Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

błąd 0135 - sonda lamba


Guest pumas
 Share

Recommended Posts

Witam. Moja vectra 1,8 1995 - błąd 0130 i 0135 ( nieprawidłowy sygnał sondy i uszkodzenie w obwodzie grzania sondy. Sonda jest nowa. Jaka może być przyczyna ? Proszęo rady, z góry dzięki.

Link to comment
Share on other sites

check zapala mi się bardzo żadko, z reguły tylko chwilę po odpaleniu auta. Ale to chyba faktycznie wina instalacji LPG, ponieważ po odpaleniu auta na benz. oczywiście, przełącza mi się na gaz, po czym wraca na benz. Obroty na benz. nie wchodzą na poziom przełączania na LPG. Jaka tego przyczyna ?

[ Dodano: Sob 30 Gru, 2006 ]

Po przgazowaniu pow.2000 obr. przełącza się na gaz.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Przewod czarny-sygnal 0-5V

przewod szary-masa sondy

przewod bialy -plus ( grzałka sondy)12V

przewod bialy -masa grzałki

Sonda nie ma masy z jednej strony powinieneś mieć +5V(pin 36 ECU) a z drugiej 0-5V(pin 10 ECU)

A jeśli chodzi o grzałkę to Masa po włączeniu zapłonu (pin 48 ECU).

Popatrz na schemat to się pokapujesz w kolorach przewodów.

rezystancja grzałki to ok. 4-6ohm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam !

odnowie temat.

wczoraj wyskoczyły mi 3 błędy:

0130 Regulacja poza zakresem, nieprawidłowy sygnał sondy

0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy.

1503 Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera

czy te błędy są ze sobą jakoś powiązane ? czy po wymianie sondy zniknie mi też immobiliser ?

Dodam że silnik chodzi bez zarzutu zarówno na gazie jak i na benzynie żadnych szarpań, utracenia mocy, czy wariowania obrotów.

Z góry dzięki za wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

Pozwolicie koledzy, że się wtrące?

Czy istnieje taka możliwość sprawdzenia we własnym zakresie ewentualnej usterki(błędu) pracy silnika lub innego elementu mojej VB, bez konieczności odwiedzania mechanika. Chodzi mi tu konkretnie o program i ewentualne potrzebne części do samodzielnego zlokalizowania "błędu"...

Pozdrawiam...

Link to comment
Share on other sites

sprawdzenia we własnym zakresie ewentualnej usterki(błędu) pracy silnika

http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/52

lub innego elementu mojej VB

pozostała elekronika komputerem - poszukaj na forum jest sporo o softach i interfejsach.

Link to comment
Share on other sites

http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/52

pozostała elekronika komputerem - poszukaj na forum jest sporo o softach i interfejsach.

Sprawdziłem tą możliwość, dzięki wielkie zubek73. I tak, zworkę zrobiłem, zapłon włączyłem i nic się nie dzieje, nawet "check" się nie zapalił.

Znaczy, że jest wszystko ok?

EDIT by ZIZ: Znaczy ze moze zle robisz, ale to ewentualnie do omowienia w innym topiku.

Edited by ZIZ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

EDIT by ZIZ: Znaczy ze moze zle robisz, ale to ewentualnie do omowienia w innym topiku.

Brak błedów potwierdziło się u mechanika po podpięciu pod kompa.

Pozdrawiam

Edited by olaf_78
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ja mam podobny problem na komputerze wyszedł błąd obwodu sondy lambda jednak wziołem od kolegi drugą sonde i dalej to samo mechanik powiedział że pewnie mam katalizator zapchany czy to może być wina katalizatora z góry dziękuje za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

pół roku temu padła uszczelka pod głowicą i przez kilka dni dolewane było sporo wody co oczywiście pociągło za sobą sondę (0135 , 0130 )

Głowica zrobiona , sonda wymieniona na oryginał i nagle wczoraj na trasie check i błąd 0130 . Błąd ten w ECU siedział od wymiany sondy ale pomarańczowa kontrolka się nie zapalała do wczoraj.

Kilka dni temu odwiedziłem gazowników bo spalanie LPG było spore około 13l/100km i podczas dodawania gazu na wolnych obrotach wolno reagował i się przydławiał , gazownik zmniejszył dawkę o 40% i jest znacząca różnica na +.

Nie chce mi się wierzyć żeby sonda już padła i obstawiam katalizator że mógł się skończyć.

vb x18xe

przebieg 210kkm

LPG brc

wycinać kata ?

Edited by zamela
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odgrzeje troche temat. VB 1.8 16V. Panowie jak sie dokladnie popodpinac do sondy lambda zeby sprawdzic jej grzalke.?? Bardzo prosze o pomoc. W ktore piny sie podlaczyc.

Dodam ze bylem na kompie i wykasowal mi bledy 0130 i 0135 ale po ponownym uruchomieniu silnika od nowa sie pojawiaja.

Chce wszystko obadac zanim zakupie nowa sonde. Bo moze gdzies cos nie laczy. Z gory dziekuje za pomoc.

Edited by Sylvvek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP