Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

[Porada] Wymiana tłumika środkowego i końcowego


Unikal
 Share

Recommended Posts

Nazwa pliku: Wymiana tłumika środkowego i końcowego

Plik Dodał: Unikal

Plik wysłano: 08 lut 2012

Plik zaktualizowany: 08 lut 2012

Kategoria pliku: VB - układ dolotowy + wydechowy

Wymiana tłumika środkowego i końcowego w Oplu Vectrze Caravan [2,2DTI]

Może komuś pomogę, wymieniałem tłumiki w swoim aucie więc postanowiłem zrobić foto poradę z opisem.

A wiec zaczynamy....

Potrzebne elementy (w Moim przypadku) to:

pre_1328691696__1.jpg

oraz dodatki:

pre_1328691742__2.jpg

Potrzebne narzędzia:

pre_1328691768__3.jpg

+ szczota druciana i WD 40

Zaczynamy od wprowadzenia samochodu na kanał lub jak ktoś dysponuje to podnośnik aby unieść cały samochód do góry.

Pierwszą czynnością jaką proponuje to za pomocą szczotki drucianej dokładnie oczyścić wszystkie śruby przy tłumiku środkowym i końcowym.

Następnie spryskujemy wszystkie połączenia gwintowane WD40

pre_1328691859__5.jpg

Troszkę czasu musi upłynąć zanim WD 40 zacznie działać, więc w tym czasie proponuje zdjąć wszystkie zapinki od wieszaków.

Za pomocą śrubokrętu płaskiego podważamy część blaszki a następnie ręką łatwo można zsunąć blaszkę z uchwytu/

pre_1328692066__6.jpg

Następnie odkręcamy śruby mocujące tłumik środkowy z katalizatorem (w moim przypadku potrzebna była szlifierka kątowa do przecięcia śrub, bo niestety nie dało się odkręcić, potem należało rozwiercić stare śruby i na nowo nagwintować otwory pod nowe śruby)

Po "udanym" rozłączeniu katalizatora i tłumika środkowego

czynność tą powtarzamy i odkręcamy tłumik końcowy.

Po rozłączeniu obydwu tłumików ściągamy wieszaki mocujące

pre_1328692203__7.jpg

i cały układ łatwo nam schodzi z auta.

Teraz należy dokładnie za pomocą szczotki drucianej oczyścić połączenie układu z katalizatorem

pre_1328692244__8.jpg

A teraz to wszystko robimy odwrotnie z nowym układem...

Zakładamy nowy układ na wieszaki mocujące, następnie przykręcamy za pomocą śrub M8 x 40 tłumik środkowy z katalizatorem (nie przychodzi tam żadna uszczelka).

pre_1328692322__9.jpg

dokręcamy 2 śruby kluczem "13", najlepiej oczkowym aby nie zniszczyć śrub

pre_1328692362__10.jpg

W przypadku łączenie tłumika środkowego z tłumikiem końcowym należy użyć specjalnej uszczeliki (Y22DTR, śr. 55mm), uszczelka nakładamy dokładnie na kołnierz w rurze tłumika środkowego, skręcamy to za pomocą specjalnych śrub ze sprężynami (klucz nasadka nr 15)

pre_1328692430__11.jpg

pre_1328692494__12.jpg

Śrubę wkręcamy aż do końca gwintu

pre_1328692584__13.jpg

Na koniec zakładamy wszystkie zabezpieczenia wieszaków (7 szt. blaszek)

pre_1328692603__14.jpg

i już mozemy sie cieszyć nowiutkim układem wydechowym/

Mam nadzieje że komuś to pomoże i ułatwi prace, może mało profesjonalnie ale jakoś jest

Pozdrawiam i życze miłej pracy.

Kliknij tutaj aby pobrać plik

Edited by matrox
Link to comment
Share on other sites

Temat podkleje , bo moze się komuś przydać - aczkolwiek na stronie głównej klubu, są obszerne porady ze zdjeciami na temat wymiany tłumików środkowego i koncowego.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam chcialem cos dodac do wymiany tlumikow, proponowalbym od razu wymienic gumy na ktorych są zamocowane tlumiki, mogą po pewnym czasie peknąć a druga sprawa uklad wydechowy jest sztywniejszy i nie cierpi pozniej tak elestyczne łącze, a po co wchodzic drugi raz pod auto jak mozna od razu wymienic a koszt takich gumek to grosze. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Co za idiota (konstruktor vb) zrobił gwint w katalizatorze,przeciez wiadomo ze sruby sie urwią i wtedy dodatkowa robota.W moim przypadku tez musiałem rozwiercac katalizator.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
koledzy mam takie pytanie do was gdyz musze wiedziec czy tłumik końcowy od VB sedan czy np chethbek bedzie pasowal do kombi???

będzie pasował, nie ma różnicy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Chcialbym zapytać skad wziac tłumik końcowy oprócz ASO. Kompletnie niegdzie nie moge znaleźc jakiegokolwiek zamiennika. W ASO powiedzieli bagatela... 1100 zł :|. Mam Signum 2.2 DTI '03 i ponoć tłumik jest jak z powyższej Vectry C kombi. Jeśli ktoś ma pomysł skad wziac to cudo oprócz oczywiscie ASO to byłbym wdzieczny za jakikolwiek kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Janiczek
A teraz to wszystko robimy odwrotnie z nowym układem

zakładamy nowy układ na gumy

nastepnie przykręcamy za pomocą srub M8x40 tłumik środkowy z katalizatorem (nie przychodzi tam żadna uszczelka)

http://img236.imageshack.us/my.php?image=dsc04218im0.jpg

w poradzie na stronie głównej jest napisane że potrzebny jest tam pierścień uszczelniający, czy mógłby mi ktos potwierdzić która wersja jest poprawna? Musze wymienic oba tłumiki i nie wiem czy potrzebuje jeden czy dwa pierścienie uszczelniające. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

do 1,6 potrzebny jest tylko jeden pierścien - środkowy z końcowym

do 2,5 podobno dwa - według EPC

A mam inne pytanie, posiada ktoś momenty jakimi sie dokręca tłumiki, przede wszystkim rury do kolektorów najlepiej od 2,5

Link to comment
Share on other sites

A mam inne pytanie, posiada ktoś momenty jakimi sie dokręca tłumiki, przede wszystkim rury do kolektorów najlepiej od 2,5

Mam wszystkie momenty :P

Link to comment
Share on other sites

Mam wszystkie momenty tongue.gif

To czemu ja ich jeszcze nie mam ;)

Dla ułatwienia w TISie nie ma ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Janiczek
do 1,6 potrzebny jest tylko jeden pierścien - środkowy z końcowym

do 2,5 podobno dwa - według EPC

A mam inne pytanie, posiada ktoś momenty jakimi sie dokręca tłumiki, przede wszystkim rury do kolektorów najlepiej od 2,5

w 2,5 rura wylotowa przednia do kolektora wylotowego 30Nm

w 4-cylindrowych 25Nm

mocowanie katalizatora do tłumika 25Nm

Edited by Janiczek
Link to comment
Share on other sites

Dla ułatwienia w TISie nie ma wink.gif

Są wszystkie :P

Wieczorem Ci wyśle.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest elektryk27

Ktoś mi doradzi czy cały układ wydechowy od vectry-A v6 , pasuje do vectry- B v6. :(

Edited by elektryk27
Link to comment
Share on other sites

A coś konkretnie bo tych obrazków nie ogarniam.. :(

jak wiesdz jaki masz silnik i z jakiego silnika jest z vectryA to zobaczysz są wszystkie układy wydechowe silników vectry A i B pokazane

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest Misiek2706

Mam pytanie odnośnie kosztów tłumika do Opla Vectry B 97 kombi cały kompletny w jakiej cenie można kupić??

Dziękuje za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

ja wymienialem w swojej kombi po zakupie bo byl slaby to dalem:

srodkowy i koncowy z gumami itp [kompletne] 300 + elastyczna 40 + rurka, spawanie 70.

dzieki temu mam zrobiony caly tlumik od kolektora do wydechu :)

tu masz srodkowy i koncowy + gumy,s ruby itp - http://allegro.pl/item1112804040_tlumik_tlumiki_opel_vectra_b_1_6_1_8_2_0_2_2.html 290+wys

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest pomyslek

Witam.

Czy posiada ktoś z kolegów wymiary tylnego tłumika (Vectra B kombi 2,0).

Mój się skończył, a w pracy mam możliwości zrobienia, tylko potrzebuje dane tłumika. Nie będzie może to jak oryginał, ale zawsze coś, aż będą fundusze na nowy.

Pozdrawiam i liczę , że któryś z kolegów forumowiczów pomoże.

Czy nikt mi nie pomoże?

Edited by pomyslek
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Kupiłem tłumiki plus pierścień i komplet sprężyn ze śrubami

Wg porad raz jest drugi pierścień przy katalizatorze a raz nie ma

Tłumiki kupiłem od 2.5

Czy sruby srodkowy/kat są takie same jak srodkowy/końcowy

Ewentualnie może ktoś linkiem pomóc

To będą M8x40? Patrzyłem na Alle ale tam jakieś imbusowe wychodzą

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest fakszirak

hej, w zamarze mam wymienić środkowy i końcowy, i ażeby dopełnić formalności, chciałbym podpytać czy wystarczy jeden pierścień uszczelniający między środkowym i tylnim, czy powinno się dać jeszcze jeden dodatkowo między drugim a rurą kolektora. Gdzieś podczytałem że tego drugiego w 1.6 się nie zakłada (?)

edyta:

w katalogu napisali że ni ma, więc tak ku informacji..

Edited by fakszirak
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP