć nie wiem

powiedzcie mi czy cały kolektor przepustnicy(nowy) wystepuje wraz z czujnikiem ciśnienia doładowania??

Edited by uki23
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

witam.

od dłuższego czasu zapala mi się autko z kluczem. Egr czyszczony kilka razy na jakis czas pomagało.Po podłączeniu op-coma następujące błedy. Pytanie czy P1105 i P0105 moga pochodzić od Egr czy wszystko się rypie.

P1105 - Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

(FA) - Nie występuje

P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego

(5A) - Nie występuje

P0105 - Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

(FA) - Nie występuje

P0400 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe

(F8) - Nie występuje

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mi wywala tylko ten czujnik i po chwili gaśnie, czytając ten temat zastanawiam się czy to od wspomnianej wilgoci....czy też trzeba się zastananowić nad kupnem nowego (Bosch na allagro 270 pln - zamiennik 190).

Dzieje się to sporadycznie więc tylko jadę nieraz na zczytanie i skasowanie błędów ale irytujące jest to dla mnie... Kolektor oryginalny Boscha zakupiony w lipcu tamtego roku!

Jest sens to wymieniać? Auto nieraz łapie muła, tzn. mam wrażenie że jak się rozgrzeje ale może to tylko moje wrażenie!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

witam,

niedawno wymieniałem czujnik położenia wału korbowego.

kilkakrotnie bez przyczyny zapala mi się auto z kluczykiem i gaśnie.

raz jedyny auto straciło moc tak jakby turbina się nie włączała - jednorazowy przypadek

błąd:

P0105 "czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka"

jakieś podpowiedzi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP