Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kontrolka samochód z kluczem / check


MS
 Share

Recommended Posts

Zapaliła sie w mojej VC 1,9 CDTI kontrolka "samochód z kluczem" wg instrukcji w samochodzie z tym silnikiem należy oczyścic filtr paliwa (woda) , zrobiłem to na stacji obsługi,a ponieważ nie bylo takiego wkładu do filtra został on przedmuchany powietrzem i osuszony co mu chyba troszke pomogło, ale niestety samochód dalej nie chce jechac, tzn nie wchodzi na obroty, dławi sie jakoś. Miał ktoś taki przypadek? Co mu może dolegać czyżby wtrysk któryś ??? Prosze o poradę.

Link to comment
Share on other sites

Zapaliła sie w mojej VC 1,9 CDTI kontrolka "samochód z kluczem" wg instrukcji w samochodzie z tym silnikiem należy oczyścic filtr paliwa (woda) , zrobiłem to na stacji obsługi,a ponieważ nie bylo takiego wkładu do filtra został on przedmuchany powietrzem i osuszony co mu chyba troszke pomogło, ale niestety samochód dalej nie chce jechac, tzn nie wchodzi na obroty, dławi sie jakoś. Miał ktoś taki przypadek? Co mu może dolegać czyżby wtrysk któryś ??? Prosze o poradę.

Udać się do ASO w celu sczytania błędów tech'em.

Następnie numery błędów podać na forum i poczekać na porady.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

wystarczy czasem poszukać:

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...&hl=kluczem

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...&hl=kluczem

[/quote

Sory że dopiero dziś pisze

W moim przypadku ten samochód z kluczem oznaczał poluzowane styki w kostce na wtrysku 3-go cylindra

Po podgięciu ich usterka ustała

pozdrawiam

MS

Edited by MS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest xarekx

Witam wszystkich wspaniałych forumowiczów !

Mam problem z moją vc c 2.2 DTI z 2004 przebieg 92 tyś.

Wczoraj rano odpalam i po chwili pojawił się znak samochodu z kluczem - serwis - przerażenie :( ,po momencie może 2 min jadąc do pracy kluczyk znikł. Mam blisko to silnik się nie nagrzał.Wyłączyłem i dla sprawdzenia ponownie uruchomiłem... i to samo po chwili znikła kontrolka. Postanowiłem rozgrzać vc i znaczek już do końca dnia się nie pokazał.

Dzisiaj sytuacja się powtórzyła :(

Czy ktoś może wie co to jest - muszę jechać trasę w piątek i się obawiam?

Czy mogę ryzykować ?

Czy mam się szykować na wydatki ?

Jakie?

Proszę pomóżcie :(

Arek z trójmiasta

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich wspaniałych forumowiczów !

Mam problem z moją vc c 2.2 DTI z 2004 przebieg 92 tyś.

Wczoraj rano odpalam i po chwili pojawił się znak samochodu z kluczem - serwis - przerażenie :( ,po momencie może 2 min jadąc do pracy kluczyk znikł. Mam blisko to silnik się nie nagrzał.Wyłączyłem i dla sprawdzenia ponownie uruchomiłem... i to samo po chwili znikła kontrolka. Postanowiłem rozgrzać vc i znaczek już do końca dnia się nie pokazał.

Dzisiaj sytuacja się powtórzyła :(

Czy ktoś może wie co to jest - muszę jechać trasę w piątek i się obawiam?

Czy mogę ryzykować ?

Czy mam się szykować na wydatki ?

Jakie?

Proszę pomóżcie :(

Arek z trójmiasta

Ja tam się nie znam ale starzy forumowicz mówią na to CIM :D:D

Poszukaj na forum, sporo o tym napisano. Niestety.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich wspaniałych forumowiczów !

Mam problem z moją vc c 2.2 DTI z 2004 przebieg 92 tyś.

Wczoraj rano odpalam i po chwili pojawił się znak samochodu z kluczem - serwis - przerażenie :( ,po momencie może 2 min jadąc do pracy kluczyk znikł. Mam blisko to silnik się nie nagrzał.Wyłączyłem i dla sprawdzenia ponownie uruchomiłem... i to samo po chwili znikła kontrolka. Postanowiłem rozgrzać vc i znaczek już do końca dnia się nie pokazał.

Dzisiaj sytuacja się powtórzyła :(

Czy ktoś może wie co to jest - muszę jechać trasę w piątek i się obawiam?

Czy mogę ryzykować ?

Czy mam się szykować na wydatki ?

Jakie?

Proszę pomóżcie :(

Arek z trójmiasta

żaden CIM :rolleyes: sprawdź u elektryka podgrzewanie świec żarowych (przewody, przekaźnik, moduł - taka srebrna skrzyneczka obok aku)

pisałem o tym, użyj szukajki B)

Link to comment
Share on other sites

Moja rada kolego, dopóki kontrolka sama gaśnie i nie zauważasz żadnych innych poważnych objawów to jeździj i niczym sie nie przejmuj, chociaż diagnoza techem by na pewno nie zaszkodziła. Mam taki sam problem, kluczyk czasami się zapala i sam gaśnie.

CIM najczęściej objawia się wariowaniem zegarów i kontrolek oraz problemem z pracą kierunków.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

W takim wypadku przed dłuższą trasą pojedz na TECH-a dla pewności że jest to niegroźna usterka. Wtedy na 100% będziesz już wiedział czy i jak długo możesz z tym jeździć. Podzwoń po różnych serwisach bo jedne warsztaty za odczytanie błędu liczą sobie 50 zł a inne 150 zł, a najlepiej napisz na PW do któregoś klubowicza z twojego miasta z pytaniem o jakiś dobry serwis. Wydaje mi się że moderatorem tego działu jest Piotr z Gdańska, kliknij do niego, myślę że będzie w stanie ci pomóc.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ja też mam taki problemik (od piątku:( )zapaliła się kontrolka serwisowa a silnik zaczął nierówno pracować - kontolka gasła po chwili i znów się zapalała po kilku minutach (najczęściej na niskich obrotach) - pojechałem do ASO (gwarancja) stwierdzili że jeden wtryskiwacz szlag trafił :angry: - ściagnęli go z Wa-wy i dziś odebrałem moja Viki :) , no ale cóż moja radość trwała krótko - wróciłem do domku i ku mojemu zdziwieniu kontrolka znów się zapaliła :blink: , a praca silnika wyraźnie odbiega od normy. Rano dzwonie po asistans :angry: - zobaczymy co wymyślą, ale jak znam życie to autko dostanę spowrotem dopiero po dł. weekendzie :P

Link to comment
Share on other sites

Guest NoLu

Ha jest gorzej niż myślałem - okablowanie silnika do wymiany z powodu małej wtyczki (i tu należą się podziękowania kolegom za nakierowanie na usterkę bo te głomby z serwisu wymienili by pół silnika zanim by na to wpadli) niestety kabelki są do ściągnięcia z Niemiec - czas ok 10 dni - poczekamy - zobaczymy

Edited by NoLu
Link to comment
Share on other sites

wg instrukcji krótkotrwałe zapalenie się kontrolki, nie wskazuje na usterkę jedynie chwilowy błąd, ale to może być :ph34r: Cim :ph34r:

krótkotrwałe zapalenie się to ponoć normalne tak w instrukcji jest napisane, ja jak zawsze odpalam pojawia mi sie ta ikonka na ok 2-3 sekundy i gasnie, podczas jazdy nic,dojade do celu gasze też nic, wracam to tak samo odpalam 3 sekundy i gasnie

Link to comment
Share on other sites

Guest Zielak
ja jak zawsze odpalam pojawia mi sie ta ikonka na ok 2-3 sekundy i gasnie, podczas jazdy nic,dojade do celu gasze też nic, wracam to tak samo odpalam 3 sekundy i gasnie

U mnie kontrolka zapaliła się tylko jeden jedyny raz (awaria automatu).

Link to comment
Share on other sites

czyli co ze mam coś nie tak??ale instrukcja mowi co innego "Krótkotrwałe pojawienie się tego symbolu na wyświetlaczu nie jest oznaką usterki"

Link to comment
Share on other sites

czyli co ze mam coś nie tak??ale instrukcja mowi co innego "Krótkotrwałe pojawienie się tego symbolu na wyświetlaczu nie jest oznaką usterki"

To raczej oczywiste, ze cos jest nie tak. Idz na odczytanie bledu i juz bedziesz wiedzial co sie sypie.

Link to comment
Share on other sites

czyli co ze mam coś nie tak??ale instrukcja mowi co innego "Krótkotrwałe pojawienie się tego symbolu na wyświetlaczu nie jest oznaką usterki"

Jest oznaką mało istotnego błedu który raz wystąpił i został zapamiętany do późniejszego odczytania. Niestety mam tak samo po próbie uruchomienia silnika przy włączonym biegu, nie wciśniętym sprzegle i na szczęście naciśniętym pedale hamulca. (Zona ostatnie pół roku jeździła automatem).

Link to comment
Share on other sites

to co oni wypisuja w tej instrukcji...

U mnie tez gaslo. Ale ostatecznie okazalo sie, ze czujnik temperatury wariowal, jeszcze wczesniej musialem zmienic kluczyk, bo bylo cos z immobiliserem. Zainwestuj 50zl, wykasuja blad, moze sie juz wiecej nie pojawi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP