Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Padł Akumulator?


Guest sapoan
 Share

Recommended Posts

Witam

No i chyba poleciał akumulator..

Nie sprawdzałem jeszcze niczego gdyż dopiero co wróciłem ale juz chciałbym sie czegoś dowiedzieć.

Rozrusznik przestał kręcić tak z dnia na dzień.. Wszystko Ok i nagle ... blada.. Później z pomocą życzliwych ludzi odpaliłem..przejechałem kilkaset km i .. po postoju w garazu dzis znów nie odpalił.

Jak sadzicie mogł tak pasć z dnia na dzień i drugie pytanie - jaki akumulator.

Silnik 1,6 x16sz (albo zs - ciągle zapominam).

Pozdrawiam

PS.

Na tym jaki jest w tej chwili pisze iz ma 70 Ah i 680A pradu ale nie wiem czy to nie jest przesadą.

Link to comment
Share on other sites

Mogl Ci pasc nie tyle bezposrednio akumulator co np ladowanie - ale jesli nie sygnalizuje kontrolka to raczej nie ( choc warto sprawdzic czy podaje na podwyzszonych obrotach na klemy akku te 14V )

Akumulator masz do tego silnika mocno przesadzony - bardzo mozliwe ze przez ciagle niedoladowanie padl/lub ze starosci.

Kup 44 - 55Ah MAX ! i bedzie super. Producentem moze byc centra i bedzie smigac.

Ale sprawdz lepiej to ladowanie.

PS: X16SZ :)

Link to comment
Share on other sites

Mogl Ci pasc nie tyle bezposrednio akumulator co np ladowanie - ale jesli nie sygnalizuje kontrolka to raczej nie ( choc warto sprawdzic czy podaje na podwyzszonych obrotach na klemy akku te 14V )

Akumulator masz do tego silnika mocno przesadzony - bardzo mozliwe ze przez ciagle niedoladowanie padl/lub ze starosci.

Kup 44 - 55Ah MAX ! i bedzie super. Producentem moze byc centra i bedzie smigac.

Ale sprawdz lepiej to ladowanie.

PS: X16SZ :)

Dzięki sprawdzę ładowanie ale podejrzewam iż z nim jest OK. Lampka kontrolna ładowania nie sygnalizuje jego braku..choc to pewnie nie przesądza o sprawności tego układu.

Z akumulatorem podejrzewałem iż jego pojemność jest przesadzona...ale taki był i przez ponad półtora roku sprawował się OK.

To miłe ze mniejszy bedzie smigał ze hej.. akurat w tym przypadku mniejszy znaczy również tańszy :D

Pozdrawiam

Aha no i jeszcze aby sprawdzić ładowanie muszę go uruchomić a ten skurczybyk akumulator ledwie da znać że jest .. :(

Edited by sapoan
Link to comment
Share on other sites

No teraz masz bezsensownie kolumbryne z diesla wsadzona, producent do tego jak i mocniejszych c20ne przewidzial 44 - 55Ah w zaleznosci od wyposazenia i to wystarcza.

EDIT

No to pozycz prad od kogos ... najlepszy sposob :) No i pro forma sprawdz na wylaczonym silniku jakie masz napiecie na akku jeszcze PRZED proba rozruchu.

Edited by Laser
Link to comment
Share on other sites

No teraz masz bezsensownie kolumbryne z diesla wsadzona, producent do tego jak i mocniejszych c20ne przewidzial 44 - 55Ah w zaleznosci od wyposazenia i to wystarcza.

EDIT

No to pozycz prad od kogos ... najlepszy sposob :) No i pro forma sprawdz na wylaczonym silniku jakie masz napiecie na akku jeszcze PRZED proba rozruchu.

Dziś sprawdzałem napięcie .. przed rozruchem. Wynosiło 11,8 V (ale beż zadnego obciążenia).

Czy powinienem jeszcze spradzic pobór prądu przy wyłaczonym silniku i żródłach .. no moze oprócz tego co noramlnie jest zasilane..zegarek.. pamieęć kompa..itp.

Moze jeakies zwarcie?

Link to comment
Share on other sites

Własnie jestem po próbach. Napiecie ładowania - 14,6 V. Pobór prądu w spoczynku - ok 50-100 mA.

Więc pewnie padniety aku.. Zastanawia mnie jednak napięcie na klemach 11,8V. Czy swiadczy to o zwartej celi czy o ogólnym kiepskim juz stanie aku. Przy wariancie pierwszym napięcie na klemach winno byc chyba jednak nizsze o napięcie jednej celi więc winno wynosic gdzies około 10,5 - 10,6 V. Czy dobrze myslę?

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie jednak napięcie na klemach 11,8V.

Przed zakupem akumulatora elektryk sprawdził mi pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach i okazało się że panel radia pobierał 0,7 V, po wyjeciu go było 0,1V. Wydaje mi się że te 11,8V w połączeniu ze starym akumulatorem może być niezdrowe.

Edited by Vikary
Link to comment
Share on other sites

Guest Marksrz

Vikary zajmij sie lepiej katechizmem bo na prądach to sie nie znasz

porady typu "coś mi sie wydaje " to zamet w głowch i tak nie douczonych czytelników

a dla pytającego jedna rada ,

doładuj jeszcze raz aku prostownikiem jak nie pomoże to złom i szkoda czsu na ponowne odpalanie z kabli

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszytkim.

Naładowałem ponownie i sam sie rozładował po ok 20 godzinach.

Zlom więc trzeba kupic nowy.

Przejrzałem dzis oferty i (cenowo bo to dla mnie chyba obecnie jedno z wazniejszych kryteriów :-( ) najbardziej odpowiada mi akumulator z Piastowa 60 Ah i prad 480 A. Cena - 150 złociszy.

Czy macie jakies doświadczenia z wyrobami tej firmy?

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem kiedyś w VA problemik kupiłem radio i zapomniałem podłączyć kabelka sterującego. Na drugi dzień akumulator padł. Kupiłem więc nowy. Po nocy znowu padł. Po pewnym czasie mordęgi doszłem co i jak i niepotrzebnie kupiłem nowy akumulator/ stary 2 letni musiałem zdać do sklepu/

Link to comment
Share on other sites

ja mam juz jakies 2 lata ZAP PLUS(Piastów) 62 Ah 480 A i mam problem.

przepraszam ze pisze o tym juz 2 razy ale chce szybkiej odpowiedzi bo potrzebne mi sprawne auto na nastepny tydzien :)

dzis rano przy zapalaniu silnika rozrusznik kilka razy pokrecil zanim auto odpalilo. ale pomyslalem ze temp ujemna to normalne. potem juz wszystko bylo dobrze.

wieczorem tego samego dnia odpalilem normalnie auto ale ogrzewanie tylnej szyby nie dzialalo. no ale jechalem dalej.

po 5 km przygasło mi podswietlenie zegarów, radio przestalo grać, wskazowki zegarow zjechaly na dół (predkosc=0, obroty=0, paliwo i temp=0) i zaczely sie zapalac kontrolki po kolei AIR BAG potem ABS no i za chwile lampka od ładowania. zjechalem na przystanek zgasilem auto

(myslalem ze klemy zasniedzialy i to przez to - mialem juz raz taki problem i to pomoglo - auto po przeczyszczeniu klem od razu zapalilo mimo iz chwile wczesniej ledwo podswietlenie deski sie swiecilo)

ale niestety nie tym razem, czyscilem klemy ale nic nie pomoglo.

po przekreceniu kluczyka do polowy bylo ok, kontrolki gasly ale jak przekrecalem kluczyk do konca to wszystko przygasalo i nawet rozrusznik nie mial sily krecic

zadzwonilem po ojca. podlaczylismy aku z obu aut (jedno auto odpalone) i zapalil. kontrolki sie nie swieca. zapala juz bez problemu.

wzialem aku do domu i laduje sie juz 3 godziny ciagle na 6A (prostownik automatyczny)

gdzie tkwi problem? aku, alternator, masa nie styka jak nalezy?

Edited by piotrek_vectraB
Link to comment
Share on other sites

sprawdz ladowanie - moze to wina alternatora ( moze polecial mostek albo regulator )

Sprawdz to miernikiem - przy okolo 2500 - 3000rpm napiecie na klemach od 13.5 - 14.4V inaczej jest zle

Link to comment
Share on other sites

piotrek_vectraB:

nie mierzylem tego nigdy :/

mierzyc na odpietych klemach? czy na zalozonych na aku

No jasne ze na zalozonym aku!! bo inaczej nic nie zmierzysz! wez najlepiej odpal maszyne i najpierw zmierz prad na altku. kabelek czerwony od miernika dotknij do kabelka czerwonego przy altku a masze do obudowy altka i zobacz jak ładuje. a pozniej zobacz na klemach jak ładuje. jak na altku jest dobre ladowanie a na aku slabe tzn ze coś z przewodami.

A gdyby ci slabo a altku ładował to zanim oddasz go do regeneracji to zrob mu dobrą masze. ja u siebie masy nei mialem i mi slabo ładował przez co aku mam na szmelc

Link to comment
Share on other sites

no i zmierzylem

sam akumulator na pusto ma 12,97 V

po podlaczeniu (bez obciazenia- światła, dmuchawa, radio WYŁĄCZONE) 14,63 V mierzone na klemach

po włączeniu wszystkiego co sie da (światłą krótkie, długie, przeciwmgłowe przednie i tylne, radio, dmuchawa, podgrzewanie tylnej szyby, oświetlenie wnętrza) 12,03 V mierzone na klemach

znowu zmierzylem bez obciazenia i było 14,34 V

dodam ze wartosci były takie same mimo roznych obrotów silnika 900 albo 2800

Mati86:

"kabelek czerwony od miernika dotknij do kabelka czerwonego przy altku"

nie znalazlem zadnego kabelka ktory bylby na wierzchu alternatora :/

moze jest dobrze zaizolowany albo gdzies gdzie nie ma miejsca :/

Edited by piotrek_vectraB
Link to comment
Share on other sites

Guest gregor_z
ja mam juz jakies 2 lata ZAP PLUS(Piastów) 62 Ah 480 A i mam problem.

przepraszam ze pisze o tym juz 2 razy ale chce szybkiej odpowiedzi bo potrzebne mi sprawne auto na nastepny tydzien :)

dzis rano przy zapalaniu silnika rozrusznik kilka razy pokrecil zanim auto odpalilo. ale pomyslalem ze temp ujemna to normalne. potem juz wszystko bylo dobrze.

wieczorem tego samego dnia odpalilem normalnie auto ale ogrzewanie tylnej szyby nie dzialalo. no ale jechalem dalej.

po 5 km przygasło mi podswietlenie zegarów, radio przestalo grać, wskazowki zegarow zjechaly na dół (predkosc=0, obroty=0, paliwo i temp=0) i zaczely sie zapalac kontrolki po kolei AIR BAG potem ABS no i za chwile lampka od ładowania. zjechalem na przystanek zgasilem auto

(myslalem ze klemy zasniedzialy i to przez to - mialem juz raz taki problem i to pomoglo - auto po przeczyszczeniu klem od razu zapalilo mimo iz chwile wczesniej ledwo podswietlenie deski sie swiecilo)

ale niestety nie tym razem, czyscilem klemy ale nic nie pomoglo.

po przekreceniu kluczyka do polowy bylo ok, kontrolki gasly ale jak przekrecalem kluczyk do konca to wszystko przygasalo i nawet rozrusznik nie mial sily krecic

zadzwonilem po ojca. podlaczylismy aku z obu aut (jedno auto odpalone) i zapalil. kontrolki sie nie swieca. zapala juz bez problemu.

wzialem aku do domu i laduje sie juz 3 godziny ciagle na 6A (prostownik automatyczny)

gdzie tkwi problem? aku, alternator, masa nie styka jak nalezy?

Mialem to samo co kolega. Dzisiaj sie mi to przytrafilo. Nie wiem co i jak. Raz zapalila mi sie kontrolka akku, przygazowalem i zniknela. Moze to byc ladowanie? Alternator - szczotki?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest fiolek1983

Przestrzegam przed kupnem akumulatorów BERGEN. 1.12.2009 kupiłem BERGEN 62Ah, 540A i jest to najgorszy akumulator jaki w życiu miałem. Od samej nowości miałem z nim problemy. Musiałem go doładować od czasu do czasu, a wcale nie robiłem krótkich tras (ok 50-70 dziennie. Ładowanie mam w porządku i nic mi nie zabiera prądu (sprawdzone u dobrego elektryka samochodowego). W ramach gwarancji dwa razy go oddawałem i za każdym razem nie była ona uznana. Obecnie akumulator ma rok. Gdy samochód postoi 2-3 dni na parkingu ledwo się da go uruchomić a przy mrozie około -10C i mniej zdarza się, że nie chce się dać uruchomić. BERGEN to najgorszy szmelc.

Postaram się przejeździć jeszcze na nim zimę, już nie dużo jej zostało, a na przyszły rok kupić coś innego: Centrę, Boscha. Vartę lub coś innego co uznawane jest za dobre.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Zasadnicze pytanie-posiadacie akumulator obslugowy czy bezobslugowy ?

Zdazaja sie jeszcze aku obslugowe,w ktorych nalezy uzupelnic poziom elektrolitu w celach-jedno,czy dwukrotne dolanie wody demineralizowanej jest dopuszczalne,przy ponownym ubytku nalezaloby sprawdzic zawartosc kwasu i uzupelnic odpowiednia mieszanka.

Naladowanie akumulatora,w ktorym poziom elektrolitu jest nizszy niz przewiduje producent moze skutkowac czesciowym uzkodzeniem ogniwa.

W bezobslugowych widac najczesciej poziom elektrolitu-wystarczy przygladnac sie akumulatorowi-sa tez zaznaczone stany max i min.

Przed zima warto tez sprawdzic prad rozruchowy aku-koszt paru zl-a mamy pewnosc,co posiadamy.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam

No i chyba poleciał akumulator..

Nie sprawdzałem jeszcze niczego gdyż dopiero co wróciłem ale juz chciałbym sie czegoś dowiedzieć.

Rozrusznik przestał kręcić tak z dnia na dzień.. Wszystko Ok i nagle ... blada.. Później z pomocą życzliwych ludzi odpaliłem..przejechałem kilkaset km i .. po postoju w garazu dzis znów nie odpalił.

Jak sadzicie mogł tak pasć z dnia na dzień i drugie pytanie - jaki akumulator.

Silnik 1,6 x16sz (albo zs - ciągle zapominam).

Pozdrawiam

PS.

Na tym jaki jest w tej chwili pisze iz ma 70 Ah i 680A pradu ale nie wiem czy to nie jest przesadą.

lepiej na kable nie odpalaj to nie polonez czy maluch ze na kable odpalic mogles :) pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP