Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Cieknie Olej Między Skrzynią A Silnikiem


Guest seaman
 Share

Recommended Posts

Witam!!

Mam problem...jak w temacie, cieknie mi olej z silnika (najprawdopodobnie z uszczelniacza wału) na łaczeniu skrzyni i silnika.

Czy ktos moze mi powiedziec ile trzeba kasy przygotowac na taka naprawe??

W domowych warunkach pewnie nie dam rady tego zreobic...

Moze ktos to robił i ma jakies pomocne uwagi??

Pozdrawiam!

Edited by Gawara
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

trzeba wyciągnąć silnik ze skrzynia , albo opuścic w dół, po zdemontowaniu zawieszenia.

ja osobiście wole do góry wyciągać.

roboty dużo.

a koszty to zależy od regionu i warsztatu.

sam uszczelniacz około 30zł kosztuje - dobrej firmy- nie skus sie tylko na tani bo moze dalej przepuszczać.

Link to comment
Share on other sites

trzeba wyciągnąć silnik ze skrzynia , albo opuścic w dół, po zdemontowaniu zawieszenia.

ja osobiście wole do góry wyciągać.

roboty dużo.

Tak tez myslalem..... :(

Wielkie dzieki!!!

Link to comment
Share on other sites

czesc

najprawdopodobniej padł ci simmering na wale od strony skrzyni. Koszt w Krakowie zaczynaja sie od 250 za wyciagniecie skrzyn i 150 za robote do.... tysiaca zlotych.

Jak masz zdolnosci ogrzewany garaz, duzo czasu, pomocnika i 2 tony kluczy to mozesz sprobowac.

Wania

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Tomek01

:( Witam,

Mam ten sam problem w X20XEV, niedalej jak wczoraj zajrzałem z kanalu na podwozie i... szok wszystko ujeb... w oleju cieknacego miedzy skrzynia a silnikiem. Diagnoza : uszczelniacz walu po stronie silnika. W Warszawie koszt naprawy zaczyna sie od 450zł za robote u "mietka" w warsztacie do 900 zł w serwisie. Przy czym jeden z "mieciow" zasugerował że grzech przy takiej robocie nie wymienić sprzęgła:) :D naciagacz dobry. A ogólnie w naszej wersji są "sanki", więc trzeba opuszczac zawieszenie zeby opuscic skrzynie z silnikiem....... bredzę ile to roboty zeby wymienic uszczelniacz za 30 blach....I znowu pincet po kielni - f*ck...

pozdrawiam...

Link to comment
Share on other sites

Witam

Panowie jak już będziecie skrzynie wywalali i taką kasę kładli za samą robociznę warto pomyśleć jednocześnie o wymianie sprzęgła, albo przynajmniej wnikliwym jego sprawdzeniu, bo po co za 10 tys km znowu rozbierać.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzic warto a nawet nalezy. Jak u Miłego wyciagnelismy i rozlaczylismy silnik ze skrzynia to dopiero wyszlo kilka rzeczy do zrobienia. Szkoda wyciagac dwa razy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomek01

Witam,

a co dodatkowo sprawdzaliście??? przy okazji beblania skrzyni i silnika i ich rozpiecia??? a i pytanie do tych co juz mieli do czynienia z tym tematem... Czy spuszczamy olej ze skrzyni przy takiej robocie???

pzdr. <_<

Link to comment
Share on other sites

Czy spuszczamy olej ze skrzyni przy takiej robocie???

najlepiej, bo wyleci ci z otworów po półosiach podczas wyciągania.

Sprawdzic trzeba odrazu tarcze sprzęgła, docisk, łożysko oporowe(wysprzęglik)

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciek D

Ja mam podobny problem, ale u mnie wyciek jest wyżej, praktycznie na łączeniu pokrywy zaworów, olej po trochę spływa po łączeniu silnika ze skrzynią. Nie jest to duży wyciek, nie widzę plam oleju pod autem. Wydaje mi się, że po prostu wyciek jest przez nieszczelną uszczelkę pod pokrywą. Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie osadza się olej. Jak myślicie, czy to uszczelka, czy coś poważniejszego?post-11869-1178303577_thumb.jpg

Edited by Maciek D
Link to comment
Share on other sites

Uszczelka pokrywy zaworów ci puściła.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciek D

Też tak myślę, auto kupiłem niedawno od znajomego, nie widział wcześniej żadnych wycieków. Jakieś 30-40 tyś temu wymieniał uszczelkę. Tydzień temu wymieniałem olej, może to dodatkowo spowodowało wyciek

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Odgrzebię starego kotleta ;) .U mnie też pojawił się wyciek między skrzynią a silnikiem-dokładnie na jego łączeniu.Podejżewam także simmering na wale od strony skrzyni.Mam pytanie bo dwóch różnych mechaników powiedziało mi dwie sprzeczne informacje na temat dostawania się oleju na sprzęgło.Jak to jest?Czy dostaje się tam olej,czy nie i lepiej takim autem niejeździć?

Link to comment
Share on other sites

Odgrzebię starego kotleta ;) .U mnie też pojawił się wyciek między skrzynią a silnikiem-dokładnie na jego łączeniu.Podejżewam także simmering na wale od strony skrzyni.Mam pytanie bo dwóch różnych mechaników powiedziało mi dwie sprzeczne informacje na temat dostawania się oleju na sprzęgło.Jak to jest?Czy dostaje się tam olej,czy nie i lepiej takim autem niejeździć?

pierwsza sprawa to sprawdz czy to olej ze skrzyni czy z silnika . Bo w mojej czarnej (x18xe) leciało z miski olejowej, ale z gornej uszczelki właśnie od strony skrzyni i tez myslalem ze skrzynia przepuszcza. W miedzy czasie wymieniłem silnik i okazało sie że sucho. Więc lecialo z silnika

Edited by slboss
Link to comment
Share on other sites

Z tej górnej uszczelki też mam wyciek,cieknie na to łączenie.Żeby na 100% dowiedzieć się,że wyciek jest również z łączenia skrzyni i silnika,włączyłem zapłon i na wolnych obrotach czekałem i obserwowałem gdzie najpierw zacznie cieknąć.Cieknie najpierw na łączeniu skrzyni z silnikiem.Przy okazji będzie wymieniana też ta górna uszczelka.

Link to comment
Share on other sites

Z tej górnej uszczelki też mam wyciek,cieknie na to łączenie.Żeby na 100% dowiedzieć się,że wyciek jest również z łączenia skrzyni i silnika,włączyłem zapłon i na wolnych obrotach czekałem i obserwowałem gdzie najpierw zacznie cieknąć.Cieknie najpierw na łączeniu skrzyni z silnikiem.Przy okazji będzie wymieniana też ta górna uszczelka.

Być może nie potrzebnie chcesz wymienić uszczelniacz w skrzyni. Takie jest moje zdanie. Leci z miski wiec sobie tamtędy spływa. Tak jest to skonstruowane, na łączeniu jest specjalny otworek zeby olej wyleciał a nie sprzęgło "zatapiał"

pisze bo doświadczenie w tym temacie mam a nie "bo tak mi sie wydaje"

A tak wogóle to jak rozumieć "wyciek jest również z łączenia skrzyni i silnika" ?

Próbuje Ci własnie wytłumaczyć, że tamtedy tylko spływa olej z miski. Miedzy silnikiem, a skrzynią nie ma żadnego oleju, tam jest sprzęgło i ma być sucho.

Edited by slboss
Link to comment
Share on other sites

A tak wogóle to jak rozumieć "wyciek jest również z łączenia skrzyni i silnika" ?

Napisałem "również",bo wydaje mi się,że oprócz przepuszczającej uszczelki górnej,przepuszcza też simmering między silnikiem i skrzynią.Tylko zastanawia mnie to,że nagle dwie uszczelki uszkodziły się?

PS.Jak najprościej sprawdzić czy to na pewno górna uszczelka poszła,a nie simmering na łączeniu?

Tak jak pisałem wyżej w poście,najpierw olej pojawia się właśnie na tym łączeniu.

Edited by D.A.N.I.
Link to comment
Share on other sites

Napisałem również,bo wydaje mi się,że oprócz przepuszczającej uszczelki górnej,przepuszcza też simmering między silnikiem i skrzynią.Tylko zastanawia mnie to,że nagle dwie uszczelki uszkodziły się?

PS.Jak najprościej sprawdzić czy to na pewno górna uszczelka poszła,a nie simmering na łączeniu?

Tak jak pisałem wyżej w poście,najpierw olej pojawia się właśnie na tym łączeniu.

napisałeś wczesniej że poci sie górna uszczelka wiec to juz świadczy o tym że to olej z silnika.

Link to comment
Share on other sites

napisałeś wczesniej że poci sie górna uszczelka wiec to juz świadczy o tym że to olej z silnika.

Tak zgadza się,to na pewno olej silnikowy.Czyli co?Wymienić tylko tą górną uszczelkę?Chodzi mi o to,żebym dwa razy nie płacił mechanikowi za robotę ;) .

Link to comment
Share on other sites

Tak zgadza się,to na pewno olej silnikowy.Czyli co?Wymienić tylko tą górną uszczelkę?Chodzi mi o to,żebym dwa razy nie płacił mechanikowi za robotę ;) .

powiem Ci tak. Uszczelke miski wymienia sie szybko i przede wszystkim tanio. A żeby wymienić simering w skrzyni to trzeba ją wyjmować, a za to to juz sie nieźle buli.

Proponuje uszczelke miski oryginał i dodatkowo delikatnie przesmarować silikonem do silników bo zalecaja nawet w ASO. Jak złożyłem bez smarowania to mimo wszystko sie pociło (nie ciekło) a po złożeniu na silikon było czysciutko.

Edited by slboss
Link to comment
Share on other sites

powiem Ci tak. Uszczelke miski wymienia sie szybko i przede wszystkim tanio. A żeby wymienić simering w skrzyni to trzeba ją wyjmować, a za to to juz sie nieźle buli.

Zobaczę co mi powie jeszcze mechanik i czy wymieni mi tą górną uszczelkę sposobem bez demontowania zawieszenia,czyli ułamanie kawałka miski olejowej ;) .Zapytam się ile chce za samą wymianę.Za wyciągnięcie skrzyni chce 350,00 zł ( z wymianą simmeringa ) myślę,że to nie jest zła cena,plus 80,00 zł chciał dodatkowo za wymianę tej górnej uszczelki.

Link to comment
Share on other sites

Zobaczę co mi powie jeszcze mechanik i czy wymieni mi tą górną uszczelkę sposobem bez demontowania zawieszenia,czyli ułamanie kawałka miski olejowej ;) .Zapytam się ile chce za samą wymianę.Za wyciągnięcie skrzyni chce 350,00 zł ( z wymianą simmeringa ) myślę,że to nie jest zła cena,plus 80,00 zł chciał dodatkowo za wymianę tej górnej uszczelki.

a po co demontowaś zawieszenie??

Link to comment
Share on other sites

a po co demontowaś zawieszenie??

2 lata temu,jak mi wymieniał mechanik tą górną uszczelkę to demontował bodajże półośkę ,bo brakowało 1,5 cm do wyciągnięcia tej górnej miski.Znalazłem na forum sposób,właśnie z ułamaniem tego kawałka miski i wtedy elegancko wychodzi ;) ( w X20XEV,tak właśnie to się odbywa :) ).Koszt robocizny na pewno mniejszy :) -kwestia dogadania się z mechanikiem,czy tak właśnie mi to zrobi :) .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sorry,że piszę post pod postem ;) .

Wymieniłem tą górną uszczelkę i okazało się jednak,że poszedł mi uszczelniacz między skrzynią a silnikiem.Wyciek jest dalej.Okazało się,że niepotrzebnie wymieniałem te uszczelki,ponieważ wyciek oleju dostaje się oprócz w tej dolnej części łączenia skrzyni a silnikiem,to jeszcze na tą górną uszczelkę i dlatego postanowiłem ją wymienić,myśląc,że jest nieszczelna,a tutaj zonk :P ,dalej wyciek jest jak był.Teraz mam pewność przynajmniej,że to uszczelniacz.

Mam pytanie:

Jak fchowo nazywa się ten uszczelniacz bo w tym temacie znalazłem takie odpowiedzi i niewiem która jest prawidłowa i czy jest jakaś różnica między nimi ( simmering,uszczelniacz od strony silnika,czy od strony skrzyni ? ) :) :

simmering na wale od strony skrzyni
Diagnoza : uszczelniacz walu po stronie silnika.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP