Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest kokos

Chip Tuning - Diesel

Recommended Posts

Guest kokos

witam,w zwiazku z tym ze juz od dluzszego czasu dostaje sporo maili z forum z pytaniami w sprawie chipa a nie zawsze moge wszystkim odpowiedziec chcialbym to zrobic w tym temacie;chipa zakladalem w poznaniu ponad rok temu w cenie 750 zl,przy zachowaniu tego samego stylu jazdy(o co na poczatku jest dosc trudno :mrgreen: ) spalanie /100km nieznacznie spadlo,silnik jak pracuje tak pracowal(nie rozsypal sie)o co wiele osob pytalo,mialem w sumie dwa komplety sprawnych chipow na jednym komplecie wyniki na hamowni wyniosly 94KM I 266nM,nie bylem zbyt zadowolony wiec poprosilem o wyslanie mi mocniejszego kompletu- wyniki-102KM I 277nM I na tym pozostalem (seria to 82 KM i 185 nM)skrzynia f18 to nie za bardzo szczyt technologii wiec nie ma co przeginac z moca,wiele osob pytalo czy roznica jest odczuwalna -powiem krotko jest i to bardzo,przyrost mocy przy chipowaniu jest podawany procentowo (ok.30%) wiec w silnikach 102KM powinny byc lepsze przyrosty mocy,firma daje pisemna gwarancje na silnik 2 lata.mi udalo sie shamowac na hamowni inercyjnej w cenie chipa ale to chyba tylko dlatego ze wyszlo male niedomowienie przez telefon kiedy umawialem sie jadac do poznania.ok. 2 tyg temu bylem z kolega Bulletem zalozyc chipa niestety juz bez hamowania w cenie ale za to w bardzo dobrej cenie.mysle ze Bullet jest zadowolony z wrazen z jazdy.ja ogolnie tez nie zaluje ceny ktora zaplacilem za tak odczuwalne efekty.mysle ze mozna sie rowniez umowic na hamowanie za doplata w poznaniu, jak ja bylem to hamowal mnie jakis zaprzyjazniony czlowiek osoby u ktorej robilem tuning.ale nie wiem czy jest sens poniewaz chip osiaga swoje odpowiednie wlasciwosci po przebiegu od ok.500 do 1000 km musi sie troche ulozyc i jest to bezsporna racja co odczulismy z czasem ja i Bullet,czlowieka ktory mnie chipowal moge z czystym sumieniem polecic poniewaz bylem dosc upierdliwym klientem i nigdy nie zostalem odprawiony bez odpowiedzi(gosc mial cierpliwosc :twisted: ).u mnie w aucie zostaly wlutowane podstawki i zmienione kosci w sterowniku silnika natomiast auto Bulleta zostalo przeprogarmowane przez zlacze OBD,gosc chipuje takze auta benzynowe ale jak mowil nie bardzo poleca poniewaz efekty sa w granicach kilku-kilkunastu KM-wiec niewielkie,w czasie mojej ostatniej wizyty wytargowalem ZNIZKE dla VKP-CENA CHIPA WYNOSI DLA KLUBOWICZY 650 ZL,jesli bedzie zainteresowanie to prosze klubowiczy o kontakt na pw.ja wysylam dane delikwenta -nick i nr.rej auta i pozniej kazdy umawia sie indywidualnie.firma istnieje od 2003r. czlowiek nazywa sie ROBERT SKOLARUS,strona firmy

Please login or register to see this link.

,w razie jakichs pytan bede sie staral odpowiedziec w miare moich mozliwosci w tym temacie.pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokladnie, dalo sie zauwazyc ze silnik troszke inaczej pracuje po pewnym czasie(choc oczywiscie roznica jest odczuwalna od razu po modyfikacji), dlatego mysle ze najlepszym rozwiazaniem jest shamowac auto przed modyfikacja i po jakims czasie, ja niestety nie bylem jeszcze na hamowni po chipie z braku czasu ale dam znac o przyrostach jak tylko to zrobie

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow :shock:

Please login or register to see this quote.

... to lepiej niż w przypadku 2.2 DTI ... a po modyfikacji to przy jakich obrotach dysponujesz taką wartością momentu obrotowego (również 1800 obr/min.) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kokos

maxymalny moment jest przy 2250 obr/min

Share this post


Link to post
Share on other sites

drmexpol ale u ciebie chyba nie ma mozliwosci zrobienia tego przez OBD.

Jeżeli chodzi o Nm u Koksa to faktycznie jak na DTL 277 Nm to bardzo dobry wynik.

Ciekawy jestem jaki bedzie wynik u Bulleta :wink:

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

najprawdopodobniej bedzie wlutowany nowy procesor, bo cos mi gosc od chipa mowil ze od 2001 mozna przez OBD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokladnie,

a ze firma uczciwa to fakt, tak jak napisal Kokos

ale trzeba brac pod uwage ze kazda firma deklaruje jakies przyrosty, np. Masters w swojej tabeli przyrostow na stronie ma do silnika 20dth podane 125 czy 130 (nie pamietam dokladnie) a u Bobiego wyszlo 117 ps.

dlatego jak rozmawialismy z tym gosciem to uczciwie powiedzial ze on woli chipowac diesle, bo w benzynie efekty sa niewielkie i potem klienci sa niezadowoleni,

zreszta napewno o tym wspomni jak ewentualnie bedziesz sie z nim umawial

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Godlike

Zastanawiam sie.... gosc z Poznania czy Masters :?:

Help

[ Dodano: Czw 21 Gru, 2006 ]

Czy jak zrobie chip to oplaca mi sie wtedy robic intercooler, turbo i wydech? Czy koniecznie zrobic te rzeczy przed chipem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomasz76

Godlike, jak masz zamiar robic turbo i interc. plus wydech to tylko przed chipowaniem a później do mastersa na strojenie programem - w tym przypadku ja bym jechał do niego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MrSpike

Please login or register to see this quote.

hmm, ile razy mozna gadac?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> najpierw hardware pozniej software!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a ze ja nic wiecej robic nie bede wiec zdecydowalem ze pojade do poznania,

na marginesie w decyzji pomogl mi Kokos I Gbos jak zaczynalismy kolejna buteleczke :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MrSpike

jesli nic sie nie zmienia w sprzecie program uniwersalny (ale dedykowany do konkretnego silnika i samochodu) moze byc. jesli jednak zmienialo sie cos w sprzecie konieczne jest indywidualne strojenie. stad tez roznica w cenie...

pozdr

spajki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To chyba właśnie na takie coś powinieneś sie oglądać ;-)

A jakie koszty tego strojenia u Mastersa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1500zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale za to i chyba efekty lepsze w modyfikowanym wcześniej aucie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

polecam strone www.tdi-tuning.pl

wszystko jasno opisane co robi za te 1500zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Godlike

Please login or register to see this quote.

Wiec jesli nie zdecyduje sie na zmiane intercoolera, turbo i wydechu, to wycieczka do Poznania wystarczy? Bo szczerze mowiac, nie widze mozliwosci zalozenia wiekszego intercoolera bez ciecia zderzaka, na co oczywiscie nie pozwole. Raz, ze to zender i szkoda, dwa ze nie chce z auto codziennego uzytku robic zabawki do streetracingu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwoniłem do oddziału Masters we Wrocławiu i gość zawołał za chipa wraz z z hamownią przed i po do X20DTH 1700 PLN. Powiedział że bezpiecznie można podnieść moc do 20%, i że w moim przypadku nie można robić to przez złącze diagnostyczne lecz ingerować w komputer :???:

Czy może mi ktoś powiedzieć jakie jest przyśpieszenie po chipie do 100km/h :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

przez zlacze tylko po 2000/2001 roku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kokos

widze ze masz dtl-a wiec znajdz u siebie dobrego elektronika ktory zamiast kosci wlutuje ci w sterownik podstawke(tak jak u mnie)i zamow sobie chipy poczta ,to jest jak najbardziej wykonalne ja u siebie sam zmienialem drugi komplet po otrzymaniu ich poczta.w dth to juz nie bardzo wykonalne-kosci sa inne i postawki nie daja takiego efektu jak w tych lutowanych na stale ale w dtl-u jak najbardziej,czas wymontowania sterownika to 20 min.w sprawie szcegolow mozesz pisac do mnie na pw.pozdrawiam

ps.inna mozliwosc to wysylasz sterownik do poznania,tez tak robilem dla kogos ale wtedy jestes ok. 4-5 dni bez auta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

Dzwoniłem dziś do Master Tuning i mechanik twierdzi że w moim przypadku modyfikacja nastąpi przez złącze diagnostyczne ciekawe nie? A koszt niestety równe 1500zł przy 120 KM i około 270 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomasz76

kokos, możesz zapodać kilka fotek odnośnie tego co napisałes bo nic nie kumam, jaka podstawke :oops: mam tu linka do chipa z poznania może od niego brałes

Please login or register to see this link.

no i gdzie szukać tego sterownika zeby sprawdzic jaki ma numer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kokos

no,to ten sam gosc,zeby sprawdzic nr.sterownika trzeba wymotowac schowek(4 wkrety).niestety nie mam fotek,sterownik wyjmuje sie od strony silnika nawet nie trzeba odkrecac wycieraczek i demontowac plastiku pod szyba,tam sa 4 nakretki fi10 trzymajace wiazke a pozniej jeszcze dwie takie same trzymajace caly sterownik,jak rozkrecisz sterownik to na srodku ukladu sa dwie czarne kostki,to je sie wylutowuje i w ich miejsce wlutowuje podstawki w ktore pozniej wklada sie otrzymane chipy i po bolu,osobiscie to jak nie masz kogos kto sie na tym zna to postaraj sie wygospodarowac kilka dni i wyslij gosciowi sterownik priorytetem do poznania i poros go zeby ci odeslal jak najszybciej ,sam czas jego roboty to godzina tylko czas przesylki...POZDRAWIAM,JAK COS TO PYTAJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomasz76

no tak tylko ja mam astre 2 a nie viki wiec u mnie chyba jest gdzie indziej, moze do niego napisze to mi powie gdzie szukac, czyli u niego mamy taki chip za 650 zł tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kokos

co do ceny to sie zgadza a co do sterownika... to sorry nie spojrzalem jakie masz auto tylko jaki silnik ,najlepiej zadzwon i zapytaj no chyba ze ktos na forum bedzie wiedzial gdzie on jest i jak sie do niego dobrac,pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...