Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

układ hamulcowy vectra b


pstomaszki
 Share

Recommended Posts

potrzebuje wszelkich informacji na temat zmiany zacisków i tarcz w viki B, oczywiście na wieksze. Jezeli posiadacie dokładne info na temat układu hamulcowego w i30, w angielskich wersjach GSI GSR itp oraz informacje na temat tego jakie zaciski hamulcowe sa w omedze MV6 prosze o info.

gawlak prośba do ciebie o relacje jak sprawa wygląda na VVOC

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Anglicy wkładają w większości zestawy przy których min felga to 17" :/

chodzi mi o konkrety dot. tych zestawów

jezeli ktos ma linki do stron dot. mod. układu hamulcowego w viki b, to bede wdzieczny, moze znacie gotowe zestawy do zamontowania, albo wiecie od jakiego mocniejszego modelu nawet innej marki pasuja.

Link to comment
Share on other sites

zestaw 298mm (min 16"):

http://www.regal-shop.co.uk/asps/ShowDetai...ails.asp?id=318

zestawy 288mm(min 15") i 308mm (min 17") polecane na vvoc:

http://www.lmfvauxhall.com/prodCatalog/def...191&deptIndex=1

Najlepsze że robią ja w wersjach na 4 lub 5 śrub :)... tylko ta cena...

[ Dodano: Pią 22 Gru, 2006 ]

to też jest ciekawe:

http://www.lmfvauxhall.com/prodCatalog/def...aspx?prodId=901

Przy tych hamplach przydały by się też lepsze przewody:

http://www.lmfvauxhall.com/prodCatalog/def...aspx?prodId=862

Link to comment
Share on other sites

cena nie jest wygorowana za taki komplet. Pewnie łykne ten zestaw jak się zrobi ciepło i 17'tki wejda.

Swoja droga zmiana tarcz na wieksze + zaciski to najlepsze rozwiazanie. Zadne tam "sportowe klocki" czy nacinane/dziurowione tarcze.

Choc musze powiedziec ze bylem w szoku jak seryjny uklad hamulcowy dawal rade po Poznaniu i wszystko bylo tip-tip. Tylko ja mialem takie mysli czy aby za nastepnym winklem nadal bedzie ok :wink: jak depne

Link to comment
Share on other sites

dobrze czytam ze za tarcze x2

zaciski x2

klocki x4

razem 275 funciaków, rozmiar 308 ???

Nie do końca...

This kit contains:

– 308mm plain vented discs

– Disc pads

– Caliper brackets

Wygląda że tylko mocowania zacisków, chociaż to ciut dziwne bo w pozostałych opcjach są też "Calipers" czyli zaciski.

Ceny wersji podstawowych to faktycznie "tylko" 1600zł dla 5śrub i 1850 dla 4śrubowych (ale chyba z zaciskami), ale te naprawde wypasione to juz odpowiednio: 1850 i 2150zł co już troszkę jest, aczkolwiek jest to napewno bardzo ciekawa opcja, szkoda tylko że na naszych drogach 17" boli.

Link to comment
Share on other sites

cena nie jest wygorowana za taki komplet. Pewnie łykne ten zestaw jak się zrobi ciepło i 17'tki wejda.

Swoja droga zmiana tarcz na wieksze + zaciski to najlepsze rozwiazanie. Zadne tam "sportowe klocki" czy nacinane/dziurowione tarcze.

wiedziałem, ze wtrącisz swoje zdanie :wink:

tylko to wchodzi w gre, jak robic to w komplecie i porzadnie a przekonałem sie juz nie raz o tym, a ostatnio na zawieszeniu.

Link to comment
Share on other sites

Daj znać jak sie ostatecznie zdecydujesz - moze dostaniemy rabat za "hurtowe" zamowienie.lol

jak kiedys drazylem ten temat to byla jeszcze opcja hamulcy z Vectry C 3.0 v6. Chyba 318 mm + zaciski. To juz grubo :wink: . Tylko trzba uwazac zeby nie przesadzic bo zawieszenie ma wiecej pracy

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie zrobiłem 298 tarcze ATS i zaciski z EVO VI brembo 4 tłoczkowe, takie same są np w alfie 166 3 litrowej - mozna dorwac na allegro komplet zacisków za około 500-600 pln, adaptery zrobi kazdy tokarz/frezarz a tarcze kupisz bez problemu

Link to comment
Share on other sites

Daj znać jak sie ostatecznie zdecydujesz - moze dostaniemy rabat za "hurtowe" zamowienie.lol

jak kiedys drazylem ten temat to byla jeszcze opcja hamulcy z Vectry C 3.0 v6. Chyba 318 mm + zaciski. To juz grubo :wink: . Tylko trzba uwazac zeby nie przesadzic bo zawieszenie ma wiecej pracy

dokładnie tak, zawiasu nie mozna zbytnio nadwyreżyć, i mysle ze 320 mm to max ale zastanawiam sie czasem czy to nie za duzo ???

Zychu szybko to nie bedzie bo temat trzeba dokałdnie rozpracować i czeka mnie zakup felg na 17

[ Dodano: Nie 24 Gru, 2006 ]

Ja u siebie zrobiłem 298 tarcze ATS i zaciski z EVO VI brembo 4 tłoczkowe, takie same są np w alfie 166 3 litrowej - mozna dorwac na allegro komplet zacisków za około 500-600 pln, adaptery zrobi kazdy tokarz/frezarz a tarcze kupisz bez problemu

Michał to bedzie ostateczna opcja bo chciałbym nie mieszac w to adapterów.

Szukałem dość mocno tych zacisków ale pojawiają sie bardzo sporadycznie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jako że zainteresowałem się tematem to opcja przedstawiana na LMF vauxhall tak jak ktoś zauważył ma tylko mocowania zacisków.

Ponadto zestaw ten zawiera ZWYKŁE tarcze hamulcowe wentylowane i ZWYKŁE klocuszki.

Jest opcja wziąć tarcze Black Diamond lub Irmiego oraz klocki Predator i inne ale opcja np Black Diamond nawiercane i nacinane z klockami Predator to koszt 385funci no i fakt że nadal nam potrzeba lepszych zacisków do tego jeszcze przewodów hamulcowych za 45funci i blaszek to lepszego chłodzenia hamulców za 17.50funci. To razem da nam ze wszystkim 500funtów. Drogo trochę. Jak pomyślę że 3000zł na sam przód hamów wydać to trochę mnie to trzęsie. A gdzie tył w tym wszystkim? Porównując siły hamowania wyjdzie że tył nie wyhamowuje wystarczająco mocno i będzie wręcz leciał a to przy trudnych zakrętach i sytuacjach podbrakowych da nam nadsterowność dupki. Nie wiem...

Moim pierwotnym zamysłem było zmienić tarcze i kloce na Brembo, Mintex lub coś w ten deseń na przodzie i tyle wziąć tarcze jakieś nacinane względnie nawiercane i się cieszyć pytanie tylko co z zaciskami czy może lepsze? Koszt na całe auto wyniósłby mnie jak zakładam jakieś 200funtów max.

Co tu teraz wygłówkować?? Bo obecne seryjne hamulce na mojej Viki to porażka auto prze do przodu nawet podczas hamowania;)

Link to comment
Share on other sites

to masz podobny problem jak ja, ja tez nie jestem zadowolony z hamowania w viki i dlatego planuje zmiane całego układu ( no prawie całego ). Jak sam napisałeś są dwie drogi, albo zostajesz przy rozmiarze jaki masz i idziesz w jakość materiałów ( klocki, tarcze, płyn ) albo wymieniasz wszystko na wiekszy rozmiar. Cudów nie ma pierwsza wersja tańsza ( choć niekoniecznie ) druga droższa. Pierwsza wersja jest bezpieczniejsza dla innych podzespołów w aucie np zawiasu, bo pamietać należy ze kazdy układ i konstrukcja ma swoja wytrzymałość. Co do hamowania tyłu to tutaj bym sie nie martwił poniewaz viki na tyle ma spore tarcze a i siła hamowania tyłu jest znikoma. Wogóle układ hamulcowy w viki ma standardową konstrukcje czyli hamuje głownie przód.

Edited by pstomaszki
Link to comment
Share on other sites

No to myslimy nad przodem, ale tyle kasy co na lmfvauxhall nie wydam. Poszukam za to gdzie indziej wzglednie moze zaadoptowac cos od innego auta lub Omegi cos mi sie obilo o uszy

Link to comment
Share on other sites

podobnie drążyłem temat i zdecydowałem sie na sport kit z brembo ,cena mnie nie zabiła ,a w cenie klocki tarcze i zaciski,zmienie płyn ,i będe patrzeć we wsteczne lusterko przy hamowaniu :P

tutaj sprawdzałem http://www.bremboshop.co.uk/c2918_7522_7538.htm

Edited by moby75
Link to comment
Share on other sites

cos zaczyna sie wreszcie krystalizować, jest to jakas opcja, ale pytanie moje co wchodzi w skład tego zestawu

tarcze

klocki

zaciski

???????????

i jake to sa zaciski ?????????????

Link to comment
Share on other sites

Rysuje mi sie taka mozliwosc:

Firma w ktorej pracuje ma dostep do nizszych cen na produkty Black Diamond. Jak sobie policzylem i dodalem to wyszlo mi ze za:

przod:

tarcze nawiercane i nacinane 288mm

klocki predator

tyl:

tarcze zwykle 285mm

klocki predator

komplet 4szt przewodow hamulcowych

Jednym slowem komplet caly kosztowalby mnie 350funcikow z VAT.

Mowa tu o sportowym systemie hamulcowym na tyl i przod. Tylko to co wymienilem. Jakby dobrze pomyslec to jak sie nas troche zbierze to moze zalatwilbym troche taniej.

Co myslicie? Ja na bank sie na to pisze takze:

1. djwilk

Pozdro;)

Link to comment
Share on other sites

cos zaczyna sie wreszcie krystalizować, jest to jakas opcja, ale pytanie moje co wchodzi w skład tego zestawu

tarcze

klocki

zaciski

???????????

i jake to sa zaciski ?????????????

W zestawie TYLKO tarcze i klocki

Link to comment
Share on other sites

Hapko, w obecnej sytuacji przedstawiam alternatywę bo zakładając że jak chcę mieć konkret czyli np Black Diamond i powiekszony rozmiar to tak jak pisałem ze wszystkim 500funci prawie wyjdzie. Więc zastanawiam się czy aby nie lepiej jednak pójść w opcję którą ja opisałem. Ja zapewne tak zrobię z racji że mam taki do tego dostęp, a sprzęt raczej chwalony.

Co do zacisków to problem jest taki że na lepsze trzeba wypatolić kolejne 200funci więc się robi spooro. Chce lepsze hamowanie ale wytrzymam jak auto nie będzie dęba stawało;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Drażę temat dalej, odkąd zacząłem temat dowiedziałem sie wielu ciekawych rzeczy i nauczyłem sporo, ale dalej nie wiem co robić. Najważniejsze, że podliczyłem kosztowo rożne warianty i...... ciekawie nie jest, ale zdawałem sobie z tego sprawę, że różowo to nie będzie. Bardzo fajny zestaw zaoferowała mi firma tarox z zestawem Compact kit ale cena mnie powaliła 8900 zł ( za zestaw kompletny z sześcioma tłoczkami ) to jest cena za komplet z tarczami i klockami i przewodami. Ważnym elementem tego zestawu jest fakt ze zaciski sa dostosowane do felgi 16" a wymiar tarczy jest seryjny. Niestety ze względu na cenę odpada. Zaoferowali mi tarcze ( 1400 zł ) i klocki ( 600 zł ) to przy seryjnym układzie. Znam ceny modów angielskich, znam ceny naszego rynku. Opcja z powiększeniem na zacisków i zmianą na felgi 17" nie wchodzi w grę z prostej przyczyny - kaska. Nie znam doświadczeń innych z produktami firmy tarox, black diamond, mintex i podobnych firm. Tak wiem, że jest jeszcze EBC ale tu zdania są podzielone. Nie wiem co dalej, jakieś Wasze sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP