Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zrób to sam - wymiana uszczelniaczy wtryskiwaczy DTH - jak?


Guest kotdachowiec
 Share

Recommended Posts

Guest kotdachowiec

Witam,

Mowa o ulubionym wśród forumowiczów silniku 2.0 DTH :wink: O objawie oraz ewentualnych zagrożeniach wynikających z nieszczelnych uszczelniaczy wtryskiwaczy było już wiele wątków.

Koszt takowej imprezy jest również znany - ok 500 PLN za robociznę u miechanika w Wawie. Biorąc pod uwagę powyższe chciałbym to zrobić sam.

Będę wdzięczny za pomoc w następujących kwestiach:

- jakie części poza uszczelką pokrywy oraz samymi uszczelniaczami powinienem nabyć

- czy trzeba też ściągać kolektor ssący (ledow co go wyczyściłem więc nie chciałbym znów kupować wszystkich uszczelek)

- czy potrzebne są jakieś specjalne "oplowe" narzędzia np do rozpięcia wałka

- czy trzeba majstrować przy rozrządzie -> łańcucha mam nadzieję ze nie trzeba ruszać

Jeśli ktoś już przy tym temacie dłubał będę wdzięczny za poradę jak to zrobić :-)

Pozdrawiam,

Maciek

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest kotdachowiec

No i stało się - zrobione. Straciłem całą sobotę i dzisiaj już wiem, dlaczego złota rączka chciał 500 PLN za robociznę. Roboty troszkę jest - niby dwie małe uszczelki (sic!)

A oto krótki poradnik jak wymienić uszczelniacze wtryskiwaczy:

1. Potrzebne części zamienne (z góry przepraszam za nieprofesjonalne słownictwo):

Uszczelniacze wtryskiwaczy:

- gumowa uszczelka łącząca wtryskiwacz z łącznikiem wtryskiwacza, x4

- miedziana uszczelka pod wtryskiwacz x4

Gumowy O-ring na na łącznik wtryskiwacza (uszczelnia obudowę wałka rozrządu)

Uszczelka obudowy wałka rozrządu

Uszczelka pod pompę wspomagania (chyba - to ustrojstwo,które jest po prawej stronie wałka)

Uszczelka pod kolektor ssący

Klucz płaski 27mm

Gumowy przewód średnica ok 5mm, długość ok 50 cm do odpowietrzenia. Najlepiej przeźroczysty. (nie jest niekonieczny ale zdecydowanie uprości sprawę.

Zaciski do kabli

2. Rozbieranie:

Zdjąć metalowe przewody wtryskiwaczy - łatwo zchodzą. Trzeba uważać aby ich nie pogiąć. Przy okazji trzeba będzie zdjąć plastikową listwę z przewodami. Proponuję nie zdejmować przewodu z płynem chłodzącym idącym wzdłuż listwy bo trzeba będzie później uzupełniać płyn a przewód nie będzie przeszkadzał

Zdjąć pokrywę kolektora ssącego razem z EGR - proponuję zdjąć to razem

Zdjąć pokrywę wałka rozrządu - to akurat jest najprostsze

Zdjąć pompę wspomagania - ja ją zdjąłem bo mi wałek nie zchodził. Mocowana jest na cztery śruby i łatwo schodzi

Rozpinamy wałek. Aby się później nie pogubić proponuję oznaczyć położenie wałka w stosunku do koła zębatego - tak aby było łatwo widoczne i się nie starło. Aby nam łańcuch nie przeskoczył o kilka ząbków proponuję złapać go do koła zębatego paroma zaciskami (takie plastikowe, używane przez elektryków do łączenia wiązek kabli). Po tym z użyciem klucza płaskiego 27mm oraz nasadowego (nr nie pamiętam) zdejmujemy koło zębate z wałka (UWAGA: nie zdejmować łańcucha). Po tym zabiegu zdejmujemy mostki mocujące wałek, i w końcu wałek zostaje nam w rękach ;-)

No i teraz, po paru ładnych godzinach powód całej zabawy - wtryskiwacze :-D. Zdejmujemy łącznik wtryskiwacza - jest mocowany na jedną śrubę. Wyciągamy go w kierunku kolektora ssącego poprzez obudowę. Jak to zrobimy mamy już pełen dostęp do wtryskiwacza. Aby go wyciągnąć w serwisach używają jakiegoś magicznego klucza. Ja proponuję wyjąć popychacze zaworów (pilnować kolejności, który gdzie wraca) i chwycić kombinerkami za plastikową uszczelkę, krórą i tak będziemy wymieniać. Ruchami w prawo, lewo ciągniemy do góry. Wtryskiwacz może być zassany ale powinien puścić. Jak już mamy wszystko w ręku zdejmujemy z bolca wtryskiwacza miedzianą uszczelkę i nakładamy nową. Wymieniamy plastikową uszczelkę na drugim końcu wtryskiwacza i wkładamy na miejsce. Na łączniku wtryskiwacza wymieniamy o-ring i też na miejsce. Czynność powtarzamy z pozostałymi trzema wtryskiwaczami.

3. Ubieranie:

Po skończonej zabawie wszystko składamy do kupy tak aby nie została nam żadna śrubka ;-) pamiętając aby nie dokręcać przewodów wtryskiwaczy do uszczelniaczy bo będziemy musieli cały system odpowietrzyć. Momenty:

- koło zębate do wałka - 90 Nm + 60st + 30 st ( mi się udało 90Nm + 60 st)

- pokrywa wałka: 8Nm

- pokrywa kolektora: 8Nm

Innych momentów nie znałem i dokręcałem na oko ;-)

4. Odpowietrzenie układu paliwa

Jak już mamy wszystko na miejscu odpowietrzamy system:

Odłączamy przewody paliwa od filtra paliwa do przewodu idącego do pompy paliwa podłączyłem bańkę z ropą (ja miałem butlę 1,5 l któą podłączyłem z przewodem idącym do pompy paliwa za pomocą gumowego przewodu do pędzenia bimbru ;-). Później ktoś kręci rozrusznikiem, a my luzujemy przewody dochodzące do wtryskiwaczy i kiedy pojawia się paliwo zakręcamy. Uwaga - paliwo szybko schodzi z butelki ... Przy całym odpowietrzaniu sprawdzamy czy w przeźroczystym wężyku nie ma powietrza. Jak jest dolewamy ropę tak aby go nie było... Jak w końcu silnik zaskoczy zalewamy filtr paliwa (przez otwór mocujący) i podłączamy do filtra przewód idący od pompy. Pozostaje odpowietrzyć przewód idący ze zbiornika do filtra paliwa. Proponuję za pomocą gumowego wężyka używanego powyżej zasysać aż pojawi się paliwo (jak gumowy wężyk będzie przezroczysty nie opijemy się ropy). Podłączamy do filtra. I powinno być OK.

No i tyle. Mi po całym zabiegu silnik chodzi ciszej i równiej (miałem mocno wypracowane miedziane uszczelki na 3,4 wtryskiwaczu oraz przepuszczający o-ring - cały silnik w oleju). Pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczymy jak odpala.

Pozdrawiam,

MK

Edited by kotdachowiec
Link to comment
Share on other sites

Mam ta sama jazdę z uszczelniaczami. Z Twojego opisu wynika, że jest to do ogarnięcia.

Gdzie się nie zapytałem, to każdy mowił, że trzeba rozpinać łańcuch i potrzebne są specjalne klucze. Dlatego

odpuściłem temat.

Napisz gdzie i za ile kupileś wszystkie potrzebne części.

Link to comment
Share on other sites

Jakie miales jeszcze objawy oprocz brudnego silnika, ze sie sklonilas do wymiany tych uszczelniaczy??

p.s. proponuje zrobic porade ze zdjeciami i podeslac adminowi zeby wstawil na strone klubowa :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kotdachowiec

Odnośnie części - nie pamiętam dokładnie - coś ok 150 PLN za wszystkie części

Odnośnie zdjęć - następnym razem będę pamiętał :-)

Odnośnie dlaczego wymieniałem - słabe odpalanie i cały silnik w oleju...

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Mowa o ulubionym wśród forumowiczów silniku 2.0 DTH :wink: O objawie oraz ewentualnych zagrożeniach wynikających z nieszczelnych uszczelniaczy wtryskiwaczy było już wiele wątków.

Koszt takowej imprezy jest również znany - ok 500 PLN za robociznę u miechanika w Wawie. Biorąc pod uwagę powyższe chciałbym to zrobić sam.

Będę wdzięczny za pomoc w następujących kwestiach:

- jakie części poza uszczelką pokrywy oraz samymi uszczelniaczami powinienem nabyć

- czy trzeba też ściągać kolektor ssący (ledow co go wyczyściłem więc nie chciałbym znów kupować wszystkich uszczelek)

- czy potrzebne są jakieś specjalne "oplowe" narzędzia np do rozpięcia wałka

- czy trzeba majstrować przy rozrządzie -> łańcucha mam nadzieję ze nie trzeba ruszać

Jeśli ktoś już przy tym temacie dłubał będę wdzięczny za poradę jak to zrobić :-)

Pozdrawiam,

Maciek

No to jestem pelen podziwu.

Ja myslalem ze czyszczenie kolektora ssacego ktore wykonalem i jest umieszczone w poradach grupowych bylo pracochlonne ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

U mnie uszczelniacze zostana wymienione przy okazji robienia pompy wtryskowej. Mechanik powiedzial ze za nie dodatkowo 120 zl, tylko nie wiem czy ze wszystkimi potrzebnymi uszczelkami co sa opisane wyzej czy tylko pod same wtryski.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

panowie czy ktoś jeszcze oprócz kolegi który to opisał brał sie za to sam?

w piątek działam

EDIT

i po temacie

uszczelniacze zmienione

niestety nie dałem rady wytargać wtryskiwaczy żeby zmienić podkładki miedziane ale doszedłem do wniosku że gdyby były wypracowane to byłoby słychać charakterystyczne "cykanie" a tak nie jest

ale udało mi się zmienić uszczelniacze i oringi na łącznikach

może na dniach skrobne jakąś porade, fotki zrobiłem

w zasadzie opis kolegi kotdachowiec jest wręcz idealny ale wrzuce pare zdjęć

Edited by Przemek
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Wczoraj też musiałem wymienić uszczelniacze wtrysków.Opis kolegi "kotdachowiec" jest pełny ale ... Żeby zaoszczędzić sobie czasu i stresu z rozpinaniem wałka nie zrobiłem tego .Po rozkręceniu mocowań wałka sam się unosi więc nie ma potrzeby rozpinania go.Chyba że ktoś ma mus wymiany miedzianek,ale jeżeli nie ma tej potrzeby lepiej nie rozpinać .Mi zeszło 6 godzin na wymiane uszczelniaczy i czyszczenie kolektora.za samą wymiane uszczelniaczy ASO zawołał 900PLN+części.Za to zapłacicie kartą mastercard,radość z dobrze wykonanej roboty samemu bezcenna

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Guest .Paweł.

mi dzisiaj powiedzieli w serwisie opla 350zł za robocizne + czesci, i

nasuwa sie pytanie jakim cudem dales 120 zl za wszystkie czesci

jak same uszczelki wtrysku (jest ich 4) tyle w aso wołają

a teraz dodaj uszczekli kol, pokrywy, pompy

gratuluje dobrej roboty

zawsze to pare stów do przodu

znalazlem kolesia ktory zrobi to za 400zł z częściami, wiec nie mam co sie za to zabierac

pytanie tylko czy da rade na zamiennikach to zrobic ;/ ?

Edited by .Paweł.
Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał21
mi dzisiaj powiedzieli w serwisie opla 350zł za robocizne + czesci, i

nasuwa sie pytanie jakim cudem dales 120 zl za wszystkie czesci

jak same uszczelki wtrysku (jest ich 4) tyle w aso wołają

a teraz dodaj uszczekli kol, pokrywy, pompy

gratuluje dobrej roboty

zawsze to pare stów do przodu

Zauważ że było to 2007 r. w chwili obecnej koszt uszczelnienia około 32zł.szt..x 4 tak jak piszesz i nic poza tym .. Wszystko pozostałe używane i silikon bo tak robią z tym sie spotkałem ostatnio. Oczywiście własny czas i robocizna,, to ta kwota w tych 120zl się zamyka ..i następne tygodnie walki z wyciekami oleju .. Ale juz 1mb przewodu i trójniki x3 uszczelki x3 kol-klaw.. oring, pasta.. To chciałbym znać sklep aby to wszystko nabyć za 120 zl.. jak ostatnio zapłaciłem za samą uszczelkę 43zł.. :( Wiec podawanie tej kwoty 120pln wszystkie, jest nie na miejscu 220-260 To z tym bym się w pełni zgodził..

Link to comment
Share on other sites

Guest LisuDTH

Dziś wymieniłem 4 uszczelniacze wtrysków 80 zł koszt uszczelek (20zł sztuka firmy boscha) Mechanik wziął za robote 150zł. Rano sprawdze Jak z odpalaniem bo do tej pory było baaaaardzo cięzkie...

Link to comment
Share on other sites

dzwonilem dzis do ASO w Siedlcach powiedzieli mi za uszczelki 4x35 + wymiana z odpowietrzeniem 240, ale juz za 3 trojniki kazdy po 20zł i wezyk przelewowy 120zł.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał21
dzwonilem dzis do ASO w Siedlcach powiedzieli mi za uszczelki 4x35 + wymiana z odpowietrzeniem 240, ale juz za 3 trojniki kazdy po 20zł i wezyk przelewowy 120zł.

Widzisz ! sam potwierdzasz moje wcześniejsze spostrzeżenia!! .Nie wiem Skąd oni to biorą ! Te kwoty 120 - 20 za uszczelkę itp. Może któryś zapoda! Fotke tego uszczelniacza i adres sklepu!! .Bo ja mogę napisać ze koszt uszczelki 7,,99. ale to będzie oring pod trawers itp.. Uszczelniacz to uszczelniacz posiada kod częsci i nie spotkałem poniżej 30zl..

Link to comment
Share on other sites

http://www.allegro.pl/item543388080_uszcze..._dti_2_2dt.html

do tego dochodzi jeszcze uszczelka miedziana podono okolo 1zł, w ASO 6zł/szt.

Stachowiak pytal sie czy chodzi mi o te co w aukcji czy inne bo do wtryskiwaczy mamy uszczelniacze "pod", "nad" i "wkoło".

Edited by daro
Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał21
http://www.allegro.pl/item543388080_uszcze..._dti_2_2dt.html

do tego dochodzi jeszcze uszczelka miedziana podono okolo 1zł, w ASO 6zł/szt.

Stachowiak pytal sie czy chodzi mi o te co w aukcji czy inne bo do wtryskiwaczy mamy uszczelniacze "pod", "nad" i "wkoło".

Zgadza się.. Ale to 28 zł. anie jak piszą 16-20 itp . Ja też mam kilka sklepów po 30żł. tylko w obrębie zamieszkania .. Ale nie chodzi mi o 2-5 zl. tylko rzetelną informację A nie podawanie ceny oringa jako uszczelki głównej , przez którą to mamy problemy z uruchamianiem silnika.

Link to comment
Share on other sites

Guest ALVARO1981

22,29 cena w intercarsie dotego moze dojsc znizka jesli ktos ma. Na forum jest kolega Odorek co udziela swojej znizki

Edited by ALVARO1981
Link to comment
Share on other sites

Zgadza się.. Ale to 28 zł. anie jak piszą 16-20 itp . Ja też mam kilka sklepów po 30żł. tylko w obrębie zamieszkania .. Ale nie chodzi mi o 2-5 zl. tylko rzetelną informację A nie podawanie ceny oringa jako uszczelki głównej , przez którą to mamy problemy z uruchamianiem silnika.

rozbieznosc zawsze bedzie i te 2-5zł tez, nawet w ASO np przekaznik spryskiwaczy w 3 roznych aso kosztowal 17,45; 18,00; 18,85.

Dzis zajechalem do ASO i bajka wyglada inaczej...

komplet uszczelniaczy czyli 3 szt na jeden wtryskiwacz (na "dół", "górę", "wkoło") i to x4 = 150zł

Robocizna w ASO 640zł. - czas pracy około 8h

Link to comment
Share on other sites

Dzis zajechalem do ASO i bajka wyglada inaczej...

komplet uszczelniaczy czyli 3 szt na jeden wtryskiwacz (na "dół", "górę", "wkoło") i to x4 = 150zł

Robocizna w ASO 640zł. - czas pracy około 8h

Są i takie ASO gdzie życzą sobie za taką usługę 1100zł (Olsztyn) a i takie gdzie za wymianę i części zapłacimy ok 450 zł (Elbląg). Kolega robił to w poniedziałek w serwisie w Elblągu ok 4 godz i po kłopocie i jeszcze gratis skasowali mu błąd poduszek.

Link to comment
Share on other sites

Guest .Paweł.

aso kroi

mi zrobil koles uszczelniacze, wymienil uszczelke wału, i poprawil sterowwanie pompy za 500zl w tym jeszcze dostalem gratis nowy soft

takze mozna tanio z tego wyjsc

Edited by .Paweł.
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Witajcie.Dzisiaj dzwoniłem do ASO w Gdyni.Za wymiane uszczelniaczy bez miedzianek 1200zł,za miedzianki dodatkowo 600 zł.Do tego dochodzi filtr paliwa i uszczelki.Serwisant zaproponował jeszcze czyszczenie kolektora i nowy soft.Całość kosztuje ok 2500zł. :o :o

Link to comment
Share on other sites

Witajcie.Dzisiaj dzwoniłem do ASO w Gdyni.Za wymiane uszczelniaczy bez miedzianek 1200zł,za miedzianki dodatkowo 600 zł.Do tego dochodzi filtr paliwa i uszczelki.Serwisant zaproponował jeszcze czyszczenie kolektora i nowy soft.Całość kosztuje ok 2500zł. :o :o

Trochę stary ten temat ale co mi tam...

Wymiana uszczelniaczy trawersów to wydatek rzędu 350 - 400 zł z częściami. Miedziaków nie ma nawet sensu ruszać...

Filtr paliwa i wymiana - niech będzie na bogato kolejne 100 zł.

Czyszczenie kolektora plus uszczelki - powiedzmy 250 zł...

Soft ? Od 95 zł w górę ( w Warszawie powiedzmy 160 zł)...

Razem - spokojnie mieścisz się w "tysialu" a nawet jeszcze coś zostaje... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP