Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przerywa Przy 4500 Obrotów


Guest piotrek_j
 Share

Recommended Posts

Guest piotrek_j

Witam mam pytanie co morze powodować że w silniku 1.8 na benzynie odcina mi zapłon przy 4500 obrotów a na gazie tego nie robi i przypomnę że na paliwie świeci mi check ta pomarańczowa lampka a jak przełączy się na gaz to gaśnie od tego co kupiłem auto powiedział mi że ta lampka na paliwie ma świecić a na gazie gasnąć ,proszę o pomoc z góry dziękuje.

Edited by Gawara
Link to comment
Share on other sites

o morze powodować że w silniku 1.8 na benzynie odcina mi zapłon przy 4500 obrotów

tryb serwisowy na skutek poważnego błędu w elektronice (check)

odczytaj błędy:

http://www.vectraklub.pl/porady/20-wywolyw...dow_usterek.htm

wtedy można będzie powiedzieć coś konkretniej

PS

Następnym razem uzywaj wyszukiwarki zanim zadasz pytanie

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

od tego co kupiłem auto powiedział mi że ta lampka na paliwie ma świecić a na gazie gasnąć

:D:D:D:D:D

sorry za OT ale nie wytrzymalem

Link to comment
Share on other sites

Zamknął bym ci ten temat za nie używanie opcji SZUKAJ, ale naprawde rozbawiłeś mnie tym stwierdzeniem

od tego co kupiłem auto powiedział mi że ta lampka na paliwie ma świecić a na gazie gasnąć

naprawde sorki, ale jak można tak kupić auto z świecącą sie kontrolką uszkodzenia elektroniki i z silnikiem w trybie serwisowym :(

zczytaj błędy i podaj - bedziemy mysleli dalej.

a to że na gazie lampka gaśnie, to wina znowu zle założonej instalacji gazowej, po prostu check zostaje podczas pracy na gazie odłączony :(

Edited by Miły
Link to comment
Share on other sites

Guest WIKIELM

jak jest uszkodzony czujnik wałka rozrządu to się świeci na bęzynie i na gazie.

Prawdopodobnie masz jakis błąd sprawdź jak radzi zubek73 ( może to też być czujnik wałka rozrządu ale nie koniecznie). Prawdopodobnie masz odciecie kontrolki silnika "chek" z powodu złej emulacji sondy,

jeżeli masz gaz 2 gen. to sterownik silnika nie ma kontroli nad dostarczaniem paliwa, bo posrednio tą kontrole przejmuje sterownik gazu, i dlatego silnik na gazie kręci wyżej.

sterownik gazu ma tylko ustawienie obrotów powyżej których ma z powrotem przełączyć zasilanie paliwem na benzynę żeby nie wkręcić silnika na za wysokie obroty.

to tyle po krótce.

kontrolka "check" powinna zawsze działać (na benzynie i na gazie) wtedy widać co zakłóca pracę silnika.

jak masz odciecie kontrolki check to od razu po jej odzięciu (po przejściu na gaz) sterownik przechodzi w stan awaryjny.

na pierwszy rzut oka jak sie nie znasz na instalacjach gazowych to masz tochę zabawy (naljepiej dobry gazownik o jakich trudno)

zczytaj błedy to będę mógł powiedzieć coś więcej.

PS. Miły to nie jest zabawne stwierdzenie "od tego co kupiłem auto powiedział mi że ta lampka na paliwie ma świecić a na gazie gasnąć"...

Edited by WIKIELM
Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich!

U mnie też był walnęty czujnik wałka rozrządu(swieciła mi się kontrolka pomarańczowa) i wymieniłem go na nowy,teraz kontrolka zgasła ale jak auto jedzie na paliwie to chodzi dobrze a jak na gazie to powyzej 4500 obrotów to przerywa jakby mu gazy brakowało! Co to może być?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Świecąca się kontrolka i odcięcie 4500 może oznaczać sporo innych błędów (nie koniecznie ten czujnik).

jak auto jedzie na paliwie to chodzi dobrze a jak na gazie to powyzej 4500 obrotów to przerywa jakby mu gazy brakowało!
świece, kable, filtr powietrza, regulacja instalacji (może mu naprawdę gazu brakuje) i cała litania innych rzeczy. Na pewno podałeś za mało danych aby cokolwiek doradzić. @pitul11- nawet nie wiemy jaki masz silnik i jaką instalację !!!!
Link to comment
Share on other sites

jak masz odciecie kontrolki check to od razu po jej odzięciu (po przejściu na gaz) sterownik przechodzi w stan awaryjny.

tu się niestety mylisz.

odłączenie kontrolki silnika, nie skutkuje przejściem w stan awaryjny silnika.

tak samo zapalenie się kontrolki silnika, nie zawsze spowoduje wejście w tryb awaryjny.

Link to comment
Share on other sites

Mam silnik X20XEV i instalacje BRC JUST

Nie wiem czy tak powinno być ale jak zapale silnik to sie świeci pomarańczowa kontrolka tak z 5 sekund (czy tak powinno być)ale nie zawsze. Wczoraj jak jechałem na gazie to przełączyłem na paliwo i kontrolka się zapaliła i nie zgasła,dopiero jak zgasiłem auto i odpaliłem na paliwie to wszystko było ok.Świece i kable wymienione jak założyłem instalacje z 8000km przejechane na nich.

Edited by pitul11
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj jak jechałem na gazie to przełączyłem na paliwo i kontrolka się zapaliła i nie zgasła,dopiero jak zgasiłem auto i odpaliłem na paliwie to wszystko było ok

Zczytaj błędy - nie będziemy wróżyć. Link masz w moim pierwszym poście.

Link to comment
Share on other sites

Guest WIKIELM
tu się niestety mylisz.

odłączenie kontrolki silnika, nie skutkuje przejściem w stan awaryjny silnika.

tak samo zapalenie się kontrolki silnika, nie zawsze spowoduje wejście w tryb awaryjny.

Gdy jeszcze miałem odcięcie kontrolki to po powrocie z gazu na benzynę (nawet po 1 sekundze pracy na gazie)

zapalał się check i nie gasł aż do zgaszenia silnika. błąd który zczytałem to 1690 (Lampka kontrolna układu)

Nie pamiętam czy się kręcił powyżej 4500 rpm więc przyjmuję że masz rację.

Link to comment
Share on other sites

jeżeli miałeś tylko ten błąd to napewno się kręcił.

90% aut na gazie ma odłączoną kontrolke silnika i nawet o tym nie wiedzą, a auta normalnie jeżdżą :)

Link to comment
Share on other sites

90% aut na gazie ma odłączoną kontrolke silnika i nawet o tym nie wiedzą, a auta normalnie jeżdżą :)

Jeżeli zapala mi się "inny" check, np. za mało płyną chłodzącego, to też mogę mieć odłączoną kontrolkę silnika, czy jest to jakoś razem zintegrowane?

Link to comment
Share on other sites

kontrolka check o której piszemy to jest ta na desce rozdzielczej (pod zegarami) koloru pomarańczowego !!

a nie na wyświetlaczu kompa.

Link to comment
Share on other sites

kontrolka check o której piszemy to jest ta na desce rozdzielczej (pod zegarami) koloru pomarańczowego !!

a nie na wyświetlaczu kompa.

Tak też zaczałem podejrzewać, dzięki. Zaraz dzwonię do gaziarza i zobaczymy co mi odpowie.

dzwoniłem, ma się zaświecić w razie jakby co.

Edited by gela
Link to comment
Share on other sites

to zdejmij przewód z przepływomierza podczas pracy na gazie :)

zobaczysz czy się zaświeci :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

witam panowie.

mam dziwna przypadłosc.check swieci wrecz caly czas ,ale nie odcina mi przy 4500 ,lecz normalnie kreci do konca .

zdarza sie ze zgasnie po odpaleniu i na benz jest zywsze,ale znowu sie zapali i kreci do konca ale jest nie tak juz zrywne ,wie ktos co moze byc?

dodam ze na lpg tez swieci ale jezdzi dobrze ma te moc

Edited by vectrowicz23
Link to comment
Share on other sites

Czujnik stukowy z reguly nie pada, wina bedzie w jego przewodzie lub wtyczce, najprawdopodobniej masa

Push by Xperia Z

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP