Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

akcja nawrotowa CIMów i maglownic i automatów


Guest Callun
 Share

Recommended Posts

Przyszła mi do głowy taka myśl, że biorąc pod uwagę opinie forumowiczów, to awarie CIMa (m.in. w moim przypadku) i maglownicy są ewidentnie winą niedopracowania fabryki. Skoro części te tak często w naszych autach się psują, a ich wymiana na nowe jest kolosalnie wysoka, to może pomyślimy nad złożeniem jakiegoś "oficjalnego" pisma do General Motors o objęcie tych części jakąś akcją nawrotową. Przecież te elementy nie psują się w wyniku naszego złego użytkowania, a padają po prostu z uwagi na swoje wady fabryczne.

To jest taka moja propozycja godna Waszych komentarzy i opinii

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jestem za. Gdzie mam podpisac  :grin:

Najpierw trzeba zebrać chętnych, ustalić formę i wybrać przedstawiciela najlepiej z klubu, który podejmie się zorganizować całe przedsięwzięcie

Link to comment
Share on other sites

Mysle, ze pod takim wnioskiem moga sie podpisac wszyscy uzytkownicy Vecrty. Mozna je podpisac jako "Milosnicy Opla Vectry". Bedzie solidniej wygladalo :) Moze zrobic taka zbiorke podpisow na zlocie?

Link to comment
Share on other sites

Z całym szacunkiem dla Was wszystkich ale nie myślcie, że takie "pismo" zrobi wrażenie na GM. Dopiszcie jeszcze życzenia świąteczne a na pewno powieszą sobie w gablotce ub zrobią humorystyczną prezentacje w powerpoincie do rozsyłania jako dowcip. :lol:

1. Liczy się kasa. Czyli jak by oficjlnie zorganizowali takie akcje nawrotowe to poszli by z torbami bo to drogie zabawki. A nie jest to blamaż w stylu testu łosia w mercu A klasy.

2. Co innego jak by to miało być oficjalne wystąpienie z konkretnymi roszczeniami ze strony konkretnej organizacji lub prawników. Ale to kosztuje i to nie mało. Społeczne ruchy i to na tak małą skalę są ignorowane.

3. Rynek polski jest takmały, że GM może sobie w ogólnym rozrachunku darować specjlne traktowanie klientów. Niestety. Poza tym jak czytam podobne fora z wysp to tam też nie jest lepiej.

3. Auta maja określoną gwarancję z którą się godzimy kupując je. Jak się zepsuje w trakcie to wymieniają.

Zgadzam się z jednym, że szajs to wielki ale wystarczy poczytać o np. beemkach czy nowych mercach, o ich "bezawaryjności", to lżej się na duszy robi :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 3 weeks later...
Guest Callun
:lol: jak zwykle... "weźmy się i zróbcie" :lol:

Sam wcześniej bardzo sceptycznie podszedłeś do tej inicjatywy i pewnie miałeś rację. Jak widać odzew użytkowników nie jest duży, więc nie ma się co wygłupiać i coś pisać do GM.

Moim zdaniem by takie pismo miało jakąś wartość, konieczne by było zebranie od wszystkich chętnych kserokopii dokumentacji z napraw CIMów, maglownic, automatów (oczywiście najlepiej z ASO) i wtedy dopiero można coś zredagować. Ale przecież nie napiszemy, że ze 100 użytkowników forum, aż 2 osobom padł CIM, 3 maglownica, a 4 zgnił automat.

Edited by Callun
Link to comment
Share on other sites

A'propos "weźmy się i zróbcie"

Pismo opisujące moją nierówną walkę z samochodem wysłałem do GM Polska przed zapisaniem się na to forum.

Nie mam teraz nazwiska adresata - wydaje mi się, że do dyrektora PR.

Zostałem ... zignorowany.

Być może większa ilość zainteresowanych oraz kopie pisma wysłane do kilku właściwych osób coś uruchomią.

Pomysł z zebraniem statystyk i kopii dokumentów potwierdzających naprawy jest dobry.

Edited by Arc
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
trop sprawdzony dzisiaj przeze mnie. CIM zamontowany i dziala. 500 + 200 zalozenie w ASO. wiec moge Wam kolege polecic tym bardziej ze był przy mnie jak go montowali ;P

Napisz gdzie robiles i jaki numer CIM'a.

Ja jestem chyba jedyna osoba, ktora by sie cieszyla z padniecia CIM'a :D Mialbym pretekst kupic nowke i zalozyc AFL :P

Link to comment
Share on other sites

Napisz gdzie robiles i jaki numer CIM'a.

Ja jestem chyba jedyna osoba, ktora by sie cieszyla z padniecia CIM'a :D Mialbym pretekst kupic nowke i zalozyc AFL :P

mogę Ci podać numer jaki miałem bo nowego nie zapisałem. No chyba że kolega od CIM-a mi powie B)

mój CIM mia jedną wtyczkę do poduszek a ten nowy 2. Panowie w ASO (Marimex, Kraków, Zakopiańska) powiedzieli ze nie pasuje i nie założa. Jednak nasz bohater naprowadził ich na właściwy tor :P tzn powiedział ze mają go zaprogramować i bedzie ok. no i bylo ok. jedyny problem byl z drugą wtyczką do poduszek. Ale goścu z ASO zalożył małą żaróweczke i wszystko bylo git. Wniosek z tego taki ze nawet jak sie w ASO upierają ze sie nie da to nie nalezy im dać za wygraną B) oczywiście trzeba wiedzieć co sie mówi :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Z całym szacunkiem dla Was wszystkich ale nie myślcie, że takie "pismo" zrobi wrażenie na GM. Dopiszcie jeszcze życzenia świąteczne a na pewno powieszą sobie w gablotce ub zrobią humorystyczną prezentacje w powerpoincie do rozsyłania jako dowcip. :lol:

1. Liczy się kasa. Czyli jak by oficjlnie zorganizowali takie akcje nawrotowe to poszli by z torbami bo to drogie zabawki. A nie jest to blamaż w stylu testu łosia w mercu A klasy.

2. Co innego jak by to miało być oficjalne wystąpienie z konkretnymi roszczeniami ze strony konkretnej organizacji lub prawników. Ale to kosztuje i to nie mało. Społeczne ruchy i to na tak małą skalę są ignorowane.

3. Auta maja określoną gwarancję z którą się godzimy kupując je. Jak się zepsuje w trakcie to wymieniają.

Jeśli chcesz, żeby pismo wywarło wrażenie na korporacji to musisz mieć mocne argumenty w ręku. Takim argumentem może papier firmowy drogiej kancelarii prawnej lub odpowiedniego urzędu. Kancelaria jest za droga. Urząd wystarczy zachęcić do działania odpowiednimi argumentami. W Polsce odpowiednim urzędem jest UOKiK który z zadanie ma obowiązek dbać o ZBIOROWE interesy KONSUMENTÓW. Takim zbiorowym interesem może być zagrożenie bezpieczeństwa użytkowników dróg. Jeżeli awaryjny CIM wpływa na BEZPIECZEŃSTWO i GM WIE o jego wadach konstrukcyjnych, a pomimo tego nie przeprowadził akcji wymiany, to jest to naruszenie zbiorowych interesów konsumentów którym powinien zająć się UOKiK z urzędu.

Awaryjność elementów nie wpływających na bezpieczeństwo jest sprawą trudniejszą do rozwiązania - tutaj pomóc może nagłośnienie spawy w mediach lub w Internecie.

PS. Ruchy społecznie nie są ignorowane, o ile mają one siłę przebicia się ze swoją sprawą do szerszej rzeszy potencjalnych klientów. Poczytaj np. "Marketing Europejski" Kotlera.

Link to comment
Share on other sites

xxxx to ciekawe co napisałeś

W sumie nie działający ESP w trakcie hamowania na zakręcie na śliskiej drodze ma wpływ na nasze bezpieczeństwo. A człowiek nie po to kupuje auto z ESP by ESP nie działało lub działało "niepewnie" .

Myślę, że tylko opierając się na tym można coś złatwić.

Link to comment
Share on other sites

U mnie w deszczowe dni tak to wygląda (u innych wyczytałem że również) :

- zapala się kontrolka ESP

- za 10-15 sekund kierownica z wykrzyknikiem

- potem nie odbijają kierunkowskazy (trzeba je odbijać ręcznie)

Zobaczymy czy coś jeszcze wyjdzie :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

U mnie w deszczowe dni tak to wygląda (u innych wyczytałem że również) :

- zapala się kontrolka ESP

- za 10-15 sekund kierownica z wykrzyknikiem

- potem nie odbijają kierunkowskazy (trzeba je odbijać ręcznie)

U mnie też tak przed wymianą wyglądało, tylko dochodziło do tego nieco ciężej działające wspomaganie kierownicy.

Link to comment
Share on other sites

z tym wspomaganiem tego nie odczułem ale kto wie :rolleyes:

Wymieniając CIM w ASO dostaje się rok czy dwa lata gwarancji ??

I czy trzeba oddać starego CIM-a ??

Ktoś moze wie?

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez delikatnie gorzej chodzi wspomaganie....co do wymiany na pewno daja gwarancje.....tylko, ze CIM u mnie padl po 2 latach.....u mnie w ASO 1900 zl ze wszystkim....ale mechanik mi powiedzial, ze jak mi to nie przeszkadza to mam jezdzic z tym ! :o

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP