Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Odpowietrzenie zbiornika paliwa


Gryngol
 Share

Recommended Posts

Mam zapowietrzony zbiornik paliwa, moge tankować tylko po kropelce, ale to troche długo trwa:)

Rozebraliśmy kiedyś z mechanikiem cały wlew, przedmuchaliśmy te rurki i wężyki co tam się znajdują, ale to nie pomogło. Podobno gdzieś pod maską silnika jest jeszcze jakieś inne odpowietrzenie?? Prawda to?? Gdzie w VB są takie odpowietrzenia???

Link to comment
Share on other sites

musisz zdjąć fartuch pod przednim prawym błotnikiem i tam jest filtr od tego odpowietrzania.

nawet nie żartuj!!!!

miesiąc fura stała bez przednich błotników a ja się tym nie zająłem:(

mam nadzieje ze po zdjęciu tego fartucha (nadkola??) dojście jest łatwe??

edit

czy to jest ta część??

7f2785797fc20901m.jpg

to się jakoś czyści, czy wymienia na nowe??

Edited by Gryngol
Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Czy można dowiedzieć się jak udrażnia się w viki odpowietrzanie zbiornika paliwa? Czy to tylko w tym miejscu pod błotnikiem z przodu, czy też w innych lokacjach, z tyłu np. przy wlewie czy gdzieś w okolicach baku?

U mnie ten problem powstał, gdy owinąłem szczelnie 2 gumowe przewody przy baku, jeden o większej drugi mniejszej średnicy, pod autem po środku przy stabilizatorze.
Od tego czasu mam ciśnienie w baku, syczy przy odkręcaniu korka, a jak jest zakręcony to bak ulega odkształceniom, słychać pracę blachy, takie głośne "łup",

Edited by amon31
Link to comment
Share on other sites

Tak, tylko zastanawiam się w którym dokładnie miejscu przy wlewie jest?

Domyślam się, że pod korkiem. w górnej części wlewu są takie żeberka i pomiędzy nimi, no ale to służy tylko tankowaniu.

A co załatwia sprawę ciśnienia w baku, odpowietrzenia go i tego syczenia, skoro go wcześniej nie było? Czyżby wężyk w stronę filtra węglowego?

 

No i się porobiło.

Dałem auto do konserwacji podwozia, przy okazji wyjęto ten filtr, przedmuchane zostały przewody do niego idące (swoją drogą było to pozapychane kuleczkami węgla) i teraz cały układ baku, tj. zbiornik, wlew i pewnie przewody brzęczy, wpada w denerwujące drgania, niezależnie czy korek jest odkręcony, czy zakręcony.

Spotkał się ktoś z tym zjawiskiem? Może coś nie tak z tym zakichanym filtrem, za duże podciśnienie?

Problem rozwiązany - winowajcą jest owy filtr oparów, jak jest stary to parcieją w nim uszczelki i membrany, puszcza cały czas opary z baku i przez to jest ciągłe ssanie do kolektora, stąd drgania. Przewód zatkałem, już jest ok.

Edited by amon31
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP