Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Montaż klimatyzacji manualnej (x18..., x20...) oraz fotorelacja z montażu


Recommended Posts

Jak w temacie. Szukałem po całym forum, ale konkretów nie znalazłem. Proszę więc o podanie czym sie różnią klimy z anglika i europejczyka i co nie pasuje w razie przekładki? Ponadto prosiłbym o podanie listy wszystkich elementów wchodzących w skład klimy manualnej do x20xev 96r. (nie mam EPC ani TISu dlatego o to proszę) :( .

Edited by WOOCASH
Link to comment
Share on other sites

z tego co wiem

to nagrzewnica nie bedzie pasowac

nie wiem jak bedzie z parownikiem

reszta powinna podejsc

pompa rurki chlodnica sa takie same

Link to comment
Share on other sites

Na pewno nie pasuje parownik w kabinie oraz węże relacji parownik - przyłącze przy refletorze. Sprężarka pasuje, oprócz tego napewno będzie inna łapa pompy wspomagania(musi mieć mocowanie na sprężarkę i to też jest kilka rodzaji), inna jest chłodnica wody(chłodnica klimy wisi na chłodnicy wody), dodatkowy wiatrak pod zderzakiem do tego potrzebujesz zmienić instalacę pod sterowanie wentylatorami (chłodnicy i klimy), przycisk w kokpicie, inna obudowa parownika w kabinie, o ile się nie mylę również inna jest nagrzewnica w kabinie.

Osobiście dałbym sobie spokuj, sprężarka może cieknąć(taka uroda), parownik oryginalny też długo nie wytrzymuje a nowy to parę setek kosztuje, napewno nowy filtr w układzie klimy(koszt około 100pln), nabicie i jeszcze ewentualne nieprzewidziane koszty.

Nie pakowałbym się w taką zabawę, ale to oczywiście moja subiektywna opinia.

Link to comment
Share on other sites

Widzę, że tak jak ja ktoś tutaj w x20xev nie ma klimatyzacji <_<

Przerabiałem ten temat i nie ma sensu bawić się w to, zbyt dużo roboty, zbyt dużo ryzyka...

W jednym momencie miałem nawet do kupienia kompletnego Climatronika z europejskiego x20xev za 1000 zł jak się dowiedziałem co człowiek musi zrobić aby go założyć do mnie i ile to +/- kosztuje to mi wszystkie włosy na głowie B)

Link to comment
Share on other sites

Biorę się za to z dwóch powodów:

1) mam dość kiszenia się w słoneczne dni w samochodzie <_< i jazdy z otwartymi oknami :angry:

2) z zamiłowania jestem elektronikiem, a pracuje przy klimatyzacji, więc mam trochę ułatwione zadanie (narzędzia, freon i inne). B)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

I co założyłeś klimatyzację? Jak przyświeciło w tyłek słoneczko to krew mnie zalewa, że nie mam tej &^%*$ klimatyzacji :(

Brakuje mi tego...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest akurnik

Panowie, też się przyłączam do tematu, ponieważ mam X16XEL bez klimy. Czy w nadwoziu trzeba wiercić dziury na rurki od klimy i na rurkę odwadniającą? Patrzyłem na moją ścianę grodziową i ponad rurkami od wody nie ma nic. Żadnych otworów, zaślepek, korków gumowych. Poprzednio miałem Hyundai'a Pony bez klimy i klimę tam założyłem bez problemu. Wszystkie otwory były przygotowane i zaślepione korkami. Otwory gwintowane na mocowanie różnych rzeczy też były. A w VB nic takiego nie widzę.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Chłopaki... Trzeba iść do przodu z tym tematem!

Chcę założyć klimatyzację do mojego x20xev i chciałbym wiedzieć dokładnie co i jak. Najprawdopodobniej kupię klimatyzacje od jakiegoś Anglika bo sa bardziej dostępne i pewno tańsze.

Na początek piszę to co wiem i co potrzebuję aby zamontować klimatyzacje:

1. Sprężarka klimayzacji

2. Uchwyt sprężarki

3. Pasek klinowy

4. Chłodnica cieczy chłodzącej + chłodnica klimatyzacji

5. Nagrzewnica

6. Parownik

7. Przycisk klimatyzacji

8. Przewody klimatyzacji

Co jeszcze jest potrzene na przekładkę i co na 100% nie pasuje z wersji angielskiej?

Link to comment
Share on other sites

Chłodnica klimatyzacji to skraplacz.

Jeszcze raz jeśli można. :)

Elementy klimatyzacji:

1. Sprężarka klimatyzacji

2. Uchwyt sprężarki

3. Pasek klinowy

4. Chłodnica cieczy chłodzącej + skraplacz + wentylatory + skrzynka z przekaźnikami do tych wentylatorów

5. Nagrzewnica + parownik

7. Przycisk klimatyzacji

8. Panel sterowania nawiewem (jest tam styk który dopuszcza klime do pracy)

9. Przewody chłodnicze klimatyzacji

10. Instalacja elektryczna

W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy jest odpowiedni otwór w przegrodzie między komorą silnika a wnętrzem, bo dla przykładu u mnie trzeba wycinać otwór bo jest owalny a powinien być kwadratowy (ok 8x8cm)

Edited by WOOCASH
Link to comment
Share on other sites

z otworami w ścianie grodziowej jest tak, że angliki mają ją całkiem inną ,więc na pewno trzeba tam robić lub przerabiać otwory,wiem na sto procent od kolegi który robił w GM Gliwice,składał obie wersje,całkiem inna przegroda idzie do anglika <_<

Link to comment
Share on other sites

z otworami w ścianie grodziowej jest tak, że angliki mają ją całkiem inną ,więc na pewno trzeba tam robić lub przerabiać otwory,wiem na sto procent od kolegi który robił w GM Gliwice,składał obie wersje,całkiem inna przegroda idzie do anglika <_<

Bo roznica jest w pedalach. ale przejscie do klimy bedzie takie samo - roznica moze byc w wersji z klima lub bez bo jest inne podejscie do nagrzewnicy

Link to comment
Share on other sites

Bo roznica jest w pedalach. ale przejscie do klimy bedzie takie samo - roznica moze byc w wersji z klima lub bez bo jest inne podejscie do nagrzewnicy

z opisu kolegi jasno wynika że cała przegroda jest inna ,otwory w innych miejscach i kształcie,otwór pod kierą jest kwadratowy np

Link to comment
Share on other sites

1. Gdzie mają znajdować się te otwory w ścianie? (Dokładniej gdzie ich szukać)

2. Gdzie w samochodzie z klimatyzacją znajduje się nagrzewnica?

Link to comment
Share on other sites

1. Dziś zrobie foty i jutro wstawie.

2. Tam gdzie jest w samochodzie bez klimy. Rożnica jest w wyprowadzeniu przewodów do komory silnikowej. Jak będzie mi działało EPC to zapodam foty.

Link to comment
Share on other sites

Rysunki przedstawiające różnice pomiędzy nagrzewnicą w wersji bez klimatyzacji i z klimatyzacją.

1) Wersja bez klimatyzacji

bezklimynd7.jpg

Element numer 5 to przepust przez ściane grodziową do komory silnika

1) Wersja z klimatyzacją

zklimhw4.jpg

Element numer 12 to przepust przez ściane grodziową do komory silnika

Nagrzewnice jak widać nie dużo różnią się od siebie. Przerabiając samochód bez klimy trzeba będzie wycinać otwór na kształt elementu nr 12.

Link to comment
Share on other sites

No niestety. Mnie to czeka, ale dopiero w zime, bo ten sezon jeszcze się jakoś przemęcze. Chyba że trafi sie jakas okazja to nawet nie będę się zastanawiał.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Odświeżam temat.

Jutro kupuję klimę od anglika (x18xe)(wszystko oprócz nagrzewnicy z parownikiem) czyli:

1. Sprężarka klimatyzacji

2. Uchwyt sprężarki (łapa pompy wspomagania)

3. Pasek klinowy

4. Chłodnica cieczy chłodzącej silnik + skraplacz + wentylatory + skrzynka z przekaźnikami do tych wentylatorów

5. Przycisk klimatyzacji + kostka gniazda w które jest wpinany i przewody do niej doprowadzone

6. Panel sterowania nawiewem (jest tam styk który dopuszcza klime do pracy)

7. Przewody chłodnicze klimatyzacji

8. wszelakie uchwyty do przewodów chłodniczych

9. Część wiązki elektrycznej

Nagrzewnicę z klimatronikiem (przerobię na manual) mam załtwioną z rozbitego CDX-a z 98` 2,5 V6

Samo sterowanie klimą trochę przerobię bo dołoże termostat z czujnikiem temperatury, którym to będę mógł zadać żądaną wartość temperatury wewnątrz samochodu. Temperaturę będzie można regulować w zakresie od 15 do 30 stopni C. Będę jeszcze kombinował żeby w jakiś sposób regulować temperaturę nawiewu, ale nie wiem dokładnie jak działa (a raczej jak wygląda) zawór rozprężny zastosowany w vectrach.

Mam nadzieję że do końca lipca uda mi się własnymi siłami założyć klimę. <_<:)

Link to comment
Share on other sites

woocash tak po beszczelnemu wiela to cie kosztowalo? B) mnie interesi sama pompka bo mam okazje z wyspiarza wytargac ale nie wiem ile za to dac ;)

Link to comment
Share on other sites

Graty od angola 900PLN (klima jeszcze w samochodzie i przed demontażem będę ja mógł sprawdzić)

Nagrzewnica od europejczyka 300PLN.

Link to comment
Share on other sites

no to bracie pojechales :D za takie pieniadze (cala twoja kwota ) to krzykneli za regenerowana pompke w lodzi z gwarancja na pol roku :angry: na dodatek robisz w klimie :lol: zycze przyjemnego chlodu. ja musze szukac pompki (chociaz czytalem post rafala o alternatorze i on napisal ze po wymianie alternatora wszelkie chalasy ze sprezarki ustaly :blink: moze tez mam padniete lozysko i niepotrzebnie szukam pompy?)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest rav85

prosił bym o fotki , stoję przed tym samym problemem ;( a czytając o cieciu auta odechciewa mi się dalszej walki o klimę .

Edited by rav85
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP