Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pomoc W Podłączeniu - Xenon


Adam
 Share

Recommended Posts

Potrzebuję pomocy w podłączeniu Xenonów do mojego przedliftowego emeryta.

Rysunek nr 1 przedstawia lampę prawą w której przetwornica jest na wiązce kablowej:

post-172-1168896498_thumb.jpg

Rysunek nr 2 przedstawia lampę lewą w której przetwornica jest zamontowana pod reflektorem:

post-172-1168896567_thumb.jpg

Nie posiadam jeszcze przetwornicy na kablu (jest w drodze) - Do jakiej wtyczki ją się podłańcza na rysunku nr 1 zielonej albo czerwonej?

Dlaczego w reflektorze w którym znajduje się przetwornica jest tyle pinów, jeżeli dobrze się orientuję to w samochodzie idzie ich do zwykłego reflektora 4 szt. Może mi ktoś powiedzieć gdzie podłączyć odpowiednie kolory?

Edited by Adam
Link to comment
Share on other sites

Na dziś... Na jutro.

Wiem, że jest na forum pare osób co montowali sobie Xenony ale nie chcą się odezwać co do tego tematu albo go jeszcze nie widzieli...

Link to comment
Share on other sites

Jak wstawiałem u siebie takie lampy to z miernikiem szukałem jak podłączyć żeby świeciło i znalazłęm tak:

Prawa lampa post-2512-1168952045_thumb.jpg niestety nie odnalazłem styku od świateł mijania bo mam przetwotnice podłączoną bezpośrednio, nie miałem oryginalnego kabla

Lewa lampa post-2512-1168952334_thumb.jpg Tutaj jest wswzystko jasne 4 kolejne styki od góry z lewej strony

A pinów jest tam tyle ponieważ służą one do sterowania wysokości świecenia i tutaj nie zagłębiałem sie ;)

Warto sie pomęczyć bo różnica w oświetleniu drogi jest wyraźna. Jak zamontujesz jedź na stacje ustawić światła. Zapodaj fotke jak Ci to świeci. U mnie świecą tak post-2512-1168952738_thumb.jpg

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

To napewno nie byłem ja , dzisiaj jezdziłem jako pasażer ;)

Oooooto mi chodziło.

A możesz powiedzieć jak rozwiązałeś problem podłączenia? Miałeś oryginalną kostkę? Ja nie mam tych kostek i teraz będe myślał nad tym jak to rozwiązać...

Link to comment
Share on other sites

No niestety nie miałem oryginalnych kostek. Przy lampie przylutowałem kabelki do odpowiedniego styku nasunołek koszulke termokurczliwą. Oryginalnych kostek w instalacji nie obcinałem wpiołem sie w przewody zaraz obok. Nie lutowałęm na stałe całości, wlutowałem złączki, wrazie gdybym musiał wyciągnąć lampe poprostu rozpinam i już. No i zawsze mam możliwość podłączenia starych lamp ale myśle że tego nie zrobie.

Link to comment
Share on other sites

W prawej na zielonym złaczu musisz podłaczyć trzy przewody z przetwornicy, natomiast do przetwornicy dwa - masę i plus ze świateł krótkich.

Edited by Hugo
Link to comment
Share on other sites

Guest Danielllo

to już chyba sobie poradzisz bo koledzy wyjaśnili w miare jasno :) jakby cos było jeszcze nie jasne to pisz to może i ja cos pomogę

Link to comment
Share on other sites

Chłopaki a bawił się ktoś w podłączenie zwykłej tzn. ręcznej regulacji ustawiania świateł?

Do normalnych silniczków idą trzy przewody, z moich obliczeń wynika iż jeden to masa, drugi sygnał w górę a trzeci sygnał w dół! Nie wiem jeszcze który to który ale myślę, że w przypadku Xenonów sprawa ma się podobnie tylko sygnały dają czujniki umieszczone na tylniej belce!

Bawił się ktoś w to?

A co do podłączenia samych lamp już mi jeden kolega podsunoł jak to zrobić więc nie powinno być problemy, zrobię swojego rodzaju przejściówki!

Link to comment
Share on other sites

Guest Danielllo

kurcze nie pamiętam dokłądnie ale wiem że siedziałęm długo nad tym tematem i był jakiś problem żeby to wszystko działało prawidłowo.Ja u siebie przerobiłem oryginalne silniczki ze zwykłych lamp do moich bixenonów i wszystko działa oki.Z oryginalnymi silniczkami bedzie chyba problem bo są one sterowane za pomocą 2 czujników samopoziomowania.Ale warto próbować.

Link to comment
Share on other sites

No nic... Zobaczymy! Będe się z tym bawił. W schemacie faktycznie są zaznaczone dwa czujniki (jeden z przodu a drugi z tyłu).

Dzięki Hugo za schematy :)

Link to comment
Share on other sites

Guest zdzis27

Z tego co wiem ,tam sa silniczki krokowe i przez zwykle podpiecie +/- ich nie ruszysz

Zreszta sam probowalem u siebie podpinajac 12V we wszystkich kombinacjach i za cholere nie udalo mi sie ich ruszyc...

Link to comment
Share on other sites

Sterownik do tych silników jest w module przetwornicy, tylko pytanie jaki mu zadać sygnał z czujników położenia aby zareagowały, hmmm

Oooo, ty zdzis27 napisałeś gdzieś, że masz oryginały, to może byś zmierzył, co tam czujniki nadają i jak zmienia się sygnał na zmianę położenia wozu, oczywiście w wolnej chwili, niekoniecznie jutro, co ty na to ?

Link to comment
Share on other sites

witam ja tez jestem w tym czasie na etapie xenonów a dokładniej, lampy sę podłączone świecą pięknie i teraz montuje samopoziomowanie z zakupionych czujników jak będę podpinał instalkę od nich do lamp to podziele się info

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
witam ja tez jestem w tym czasie na etapie xenonów a dokładniej, lampy sę podłączone świecą pięknie i teraz montuje samopoziomowanie z zakupionych czujników jak będę podpinał instalkę od nich do lamp to podziele się info

Witam!

Mam kilka pytań.

U mnie seryjnie zamontowane były lampy xenonowe, tylko jest jeden problem... samopoziomowanie nie działa....

Jak najlepiej sprawdzić co jest nie tak w instalacji... czy to wina silniczków a może też czujników?

Gdzie kupowaliście lampy xenonowe i za ile (to na przypadek gdyby czasem któryś z silniczków był lpadnięty, a niestety są one nierozbieralne.

...no i oczywiście gdzie można kupić i za ile czujniki samopoziomowania (zietek pisał, że w coś takiego sie wyposażył).

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witam wszystkich.

Ja równiez u siebie chcę założyc xenonki a mam instalacje sprzed liftu.

Czy może ktoś łopatologicznie wyjasnic co gdzie idzie ?

Jedną lampę mam tak jak kolega rozpoczynający temat z przetwornicą od spodu.A drugą z wtyczką na przetwornice.

Czy orientuje sie ktoś jak wygląda podłączenie tej lampy bez przetwornicy.Chodzi mi o uklad który pin tej wtyczki z którym pinem przetwortnicy.które są potrzebne.

Reasdumująć chodzi mi o :

- kolory wtyku 5 pinowego ze starej instalacji na które piny w lampie lewej (przetwornica pod wiec tylko 1 gniazdo) i w lampie prawej (2 gniazda)

- jak podłączyć przetwornice do lampy prawej (który pin przetwornicy do którego w lampie)

Link to comment
Share on other sites

soprki Albin

ale widze ze tylko pisac umiesz

z czytaniem juz gorzej

masz juz w tym temacie opisane co i jak podlaczyc

nawet fotki sa z opisanymi pinami

a jak nie wiesz co z czym to podjedz do elektryka

bo wiekszych szkod narobisz niz to warte

Link to comment
Share on other sites

soprki Albin

ale widze ze tylko pisac umiesz

z czytaniem juz gorzej

masz juz w tym temacie opisane co i jak podlaczyc

nawet fotki sa z opisanymi pinami

a jak nie wiesz co z czym to podjedz do elektryka

bo wiekszych szkod narobisz niz to warte

A ty tylko umiesz pisać ze "wszystko jest napisane" i nic poza tym.Na swoim forum temat zamknałes i napisales że też wszystko jest już napisane.Dostales PW odemnei i nie raczyles nawet odpisać.A w PW bylo napisane gdzie na tym twoim forum są te wątki z opisami dokladnymi.

Czyżbyś byl modem od zamykania tematów tylko, a nie od pomocy ?

Na tym forum chociaż są osoby które się nie przemądrają i chcą coś pomóc innym i w kilka chwil ktoś odpisuje na (PW) .

Interesuje mnie jednak jeszcze połączenie samej przetwornicy,ponieważ nie znalazłem na forum w jaki sposób podłączyć ją pod lampe nie posiadając oryginalnego przewodu.

A to szybki schemacik połączenia i oznaczenia kolorów na moich lampkach może się komuś również przyda :

Pierwsza lampa:

01wn9.jpg

I druga lampka :

02cf4.jpg

I jeszcze kilka fotek samych reflektorów :

16062007101wg6.jpg

16062007103ny1.jpg

16062007104sc3.jpg

Tak sobie analizuje wszystko co na forum i na fotkach.

Czy tą przetwornicę trzeba spiąć w taki sposób :

-na przetwornice dać zasilanie ze swiateł mijania na pin 1 i 3

-z przetwornicy (zielony,czarny,czerwony) spiąc z (zielony,czarny,czerwony) na kostce przy lampie

Nie znam zasady dzialania samego zasilania układy xenonowego,więc nie jestem pewny na 100% czy to tak ma być.

Może ktoś u siebie zrobić fotkę układu (zasilanie,przetwornica lampa)

Jeszcze jedno pytanko,czy do oryginalnego układu soczewki z oryginalnymi przetwornicami zapodac można zwyczajne zarówki,palniki HID 4300K lub HID 6000K ? Czy to muszą być jakies specjalne bańki ?

Edited by Albin
Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisałeś:

Zasilanie z krótkich na pin 1 i 3

Czarny, czerwony, zielony z przetwornicy z czarny, czerwony, zielony na lampie.

Żarówki do oryginalnych lamp wyłącznie z oznaczeniem D2S, natomiast temperatura światła dowolna (4300K, 6000K, 8000K) z tym że im wyższe K tym bardziej niebieska(niby ładniejsza barwa) ale za to gorsza widoczność.

Link to comment
Share on other sites

@Hugo

I dokładnie o to mi chodziło.Takie odpowiedzi cenie.

Oby więcej takich ludzi na każdym z for siedziało.

W tym momencie mam zwykłe lampki i do nich zamontowany zestaw HID 8000K.Powiem ze swiecą ładnie.Tylko szkoda mi własnie tych kierowców jadących z przeciwka.Światelka mam ustawione bardzo nisko i nikt mi jeszcze nie mignął swiatełkami,ale temat xenonów tak mnie wciągnął ze zakupilem sobie soczewki i chcę to zrobić po ludzku tak jak powinno być.Na początek same lampy,potem wezmę sie za spryski i samopoziomowanie.

Dziś zamówiłem sobie brakującą druga przetwornice i palniki 6000K i jak tylko przyjdą wezmę sie za montaż.

Mam również nadzieję ze moje fotki wraz z szkicami połączeń reflektorów się komuś przydadzą i nie bedzie musiał się prosić tak jak ja o takie informacje.Oczywiscie służę pomocą w razie jakiś pytań.Napewno nie będę odsyłał do już istniejących tematów :D

edit:

I to jest dobra odpowiedz :lol::D

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

jaki jest kozzt takiej instalacji/zabawy

sam mysle nad tym, po rozmowie z kolega Łukasz99 mam watpliwosci czy zakladac Bosha lampy xenony, a kupic same xenony(zestaw) 400zł w tuning sklepie i załozyc do lamp poliftowych. wiec jestem zdania ze xenony sa efektowniejsze od lamp polif z xenonami??!!!

Link to comment
Share on other sites

Lampy polift z HIDami są nielegalne i oślepiają innych ... poczytaj trochę o HIDach bo jak widzę to na razie masz niewielkie pojęcie o czym mówisz ;)

Link to comment
Share on other sites

Lampy polift z HIDami są nielegalne i oślepiają innych ... poczytaj trochę o HIDach bo jak widzę to na razie masz niewielkie pojęcie o czym mówisz ;)

Nie legalne to wiem ze sa a wiekszosc jezdzi i cieszy sie z uzytkowania ;)

Mi chodziło jedynie o wyrazenie zdania ze montaz xenonow (orginalnych do VB) jest bardziej efektowniejsze od HIDow. Sam myslalem nad Xenonami do VB ale koszt prawie 1000zł no i troche roboty przy tym jest ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP