Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Jaki Sterownik Do Lpg?? Pomocy!!!!


Guest Marian
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich!

Dzisiaj okazało sie, że mój sterownik LPG AUTRONIK AL-700 skończył swój żywot :( i odmówił współpracy z moją Viki a dokładnie z jej silnikiem X20XEV. Gazownik niewiele myśląc :blink: wykręcił mi silnik krokowy (ten od gazu) i wstawił tam chamską śrubę ze sprężynką :o mówiąc, że można jechać dalej... Pomyślałem sobie ...no fajnie, trzeba zmienic gazownika bo kompetencje tego kończą sie tylko na wymianie czego kolwiek na co kolwiek byle nowego, bo wszystko co nowe to fajne a stare to do du... :lol:

Ale do rzeczy...

poszperałem troszkę na forum i teraz potrzebuje potwierdzenia tego, że:

- silnik X20XEV posiada sondę lambdę o zakresie działania 0-5V,

- z powodu w/w sondy potrzeba jest założenie sterownika gazu AUTRONIK AL-700 RESISTIVE,

Do tego czasu posiadałem sterownik LPG AUTRONIK AL-700 i przełaczenie na gaz powodowało ciągłe świecenie kontrolki błędu silnika (na benzynie gasła). Czy było to spowodowane złym sterownikiem LPG? Czy założenie sterownika RESISTIVE spowoduje zgaśnięcie kontrolki? Bardzo proszę o pomoc. Gazownik zawołał za nowy sterownik 300zł. a na allegro moge taki kupic za 150zł. tylko muszę miec pewność że to jest to co potrzebuję moja Viki.

posiadam instalacje II generacji BRC

Link to comment
Share on other sites

Guest MARTINES_LESZ
Witam wszystkich!

Dzisiaj okazało sie, że mój sterownik LPG AUTRONIK AL-700 skończył swój żywot :( i odmówił współpracy z moją Viki a dokładnie z jej silnikiem X20XEV. Gazownik niewiele myśląc :blink: wykręcił mi silnik krokowy (ten od gazu) i wstawił tam chamską śrubę ze sprężynką :o mówiąc, że można jechać dalej... Pomyślałem sobie ...no fajnie, trzeba zmienic gazownika bo kompetencje tego kończą sie tylko na wymianie czego kolwiek na co kolwiek byle nowego, bo wszystko co nowe to fajne a stare to do du... :lol:

Ale do rzeczy...

poszperałem troszkę na forum i teraz potrzebuje potwierdzenia tego, że:

- silnik X20XEV posiada sondę lambdę o zakresie działania 0-5V,

- z powodu w/w sondy potrzeba jest założenie sterownika gazu AUTRONIK AL-700 RESISTIVE,

Do tego czasu posiadałem sterownik LPG AUTRONIK AL-700 i przełaczenie na gaz powodowało ciągłe świecenie kontrolki błędu silnika (na benzynie gasła). Czy było to spowodowane złym sterownikiem LPG? Czy założenie sterownika RESISTIVE spowoduje zgaśnięcie kontrolki? Bardzo proszę o pomoc. Gazownik zawołał za nowy sterownik 300zł. a na allegro moge taki kupic za 150zł. tylko muszę miec pewność że to jest to co potrzebuję moja Viki.

posiadam instalacje II generacji BRC

Witam

Są już sterowniki Al 800 i te są ponoć odpowiedniejsze (choć sam mam AL 700)

Kontrolka Ci swieciła bo gaziarz nie umiał dobrze wyregulować instalacji - standard - zamontować umieją i to nie do końca dobrze a o dobrym wyregulowaniu można zapomnieć...

-rozwiązanie: koniecznie zmień gaziarza - ja poszukałem innego i w koncu mam prawie dobrze ustawioną choć emulacja jeszcze musi być poprawiona :angry:

Link to comment
Share on other sites

Witam

Są już sterowniki Al 800 i te są ponoć odpowiedniejsze (choć sam mam AL 700)

Kontrolka Ci swieciła bo gaziarz nie umiał dobrze wyregulować instalacji - standard - zamontować umieją i to nie do końca dobrze a o dobrym wyregulowaniu można zapomnieć...

-rozwiązanie: koniecznie zmień gaziarza - ja poszukałem innego i w koncu mam prawie dobrze ustawioną choć emulacja jeszcze musi być poprawiona :angry:

No tak ale czy masz AL 700 RESISTIVE? Z tego co wiem AL 700 nie posiada emulatora wtrysku więc gaziasz nic tu nie wyreguluje żeby kontrolka zgasła!?No i co z sondą lamdą?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

osobiście miałem w swoim autku AL 700 i jak powiedział że ma dość to znajomy mechanik zamontował mi centralkę Bingo M

Bardzo ją zachwalał - i nie zalewał

Powiem tak - dzień do nocy, o wiele więcej parametrów do ustawienia, płynne ustawianie temperatury przełączania na gaz i jeszcze parę innych

Ale najważniejsze jest to że te centralki (niestety nie wiem czy to się tyczy wszystkich Bingo czy tylko wersji M)same się "uczą" dostosowują do stylu jazdy ustawiając indywidualnie optymalne parametry pracy

Koszt wymiany (materiały i robocizna) to około 320.-

Link to comment
Share on other sites

Ale czy Bingo M to nie jest sterownik do silników z jednopunktowym wtryskiem paliwa?

Goły tak. Tyle że od bingo S różni się tylko tym, że trzeba dołożyć emulator wtryskiwaczy i można zakładać do wielopunktów.

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Witam,

no tak miło się dyskutuje ale ja nadal nie wiem czy silnik X20XEV posiada sondę lambdę o zakresie działania 0-5V i czy z tego powodu (w/w sondy) potrzeba jest założenie sterownika gazu AUTRONIK AL-700 RESISTIVE?

Do tej pory zastanawiałem sie czy założyć AUTRONIK czy AUTRONIK RESISTIVE a Wy mi tu jeszcze o Bingo M... no to teraz juz nie wiem... Myśle, że koszty kupna i założenia będa podobne więc pytanie które lepsze??

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

czy silnik X20XEV posiada sondę lambdę o zakresie działania 0-5V

Tak 5V

Na pewno resistive jest do sond 5V (nie chodzi dobrze z 1Voltowymi)

Z tego co pamiętam to parę osób z forum jeździ na zwykłym AL700 i też nie narzeka. Ten świecący check to pewnie nieumiejetność gazownika.

które lepsze??

wybierz przede wszystkim dobrego gazownika a ten już doradzi co lepsze i co potrafi założyć

Link to comment
Share on other sites

Tak 5V

Na pewno resistive jest do sond 5V (nie chodzi dobrze z 1Voltowymi)

Z tego co pamiętam to parę osób z forum jeździ na zwykłym AL700 i też nie narzeka. Ten świecący check to pewnie nieumiejetność gazownika.

wybierz przede wszystkim dobrego gazownika a ten już doradzi co lepsze i co potrafi założyć

Dzięki bardzo.

Więc założę AL-700 RESISTIVE. To najmniejszy problem. Gorzej z tym drugim tzn. dobry gazownik...

Czy tacy istnieją...????

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś podobny problem. Skontaktowałem się z firmą AUTOGAZ CENTRUM i tam mi powiedzieli że do opli z 5 voltową sondą należy założyc AL 700 R.

Link to comment
Share on other sites

Mam silnik 1800 na zwyklym autronicu all700. Chodzi bardzo dobrze i nie swieci mi sie zadna kontrolka.

Gazownik powiedzial ze na tej instalacji vectra chodzic bedzie i chodzi 3 rok.

Sa male klopoty natomiast przy zimnym silniku na benzynie ale to chyba nie przez autronica.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Żeby nie zakładać nowego postu. Mam g*nianą instalację 1 generacji. Nie mogę dojść do ładu z optymalnym jej ustawieniem więc myślę, żeby przesiąść się generację wyżej. Chcę kupić tani i dobry sterownik :)

Myślałem o Stagu50, ale coś mnie piknęło jak zacząłem czytać o emulacji sondy (?). Stag50 nie ma emulacji wtrysków (nie wiem czy to o to samo chodzi), Stag100 jednopuntowy emulator a dopiero Stag150 ma 4 punktowy emulator.

Żeby komputer nie wywalał błędu rozumiem, że muszę mieć 4 punktowy emulator do wiki b 1.8 ?

Jeśli tak, to polecacie coś w tej kwestii poza Stagiem?

Link to comment
Share on other sites

jesli to ma byc jakas tania zwykła instalka IIgen to bingo s4 z wbudowanym emulatorem na 4 wtryskiwacze. lub bingo M i do tego ososbny emulator. lub cos ze staga z emulatorem.

emulator musi byc na 4 wtryskiwacze bo tyle masz w silniku ;)

Można by nie dawac emulatora i odciąć zasilanie wtrysków przekaźnikiem i drugim przekaźnikiem lampkę od czeka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak, przyjrzałem się bliżej tematowi. W międzyczasie wymieniłem reduktor bo dogorewał. Póki co spalanie trochę spadło. Przy okazji wymieniłem termostat, bo też był cały czas otwarty i silnik niedogrzany.

Będę montował właśnie bingo s4. Chyba najbardziej optymalny wybór pomiędzy ceną i funkcjonalnością.

dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP