Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Błąd Na Kompie


Guest vito
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Coś niedobrego dzieje się z moją vc. Na "aparacie" oplowskim tech2 wyskakuje błąd PO234. Może ktoś wie co to oznacza ? VC gts 2,2 dtr 2003 r manual. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest turbo_man
Witam wszystkich. Coś niedobrego dzieje się z moją vc. Na "aparacie" oplowskim tech2 wyskakuje błąd PO234. Może ktoś wie co to oznacza ? VC gts 2,2 dtr 2003 r manual. Pozdrawiam

dokładnie P0234 Engine Overboost Condition

niestety mój angielski jest zasłaby na dokładne przetumaczenie ( proszę o pomoc lub weryfikację gdybym coś pomylił) sens jest taki że Twój silnik jest nadwyrężony lub pracuje w sposób utrudniony.

Jeszcze raz proszę o weryfikacje.

A swoją drogą skoro byłeś na tech-u to nie powiedzieli Ci co ten błąd oznacza??

Link to comment
Share on other sites

dokładnie P0234 Engine Overboost Condition

niestety mój angielski jest zasłaby na dokładne przetumaczenie ( proszę o pomoc lub weryfikację gdybym coś pomylił) sens jest taki że Twój silnik jest nadwyrężony lub pracuje w sposób utrudniony.

Jeszcze raz proszę o weryfikacje.

A swoją drogą skoro byłeś na tech-u to nie powiedzieli Ci co ten błąd oznacza??

Tak bywa - długo by opowiadać. Dzięki za dobre chęci i pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Guest turbo_man
Tak bywa - długo by opowiadać. Dzięki za dobre chęci i pomoc.

Powiedz cos więcej może jakoś wspólnie znajdziemy rozwiązanie tego enigmatycznego problemu?

Link to comment
Share on other sites

Powiedz cos więcej może jakoś wspólnie znajdziemy rozwiązanie tego enigmatycznego problemu?

Wszystko znajdziesz w temacie "pomocy 2,2 dti" - chodzi o przechodzenie na trasie auta w stan awaryjny. Jakbyś miał jakieś sugestie będę wdzięczny. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

tech2 wyskakuje błąd PO234. Może ktoś wie co to oznacza ?

Błąd P0234 dotyczy układu regulacji ciśnienia doładowania. Pod tym samym kodem błędu występować mogą dwa problemy, tj. za wysokie ciśnienie doładowania lub za niskie ciśnienie doładowania. U mnie akurat wystąpiła odchyłka ujemna. A ty nie wiesz jak było u Ciebie?

Przyczyn wystąpienia tego błędu może być kilka ale jak wykluczy się przyczyny mechaniczne jest jeszcze temat softu sterownika silnika gdzie opel zaleca w takim przypadku wgranie nowszej wersji gdzie zmieniono próg wystąpienia tego błędu. W starszych wersjach oprogramowania była za niska co powodowało niepotrzebne pojawianie się błędu P0234 i wchodzenie silnika w tryb awaryjny.

Link to comment
Share on other sites

Błąd P0234 dotyczy układu regulacji ciśnienia doładowania. Pod tym samym kodem błędu występować mogą dwa problemy, tj. za wysokie ciśnienie doładowania lub za niskie ciśnienie doładowania. U mnie akurat wystąpiła odchyłka ujemna. A ty nie wiesz jak było u Ciebie?

Przyczyn wystąpienia tego błędu może być kilka ale jak wykluczy się przyczyny mechaniczne jest jeszcze temat softu sterownika silnika gdzie opel zaleca w takim przypadku wgranie nowszej wersji gdzie zmieniono próg wystąpienia tego błędu. W starszych wersjach oprogramowania była za niska co powodowało niepotrzebne pojawianie się błędu P0234 i wchodzenie silnika w tryb awaryjny.

Hmm ... ciekawe to co piszesz. Na pewno to sprawdzę. Interesujący jest zwłaszcza temat softu sterownika. Moja vectra jest z lipca 2003 - ciekawe na jaką wersję oprogramowania się załapała ? Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc. Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm ... ciekawe to co piszesz. Na pewno to sprawdzę. Interesujący jest zwłaszcza temat softu sterownika. Moja vectra jest z lipca 2003 - ciekawe na jaką wersję oprogramowania się załapała ?

Moja jest z maja 2003.

Poniżej opis tej usterki z TIS'a:

"Subject: Engine Y22DTR, turbocharger - DTC P0234 (5A) set during acceleration

Models: Engines: Option:

Vectra-C 2003...2005 Y22DTR

Complaint: During acceleration (5th gear, starting from low RPM) the SVS telltale lights up and vehicles switches into limp home mode. DTC P0234 (5A), negative deviation (actual boost exceeds desired value) is set.

Cause: Problem caused by software deviation (boost detection too sensitive).

Production: Engine out of production, modified software is for field fix purposes only.

Remedy:

In case of customer complaint reprogram the ECU with TIS 2000-CD, as of version:

- CD 61 for all vehicles with manual transmission,

- CD 62 for all vehicles with automatic transmission,

- CD 63 for all vehicles in france."

Link to comment
Share on other sites

Moja jest z maja 2003.

Poniżej opis tej usterki z TIS'a:

"Subject: Engine Y22DTR, turbocharger - DTC P0234 (5A) set during acceleration

Models: Engines: Option:

Vectra-C 2003...2005 Y22DTR

Complaint: During acceleration (5th gear, starting from low RPM) the SVS telltale lights up and vehicles switches into limp home mode. DTC P0234 (5A), negative deviation (actual boost exceeds desired value) is set.

Cause: Problem caused by software deviation (boost detection too sensitive).

Production: Engine out of production, modified software is for field fix purposes only.

Remedy:

In case of customer complaint reprogram the ECU with TIS 2000-CD, as of version:

- CD 61 for all vehicles with manual transmission,

- CD 62 for all vehicles with automatic transmission,

- CD 63 for all vehicles in france."

Noo jestem pod wrażeniem. Dajesz mi iskierkę nadzieji. W środę jestem umówiony w serwisie w Siedlcach i na pewno im to zasugeruję. Ostatnio sprawdzali mi jakieś zaworki ale okazały się sprawne (?) a wada występuje dalej . . . chłopaki drapią się w czaszki a ja mam wrażenie, że tracę czas. Samochód używam prawie wyłącznie na trasie więc usterka ta doprowadza mnie do stanu skrajnego wkur... . Czy twoje auto po zmianie tego oprogramowania jest już ok ? Jeśli tak to jest nadzieja i dla mnie . . . Jeszcze raz wielkie dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Czy twoje auto po zmianie tego oprogramowania jest już ok ?

Wgranie nowego softu to była tylko kropka nad "i".

Wcześniej zrobiłem następujące rzeczy:

1. Zmiana stylu jazdy: wyższe obroty. Unikanie jazdy/przyspieszania przy niskich obrotach (okolice 2000obr/min). Na trasie gdzie wywalało mi ten błąd np. przy wyprzedzaniu nie przyspieszam z piątki. Chyba że jadę z dużą prędkością. Ma to na celu zmniejszenie zasyfienia turbiny (kierowanych łopatek) produktami spalania ropy (sadza), której jest dużo przy niskich obrotach i dużym obciążeniu. :)

2. Rozruszałem (tak mi się przynajmniej wydaje) łopatki turbiny. Przy turbinie jest taki mieszek z dźwigienką.

2a. Pojawianie się usterki ustało...... Mam spokój od jakiegoś pół roku. Wcześniej była to częsta przypadłość na trasie :D

3. Nowy soft wgrałem przy okazji, na wszelki wypadek. B)

Cenna byłą by informacja czy błąd ten wynika z za dużego czy z za niskiego ciśnienia doładowania. Zapytaj w serwisie przy okazji podpięcia TECHa.

Link to comment
Share on other sites

Wgranie nowego softu to była tylko kropka nad "i".

Wcześniej zrobiłem następujące rzeczy:

1. Zmiana stylu jazdy: wyższe obroty. Unikanie jazdy/przyspieszania przy niskich obrotach (okolice 2000obr/min). Na trasie gdzie wywalało mi ten błąd np. przy wyprzedzaniu nie przyspieszam z piątki. Chyba że jadę z dużą prędkością. Ma to na celu zmniejszenie zasyfienia turbiny (kierowanych łopatek) produktami spalania ropy (sadza), której jest dużo przy niskich obrotach i dużym obciążeniu. :)

2. Rozruszałem (tak mi się przynajmniej wydaje) łopatki turbiny. Przy turbinie jest taki mieszek z dźwigienką.

2a. Pojawianie się usterki ustało...... Mam spokój od jakiegoś pół roku. Wcześniej była to częsta przypadłość na trasie :D

3. Nowy soft wgrałem przy okazji, na wszelki wypadek. B)

Cenna byłą by informacja czy błąd ten wynika z za dużego czy z za niskiego ciśnienia doładowania. Zapytaj w serwisie przy okazji podpięcia TECHa.

OK odezwę się po wizycie w serwisie (środa) Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest yanoosch

Witam. Wiem ze temat stary ale sadze ze caly czas ten problem sie przewija.

Mieszkam w Szkocji i tez mialem ten problem . Ale na szczescie od srody wszystko juz jest dobrze. Przegladalem weze, rurki itp wszystko wygladalo dobrze.

Pomogla mi aktualizacja oprogramowania w serwisie VAUXHALLa (OPEL). Zaplacilem 100 funtow ale bylo warto. Juz moge jezdzic bez jakiegokolwiek stresu.

Co prwada nie zaktualizowali mi ECU (poniewaz mialem juz aktualna wersje - a mimo to blad wystepowal) - zaktualizowali mi "SPS". W pierwszej chwili bylem zawiedziony poniewaz zaplacilem 100 a mimo to nic mi nie zrobili poniewaz ECU bylo zaktualizowane. Nie wiem co to jest ale wydaje mi sie ze jest to od sterowania wszelkimi ustrojstwami.

Wiem jedno to rozwiazalo moj problem. Dziesiaj wybralem sie w dluzsza trase w gory i autko szlo bez najmniejszego problemu. ZADNEGO TRYBU AWARYJNEGO> przed aktualizacja nie podjechalbym pod wiekszosc gorek. Jedna gorka byla gzies na kilometr jakies 7% pochylu wiec auto dostalo solidne obciazenie a mimo to dal rade. Mysle ze to pomoze.

AHA> moje auto to VECTRA C 2.2 DTI 2003

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP