Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
DODOX

Wspomaganie Kierownicy

20 posts in this topic

Prosze o porade. Musze wymienić płyn wspomagania. Jak to zrobic?.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkręcasz rurkę przy pompie, podstawiasz naczynie, otwierasz zbiorniczek odpalasz auto kręcisz w prawo lewo az wszystko wyleci.

Zakrecasz rurkę, wlewasz nowy płyn, odpalasz auto, krecisz w prawo lewo do oporu i uzupelniasz płyn.

Najlepiej jak oba kola bedą w powietrzu bo ciężko będzie krecić bez płynu.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wbrew pozora wymienic plyn we wspomaganiu to nie takie proste.

Co ciekawe nawet ksiazka tego nie podaje - tak jak w przypadku skrzyni zalecane jest tylko kontrolowanie poziomu i ew dolewki - wiec jak masz klarowny plyn to go nie ruszaj, ew dolej zeby sie zgadzalo ze znakami na bagnecie.

Ale jesli juz musisz ...

Oczywiscie nie problem wylac stary zalac nowy - sek w tym ze w tym ukladzie czesto jest duzo zanieczyszczen.

Ze spuszczaniem na chodzacym silniku tez bym uwazal - bo pompa pracuje w przelozeniu 1:1 z walem korbowym i bez plynu lepiej zeby nie pracowala.

Jesli chcesz to zrobic w miare starannie to imo zlej ile sie da z maglownicy, i przewodow luzujac moze rzeczywiscie przy pompie a zeby pompa na sucho nie pracowala to dolac nowego plynu przy okazji przeplukac uklad *juz na pracujacym* zlac znowu ten plyn z plukanki i wlac swiezy ( ew powtorzyc plukanie jak jeszcze nie bedzie czysty ).

Po wymianie i moze podczas plukanki dobrze by bylo miec podniesiona przednia os - chodzi oto zeby pompa nie miala dodatkowego obciazenia nie dosc ze moze miec chwilowe przerwy w doplywie plynu to jeszcze obciazenie.

Aha co do ostatecznego odpowietrzenia - odpalasz silnik i pozwalasz zeby sie ROZGRZAL na WOLNYCH obrotach.

Jak sie nagrzeje to POWOLI krecisz kiera raz w lewo raz w prawo ale tylko o niewielki kat. Powtorzyc dwa trzy razy. Potem juz o pelny obrot od zera do oporu w lewo potem do zera i w prawo i do zera POWOLI, mozna powtorzyc pare razy.

Przy odpowietrzaniu STALE kontrolowac poziom plynu ! przed odpowietrzaniem zalag co do maximum, nadwyzke najwyzej potem sie odciagnie.

Ostatecznie skontrolowac i skorygowac poziom - rozgrzany olej ( 80st ) musi siegac GORNEGO znaku na bagnecie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> . A jesli odkrecił bym przewód powrotu płynu w najniższym miejscu?. Czy to przy pracujacym silniku nie spowodowałoby uszkodzenia pompy?.

Myslę że tryb pracy układu wspomagania jest : zbiorniczek wyrównawczy, pompa, maglownica, zbiorniczek wyrównawczy.

Pomocy!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do Lasera dotyczące opisywanej kontroli płynu. Piszesz że przy 80stopniach płyn powinien sięgać górnego znaku. Teraz powiedz, bo zawsze się nad tym zastanawiałem i nawet książka o tym nie mówi czy kontrolę przeprowadzamy od razu po odkręceniu czy najpierw odkręcamy zbiorniczek, wycieramy bagnet, wsadzamy ale nie zakręcając i sprawdzamy. Jakby nie patrzył jest spora różnica w ilości płynu przy zakręconym wieczku i odkręconym. Ja ogólnie zawsze sprawdzam przy odkręconym, jeśli nawet zaniżam odczyt to napewno nigdy nie stwierdzę że jest niby ok a faktycznie jest za mało.

I jeszcze jedno pytanko, czy wasze pompy też są takie mokre jak u mnie, nawet w Corsie u żony gdzie jest taka sama pompa obudowa jest cała w oleju, a ubytku oleju w układzie nie obserwuję.

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ta kontrola ilosci plynu w tych zbiorniczkach to jest masakra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> - Sam naprawiam niby mowi zeby sprawdzac albo na rozgrzanym albo na zimnym przy czym rozgrzany to majacy 80st a zimny otoczenia ( ciekawe jest to stwierdzenie - bo wiadomo jak rozne sa temperatury otoczenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) ale przy zalozeniu ze sprawdzamy na rozgrzanym to:

- odkrecamy korek z podzialka

- wyciagamy bagnet

- wycieramy

- KŁADZIEMY na pojemniku

- wyciagamy i sprawdzamy odczyt.

Przy rozgrzanym silniku plyn powinien siegac gornego znaku a przy zimnym nie powinno byc go mniej niz ponizej dolnego znaku.

Z ta mokroscia to rzeczywiscie dziwne, ale to nie tyle mokra pompa co jakby ma taka wilgotna powloke, nie cieknie wiec niech sobie bedzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

kilka dni temu jak spojazalem w moj zbiorniczek od oleju wspomagania to sie wystraszylem ten olej byl czarny jak smola wiec wylalem wszystko co bylo poprszez odkrecenie na dole jednego węza pozniej wiadomo pokrecilem keirą wybralem szczykawka no i zalalem nowy plyn po przejechaniu kilkunastu km kolor oleju nie przypomina barwy czerwonej mam wrazenei ze w tych węzykach musi byc duzo osadu syfu i nie wiem czy mam to wszystko rozkrecac czyscic czy co bo plukanie olejem chyba nie wchodzi w gre bo z kasa nie podolam :/

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

W wezach to swoja droga - duzo syfu zbiera sie w rowniez w maglownicy - co do plukania ciagle nowym olejem to rzeczywiscie marnotrastwo, wyjsciem jest spuszczenie tego oleju ktory zalales jako nowy odstawienie go na noc zeby osiadl zebrac to co bedzie klarowne znowu do ukladu na plukanie potem znowu to samo az bedzie w miare na koncu zalac juz nowym plynem.

Nie wiem jak jest z plukaniem ukladu przy uzyciu innych preparatow - nie mam wiedzy na ten temat a nie chce zle doradzic ( chodzi oto ze to pluczywo moze sie nie dac tak dokladnie usunac z ukladu i potem rozcienczy nowy plyn )

Edited by Laser
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

mam pytanie dlaczego wspomaganie dosyc ciezko pracuje i kiera ciezki sie kreci ???? wspomaganie dziala bo roznica miedzy zgaszonym a zapoalonym silnikiem jest duza ale jak porownuje wspomaganie z VB do mojej VA to jest dzien do nocy u mnie musze czasem 2 rekoma kreic a ulomek nie jestem heh nie wiem czyja to wina dodam ze plyn niedawno wymienialem

sprawa 2 czy maglowenice da rade samemu wymienic ??? czy jest tam potrzebny jakis specjalistyczny sprzet ??? ew ile mechanicy zycza sobie za takie cos ?? wiadomo budzet ograniczony

Edited by zamela
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Jestem tu nowy i mam pytanko:)

Mam Opla Vectre A 95r, 1.6 benzyna LPG. Po wymianie kół zimowych na letnie mje wspomaganie zaczęło troszke ciężej chodzic,Powietrze jest w oponach jest ok.

Pytanie 2:Gdzie jest zboirniczek w silniku od wspomagania>czy wogole takie cos istnieje?

Proszę o szybką odpowiedź.dzięki.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

taki czarny zbiorniczek z czerwonym plynem wew znajduje sie na lewo od akumulatora obok cewki zaplonowej czyli wylotu kabli od świec

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ten płyn to można dolewać czy tez tylko go się wymienia?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jesli z czerwonego i co wazne klarownego zmienil barwe na przypominajaca bloto lub poprostu jest brudny to wypadalo by wymienic, jesli tylko jest go za malo to dolac. ( najlepiej oryginalnego - wbrew pozorom nie jest drogi )

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,w środę spadł mi przewód cisnieniowy od wspomagania .Założyłem opaskę dolałem oleju i zaczął się problem. Słychać w środku auta podczas kręcenia kierownicą dziwne tarcie , skrzypienie. Nie jest zbyt głośne ale jest. Na zewnątrz i pod maską nic nie słychać. Pozdrawiam :{

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Sproboj najpierw odpowietrzyc uklad - kola w gore i na zapalonym silniku i poluzowanym korku krecisz pare razy od deski do deski. Potem ustawiasz kola prosto i patrzysz czy plynu nie za malo.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegę z mojego miasta ,

czemu musisz wymienić płyn , jaki powód

może przyczyna leży nie w płynie a w maglu !!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie innego typu, czy zwykły śmiertelnik jest w stanie reanimować przekładnie ze wspomaganiem? cieknie i cieknie więc sie zastanawiam czy kupić reperaturkę koszt 150zł czy może urzywaną przekładnie?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Wszyscy jesteśmy zwykłymi śmiertelnikami.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

I wszyscy-no większość-

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> sami sobie dajemy radę z większością przypadków.

Ja osobiście uznaję zasadę: Jeżeli ktoś to kiedyś zrobił i złożył, to na pewno da się rozebrać i złożyć

Nie koniecznie naprawić. Bo różnie to może być. Coś jest już wyrobione, wytarte i bez ingerencji poważniejszych środków się może nie obejść.

Edited by Dominiks
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

odgrzewam temat

dziś wymieniłem maglownice i po odpaleniu auta tak jak bym wcale wspomagania nie miał ,

silnik trochę popracował słyszałem jak by taki cichy bulgot i zaraz po delikatnym przekręceniu kierownicy raz w lewo raz w prawo wspomaganie sie troszkę poprawiło ale nie do końca

na starym maglu Saginaw ( teraz ZF) było znacznie lżej , w czym tkwi problem zrobiłem coś nie tak , płyn zalany nowy nigdzie nie cieknie sam już nie wiem ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Proszę o poradę, coś dzieje się z wspomaganiem kierownicy po odpaleniu słychać lekkie buczenie, na początku nie mogłem skojarzyć co to tak buczy ale gdy zaczynam kręcić kierownicą tak jak by zanikało jak tylko wyprostuję kierownicę znów buczy,gdy gaszę silnik słychać bulgot. Kierownicą kręci się dobrze, błędów na kom niema.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.